اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

download

اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

بنا کردن یک ساختمان دارای چندین مرحله کلی است ابتدا باید یک زمین متناسب با نوع پروژه تجاری یا مسکونی داشته باشیم با توجه به زمین، نقشه کشی ساختمان روی زمین مورد نظر، پیاده سازی می کنند ؛ نقشه کلی توسط گچ ریزی روی زمین مشخص می شود، سپس مراحل سفت کاری ساختمان شروع و بعد از پایان نازک کاری پروژه کامل و آماده تحویل است.

سفت کاری ساختمان چیست؟

سفت کاری ساختمان به تمام مراحل اولیه در ساختمان سازی مانند حفر کردن و بتن ریزی ساختمان، پایه گذاری و نصب ستون ها، بنا کردن تیغه های داخلی و سقف ساختمان گفته می شود. درواقع تمام مراحلی که باعث برپا شدن یک بنا بشود سفت کاری ساختمان نام دارد. بقیه کارها که موجب سکونت راحت و زیبایی ساختمان می گردد را نازک کاری ساختمان می گویند ؛برق کاری، کاشی کاری، سنگ کاری، نقاشی، تاسیسات و کارهای از این قبیل در بخش نازک کاری ساختمان صورت می پذیرد.

اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

مراحل سفت کاری ساختمان

  • خاکبرداری، گودبرداری و کندن پی ساختمان
  • پی ریزی بنا شامل قالب بندی بتن ریزی شناژ بستن
  • برپا کردن اسکلت های از جنس فلزی یا بتنی
  • بتن ریزی ستون ها
  • اجرای تیغه کشی و نصب سقف تیرچه بلوک

جهت دریافت خدمات نیلینگ با مجموعه ترانشه در تماس باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خاکبرداری، گودبرداری و کندن پی ساختمان

عملیات خاکبرداری به منظور هموار هم سطح شدن زمین است یعنی نقاطی که دارای برآمدگی و فرورفتگی هستند باید هموار شوند درواقع هدف از خاکبردای هم تراز شدن با سطح زمین مذکور می باشد. در عملیات خاک بردای نوع و جنس خاک حائز اهمیت است و این نوع خاک است که به ما این دسترسی را می دهد، خاکبردای به صورت دستی یا به کمک ماشین آلات مکانیکی انجام شود. در خاکبردای رفتاری شناسی خاک محل مورد نظر در برابر آب و هوا و عوامل مخرب دیگر بسیار کمک کننده است.

خاک نباتی

خاک نباتی یا فرسوده از مقاومت برشی پایین، تراکم پذیری بالا و همچنین رطوبت پذیری بالایی برخوردار است؛ کوچک ترین باری که به این جنس از خاک وارد شود با نشست مواجه خواهد شد برای ساخت و ساز اصلا مناسب نیست. از مشخصه های ظاهری این خاک وجود بقایای گیاهی درون آن است ؛در مناطق شهری معمولا ۲ متر اولیه دیوار های خاکی متشکل از این جنس خاک است. برای پایدار کردن آن از سولجرشناور میخ کوبی درون خاک کمک می گیرند.

خاک دستی

به خاکی که از نخاله های ساختمانی و خاک های جمع شده بر روی هم باشد خاک دستی می گویند. این خاک دارای دورریزهای ساختمانی مثل پلاستیک سرامیک آجر و… است، که این جنس خاک جزو دسته خاک های غیر مرغوب محسود می شود. در هر کجا که باشد برای ساختمان سازی باید کاملا برداشت شود تا به خاک بکر و طبیعی برسیم.

خاک های ریزدانه مقاوم

این جنس خاک دارای بافتی ریز، مقاومت و چسبندگی بالا و خاصیت خمیری پایینی است. خاک های ریز دانه مقام در دسته خاک های بکر قرار دارند؛ ز مشخصه های آن این است که گود برداری به خاطر سختی خاک راحت پیش نمی رود.

اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

پی ریزی بنا شامل قالب بندی بتن ریزی شناژ بستن

بعد انجام عملیات خاکبرداری باید یک پوششی از جنس بتن بر روی خاک بریزیم بتنی که برای پوشش خاک و شروع عملیات پی ریزی استفاده میکنیم بتن مِگر نام دارد که از ترکیب سیمان، آب وسنگ دانه است ؛در ترکیب ذکر شده از مقدار سیمان کم استفاده می شود (۱۰۰تا۱۵۰ گیلوگرم در هر متر مکعب) و تا قطر ۱۰cmروی خاک را باید بپوشاند.

  آزمایش ژئوتکنیک + اهمیت و جایگاه مطالعات ژئوتکنیک

بعد از خشک شدن بتن مِگرنوبت به قالب زنی یا همان آماتور بندی می رسد که جزو حساس ترین بخش های ساختمان سازی است چرا که تمام بارهای وارده بر ساختمان توسط میلگرد ها تحمل می شود پس کارگذاشتن آنها باید کاملا مهندسی و بادقت بسیار بالا انجام شود (تعداد میلگرد های مورد نیاز -قطر میلگرد ها-محاسبه فاصله هر میلگرد با دیگری -آرماتورها -همگی حائز اهمیت است).

بعد از قالب بندی آرماتوربندی نوبت به بتن ریزی می رسد در این مرحله باتوجه به نوع پروژه، اگر یک پروژه بزرگ باشد بتن ریزی توسط پمپ های تاور به صورت مکانیکی انجام می شود. در غیر این صورت برای ساختمان های با طبقات کم به شکل دستی انجام می پذیرد سپس با توجه به آب و هوا منطقه باید صبر کنیم تا کاملا خشک شود ( میانگین دو هفته طول می کشد ).

برپا کردن اسکلت های از جنس فلزی یا بتنی

مرحله بعد از آماتور بندی بر پا کردن اسکلت ساختمان است ؛که با توجه به بزرگی یا کوچک بودن پروژه، آب وهوا، منطقه جغرافیایی و بودجه اقتصادی، فلزی یا بتنی بودن اسکلت ساختمان انتخاب می شود.

مزایای اسکلت بتنی
  • انعطاف پذیری میلگرد و امکان قالب‌گیری بتن در اشکال مختلف
  • مقاومت اسکلت بتنی در مقابله با آتش‌سوزی بین ۱ تا ۶ ساعت
  • مقاومت در برابر آب و هوای در اقلیم های جغرافیایی مختلف
  • سختی بیشتر اسکلت بتنی در برابر فلزی
  • دسترسی بهتر به مصالح مانند سیمان و ماسه
  • هزینه اجرا کمتر نسبت به اسکلت فلزی ساختمان
مزایای اسکلت فلزی
  • در ساختمان های که اسکلت فلزی هستند سرعت اجرای پروژه بیشتر است
  • فلز نسبت به بتن مقاومت بیشتری دارد
  • مصالح مورد نیاز اسکلت فلزی بر خلاف بتنی از قبل ساخته شده است
  • فلز نسبت به بتن انعطاف پذیری بیشتری دارد
  • دراسکلت فلزی اجرای طرح های معماری متنوع تر است
  • اسکلت فلزی از بتنی سبک تر است
  ژئوتکنیک زلزله و اکتشافات و بهره برداری سازه های عمرانی
اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

اجرای سفت کاری ساختمان در رشت

بتن ریزی ستون ها

اگر ستون های استفاده شده در اسکلت ساختمان، بتنی انتخاب شود بتن ریزی ستون ها را داریم ؛در این روش باید حداکثر فاصله در بتن ریزی ۱/۵متر باشد تا در بین ذرات بتن حباب تشکیل نشود بعد ریختن بتن توسط دستگاه های ویبراتور که به شکل قائم مستقراند حباب های درون بتن گرفته می شود.

اجرای تیغه کشی و نصب سقف تیرچه بلوک

در نصب سقف ابتدا باید تیرچه روی پایه های موجود در تراز های مشخص شده پیاده سازی شوند فاصله بین تیرچه باید کاملا پرشود و بهد از نصب میلگرد های حرارتی و تکمیلی طبق نقشه بتن دال ریخته شود ؛و در آخر بعد از زمان مشخصی که برای خشک شدن بتن دادیم پایه های اطمینان نصب شده برداشته می شود. بعد از اطیمنان از خشک شدن سقف تیغه چینی و دیوار کشی بنا را آغاز می کنیم که آخرین مرحله از سفت کاری ساختمان سازی است بعد از آن وارد فاز نازک کاری می شویم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است