انجام سازه LSF در رشت

3f39e1514de3d26690cfc5ae26afe29b

انجام سازه LSF در رشت

سازه LSF یکی از انواع سازه‌های فولادی محسوب می‌شود که ویژگی‌های منحصر به فردی برای ساخت و ساز ارائه می‌دهد. سازه‌های LSF در واقع هماچ=ن سازه‌های فولادی سبک هستند که در عبارت انگلیسی به صورت LIGHT WEIGHT STEEL FRAME نمایش داده می‌شوند. به واسطه ویژگی‌های خاص از جمله وزن سبک آن‌ها، این سازه‌ها در انواع پروژه‌های ساخت و ساز کاربرد دارند. سازه‌های LSF را می‎توان جزء سازه‎های مدرن در دنیای مهندسی ساختمان معرفی کرد.

دلایل زیادی دارد که مهندسان را توجیه می‌کند از انواع سازه LSF در ابعاد و اندازه‌های مختلف در پروژه‌های ساختمانی خود استفاده کنند. ویژگی‌های مثبت این سازه‌ها در اندازه‌‌ای رواج پیدا کرده که برای ساخت ویلا در شمال هم مورد توجه قرار گرفته است.

این سازه‌های فولادی، سازه‌های مقاوم در برابر شرایط محیطی هستند و به راحتی در محل نصب می‌شوند. سازه LSF از ویژگی‌های مثبت مکانیکی و فیزیکی برخوردار می‌باشد.

به دلیل اهمیت پروژه‌های ساخت و ساز مطابق با استانداردهای ایمنی و ساختمانی، این مطلب را به توضیح دقیق و کامل انواع سازه‌های LSF اختصاص می‌دهیم و اهمیت آن را در ساخت ویلاهای شمال نیز بررسی می‌کنیم.

در پایان این بحث با مزایا و معایب سازه‌های LSF آشنا می‌شوید و می‌توانید برای پروژه‌های خود تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. این سازه‌های سبک فولادی نسبت به مصالح قدیمی ساختمانی ارجحیت دارند و  بسیار مورد استقبال واقع شده‌اند.

انجام سازه LSF در رشت

انجام سازه LSF در رشت

سازه LSF چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سازه LSF عبارت است از یک اسکلت فولادی با وزن سبک که به صورت پیش ساخته آماده شده است و برای ساخت و ساز به کار می‌رود. این سازه‌ها شبیه به پروفیل‌های فولادی دیده می‌شوند که با اتصالات فیزیکی نظیر انواع پیچ و بولت به یکدیگر متصل می‌گردند. سازه‌های LSF از نظر طول و عرض متغیر هستند.اندازه‌های این سازه‌ها به این بستگی دارد که در چه نوع پروژه‌های ساختمان‌سازی باید به کار بروند. سازه‌های LSF جایگزین خوبی برای سازه‌های فلزی سنگین و در برخی موارد، جایگزین سازه‌های بتنی هستند.

عرض انواع سازه LSF از ۸۹ میلیمتر تا ۳۰۸ میلی‌متر متغیر است. با توجه به نوع کاربرد این سازه‌ها، ضخامت آن‌ها می‌تواند از 6/0 میلیمتر تا ۲ میلی متر متغیر باشد. برای تمام قسمت‌های یک سازه می‌توان از پروفیل‌های LSF استفاده کرد. هم برای سقف، هم برای دیوارها، پارتیشن‌های جداکننده در یک ساختمان، اسکلت‌سازی اصلی ساختمان و موارد دیگر می‌توان از سازه LSF بهره گرفت.

مزایایی که انواع سازه LSF برای ساختمان‌سازی فراهم می‌کنند چیزی فراتر از انواع مصالح ساختمانی قدیمی است. وزن سبک این سازه‌ها باعث شده بار وارد شده به کل ساختمان کاهش پیدا کند و در راستای همین ویژگی، استحکام و مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند. استفاده از این سازه‌ها در تمام جهان متداول شده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز اکثر ساختمان‌ها، به ویژه سازه‌های خلاقانه با استفاده از سازه‌های LSF طراحی شوند.

در یک تعریف ساده، سازه‌های LSF را به صورت مقاطع فولادی با دیواره نازک معرفی کرده‌اند. این مقاطع، تحت فرآیند نورد سرد در کارخانه تولید می‌شود. مهم‌ترین مصالح اولیه برای سازه‌های LSF، ورق‌های فولادی نازک می‌باشند.

ال اس اف4

مهم‌ترین مزایای سازه LSF چیست؟

مزایای استفاده از سازه LSF در ساختمان‌سازی متنوع است و طیف مختلفی از کاربردها را در بر می‌گیرد. این مزایا برای گروه سازندگان ساختمان، مصرف‌کنندگان یا همان ساکنین ساختمان و همچنین طراحان ساختمانی وجود دارد. به دلیل اهمیت استفاده از سازه‌های استاندارد در ساختمان‌سازی، مهم‌ترین مزایای سازه‌های LSF را به صورت فهرست‌گونه در قسمت زیر معرفی می‌کنیم:

· سازه‌های LSF وزن سبک دارند و برای ساخت و طراحی، انعطاف‌پذیری خاصی از خود نشان می‌دهند. این سازه‌ها قابل استفاده در انواع طرح‌های مختلف برای ساخت و ساز در شرایط اقلیمی متفاوت می‌باشند.

· با استفاده از سازه LSF به راحتی می‌توان یک ساختمان مدرن طراحی کرد که مطابق با استانداردهای ساختمانی باشد.

· استفاده از سازه‌های LSF در پروژه‌های ساخت ویلای شمال یا هر پروژه دیگری، هزینه‌های نیروی انسانی را کاهش می‌دهد و سرعت انجام پروژه را بالاتر می‌برد.

· یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سازه‌های LSF، پیش بردن پروژه ساختمانی در تمام قسمت‌ها است بدون این که اختلالی در سازه‌های دیگر ایجاد شود.

· برای ساختمان‌سازی با سازه LSF، نیازی به انبار کردن سازه‌ها در محل ساختمان‌سازی نیست. سازه‌های پیش ساخته از کارخانه به طور مستقیم به محل نصب منتقل می‌شوند و با حداقل تجهیزات و نیروی انسانی می‌توان آن‌ها را در مدت زمان کوتاه‌تری نصب کرد.

· خرید و نصب سازه‌های LSF از هر جهت، مقرون به صرفه است. این روش برای صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرای پروژه و بهره‌برداری بسیار توصیه شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

· انواع سازه LSF در برابر حریق و آتش‌سوزی، مقاومت بالایی دارد.

· سازه‌های LSF در برابر زمین لرزه، رانش زمین، وزش طوفان‌های شدید، بارش شدید تگرگ و باران و برف مقاوم هستند.

· سازه‌های LSF، زباله‌های ساختمانی کمتری تولید می‌کنند و قابل بازیافت هستند.

· ساختمان‌هایی که با سازه‌های LSF ساخته می‌شوند از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند و هزینه‌های مصرف انرژی را در یک سال به شدت کاهش می‌دهند.

· تولید انبوه انواع سازه‌های LSF در کارخانه به راحتی امکان‌پذیر است.

· این سازه‌ها یکنواخت هستند و می‌توان عرض، طول و ضخامت آن‌ها را متناسب با نوع کاربرد تنظیم کرد.

· سازه‌های LSF ، مقاومت و سختی بالایی دارند و تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نمی‌گیرند.

· سازه‌های LSF در برابر خوردگی، پوسیدگی و نفوذ جانوران موذی، مقاومت بالایی دارند.

· امکان طراحی خلاقانه انواع سازه‌ها با استفاده از سازه LSF وجود دارد. به همین جهت، مهندسان و طراحان ساختمانی می‌توانند ساختمان‌های متنوع با طرح‌های جدید و امروزی طراحی کنند.

انواع کاربردهای سازه LSF چیست؟

اکنون که با مهم‌ترین مزایای سازه LSF آشنا شدید، شاید علاقه‌مند باشید که بدانید این سازه‌ها برای ساخت چه پروژه‌هایی مناسب‌تر هستند و می‌توان با آن‌ها چه طرح‌هایی را پیاده‌سازی کرد. در این قسمت به کاربرد سازه‌های LSF اشاره می‌کنیم.

· ساخت ویلا در شمال

· ساخت سوله‌ها و کارگاه‌های صنعتی

· ساخت کارخانه و محیط‌های صنعتی و تولیدی

· ساخت مکان‌های آموزشی

· طراحی و ساخت ساختمان‌‌ها در مجموعه شهرک‌ها (شامل شهرک‌های مسکونی و صنعتی)

· طراحی و ساخت پلان نیم طبقه در برخی ساختمان‌ها

· کاربرد ساخت پارتیشن‌ها یا سقف کاذب

انجام سازه LSF در رشت

انجام سازه LSF در رشت

کاربرد سازه LSF در ساخت ویلای شمال

یکی از مهم‌ترین کاربردهای سازه LSF که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از آن‌ها برای ساخت ویلای شمال است. به واسطه تمام مزایایی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، سازه‌های LSF برای ویلاهای شمال، به خصوص در شرایط اقلیمی استان‌های شمالی بسیار مناسب است. این سازه‌ها سبک هستند و براساس طرح پیشنهادی می‌توان آن را در موقعیت های مختلف نصب کرد.

از آنجائیکه طراحی ویلای شمال بسیار اهمیت دارد و نقش مهمی در جذب مشتری خرید ویلا در شمال ایفا می‌کند، مهندسان و پیمانکاران ساختمانی ترجیح می‌دهند ویلاهای زیباتر و ایمن‌تر را با سازه‌های LSF بسازند. این سازه‌ها را به راحتی می‌توان به سایر مصالح فلزی و بتنی متصل کرد و از همه مهم‌تر، در برابر شرایط مرطوب و پرباران شمال، مقاومت خوبی دارند.

اگر تصمیم دارید ویلای مناسبی در شمال بسازید، بدون نگرانی از تامین مصالح ساختمانی می‌توانید با شرکت پیمانکاری صحبت کنید تا از انواع سازه LSF متناسب با طراحی پلان ساختمان استفاده کنند. بهترین و زیباترین ویلاهای شمال قابل اجرا با این سازه‌های پرکاربرد هستند.

سخن پایانی

انواع سازه LSF، به پروفیل‌های فولادی سبک با جداره نازک گفته می‌شود که در ساختمان‌سازی در قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. موارد کاربردی سازه‌های LSF، گسترده و متنوع است. می‌توان از این سازه‌های پیش‌ساخته در قسمت پی ساختمان، اسکلت ساختمان، پارتیشن‌بندی، سقف کاذب، دیوارها و ساخت نیم طبقه استفاده کرد.

انواع سازه‌های LSF در ساخت ساختمان‌های صنعتی و مسکونی کاربرد دارند. برای ساخت ویلا در شمال هم می‌توان از سازه LSF استفاده کرد. طراحی ساختمان با مدل‌های خلاقانه و جدید با این سازه‌ها امکان‌پذیر است. استفاده از سازه‌های LSF، هزینه‌های اجرای پروژه را بسیار کاهش می‌دهد و از هر نظر مقرون به صرفه می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است