شرکت معماری در رشت

شرکت معماری در رشت

شرکت معماری در رشت


شرکت معماری در رشت

وظایف شرکت معماری مثل یک آچار فرانسه تعریف می‌شود. شرکت معماری همزمان که طرح را ایجاد می‌کند، نقشه‌های فنی را تهیه می‌کند، مواد و مصالح مورد نیاز را انتخاب می‌کند و بر کل فرایند کار نیز نظارت میکند.

علاوه براین، شرکت معماری موظف است در مرحله اول از محل ساختمان شما بازدید کند. مسیر‌های دسترسی و عبور پیاده و سواره را ثبت ‌کند. همچنین جهت تابش نور خورشید و زاویه باد غالب را بررسی کند. پوشش گیاهی موجود را ترسیم کرده و بهترین منظره‌ها را پیش‌بینی کند. برای پروژه های بازسازی، شرکت معماری نه تنها باید بداند از لحاظ سازه چه تغییراتی امکان‌پذیر خواهد بود، بلکه معماری و دسترسی فضاها را نیز مدیریت و ارتقا بخشد.

قبل از تهیه طرح ، یک معمار خوب وقت خود را برای گفتگو با شما و سایر اعضای خانواده خود می گذراند. معمار مانند هر متخصص دیگری با پرسیدن سؤالات زیادی آشنا می‌شود که شما و خانواده تان چگونه زندگی می کنید:

– چه کسی در خانه زندگی خواهد کرد؟ سن آنها چقدر است؟ چه کسی ممکن است در آینده با شما زندگی کند؟ آیا می خواهید فضایی برای ترویج فعالیت های جمعی یا خانوادگی، مانند هال تلویزیون (TV room) لازم دارید؟

– یک فضا برای میز غذاخوری چقدر مهم است؟ خانواده جقدر برای صرف غذا دور هم جمع می‌شوند؟

– آیا دوست دارید مهمانی برگزار کنید؟ با چند نفر ظرفیت؟ آشپزخانه چقدر باید در دسترس مهمان ها باشد؟

– آیا اتاق خواب را به عنوان مامن امنی می دانید که ساعات زیادی از روز را در آن می گذرانید؟ اتاق کار و اتاق خواب برای شما ادغام می‌شود؟ یا اینکه اتاق خواب برای شما صرفا مکانی برای خواب است؟

– آیا برای رایانه خود به یک فضای کار خصوصی نیاز دارید؟ یا آیا شما یک اتاق تفریحات را می‌پسندید که در آن کودکان بتوانند بازی کنند و تلوزیون تماشا کنند؟

– آیا اتومبیل شما جزئی جدانشدنی از خانواده شما است؟ چه مقدار فضا برای ماشین ها لازم است؟

– چه چیزی شما را در مورد خانه ای که الان در آن زندگی می کنید اذیت می کند؟ و چه چیزی راجع به خانه فعلی خود دوست دارید؟

حتی اگر بودجه شما زیاد نیست، لزوما حذف گزینه های اجرایی باعث سود بیشتر شما نمی‌شود. متخصصان با تجربه در شرکت معماری به شما کمک می‌کنند تا از این قبیل اشتباهات پرهیز و جلوگیری کنید. همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که خانه ای که شما می سازید دقیقا برای روش زندگی شما مناسب است.

شرکت معماری در رشت

شرکت معماری در رشت

تعهدات شرکت معماری

یک شرکت معماری باید تمام نیاز‌های یک پروژه را در نظر بگیرد تا تمام مدارک لازم با محتوای دقیق تولید شود. در اینجا لیستی از این خدمات و تعهدات توضیح داده شده است:

۱- تهیه نقشه‌ها

اصلی‌ترین چیزی که هنگام تصور کردن یک شرکت معماری به آن فکر می کنید، وظیفه تهیه مدارک و نقشه‌ها است. در واقع، نقشه های فنی به این دلیل مهم هستند که تهیه آنها به دفتر معماری این فرصت را می دهد تا شما تا ایده های خود را اجرا کنید.

به طور مثال، جابجا کردن یک دیوار در اتاق خواب، فضایی را برای یک تختخواب بزرگ به ما می‌دهد. همچنین شرکت معماری سعی می‌کند تا انتظارات واقع‌ بینانه‌تری داشته باشیم (یک کمد هر قدر که بزرگ باشد نمی توان به یک اتاق خواب جدید تبدیل شود).

نقشه های تکمیل شده توسط شرکت معماری، مقدمات تهیه پروانه ساخت و جواز از شهرداری را فراهم می‌کنند. همچنین این نقشه ها پیمانکاران را در محل هدایت می‌کنند. مدیریت کار پیمانکاران در حین اجرای پروژه به وسیله نقشه‌های تولید شده در دفتر معماری کنترل و جهت‌دهی می‌شود. درواقع تمام عناصری که ما در یک ساختمان می‌بینیم قبلا توسط شرکت معماری به زبان نقشه‌های فنی تهیه شده‌اند.

شرکت معماری در رشت

شرکت معماری در رشت

۲- مدیریت

پروژه های ساخت و ساز قسمت‌های مختلف زیادی دارد. برای شروع پروانه ساخت و جواز شهرداری نیاز به مراجعه و پیگیری دارد. به علاوه تجهیز کارگاه و ابزارآلات جهت سفارش و راه‌اندازی کارگاه باید انجام شود. پیدا کردن پیمانکاران جزء، می‌تواند سرعت و کیفیت کار شما را تضمین کند و به کاهش هزینه‌های غیر ضروری بیانجامد. شرکت معماری می تواند همان اهرم کنترل مورد نظر باشد که به شما در درک شرایط و مدیریت قسمت های مختلف کمک می کند.

۳- خلاقیت

آیا عناصر بصری و کالبدی جذاب می خواهید؟ به نظر می رسد نور بیشتری در فضا‌ها نیاز دارید؟ فضای جاسازی مخفی می‌خواهید؟ یک شرکت معماری می‌تواند عناصر ویژه‌ای را که می‌خواهید را در طرح ها ایجاد کند. همچنین ممکن است در حین طراحی، ایده های جدید برای شما ایجاد شود، مثلاً دیواری که به لطف طراحی اجازه دارد تا ۱۰ سانتی متر نازکتر شود، به شما امکان می دهد تا مساحت فضای داخلی را افزایش دهید.

۴- مشاوره در مورد خرید وسایل و مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی اصطلاحی است که شامل رنگ، کاشی، کفپوش، میز، کابینت آشپزخانه، یونیت روشویی، چراغ و لامپ، دستگیره در‌ها، وسایل و موارد دیگر می‌باشد. اگر با یک شرکت معماری کار می‌کنید، طرح و نوع تمام موارد مورد نظر برای استفاده در محل مناسب خود در نظر گرفته خواهد شد و تمام عناصر از قبل لیست شده، آماده خواهد بود.

۵- انتخاب و نظارت بر پیمانکار

یک شرکت معماری خوب با چندین پیمانکار معتبر رابطه دارد و روابط خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین باید بتوانند چند پیشنهاد شما در پروژه شما ارائه دهند.

۶- پیشنهادهایی برای اجرای به موقع پروژه

یکی از زیر مجموعه های مدیریت پروژه، زمان‌بندی است. ایجاد کردن تایم لاین کار درشرکت معماری به وسیله نمودار گانت چارت باعث می‌شود تا تمام جزییات روند پیشرفت پروژه برای کارفرما و پیمانکار و شرکت معماری نمایان می‌شود. شرکت معماری با کنترل روند پروژه و مقایسه اولویت ها می تواند سرعت انجام کار ها افزایش دهد. هم‌پوشانی کار‌های اجرایی در یک فضا از کیفیت نهایی می‌کاهد اما بسیاری از کار های دفتری و اجرایی میتوانند همزمان و بدون اتلاف وقت با مدیریت دفتر معماری جلو روند.

شرکت معماری در رشت

شرکت معماری در رشت

۷- پیشنهادهایی برای کنترل بودجه

کمک یک معمار در اینجا می تواند به ارائه گزینه های جذاب و ارزان قیمت تر برای نزدیک کردن به قیمت های دلخواه شما باشد.شرکت معماری روش‌هایی را پیشنهاد می‌کند که هزینه و مکان‌هایی را برای صرفه جویی در هزینه ها دارند. همچنین میتواند به شما در پیش بینی هزینه هایی که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید کمک می کند. (نکته: زمان شما برابر است با پول نقد است: فرض کنید شما می‌خواهید بابت زمان ساخت، برای سکونت در جایی دیگر، اجاره پرداخت کنید.

پس اگر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انتهای پروژه نرسید و مجبور به پرداخت اجاره بهای بیشتری باشید، ممکن است هزینه‌های بیشتری را متحمل شوید).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است