طراحی نما ساختمان در رشت

uu

طراحی نما ساختمان در رشت

همه ما می دانیم که اولین برداشت دیگران خیلی مهم است، به همین دلیل هم انتخاب نما یکی از مهم ترین تصمیمات طراحی خانه به حساب می آید که باید خیلی به آن اهمیت دهید.

علاوه بر این که باعث می شود با اشتیاق بیشتری وارد خانه شویم، به تعریف چیدمان داخلی، طراحی و دکوراسیون هم کمک شایانی خواهد کرد. کارشناسان می گویند که یک نمای جذاب می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را هم به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

هنگام طراحی نما برای خانه فاکتور های زیادی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سبک معماری، طرح رنگ، متریال ، ویژگی ها، نور پردازی و محوطه سازی و همچنین سبک خانه های اطراف اشاره کرد. نکته کلیدی رسیدن به تعادل مناسب بین عناصر برای ایجاد نمایی است که نشان دهنده سبک زندگی شما باشد.

طراحی نما ساختمان در رشت

طراحی نما ساختمان در رشت

1-سبک معماری و مکان

با شناخت ویژگی های کلیدی سبک های مختلف معماری و چیز هایی که در مورد شان دوست دارید ؛ شروع کنید. آیا شکل جعبه ای و ماژولار یک طرح مدرن را ترجیح می دهید یا کاراکتر و خط سقف شیروانی سبک همپتونز ؛ یا سبک کلاسیک ساده و معاصر یا چیزی که از معماری های تاریخی الهام گرفته شده باشد؟

معمولا خانه ها هر کدام نما های خاص خودشان را دارند، بنابراین تصمیم گیری در مورد سبکی که بیشترین هم خوانی را با سلیقه شخصی شما داشته باشد، به محدود کردن گزینه های تان از همان ابتدا کمک می کند.

علاوه بر این ها، مکان و لوکیشن خانه هم فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر قصد دارید در منطقه ‌ای با بافت قدیمی خانه بسازید، ممکن است استفاده از نمای مدرن در آن خیابان جلوه خوبی نداشته باشد و بدتر هم تو ذوق بزند.

از طرفی هم شورای محلی ممکن است محدودیت هایی در مورد بافت و خصوصیات آن منطقه داشته باشد، به همین دلیل هم اول باید با این شورا هماهنگ کنید تا بفهمید چه خانه ای می توانید بسازید و چه چیزی نمی توانید بسازید و حتما همه این موارد را در نظر بگیرید و بعد برای طراحی نما اقدام کنید.

2- انتخاب متریال

وقتی یک طرح را برای نما انتخاب کردید، نوبت آن است که تصمیم بگیرید چه متریالی آن نما را برای تان زنده می کند.

برخی از سبک ‌های معماری به متریال خاصی نیاز دارند، به طور مثال نمایی به سبک همپتون به تخته های شیب دار نیاز دارند. این نوع تخته های شیروانی که از فیبر سیمان بادوام ساخته شده اند، نه تنها ظاهری مجلل به ارمغان می آورند، بلکه در برابر تاب خوردگی ، موریانه ها و آسیب های ناشی از رطوبت هم مقاومت هستند.

آجر یک مصالح ساختمانی سخت، چند منظوره و مقرون به صرفه است که به ساختمان عمق می دهد ، در حالی که گچ یکی دیگر از گزینه هایی است که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد و به خوبی با چوب یا سنگ جفت و جور می شود. روکش ‌های چوبی مخصوصا در همپتون‌ ها و خانه ‌های سبک معاصر پر طرفدار هستند و می‌ توانند در حومه شهر ها با بافت قدیمی و تاریخی کار شوند. سقف؛ موردِ دیگری است که باید در نظر بگیرید که معمولا از مصالح بتنی یا فلز در طیف وسیعی از رنگ ها ارائه می شود .

یادتان باشد که انتخاب متریال شما با مسیر ورودی ، حصار و محوطه سازی هماهنگ باشد زیرا همه این عناصر باید در کنار هم قرار بگیرند تا تصویری هماهنگ از نمای بیرونی خانه به وجود بیاورند.

نمای خانه‌ های مختلف را ببینید یا جهت الهام گرفتن در محله های دور و برتان بگردید. با همه این اوصاف، از امتحان کردن چیز هایی که با بقیه متفاوت است هم؛ هرگز نترسید و با جسارت پیش بروید! مطمئنا نتیجه عالی خواهید گرفت و از کارِ خود لذت خواهید برد.

طراحی نما ساختمان در رشت

طراحی نما ساختمان در رشت

3- آرایش رنگ

در بیشتر موارد، آرایش رنگ بیرونی باید شامل سه رنگ باشد: یک رنگ زمینه غالب ، یک رنگ شاخص و برجسته و یک رنگ تزئینی برای قاب پنجره، در ها و ناودان. می ‌توانید از رنگ ‌های خنثی از همان خانواده رنگ استفاده کنید، یا کنتراست پر رنگی مثل زغال چوب با تزئینات سفید انتخاب کنید، فقط حتما بافت طبیعی متریالی که انتخاب کرده ‌اید مثل چوب، سنگ و آجر را در نظر بگیرید.

با روشن کردنِ رنگ درب ورودی با رنگ هایی مثل زرد قناری یا قرمز شرابی به نما هویت بدهید . اگر در را به عنوان نگین خانه در نظر بگیرید؛ پس رنگش می تواند کمی درخشان تر از بقیه قسمت های نما باشد.

4- نور پردازی و محوطه سازی

با اینکه از نظر فنی؛ نور پردازی و محوطه سازی بخشی از نمای خانه نیست، اما نمای بیرونی خانه شما را کامل می کند و کمک تان می کند تا به آن جذابیتی که مدِ نظرتان است، برسید.

به دیوار ها و ستون ‌ها؛ نور های ملایم و محیطی اضافه کنید و معبر های صاف را با نور پردازی شیک ستون یا کف به جلوه بیاورید.

طراحی نما ساختمان در رشت

طراحی نما ساختمان در رشت

وقتی نوبت به انتخاب طرح برای منظره حیاط جلویی ساختمان تان می رسد، ترکیب چمن ، گیاهان، کاشی ها، سنگ ها یا سنگریزه ها بهترین گزینه است که به گیاهان و درختچه ها هم جان و رنگ می دهد.

انتخاب گیاه به نگهداری شما بستگی دارد ؛ باید ببینید چه قدر زمان را در باغچه تان می گذرانید؟ اگر دوست دارید آخر هفته‌ ها را صرف هرس، آبیاری و کمپوست کردن کنید، می‌ توانید باغچه تان را با گیاهانی پر کنید که به مراقبت بیشتری نیاز دارند. و برعکس؛ اگر معمولا در تعطیلات آخر هفته بیش از حد سرتان شلوغ است که حتی وقت آبیاری درست را هم ندارید، گونه های ساکولنت‌ ها یا بومی ‌هایی که نیازی به توجه زیادی ندارند، را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است