محاسبه اسکلت بتنی

قیمت تمام شده ساختمان اسکلت بتنی

محاسبه اسکلت بتنی

محاسبه اسکلت بتنی ، در مراحل اولیه کار معمولا به صورت محاسبات سرانگشتی برای برآورد هزینه و مصالح مورد نیاز اولیه توسط کارشناسان و مهندسین این صنعت صورت می گیرد.

محاسبات سرانگشتی در واقع یک روش محاسبه تقریبی است که می تواند نتیجه سریع و قابل قبولی را در اختیار شما بگذارد.

محاسبه بتن فونداسیون ، محاسبه میلگرد ساختمان ، مقدار بتن مصرفی در اسکلت بتنی ، مقدار میلگرد مصرفی در اسکلت بتنی و در نهایت برآورد تقریبی قیمت تمام شده اسکلت بتنی از مورادی هستند که به صورت تقریبی بوسیله محاسبات سرانگشتی ساختمان قابل محاسبه هستند.

در صورتی که به جای برآورد تقریبی نیاز به محاسبه دقیق موارد فوق داشته باشیم و بخواهیم قیمت اجرای اسکلت بتنی با مصالح را به طور دقیق حساب کنیم، نقشه های اجرایی سازه باید به صورت کامل تهیه شده باشند و علاوه بر آن باید متره و برآورد کاملا دقیق صورت پذیرد که این موارد مستلزم صرف وقت و هزینه توسط سازندگان میباشد.

محاسبه اسکلت بتنی

محاسبه اسکلت بتنی با روش محاسبات سرانگشتی می تواند تا میزان ۹۰ درصد برآورد هزینه و مصالح پروژه را تخمین بزند و به همین دلیل استفاده از این روش بسیار مطلوب و راهگشا می باشد.

سرعت محاسبه اسکلت بتنی در این روش باعث آنالیز سریع در هنگام عقد قراردادها و داشتن دیدگاه صحیح از هزینه پروژه در آغاز آن می باشد.

محاسبه میلگرد فونداسیون در محاسبه اسکلت بتنی

طبق محاسبات سرانگشتی میزان میلگرد یا آرماتور مصرفی با مساحت سازه رابطه مستقیم دارد به صورتی که در هر مترمربع از اسکلت بتنی معمولا بین ۴۰ تا ۵۳ کیلو میلگرد مصرف می شود.

پس برای محاسبه میزان میلگرد مصرفی باید مساحت زیربنای سازه را بر حسب مترمربع در میزان تقریبی بتن ضرب کنید تا میزان میلگرد را بدست آورید. میزان مصرفی میلگرد برای فونداسیون ساختمان اسکلت بتنی در هر متر مربع ۸ تا ۱۲ کیلوگرم است.

میزان میلگرد مصرفی در ستون های یک سازه بتنی در محاسبه اسکلت بتنی ۱۲ تا ۱۸ کیلوگرم در نظر گرفته می شود. همچنین اگر سازه بتنی دارای سقف دال دوطرفه باشد این میزان به ۶۰ تا ۸۵ کیلوگرم می رسد.

نحوه محاسبه حجم بتن در محاسبه اسکلت بتنی

در بتن ریزی فونداسیون ساختمان که یکی از مهم ترین مراحل در ساخت سازه بتنی محسوب می شود، یکی از موارد بسیار مهم عیار بتن می باشد. مقدار عیار سیمان مصرفی در بتن را عیار بتن می گوییم.

این عدد در واحد متر مکعب بیان می شود. عیار بتن می تواند با توجه به نوع سازه و محلی که ساخته می شود متفاوت باشد. ولی اگر بخواهیم عددی را در بازه نرمال بیان کنیم که به صورت معمول استفاده می شود، ۳۵۰ کیلوگرم در مترمکعب عیار معمول برای بتن فونداسیون است.

همان گونه که ذکر شده این عدد می تواند با توجه به مکان ساخت سازه و نوع طراحی آن متغیر باشد.

محاسبه اسکلت بتنی

عیار سیمان در بتن با میزان مقاومت فشاری آن ارتباط مستقیم دارد. برای رسیدن به یک مقدار مقاومت فشاری مشخص باید مقدار مشخصی سیمان به بتن اضافه کرد و اینگونه نیست که هر چه سیمان بیشتری اضافه کنیم مقاومت بیشتری خواهیم داشت.

در انجام بتن ریزی فونداسیون اسکلت بتنی حتما باید به نوع سیمان و سنگ دانه های موجود در بتن توجه کافی داشت، همچنین در صورتی که بتن به صورت آماده تهیه می شود و در محل ساخت سازه تهیه نمی شود، باسد زمان بارگیری و تخلیه زوری تنظیم شود که از  ۶۰ دقیقه بیشتر نباشد.

معمولا بتن ریزی را در یک مرحله انجام میدهند و ویبراسیون بتن را در لایه های ۳۰ سانتی متری انجام میدهند تا بهترین کیفیت را داشته باشد. در هنگام تخلیه بتن باید توجه داشت که آب به آن اضافه نشود و در این خصوص باید هشدارهای لازم به اکیپ اجرایی داده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است