پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکار ساختمان در رشت


پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکاری ساختمان ساخت و مشارکت در ساخت و پیمانکار ساختمان کلید تحویل و مدیریت پیمان ساختمان و بازسازی ساختمان  و ساخت و بازسازی اپارتمان تجاری و اداری و معماری و دکوراسیون داخلی: نمای ساختمان و پیمانکاری ساختمان های بتنی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت و پیمانکار و مجری تخصصی انواع اسکلت بتنی، و اسکلت فلزی مجری فونداسیون ساختمان و تیرچه سقف یونولیت، کوبیاکس

پیمانکار ساختمان اعم از تهیه نقشه ها و و دریافت مجوزهای ساخت، تهیه مصالح و ماشین آلات و استخدام پیمانکاران خرد (دست دوم)، محوطه سازی و حذف فضاهای کارگاهی همچنین حفظ امنیت تمامی پرسنل کارگاهی و مسایل محیط زیستی به عهده شرکت پیمانکاری می باشد. که این تعهدات فی مابین کارفرما و پیمان ساختمانکار تحت قالب قرار داد مدیریت پیمان ساختمان شکل می گیرد. البته در نوعی که گفته شد کامل ترین نوع مدیریت پیمان ساختمان است و قرار دادهای مدیریت پیمان ساختمان دیگری نیز هستند مثلا در برخی از آنها پیمان ساختمانکار قدرت مدیریتی ندارد و مدیریت روند پروژه بر عهده خود کارفرما می باشد یا گاهی نیز مسئولیت تهیه مصالح مصرفی نیز بر عهده کارفرما است.

پیمان ساختمانکار شخصی حقیقی یا حقوقی است که طی امضای پیمان ساختمان (قرارداد) با کارفرما، متعهد به اجرای موضوع مورد پیمان ساختمان می‌شود. همانطور که در مقاله مربوط به پروژه گفته شد، یک پروژه پیمانکاری می‌تواند شامل ساخت یک پل یا جاده یا حتی انتقال برق به یک منطقه باشد. در یک پیمان ساختمان، پیمان ساختمانکار می‌تواند نماینده و جانشین‌های قانونی را به جای خود انتخاب و معرفی کند که این اشخاص هم حکم خود پیمان ساختمانکار را دارند.

پیمانکار ساختمان عمومی کیست؟

پیمانکار ساختمان به فرد یا شرکتی گفته می‌شود که با سازمان یا شخصی دیگر قرارداد (کنترات) امضاء می‌کند تا پروژه‌های مشخص را طبق نقشه‌ها و مشخصات مورد توافق اجرا نماید. GC ها معمولا در هدایت و مدیریت طرح ها و پروژه های صنعتی زیربنایی دارای تجربه و تخصص بوده و با تکیه بر دانش و ابزارهای مدیریتی خود، اجرای پروژه‌ها را بر عهده می‏گیرند. در رابطه با فرآیندهای اجرا و فازهای پروژه‌های GC نظریه‌های متفاوتی وجود دارد. بسته به نوع پروژه و ویژگی‌های اجرا و وسعت آن، می‌توان مراحل متفاوتی را برای آن در نظر گرفت. اگر یک شرکت پیمان ساختمانکار GC را یک سیستم در نظر بگیریم، ورودی را که شامل پول و درخواست می‌باشد، به خروجی مطلوب که می‌تواند ساختمان یا هر محصول مورد نظر کارفرما باشد تبدیل می‌کند.

پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکار جزء ساختمان کیست؟

پیمانکار جزء ساختمان معمولا در کارهای اجرایی تخصص دارند. پیمان ساختمانکار جزء شخصی حقیقی یا حقوقی است که برای اجرای قسمتی از پروژه بزرگتر با پیمان ساختمانکار عمومی قرارداد می بندد. به عنوان مثال فردی که در پروژه ساختمانی عملیات جوشکاری را انجام می‌دهد پیمان ساختمانکار جزء نامیده می‌شود.

پیمانکار ساختمان کلید تحویل چیست؟

در این حالت اجرا که پروژه کلید در دست نیز نامیده می‌شود، مسئولیت طراحی و اجرا به طور کامل به پیمان ساختمانکار سپرده می‌شود. در واقع پیمان ساختمانکار متعهد می‌شود در ازای دریافت هزینه اجرا، کلیه امور طراحی و اجرای پروژه را انجام دهد. بنابراین کارفرما تنها پس از تحویل پروژه اصطلاحا کلید تاسیسات مورد قرارداد را از پیمان ساختمانکار دریافت می‌کند و در صورت بروز هرگونه نقص (در هر مرحله و به هر دلیل) کلیه مسئولیت‌ها به عهده پیمان ساختمانکار خواهد بود.

مشارکت در ساخت  ساختمان چگونه است؟

مشارکت در ساخت تقریبا نیمی از قیمت تمام شده یک واحد مسکونی، قیمت زمین آن است. به عبارتی برای ساخته شدن یک آپارتمان، سازنده به همان اندازه سرمایه‌ای برای خرید مصالح و ساخت خانه می‌گذارد، نیاز به سرمایه برای خرید زمین دارد. نه سازنده به تنهایی می‌تواند ساختمان بسازد، نه صاحب زمین توانایی ساخت خانه را دارد. در چنین حالتی بهترین روش برای رونق گرفتن کار، ساخت مسکن مشارکتی است. به طوری که مالک زمین، ملک خود را در اختیار سازنده می‌گذارد و بعد از ساخت خانه، سهم خود را از واحد‌های مسکونی بر می‌دارد. در این بین چند نکته اهمیت زیادی دارد. مهمترین آن میزان سهم هر کدام از دو طرف یعنی مالک و سازنده از خانه ساخته شده است. هر کدام از دو طرف در این شراکت پرسود، تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند که اگر هر کدامشان به این تعهدات عمل نکنند، شراکت خوبی از آب در نخواهد آمد. برای اینکه همان اول کار دو طرف سنگ‌هایشان را با هم وا بکنند، بهتر است قبل از هر چیز تمام هزینه‌ها را از خرید مصالح، حقوق کارگران، ارزش زمین، مخارج کار‌های اداری و اخذ مجوز و … پیشبینی کنند. در چنین حالتی مشخص می‌شود که هر کدام از دو طرف قرار است چقدر سرمایه برای ساخت مسکن بگذارند و به اصطلاح مشاوران املاک، آورده‌شان برای مشارکت در ساخت چقدر است

مدیریت پیمان ساختمان چیست؟

مدیریت پیمان ساختمان  که در آن کارفرما یا کارگزار، یک شرکت یا یک شخص را جهت مدیریت و اجرای پروژه ساختمان تعیین می کند.بدین ترتیب مدیر پروژه ساختمان با استفاده از تخصص خود در ساخت و ساز به عنوان نماینده کارفرما مشغول به کار می شود. نظارت بر روش اجرا و پیاده سازی پروژه ، جذب و قرارداد با نیروهای انسانی، تهیه یا اجاره ابزارآلات مورد نیاز، تامین مصالح و برنامه ریزی کاری بر عهده مدیر پروژه خواهد بود.

در مدیریت پیمان البته لازم به ذکر است که تمامی این اقدامات با نظر و مشورت کارفرما انجام می پذیرد. به بیان ساده تر شما با مدیریت پیمان ساختمان می توانید از تجربه و تخصص مهندسین معمار ، متناسب با سلیقه و شرایط خودتون بهره ببرید.تمامی کارهای مربوط به مدیریت پیمان ساختمان، از گرفتن پروانه ساختمان و صدور پروانه تا تخریب، مرمت و بازسازی ساختمان، تلاش برای طراحی نمایی زیبا و انجام تمامی مراحل را به تیم ما بسپارید. ما با تخصص و تجربه در زمینه مدیریت پیمان ساختمان، شما را یاری می کند تا از مشکلات احتمالی که معمولا در طول یک پروژه بین کارفرما و پیمانکاران به وجود می آید پیشگیری کنید..

مزایای روش مدیریت طرح یا پیمان ساختمان

تجربیات و مهارت های مدیر پروژه در زمینه ساخت و ساز به صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های مربوط به پیمان ساختمانکار، کالا ها و مصالح کمک می کند و همچنین تمامی نقاط ضعف پروژه را بر طرف می سازد.
واگذاری مسئولیت های پروژه به تیم مدیریت پیمان ساختمان، سبب می شود تا در صورت وجود مشکلات و ریسک های احتمالی در طی کار، مدیر پیمان ساختمان تمامی مشکلات را بر عهده گرفته و مدیریت می کند.
با توجه به این که نظارت بر عملیات اجرایی پیمانکاران بر عهده مدیریت پیمان ساختمان می باشد پس دیگر نیازی به نظارت مهندس مشاور نخواهد بود.
از آنجایی که اتمام هر چه زودتر پروژه به نفع پیمان ساختمانکار خواهد بود، مدیر پیمان ساختمان تمام توان خود را در سرعت بخشیدن به روند پروژه به کار می گیرد
مدیریت پیمان ساختمان مانند عضوی از تیم کارفرما محسوب میگردد پس این امکان را ایجاد میکند تا در یک تعامل دو طرفه سود قابل توجهی عاید پیمان ساختمانکار و کارفرما شود.

انواع قرارداد مدیریت پیمان ساختمان ساختمان

  1. مدیریت پیمان ساختمان مدیریت یا مدیریت پیمان ساختمان
  2. مدیریت  پیمان ساختمان امانی
  3. مدیریت پیمان ساختمان دستمزدی
  4. مدیریت پیمان ساختمان طرح و اجرا
  5. مدیریت پیمان ساختمان با تعیین پیمان ساختمانکار عمومی
  6. مدیریت پیمان ساختمان فاینانس ( Finace )

پیمانکاران بر حسب نوع فعالیت، به شرح زیر طبقه بندی می‌شوند:

  1. پیمانکاری ساختمان
  2. پیمانکاری آب
  3. پیمانکاری حمل و نقل
  4. پیمانکاری صنعت
  5. پیمانکاری برق
  6. پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات
  7. پیمانکاری کاوش‌های زمینی
  8. پیمانکاری ارتباطات
  9. پیمانکاری کشاورزی
  10. پیمانکاری خدمات

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری:مدرکی است که براساس مقررات و به ازای احراز شرایط لازم برای فعالیت پیمانکاری صادر و بر اساس قوانین، اصلاح و تمدید می‌گردد.

پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکار ساختمان در رشت

رتبه بندی (گرید) در پیمانکاری چیست؟

برای شرکت‌های پیمانکاری از 1 تا 5 رتبه‌ای تعیین می‌شود که بیانگر اعتبار و صلاحیت آن‌هاست. شرکت‌های برتر با رتبه‌های بالاتر علاوه بر توانایی اجرای قوی تر پروژه‌های محوله، در بازاریابی و جذب مشتری نیز موفق‌تر عمل می‌کنند. شرکت‌های پیمانکاری رتبه 1 به عنوان برترین شرکت‌های پیمانکاری شناخته شده و به ترتیب تا رتبه 5 به رتبه‌های پایین‌تر تقسیم بندی می‌شوند.

قرار داد مدیریت پیمان ساختمان 2 بخش شرایط عمومی و اختصاصی دارد که باید دقیق و روشن بدون هیچ گونه تناقضی در هر یک بخش ها اعم از خصوصی و عمومی تنظیم و به امضای کارفرما و پیمان ساختمانکار برسد. در قرارداد مدیریت پیمان ساختمان کارفرما شخصیتی حقوقی است که عملیات اجرایی را بر اساس اسناد و مدارک به شرکت پیمان ساختمانکار واگذار می کند. مدیر طرح نیز شخصیتی حقوقی است که در چهارچوب اختیاراتی که از طرف کارفرما به وی تنفیذ شده است به پیمان ساختمانکار به عنوان رابط بین کارفرما و پیمان ساختمانکار معرفی می شود. مهندس مشاور نیز شخصیتی حقیقی یا حقوقی است که در چهارچوب اختیاراتی که دارد به شرکت پیمان ساختمانکار معرفی می شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است