پیمانکار سفت کاری

پیمانکار سفت کاری

پیمانکار سفت کاری

وظایف پیمانکار سفت کاری

این بند مهم ترین بند در قرارداد پیمانکاری سفت کاری ساختمان است. در واقع وظایف اصلی پیمانکار سفت کاری ساختمان در این بند مشخص می شود.

در این بند ‌باید تاکید شود که اجرای پروژه به نحوی که از لحاظ فنی و مالی مورد نظر کارفرما بوده است، مهم‌ترین تعهد پیمانکار سفت کاری ساختمان است. برای انجام پروژه باید پیمانکار متعهد باشد که کارگاه ، تجهیزات و اجناس مورد نیاز را از کارفرما تحویل گرفته و در حفظ و نگهداری و جلوگیری از اتلاف و اسراف آن کوشش کند.

در این جا تمامی وظایف پیمانکار سفت کاری ساختمان اعم از اجرایی ، مالی ، حقوقی و زمانی به طور دقیق مشخص می شود.

 

۱- پیمانکار موظف می باشد بلادرنگ پس از اطلاع و ابلاغ قرارداد، نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

۲- مطابق با توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار، اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می باشد، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

۳- در صورت تعطیل نمودن فعالیت پروژه از سوی پیمانکار، ایشان پیش از انجام می بایست اذن و مجوز کارفرما را اخذ نماید.

۴- پیمانکار متعهد است که کرسی چینی زیرزمین را مطابق با ارتفاع و عرض مشخص شده در نقشه ها و تحت نظارت مهندس ناظر انجام دهد.

۵- مطابق با اعلان پیشین در ماهیت و مشخصات فنی پروژه، پیمانکار موظف است از جنس مرغوب در آجرگری بهره گیرد و در طبقات از آجرهای سفالی ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰ سانتی متری استفاده کند.

۶- پیمانکار متعهد می گردد که نحوه دیوارچینی را با رعایت جدیدترین استانداردها و تحت نظارت مهندس ناظر انجام دهد.

۷- پیمانکار متعهد است که در استفاده از مصالح ساختمانی از مرغوب ترین نوع آن بهره گیرد و هر گونه قصور از آن، ایشان مسئولیت مطلق در قبال عمل خویش را داراست.

۸- پیمانکار موظف است قبل از اجرای دیوارچینی ابتدا کلیه دیوارهای یک طبقه را یک رگی نموده و پس از تأیید کارفرما نسبت به اجرای کامل آن ها اقدام نماید.

۹- به طور کلی، پیمانکار موظف است کلیه مسیر ساخت و نصب را براساس نظر مستقیم کارفرما که از پیش مقرر می شود، انجام دهد و متعاقباً تحت نظارت مهندس ناظر قرار گیرد.

۱۰- به هنگام نصب چهارچوب های فلزی پیمانکار بایستی چهار تراشی را در کمرکش چهارچوب فلز تهویه کند تا هنگام پر نمودن پشت آن چهارچوب ها قوس برندارد.

۱۱- پیمانکار موظف است یک دستگاه بالابر برقی تک فاز و کلیه وسایل و ابزار کار جهت اجرای قرارداد از جمله شمشه، تراز، شاقول، ریسمان، دستکش لاستیکی، ماله و سایر ابزارهای مربوطه را تهیه نموده و مسئولیت حفظ و نگهداری و تعمیرات وسایل مزبور نیز بعهده پیمانکار می باشد.

۱۲- پس از پایان کار، پیمانکار موظف است تمامی ابزارها و مصالح تهیه شده از جانب کارفرما را به صورت دسته بندی شده و فهرست شده، تحویل کارفرما دهد.

۱۳- پیمانکار موظف است تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

۱۴- کلیه نقل و انتقال و جابه جایی مصالح بر عهده پیمانکار می باشد.

۱۵- پیمانکار متعهد می گردد که با علم و اطلاع کافی نسبت به تمام اسناد پروژه از جمله نقشه ها و دستورالعمل های مربوطه عمل می نماید و به هنگام عقد قرارداد نکته و مسئله ای نامفهوم برای ایشان باقی نمانده است.

۱۶- پیمانکار متعهد می گردد که محل انجام پروژه و کارگاه را کاملاً رویت نموده است.

۱۷- پیمانکار موظف به رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار و به طور کلی رعایت موارد مبحث ۱۲ مقررات ملّی ساختمانی ایران در کارگاه می باشد و نسبت به اجباری بودن استفاده از وسایل ایمنی آگاه است.

هر گونه عملی خلاف مقتضای عبارت مقرر شده در این بند، در وهله نخست پیمانکار مسئول و در صورت قصور از جانب پرسنل ایشان، پیمانکار به همراه کارکنانش مسئول می باشد و کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی بعهده پیمانکار می باشد و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت.

وسایل ایمنی مندرج در مبحث ۱۲، شامل کلاه چانه دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی، لباس ضخیم کار، دستکش مناسب، ماسک و عینک و …. می باشد.

۱۸- پیمانکار متعهد می گردد که افراد دارای صلاحیت فنی را به کار گمارد؛ در غیر اینصورت کارفرما و مهندس ناظر مجاز می باشند به موجب اطلاع به پیمانکار، درخواست تغییر ایشان را بخواهند.

۱۹- مسئولیت هر گونه سوء رفتار، کشف فساد، فحشاء در محل انجام کار یا کارگاه، کلاهبرداری، درگیری و این قسم موارد از سوی پرسنل پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه، متوجه مستقیم پیمانکار می باشد.

۲۰- پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش متعهد می باشد و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی باشد.

۲۱- پیمانکار متعهد می گردد که ساعات فعالیت کارگاه را اکیداً رعایت نماید تا موجبی بر سلب آسایش همسایگان نشود. در صورت نیاز به فعالیت خارج از زمان تعیین شده، با مجوز کارفرما منعی وجود ندارد.

۲۲- در صورت وجود نواقص و اشکالات فنی که منجر به حکم تخریب شود یا اصلاح سازه گردد، متوجه پیمانکار می باشد و موظف به جبران قصور خویش می باشد.

۲۳- تهیه، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب، مسکن، بیمه و غذای افراد مشغول در کارگاه برعهده پیمانکار می باشد.

images 2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است