تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

در دکوراسیون خانه‌های کوچک بهتر است از سه تا قانون پیروی کنید.

۱) باید کاری کنید تا خانه بزرگ‌تر به نظر بیاید.

۲) وسایل غیرضروری را تا حد امکان حذف کنید.

۳) فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید. در این مقاله به بررسی این سه مورد به اختصار پرداخته‌ایم.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

ایده‌های تغییر دکوراسیون خانه‌های کوچک

تزئین خانه‌های کوچک به دلیل کم بودن متراژ و فضای آنها ممکن است غیرممکن به نظر برسد. شما می‌خواهید اتاقتان زیبا به نظر بیاید، اما نباید جای کمی داشته باشد و یا ظاهر آن در هم و شلوغ به نظر برسد.

با تمام محدودیت‌ها این امکان وجود دارد که خانۀ کوچک شما هم مثل خانه‌های بزرگ با دکوراسیونی متفاوت و به‌ روز زیبا به نظر بیاید. در همین فضای کوچک هم می‌توان با کمی تغییر بسیاری از وسایل را جا داد.

در نتیجه شما می‌توانید به کوچکی فضا با این روش غلبه کنید. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید دکوراسیون خانه‌های کوچک خود را بچینید.

سه نکته که ضروری است آن را در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود رعایت کنید عبارتند از:

  • باید کاری کنید تا خانه بزرگ‌تر به نظر بیاید.
  • وسایل غیر ضروری خود را تا حد امکان کم کنید.
  • فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

در ادامه به تفصیل به این موارد خواهیم پرداخت و برای هر کدام راهکارهایی ارائه می‌دهیم.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

گسترش فضا در دکوراسیون خانه‌های کوچک

فضای ذخیره سازی محدود یکی از بزرگترین چالش‌ها در یک خانه کوچک است و شما به دلیل کمبود جا نیاز به گسترش فضا برای جای دادن وسایلتان دارید. بنابراین با استفاده از قفسه‌های متحرک یا میزهایی که قابلیت باز شدن را دارند، یا آویزان کردن برخی اشیاء می‌توانید نیاز خود را به فضای ذخیره سازی به اندازۀ مدنظرتان برآورده کنید.

بهتر است اثاثیه‌ای در نظر بگیرید که در صورت استفاده نشدن قابلیت جمع شدن و آزاد شدن فضا را برای شما فراهم کنند. برای مثال از میزهای ناهار خوری بزرگ و ثابت در متراژهای خیلی کم بهتر است استفاده نشود.

همچنین می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره سازی از فضای زیر میز و تختتان استفاده کنید. این فضاها برای ذخیرۀ اثاثیه و نظم دادن به آنها می‌توانند بسیار مفید باشند و با طراحی مناسب به خانۀ شما می‌توانند زیبایی خاصی بدهند.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

نورپردازی در دکوراسیون خانه‌های کوچک

ایدۀ تغییر دکوراسیون خانه‌های کوچک به دلیل عدم وجود پنجره در آنها نورپردازی مناسب و کافی است. چون اغلب این خانه‌ها تاریک هستند. از طریق نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود می‌توانید کمبود نور را جبران کنید.

می‌توانید برای داشتن فضایی دنج و روشن از آویزهای زیبا در سقف بهره ببرید. یا از دیوارکوب و یا چراغ رومیزی استفاده کنید. همچنین برای انعکاس نور می‌توانید از آینه‌ها استفاده کنید.

آینه‌ها هم می‌توانند نور را انعکاس دهند و هم ایدۀ خوبی برای بزرگ ‌جلوه دادن فضای خانۀ شما می‌باشند. این پدیده به خاطر انکسار نور است. برای این منظور می‌توانید یک دیوار را با آینه‌ای بزرگ بپوشانید و یا با استفاده از آینه‌های کوچک، گالری‌ از آینه بر روی دیوار خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یک مبل را روبروی آینه قرار دهید تا توهم فاصله ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

رابطه بین انتخاب فرش مناسب  و دکوراسیون داخلی

هرچه فرش یا کفپوش شما کوچک باشد، اتاقتان کوچک‌تر به نظر می‌آید. در نتیجه ایدۀ دکوراسیون اتاق کوچک این است که فرش شما به اندازه‌ای باشد که پایه‌های جلویی مبلمان شما را پوشش دهد.

فرش بزرگ باعث پهن‌تر و مجلل‌تر نشان دادن فضای اتاق شما می‌شود. البته نباید آنقدر بزرگ باشد که کل فضای سالن اتاق شما را پوشش دهد. به سراغ فرش‌های دو رنگ یا خنثی بروید.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

تاثیر انتخاب رنگ بر دکوراسیون منزل

یک ایدۀ تغییر دکوراسیون خانه‌های کوچک آن است که شما با اندکی تغییر ‌بتوانید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال نیازی نیست همۀ خانۀ شما یک دست سفید رنگ باشد.

می‌توانید طیفی از رنگ‌هایی که در تناسب با هم هستند را در دکوراسیون خود به کار ببرید.‌ بهتر است برای اثاثیه از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید. ترکیب آن می‌تواند بسته به سلیقۀ شما طیفی از رنگ‌های روشن ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن باشد.

البته رعایت اصول تناسب رنگ‌ها بسیار مهم است. براساس روانشناسی رنگ سفید و همۀ طیفهای رنگی نزدیک به سفید باعث ایجاد تصویر ذهنی از خانه، بزرگ‌تر از آنچه که هست می‌شوند. همچنین کیفیت انکسار نور روی سطوح سفید دارای بیشترین عملکرد است.

ظاهر اتاق را بهبود می‌بخشد و فضای آن را بازتر و راحت‌تر نشان می‌دهد. همچنین طرح رنگ سفید مثل یک بوم خالی برای نمایش طرح‌های دیگر است.

فقط به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ سفید و یا طیف رنگی نزدیک به این رنگ به تنهایی فضای اتاق را سرد نشان می‌دهد. بهتر آن است که از طیف رنگ گرم هم در کنار آن استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

چیدمان اثاثیه در دکوراسیون خانه های کوچک

همۀ اثاثیۀ شما در دکوراسیون خانه‌های کوچک باید نظم داشته باشد. وقتی نظم بین آنها برقرار کردید فضای بیشتری خواهید داشت. بهتر است در صورت امکان اثاثیه به دیوار نچسبند یا خیلی به هم نزدیک نباشند. چون این مدل چیدمان اثاثیه داد می‌زند که خانۀ شما جای کافی را ندارد.

شما می‌توانید اندکی مبلمان را از دیوار فاصله دهید و کمی وسایلتان را با فاصله بچینید. اگر خیلی جای کمی دارید از هر وسیله‌ای که روزانه استفاده نمی‌کنید بهتر است خلاص شوید. نیازی به استفاده از مبلمان کوچک و یا دکور کوچک برای دکوراسیون خانه‌های کوچک نیست. بهتر این است آنها را در اندازۀ معمولشان به کار ببرید. همچنین می‌توانید از آثار هنری بزرگ بر روی دیوار خانۀ خود استفاده کنید.

اثاثیۀ غیرضروری شما بهتر است از نوعی باشند که می‌توان به راحتی آنها را جمع کرد. مثل تختخوابی که در کمد تا می‌شود. می‌توانید کابینت‌ها را طراحی کشویی و قفسه‌ای کنید تا وسایل بسیاری را در درون خود جای دهند.

یا می‌توانید از فضای بالای کابینت‌ها که خالی هستند برای جا دادن ظروف و دیگر وسایل غیرضروری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از وسایل چند منظوره هم استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید میز ناهار خوری خود را طوری طراحی کنید که هم بتوان آن را بعد از استفاده جمع کرد و هم شما بتوانید از آن برای میز مطالعه یا میز کار استفاده کنید. یکی از روش‌های بسیار عالی در طراحی، نصب میز ناهار خوری و یا مطالعه به دیوار است.

با این کار به راحتی می‌توانید با جا دادن صندلی‌ها فضای بازتری را برای خود فراهم کنید. برای میز به جای یک میز قهوه‌ای بزرگ بهتر است از میزهای شفاف و شیشه‌ای تودرتو استفاده کنید. چون هم دید فضایی بهتری به شما می‌دهد و هم زمانِ خستگی از سبک چیدمانتان، به راحتی قابلیت جابه‌جایی و تغییر را برای شما فراهم می‌کنند.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

طراحی دیوارها در دکوراسیون خانه‌های کوچک

یکی از طراحی‎‌هایی که دیگران معمولاً از آن غافل هستند، طراحی دیوارها است. از طریق ساخت جعبه‌ها یا کمدی در دیوار می‌توان از آن فضایی برای ذخیره سازی ساخت. برای مثال می‌توانید به جای کنج قرار دادن تلویزیون، آن را بر روی دیوار نصب کنید. در این صورت می‌توانید پشت تلویزیون یک کمد بسازید و وسایل خود را در آن نگهداری کنید.

برای دکوراسیون داخلی اتاق کوچک خود می‌توانید از پنجرۀ بزرگی بر روی دیوار استفاده کنید که بتواند به خوبی نور را منتقل کند.

نقش درب و پنجره کشویی در دکوراسیون منزل شما

برای ذخیره سازی فضا در دکوراسیون داخلی اتاق کوچک خود می‌توانید درب و پنجرۀ کشویی نصب کنید. از آنجا که نیازی به باز و بسته شدن ندارند، می‌توان از این فضا برای یک مبل استفاده کرد، یا می‌توانید جاکفشی خود را پشت در ورودی بگذارید و یا از میزی کوچک پشت در اتاقتان استفاده کنید.

از این درب و پنجره‌های کشویی می‌توان در آشپزخانه و یا دکور و یا کتابخانه استفاده شود.

تفکیک اتاق و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کوچک خود یا سالن می‌توانید از جداکننده‌ها برای ایجاد توهم اتاقی جداگانه استفاده کنید. جداکننده‌های تا شو می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. چون زمانی که به آنها نیازی ندارید می‌توانید آنها را جمع کنید.

اهمیت چراغ‌های دیواری در دکوراسیون خانه‌های کوچک

وقتی صحبت از خانه‌های کوچک به میان می‌آید، هر متر آن دارای اهمیت است. برای دکوراسیون اتاق کوچک خود و یا خانۀ کوچکتان می‌توانید از نصب چراغ‌ها بر روی دیوار یا گذاشتن وسایل دیگر بر روی دیوار استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. با این کار هم فضای روی میزها آزاد می‌شود و هم می‌توانید نورپردازی خاص و ویژۀ خود را بسازید.

تغییر دکوراسیون خانه های کوچک را با این ایده ها شروع کنید

کلام آخر

در کلام آخر برای طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک با توجه به متراژ و نقشۀ خانۀ شما و سلیقه شما می‌توان طراحی‌های متفاوتی انجام داد. شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ با متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی مجرب، در تغییر فضای خانه تان و زیباسازی آن همراه شما خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است