شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون داخلی ویلا از ایده های متنوع و کاربردی زیادی میتوان بهره گیری کرد، در این مطلب ایده های کلی برای طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا در همه سبکها، چه آنکه طراحی داخلی ویلا مدرن، یا کلاسیک و یا سنتی را مد نظر دارید، برای شما ارائه شده است.

شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ، در اجرای خدمات بازسازی و دکوراسیون داخلی راهنمای شما خواهد بود و آگاهی لازم در زمینۀ دکوراسیون وبلا و بایدها و نباید های طراحی دکوراسیون را در اختیار شما قرار می دهد.

ایده های دکوراسیون داخلی ویلا

زندگی شهرنشینی و محدودیت های آن، بویژه از نظر فضای محدود آپارتمان ها و خانه های شهری که در آن ساکن هستیم، خسته کننده است. همین امر سبب شده خانواده ها تمایل زیادی پیدا کنند تا برای آسایش و رفاه بیشتر و نزدیکتر شدن با طبیعت،

یک “ویلا” برای اقامت مداوم خود در یک منطقه خوش آب وهوا داشته باشند. با ذکر این مقدمه و توضیحات پیش رو، به موضوع ایده های دکوراسیون داخلی ویلا پرداخته خواهد شد.

ویلا یا خانه ویلایی ساختمانی است که در منطقه ای با آب وهوای مطلوب، یا متفاوت و در ارتباط بیشتری با طبیعت و چشم اندازهای طبیعی ساخته شده باشد.

فرقی نمیکند بخواهید ویلای خود را در یک قطعه زمینی بسازید یا ویلای موجود خود را بازسازی کنید، در همه حال ویلا فضایی که در اختیار ساکنان خود میگذارد بسیار بزرگتر از خانه های معمولی آنان بوده و همین امر سبب شده تا ایده ها و امکان طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا نیز به همان اندازه بیشتر شود، تا جایی که میتوانید خانه ویلایی خود را به خانه رویاهایتان مبدل کنید.

همواره این اصل کلی را مدنظر داشته باشید که ویلا نماد تجمل، زندگی لوکس و آسایش بیشتر و همچنین سلایق، سبک و میراث برجای مانده از شما است.

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

در ایران با وجود تنوع اقلیمی و آب وهوایی، امکان ساخت ویلاهایی با انواع مختلفی از ایدهها، الهامات، نما و محوطه سازی ها میسر بوده، که این مورد امکان طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبکهای گوناگونی را نیز فراهم نموده است،

مثلا همانقدر که برای دکوراسیون داخلی ویلا سنتی و به کارگیری از المانهای بومی، سنتی و حال و هوای نوستالژیک دست شما باز است، برای دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس نیز ایده های خلاقانه و به کارگیری همان المانها به شیوه ای دیگر امکانپذیر است.

با این حال نباید فراموش شود که طراحی داخلی و دکوراسیون ویلایتان می بایست شیک، لوکس، با شکوه و همچنین نمادی از شما باشد.

نکته اینجاست که طراحی داخلی، چیدمان و دکوراسیون داخلی ویلا با وجود ایدههای گوناگون، میتواند کار چالش برانگیزی باشد. همانقدر که نباید در این باره اشتباه کنید،

نیازی به نگرانی هم وجود ندارد، با مطالعه این محتوا ایده های کلی برای طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا در همه سبکها، چه آنکه طراحی داخلی ویلا مدرن، یا کلاسیک و یا سنتی را مد نظر دارید، برای شما ارائه شده تا به شما آگاهی دهد چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را بهتر است انجام ندهید.

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

از فضایی که در اختیار دارید استفاده بهینه کنید

شاید بهینه استفاده کردن از فضا برای یک آپارتمان کوچک مناسب به نظر برسد، مزیت اساسی ویلا این است که فضای بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که می توانید این فضا را با دکوراسیون غیر ضروری هدر بدهید، بهینه سازی فضا امری حیاتی است.

مثلا به جای پر کردن فضاهای اضافی با مبلمان بیشتر، روی خرید مبلمان مناسب تمرکز کنید. همچنین در طراحی داخلی ویلا مدرن یا دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن و لوکس میبایست فضای کافی و با تفکیک و فاصله مناسب از هم را به آشپزخانه، لابی، غذاخوری، اتاق نشیمن و اتاق مطالعه یا دفترکار خانگی اختصاص دهید.

برای تفکیک این فضاها لزوما احتیاجی به ایجاد دیوار نیست، بلکه این کار میتواند به کمک پانلهای پارتیشن بندی و قفسه های دیوایدر، نحوه چیدمان مبلمان، استفاده از کفپوش های متفاوت و… میسر شود. در صورت عدم بهینه سازی مناسب فضا، طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا شما شکست خواهد خورد.

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

 

هرگز زیاده روی نکنید

در حین انجام طراحی و چیدمان داخلی ویلا، شاید بخواهیم از هر اثاثیه و اکسسوری، به واسطه جذابیت منحصر به فردشان به فضای نشیمن اضافه کنیم، از آینه گرفته تا وسایل دکوری کوچک، از یک فرش عالی تا پرده‌های زیبا و بوفه‌های سنگین؛ اما باید یادمان باشد که اگر زیاده روی کنیم و هر وسیله دکوری شیک و پر زرق وبرق و با تزیینات زیاد را که میخواهیم در فضا بگنجانیم، ممکن است دکوراسیون ویلایمان خراب شود.

باید این ایده کلیدی را همواره مدنظر داشته باشید که اگر از یک طرح و سبک مشخص استفاده میکنید، هرگز زیاده روی نکنید. مثلا در یک طرح مینیمالیستی که معمولا در طراحی داخلی ویلا مدرن به کار می¬رود، وسایل دکوری کوچک، مبلمان شیک و با فضای آزاد کافی و استفاده از رنگ سفید-خاکستری و سایه‌های آرامشبخش را در سراسر فضا پیاده کنید.

این کار را تا حدی پیش ببرید که همه چیز هماهنگ باشد، نه خیلی سنگین به نظر برسد و نه خیلی سبک. بگذارید همه چیز کمتر باشد.

سبک خود را با دقت و هوشمندانه انتخاب کنید

سبک طراحی دکوراسیون داخلی ویلا شما باید برگرفته از سلیقه شما باشد، اما فراموش نکنید که اگر میخواهید ویلایتان ظاهری منحصربه فرد و زیبا داشته باشد، باید اصول و ویژگی های خاص و محدودیت هایی را در نظر بگیرید.

اگر مینیمالیسم و دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس را انتخاب میکنید، تا پایان از همان ایده و تم پیروی کنید، از رنگهای ملایم و خنثی، خاکستری و بژ بهره ببرید و اینها را با رنگی عمیق تر/تیره تر درگیر کنید.

این طراحی را در همه چیز، از ست مبلمان گرفته تا کاغذ دیواری و لوازم دکوری ادامه دهید. اگر فضا بیش از حد یکنواخت به نظر رسید، با کوسن های رنگارنگ یا یک لوستر خاص تضاد و کنتراست را اضافه کنید.

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

جذابیت های گذشته را لمس کنید

لمس جذابیت دنیای قدیم و حال وهوای گذشته، خاطرات را زنده میکند و بسیار آرامش‌بخش است، برای دکوراسیون داخلی ویلا به ویژه برای دکوراسیون داخلی ویلا سنتی یا کلاسیک از المانهای آنتیک، سنتی، و حال و هوای نوستالژیک استفاده کنید،

فضای شاه نشین را احیا نموده و آن را با المان¬هایی مانند حوض و فواره سنگی، شیشه های رنگی، مبلمان قدیمی، فرش های تزئینی، لوسترهای آویزان، گلدانها و ظروف آنتیک و نقاشی های کلاسیک تزئین کنید. البته همه اینها در شرایطی است که اصول پرهیز از زیاده روی و پیروی از هماهنگی و یکنواختی سبک خود را فراموش نکنید.

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

فضای سبز و بیرون نشستن را دریابید.

یکی از المان هایی که میتوانید به ویلای خود اضافه کنید فضای سبز و چمن کاری است. فضای سبز حال وهوا را افزایش داده و میتواند در درون خانه، محوطه، بالکن و پاسیو استفاده شود.

برخلاف آپارتمان‌هایی که بالکن‌های کوچکی دارند، در ویلاها می‌توان فضاهای بیرونی بزرگی در درون بالکن ایجاد نموده و آن را با مبلمان و سایر عناصر دکوراسیون تجهیز کرد. این فضاها میتواند به جایی برای سرگرمی و جشن های دوستانه و خانوادگی نیز مبدل شود.

شش ایده زیبا و جذاب برای دکوراسیون داخلی ویلا

ایجاد فضایی برای دورهم جمع شدن و سرگرمی های خانوادگی

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا برای ایجاد فضای دور هم جمع شدن خانواده ها، میتوان از اتاق هایی مختص سرگرمیهای خانوادگی بهره برد که شامل تلویزیون یا سینمای خانگی باشد.

علاوه براین، میتوانید با گنجاندن یک میز غذاخوری کوچک در درون آشپزخانه اعضای خانواده را حداقل یکبار در طول روز دور هم جمع نموده و از غذای دست اول لذت ببرید.

در پایان این مطلب یادآور می شود که ویلا نماد تجمل، زندگی لوکس و آسایش بیشتر و همچنین سلایق، سبک و میراث برجای مانده شما است، و این مورد در دکوراسیون داخلی ویلا نیز میبایست رعایت شود. ایده‌های مطرح شده دربردارنده اصول و نکات کلی در جهت بهبود طراحی داخلی و دکوراسیون ویلای شما ارائه شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است