طراحی نمای بیرونی ساختمان

20211121122248.original

طراحی نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان اولین بخش از ساختمان محسوب می شود که درباره ساختار و سبک معماری و متریال های به کار برده شده در طراحی ساختمان اطلاعاتی را به بیننده می دهد و علاوه بر این نما خارجی ساختمان نشان دهنده دید و خلاقیت معمار می باشد بنابراین بهتر است شما در هنگام طراحی نما برای ساختمان های ویلایی و آپارتمانی حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

در هنگام انتخاب نما برای ساختمان های مسکونی و تجاری باید به این نکته توجه داشته باشید که نمای انتخابی شما باعث ایجاد ناهمگونی در سطح شهر نشود همچنین بهتر است در هنگام طراحی نما برای ساختمان به نمای ساختمان های مجاور و شرایط آب و هوایی و سبک طراحی داخلی منزل خود توجه داشته باشید سپس نمایی بی نظیر و متفاوت را برای ساختمان انتخاب کنید.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

طراحی نمای بیرونی ساختمان

نمای کلاسیک ساختمان

نمای کلاسیک از انواع نماهای قدیمی و لوکس است و امروزه اغلب مردم و معماران از این نمای خارجی برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کنند. اگر شما طراحی داخلی منزل تان را به صورت سلطنتی طراحی کرده اید بهتر است از این نمای رومی یا کلاسیک برای دیزاین نما ساختمان استفاده کنید.

نمای رومی ساختمان نسبت به نمای مدرن مقاوم تر است و در طراحی این نمای خارجی از سنگ هایی نظیر مرمر و گرانیت و تراورتن و در برخی از مواقع نیز از سیمان سفید استفاده می شود همچنین به جای سنگ می توان در طراحی این نما از بتن الیاف شیشه استفاده کرد.

برای طراحی نمای کلاسیک ساختمان اغلب از المان هایی از پیش ساخته نظیر ستون های کوتاه تزیینی و ستون ها با سطح مقطع دایره ای شکل و سر ستون و قوس های بزرگ و کتیبه و هلال و قاب پنجره استفاده می شود که هر یک از این المان ها با توجه به حجم ساختمان دارای مشخصات ابعادی خاص و متفاوتی می باشند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

طراحی نمای بیرونی ساختمان

نمای ساختمان های مدرن

از دید طراحان نمای بیرونی ساختمان مانند یک تابلوی نقاشی است که همه افراد شهر آن را می بینند به همین دلیل است که انتخاب نما برای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر این معماران می توانند درون این تابلو هنر معماری خود را به راحتی برای افراد دیگر به نمایش بگذارند.

نمای مدرن ساختمان از انواع نماهای پرطرفدار محسوب می شود و اگر شما تمایل دارید ساختمانی امروزی و مدرن داشته باشید بهتر است از این نمای خارجی استفاده نمایید.

برای ساخت نمای مدرن ساختمان از متریال های مختلف نظیر سنگ و آجر و شیشه و کامپوزیت و چوب و سیمان و سرامیک و … استفاده می شود همچنین در طراحی برخی از نماهای خارجی از ترکیب دو یا چند متریال استفاده می شود.

برای طراحی نمای ساختمان های ویلایی بهتر است از یک متریال استفاده نمایید همچنین می توانید در صورت تمایل برای طراحی نمای این ساختمان ها از ترکیب دو متریال استفاده کنید.
برای دیزاین نما ساختمان های چند طبقه اغلب از ترکیب دو یا سه متریال استفاده می شود تا از ایجاد نمایی یکنواخت و ساده در ظاهر ساختمان جلوگیری شود.

طراحی نمای بیرونی ساختمان

طراحی نمای بیرونی ساختمان

طراحی نورپردازی نمای ساختمان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید برای جذابیت بیشتر ساختمان در شب نمای ساختمان را به صورت کاربردی و متفاوت نورپردازی نمایید.

در این مطلب با انواع نمای بیرونی ساختمان برای ساختمان های ویلایی و چند طبقه آشنا شدید که امیدواریم این نماهای خارجی مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها نمایی بی نظیر و منحصر به فرد را برای ساختمان خود انتخاب کنید و جلوه بی نظیری را به نمای خارجی ساختمان بدهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است