چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

امروز به لطف کاغذ دیواری، تغییر دکوراسیون داخلی فضا بسیار آسان‌تر شده است. شما با صرف هزینه کم قادر خواهید بود فضای سالن پذیرایی خانه را تغییر بدهید. تنوع روزافزون کاغذ دیواری پذیرایی باعث شده تا انتخاب برای طراحان داخلی و بعلاوه، مصرف کنندگان راحت‌تر شود. با ما همراه باشید تا مروری بر انواع مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی داشته باشیم.

اهمیت چگونگی انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

طی سالیان اخیر، کاغذ دیواری توانسته است در صنعت طراحی دکوراسیون داخلی تاثیرگذار باشد. تنوع بافت، رنگ و طرح کاغذ دیواری کم‌تر باعث شده تا افراد متفاوت آن را برای طراحی دکوراسیون داخلی دوست نداشته باشند. امروز زیبا سازی پذیرایی با کاغذ دیواری از ترجیحات انتخاب طراحان داخلی و بعلاوه، مصرف کنندگان به شمار می‌رود. از این رو، ما قصد داریم به معرفی انواع کاغذ دیواری پذیرایی بپردازیم.

دلیل محبوبیت کاغذ دیواری ممکن است به میزان تاثیرگذاری این المان بر احساسات و خلق و خوی افراد مرتبط باشد. طراحان داخلی بر این باورند تنوع بافت، رنگ و طرح انواع مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی باعث مجذوب شدن افراد در رده سنی مختلف اعم از پیر و جوان شده است.

علاوه بر این، کاغذ دیواری پذیرایی آسان‌ترین، موثرترین و در عین حال، ارزان‌ترین روش تغییر طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌گردد. ضروری است بدانید که در راستای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی نیازی نیست کاغذ دیواری روی کل دیوارها اجرا گردد. این در حالی است که اجرای کاغذ دیواری در فضا، دیوار کانونی و یا حتی نیمی از دیوار دیگر چندان زمان بر نیست.

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

انواع مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی

در ادامه ما قصد داریم به تنوع طراحی کاغذ دیواری سالن پذیرایی و نشیمن بپردازیم.

کاغذ دیواری گلدار کلاسیک

همچنان ممکن است بر این تصور باشید که کاغذ دیواری پذیرایی گلدار کلاسیک دیگر از مد افتاده و یا آنکه به طور افراطی فضا را شلوغ و درهم جلوه خواهد داد.

این در حالی است که امروز کاغذ دیواری گلدار کلاسیک دوباره به عرصه مد بازگشته تا بر روی دیوارهای سالن پذیرایی خانه مدرن و کلاسیک جا خوش کند. انتظار می‌رود، کاغذ دیواری گلدار امروز بیش از هر زمان دیگری محبوب باشد. این مدل تداعی گر طبیعت بوده و ضمن دارا بودن تنوع رنگی، معرف یک پالت رنگی منحصر به فرد در فضا می‌باشد.

امکان دارد مدل انتخابی شما اندکی شلوغ به نظر برسد. این موضوع طبیعی است. با این حال، رنگ اصلی و غالب بر طرح کاغذ دیواری را بیرون آورده و آن را در اسباب و اثاثیه بزرگ و یا اکسسوری فضایتان تکرار نمائید.

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری آبی فیروزه‌ای

در صورت آنکه پیش‌تر روی اسباب و اثاثیه چوبی سرمایه گذاری کرده باشید، ممکن است به طور جدی نیاز به طرح جدید کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی سالن نشیمن داشته باشید.

سالن پذیرایی مملو از عناصر چوبی نظیر بوفه و کنسول، مبل، میز تلویزیون، میز قهوه خوری، میز عسلی و حتی کفپوش چوبی نیاز به کاغذ دیواری با رنگ منحصر به فردی دارد. انتخاب یک رنگ خاص می‌تواند روحیه بخش فضای سرد و کرخت مملو از اسباب و اثاثیه چوبی باشد.

در این راستا، انتخاب کاغذ دیواری آبی فیروزه‌ای بدون ظاهر پرزرق و برق و زننده احساس شادابی و سرزندگی را به ارمغان خواهد آورد. تنوع کاغذ دیواری پذیرایی آبی فیروزه‌ای کم و محدود نیست.

با این حال، یک طرح شامل رنگ آبی فیروزه‌ای و سفید انتخابی هوشمندانه محسوب می‌گردد. این در حالی است که شما باید به نحوه ست کردن اسباب و اثاثیه با کاغذ دیواری خوب فکر کنید!

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری تِرازو

به طور کلی، تِرازو به موزاییک متشکل از تراشه چندین نوع سنگ گفته می‌شود. طی سالیان اخیر، چاپ تِرازو به عنوان مهم‌ترین ترند طرح جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی مطرح شده است. در واقع، ظاهر کاغذ دیواری تِرازو مشابه با طرح پلنگی و یا سبک خالدار می‌باشد.

علیرغم آنکه این طرح ظاهر نسبتاً شلوغی دارد، ولیکن، به دلیل دارا بودن پس زمینه خنثی آزاردهنده نیست. علاوه بر این، پس زمینه خنثی کاغذ دیواری تِرازو امکان را برای ست کردن دیوار با اسباب و اثاثیه رنگی فراهم آورده است. بنابراین، شما قادر خواهید بود از رنگ‌های شاد و روشن در سالن نشیمن استفاده نمائید.

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری بافت دار

به خاطر داشته باشید که در راستای انتخاب کاغذ دیواری نباید به محدوده خاصی از الگو و طرح چاپی بسنده کنید. کاغذ دیواری بافت دار از مهم‌ترین انواع ترند کاغذی دیواری پذیرایی در سال 2022 به شمار می‌رود.

کاغذ دیواری بافت دار از طریق مفاهیم عمق رنگ این امکان را فراهم آورده که به عمق نمایی فضا کمک موثری نمائید. در این راستا، نیازی نیست شما حتماً با کاغذ دیواری طرح دار فضا را تعریف کنید. به عنوان مثال، تصویر فوق از طرح زیبای کاغذ دیواری برای پذیرایی شامل پالت رنگی خاکستری می‌باشد.

در واقع، رنگ‌های طیف رنگی خاکستری به نحو احسن در راستای عمق نمایی تلفیق شده است. علیرغم آنکه این مدل کاغذ دیواری جدید پذیرایی سه بعدی به نظر می‌رسد، ولیکن، توجه مخاطبان از یکپارچگی مضمون آن منحرف نمی‌شود.

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری روستیک

شما در راستای ایده زیبا سازی پذیرایی با کاغذ دیواری قادر خواهید بود فضا را در قالب شکل و فرم تازه‌تری تعریف کنید. به عنوان مثال، انتخاب کاغذ دیواری روستیک به عنوان کاغذ دیواری پذیرایی فرصتی فراهم آورده تا فضا را با شخصیت دیگری در قالب طبیعت مطرح نمائید.

به طور معمول، طراحان داخلی از طریق انتخاب کاغذ دیواری روستیک سعی بر تقویت عناصر طبیعی فضای سالن پذیرایی دارند. کاغذ دیواری هیزمی و یا جنگلی به خوبی با سقف کوتاه سالن پذیرایی دارای تیرهای چوبی نمایان شده قابل ست شدن می‌باشد.

چگونه از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی منزل استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری دارای مضمون خاص

احتمال دارد سالن پذیرایی خانه شما از مضمون خاصی برخوردار باشد. در این صورت، شما می‌توانید به دنبال کاغذ دیواری با موضوع و یا تم خاصی باشید. در واقع، انتخاب کاغذ دیواری دارای تم و یا مضمون خاص تاکیدی بر فرم و شکل فضا می‌باشد.

کاغذ دیواری پذیرایی با طرح گل و گیاه فوراً افکار مخاطبان را به سوی طبیعت فرامی‌خواند. بنابراین، ضرورت دارد این طرح تحت عنوان مکمل اسباب و اثاثیه چوبی، اکسسوری سبک روستیک و رنگ‌های شنی ماسه‌ای ملایم انتخاب شود.

کاغذ دیواری استوایی

دیگر دوران دیوارهای سفید و ساده به پایان رسیده است. در عوض، به فکر زیبا سازی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری طرح مناطق گرمسیری باشید. انتخاب یک طرح زیبای کاغذ دیواری برای پذیرایی قادر به خلق بهشت استوایی است. شما قادر خواهید بود مضمون فضا را با استفاده از مبلمان حصیری، کرکره پنجره، چرخ سرو و سایر عناصر از این قبیل تقویت کنید.

بهتر است کاغذ دیواری پذیرایی از پس زمینه سفید برخوردار باشد. در این صورت، فضایتان سبک و روشن به نظر می‌رسد. در حالی که برخی دیگر از انواع مدل کاغذ دیواری برای پذیرایی فضا را تاریک، سنگین و دلگیر جلوه می‌دهند.

کاغذ دیواری رنگ روشن

برخی افراد تمایل دارند فضای سالن نشیمن را همچنان باز و روشن نگه دارند. در این راستا، بهترین طرز فکر چنین است که کاغذ دیواری پذیرایی پُر رنگ و لعابی را انتخاب نمائید و سپس، باقی اسباب و اثاثیه را در رنگ و مضمون خنثی نگه دارید.

با این حال، شما قادر خواهید بود یک و یا چندین رنگ اصلی را از دل کاغذ دیواری بیرون بکشید و آن‌ها را در اسباب و اثاثیه فضایتان تکرار کنید. به عنوان مثال، رنگ خاکستری اصلی‌ترین رنگ کاغذ دیواری فوق به شمار می‌رود. طراحی دکوراسیون داخلی خانه با پایبند ماندن به رنگ اصلی کاغذ دیواری توانسته است یک طرح و فرم پایدار از خود به جا بگذارد.

 

کاغذ دیواری دراماتیک

کاغذ دیواری پذیرایی و نشیمن دراماتیک از انواع مدل کاغذ دیواری جدید پذیرایی به شمار می‌رود. در حقیقت، کاغذ دیواری دراماتیک شامل پس زمینه‌ای به رنگ خنثی و بعلاوه، طرح چاپی نمایشی و چشمگیر می‌باشد.

شما از طریق انتخاب این مدل کاغذ دیواری قادر به تعریف دیوار کانونی خواهید بود. زیرا انتخاب این مدل کاغذ دیواری باعث شده تا نگاه مخاطبان رو به سوی دیوار جلب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است