اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

Living room interior wall mockup in warm tones with leather sofa which is behind the kitchen.3d rendering


اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه می‌تواند به پیگیری پیشرفت کمک کند و اطمینان حاصل کند که همه چیز طبق برنامه باقی می‌ماند.

نکته مهمی که نباید آن را فراموش کنیم، وقوع اتفاقات غیرمنتظره که ممکن است روند بازسازی را به تاخیر بندازند و تأثیرگذار باشند، حتی در پروژه‌های حرفه‌ای امکان پذیر است. اتفاقات غیرمنتظره در هر پروژه ممکن است روند بازسازی را به تاخیر بندازند. حتی در کارهای حرفه‌ای، این اتفاقات می‌توانند تأثیرگذار باشند.

بنابراین، انتظار داشتن از وقوع اتفاقات غیرمنتظره نادرست است. وجود متخصصان مجرب و استفاده آنها از ابزارها یا نرم افزارهای مدیریت پروژه، می‌توانند به پیگیری پیشرفت و شناسایی زود هنگام مسائل احتمالی کمک کند.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

غفلت از کیفیت مصالح

هرگز کیفیت مصالح مورد استفاده در پروژه بازسازی خود را فدای کمیت نکنید. کیفیت مصالح به کار رفته در بازسازی ساختمان نقش بسزایی در دوام و طول عمر سازه‌ی بازسازی شده دارد. استفاده از متريال با کیفیت پایین، ممکن است به ظاهر باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شود، اما می‌تواند در طولانی مدت منجر به تعمیر و نگهداری مکرر و ایجاد هزینه‌های اضافی گردد.

انتخاب مصالح و متريال با کیفیت بالا که استانداردهای لازم را در بر می‌گیرند و برای نیازهای پروژه‌های بازسازی مناسب هستند، بسیار دارای اهمیت می‌باشد. این مصالح، نه تنها دوام و ظاهر فضای بازسازی شده شما را بهبود می‌بخشد، بلکه ارزش ملک شما را نیز افزایش می‌دهد.

چگونگی اجتناب از این کار

همیشه از مواد باکیفیت و مطابق با استانداردها و مقررات لازم استفاده کنید و قبل از تصمیم گیری نهایی، گزینه‌های مختلف را تحقیق و مقایسه کنید. همکاری با یک معمار یا مهندس سازه واجد شرایط، سبب می‌شود تا متريال مناسب برای هر بخش از ساخت‎‌و‌ساز به درستی تعیین شود. بررسی‌های منظم کیفیت مصالح انتخابی در طول ساخت‎‌و‌ساز نیز به اطمینان از استفاده از مواد تایید شده کمک می‌کند.

در نظر نگرفتن ضوابط شهرداری در اجرای کار (عدم اخذ پروانه‌ بازسازی)

ضوابط شهرداری نقش تعیین کننده‌ای در پروژه‌های بازسازی ساختمان دارد. عدم دریافت مجوزهای لازم یا رعایت نکردن قوانین بازسازی در ساختمان، می‌تواند منجر به جریمه، تاخیر و یا حتی مشکلات قانونی شود.

لازم است قبل از شروع هر کار ساختمانی، تمام مقررات مربوطه را به طور کامل تحقیق و بررسی نمایید. لازم به ذکر است که برخی پروژه های حزیی در بازسازی ساختمان نیازی به مجوز ندارند اما در بازسازی برخی دیگر باید حتما مجوزهای لازم را در نظر گرفت.

برای آگاهی و اطمینان کامل در این خصوص و پیروی از روند قوانین مربوطه، لازم است تا با متخصصان بازسازی در این زمینه مشورت‌های لازم را انجام دهید.

چگونگی اجتناب از این کار

همواره قبل از شروع هر پروژه بازسازی، با تیم مهندسین و متخصصان طراحی داخلی مجرب مشورت کنید. ممکن است در هر پروژه بازسازی، مقررات خاصی وجود داشته باشد که باید از آنها پیروی کنید و همچنین مجوزهایی که باید دریافت کنید. عدم انجام ‌این کار می‌تواند منجر به جریمه شود یا حتی شما را ملزم به لغو کار تکمیل شده کند.

عدم توجه به معماری اصلی ساختمان

بازسازی‌ها باید در جهت تکمیل و ارتقاء معماری موجود ساختمان، طراحی شود. نادیده گرفتن ویژگی‌های اصلی معماری، می‌تواند منجر به نتیجه‌ای از هم گسیخته و غیراصولی شود. کار با معماران یا متخصصان طراحی که می‌توانند به ادغام یکپارچه عناصر جدید در ساختار موجود کمک کنند، بسیار ضروری می‌باشد.

چگونگی اجتناب از این کار

مشاوره و به کارگیری یک معمار باتجربه که سبک معماری ساختمان را به خوبی می‌شناسد، اهمیت بالایی در‌این مرحله دارد. معمار باید طرحی ایجاد کند که به سبک معماری اصلی ساختمان خدشه‌ای وارد نشود و در عین حال نیازهای معماری مدرن را برآورده کند.

در این مرحله، ابتدا سبک معماری خود را بشناسید. سپس با معمار مربوطه ارتباط برقرار کنید و نمونه کارهای وی را بررسی کنید، با توجه به نیازهای بازسازی ساختمان.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

عجله در انتخاب پیمانکار و نبستن قرارداد بازسازی

انتخاب تیم پیمانکاری حرفه‌ای و مناسب برای یک پروژه بازسازی موفق، بسیار مهم است. عجله در تصمیم گیری، بدون بررسی کامل پیمانکاران بالقوه، می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف، تاخیر و افزایش در هزینه‌های اجرا شود. تحقیق و مشورت با چندین پیمانکار، بررسی نمونه کارهای اجرایی آنها، قبل از تصمیم گیری نهایی بسیار مهم است.

علاوه بر‌این، داشتن یک قرارداد بازسازی دقیق با رعایت تبصره‌های قانونی برای هر دو طرف قرارداد، بسیار ضروری است که به وضوح محدوده کار، جدول زمانی، شرایط پرداخت و سایر جزئیات مرتبط را مشخص می‌کند.

چگونگی اجتناب از این کار

همیشه قبل از انتخاب پیمانکار، تحقیقات کاملی انجام دهید. برای انتخاب پیمانکار وقت بگذارید. علاوه بر مشاوره جهت بازسازی پروژه تان با تیم پیمانکاری، نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

هنگامی‌که یک پیمانکار را انتخاب کردید، از قراردادی که امضا می‌کنید،‌این اطمینان خاطر را به دست آورید که تمامی ‌قوانین برای هر دوطرف قرارداد به صورت یکسان و عادلانه رعایت خواهد شد.

علاوه بر آن، گاهی لازم است تا با پرداخت بیشتر به پیمانکاری باتجربه تر، از هزینه‌های احتمالی ناشی از اجرای فاقد کیفیت جلوگیری کرد و کیفیت اجرا را نباید فدای کمیت آن کرد.

انتخاب لوازم خانگی در لحظه آخر

در بسیاری از بازسازی‌های ساختمان، صاحبان خانه، اغلب انتخاب لوازم خانگی را تا آخرین لحظه رها می‌کنند. این مسئله می‌تواند به تصمیم‌های عجولانه و محدودیت در انتخاب‌ها منجر شود. در پایان، وسایلی انتخاب می‌شوند که با سبک معماری طراحی شده همخوانی ندارند یا برای آن فضا مناسب نیستند.

چگونگی اجتناب از این کار

در حالت‌ایده آل، لوازم خانگی باید در مراحل اولیه بازسازی انتخاب شوند. این گزینه امکان اجرای هر طراحی یا اجرا در ابعاد و فضاهای ساختمان را فراهم می‌کند. در حوزه‌هایی نظیر سیم‌کشی برق یا لوله‌کشی، به دقت اجرا می‌شوند و در مکان مناسب قرار می‌گیرند.

ابعاد لوازم مختلف ساختمان را اعم از یخچال، مبلمان، تختخواب و…. را با توجه به طراحی در نظر بگیرید. یک نکته بسیار مهم دیگر این است که با اعتماد به طراح داخلی خود، در انتخاب وسایل و لوازم خانه، آنها را با توجه به سبک معماری مورد نظر انتخاب کنید.

به طور مثال ممکن است سبک بازسازی شما مینیمال بوده، اما انتخاب شما، مبلمان‌های کلاسیک و استیل باشد؛ یا حتی در انتحاب رنگ‌ها و تم طراحی دچار اشتباهات بزرگی شوید. این نکته بسیار مهم بوده و به طور یقین در زیبایی شناسی بازسازی پروژه شما تاثیرگذار خواهد بود؛

به قدری که حتی پس از بازسازی به دلیل انتخاب لوازم اشتباه، از نتیجه کار راضی نخواهید بود. بنابراین حتما در‌این زمینه با معمار و طراح داخلی خود، مرحله به مرحله مشورت کنید و پیش بروید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

اشتباهات بازسازی ساختمان به عهده کیست؟

تعیین مسئولیت اشتباهات بازسازی ساختمان، بسته به شرایط مختلف، متغیر است. به طور کلی، مسئولیت می‌تواند بین طرف‌های مختلف درگیر در پروژه، از جمله صاحبان خانه، پیمانکاران، معماران، طراحان و تامین کنندگان تقسیم شود.

میزان مسئولیت به عواملی مانند قراردادها، سهل انگاری، رعایت مقررات و رعایت استانداردهای لازم بستگی خواهد داشت. انتخاب پیمانکار کم تجربه و نامناسب علاوه بر عدم رضایت، منجر به خسارات جانی و مالی در پروژه می‌شود.

خسارات ناشی از عدم طراحی نامناسب یا اجرای ضعیف به ترتیب به عهده تیم طراحی و تیم اجرایی می‌باشد. لازم به ذکر است که انتخاب نادرست تیم معماری، طراحی داخلی، و تیم اجرا به دلیل ارائه پیشنهادهای هزینه‌های کمتر، ممکن است منجر به تخریب در بسیاری از موارد گردد.

عدم اعتماد به توصیه‌های متخصصان و خرید بدون دقت مواد با کیفیت پایین می‌تواند به بازسازی و افزایش هزینه منجر شود. اهمیت ندادن به جزئیاتی چون رنگ و ابعاد در انتخاب مصالح خانه نیز باعث نیاز به دوباره‌کاری و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

سخن آخر

بازسازی ساختمان در ظاهر به نظر امری ساده می‌رسد، اما با آگاهی و بررسی‌این نکات حیاتی و مهم در بازسازی ساختمان، در ابتدای پروژه و حتی پیش از آن، می‌توان از بروز اشتباهات جانی و مالی جلوگیری نموده و جهت انجام اقدامات پیشگیرانه برای رفع آنها، صاحبان خانه و متخصصان در بازسازی ساختمان، می‌توانند نتیجه‌ای موفق و رضایت بخش را در بازسازی ساختمان به همراه داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است