راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف

راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف

راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف

بازسازی خانه با کناف یکی از اقداماتی است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است. فاکتورهایی مانند سرعت روند بازسازی، دوام این روش و همچنین زیبایی آن باعث شده تا بازسازی ساختمان با کناف تا این حد پرطرف‌دار باشد.

ما در ادامه قصد داریم ‌که اطلاعات وسیعتر و کاملتری در این‌ رابطه در اختیار شما قرار دهیم. اگر کنجکاو هستید تا دانش خود در این زمینه را بهبود ببخشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتها همراهی نمایید.

کناف چیست؟

در بازسازی خانه با کناف، معمولاً از ورق کناف بهره گرفته می‌شود که از گچ تولید شده‌اند. این ورق ها دارای یک روکش کاغذی می‌باشند که باعث شده تا شکل یکپارچه‌ای بدست دهد.

پوشش کناف به ‌عنوان نوین ترین سازه‌ های گچی شناخته می‌شوند که می‌توانند برای ساخت ‌و ساز خشک مورد استفاده قرار بگیرند و تا حد بسیار زیادی روند ساخت ‌و ساز را سریع‌تر می‌کنند.

با استفاده از ورق کناف، می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن به جداسازی فضا پرداخت و ظاهر خانه را بهبود بخشید. شاید این محصولات با گچ ساخته ‌شده باشند، اما در مقایسه با خود گچ ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی دارند و مستحکم‌تر و بادوام‌تر هستند.

راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف
نصب کناف در سقف به روش متحرک

انواع روش های کناف کاری کدام است؟

معمولاً بازسازی خانه با کناف به دو صورت متحرک و ثابت صورت می‌گیرد که در ادامه به تشریح و تفصیل آنها می‌پردازیم.

بازسازی خانه با کناف متحرک

کناف متحرک همان‌ طور که از نام آن پیداست، روش بسیار سریع و راحتی می‌باشد. در این روش صفحه‌ها و ورقه ‌های کناف در اندازه‌ های از پیش ‌تعیین ‌شده عرضه می‌گردد و می‌توانند با روش‌ های گوناگونی روی سقف یا دیوار خانه نصب شوند.

معمولاً صفحه های متحرک دارای فاصله‌ی خالی با سازه سقف میباشد تا بتوان روند نصب آن ‌ها را ساده تر انجام داد. در فضای بین کناف و سقف اصلی می‌توانید تأسیسات گوناگونی را عبور دهید تا به ‌طور کلی از فضای معماری خانه کمتر استفاده گردد و استفاده بهینه تری از فضا داشته باشیم.

معمولاً بدین منظور اسکلت فلزی بسته می‌شود و بعد ورقه‌های کناف به ‌ترتیب و با اندازه‌‌های مناسب روی این اسکلت سوار می‌شوند و سقف کناف را تشکیل می‌دهند.

در انتها نیز درزگیر‌هایی بین ورقه‌‌های کناف جرا می‌گردد تا عمر آن‌ ها تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند و مشکلی نیز برای فضای داخلی ساختمان به وجود نیاید، علاوه بر آن این درز گیرها به بحث زیبایی و جلوه بصری عالی سقف کناف نیز کمک می‌کنند.

بازسازی خانه با کناف ثابت

کناف کاری ثابت از دیگر روش‌ های بازسازی خانه می‌باشد. این روش، معمولاً برای فضای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا با ثابت سازی کناف هیچ ‌گونه درزی را باقی نگذارید.

این روش بازسازی ساختمان با کناف، قیمت مقرون ‌به‌ صرفه تری در مقایسه با روش پیشین دارد. در این شرایط امکان جابه‌جایی و تعویض ورق ‌های کهنه وجود ندارد و شما یک‌بار می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد آن را روی دیوار ها یا سقف خانه نصب کنید. در آینده اگر قرار باشد تغییراتی را در خانه ایجاد کنید، باید کناف پیچی را به ‌طور کامل بردارید.

چرا باید در بازسازی منزل قدیمی از کناف استفاده کنیم؟

در بسیاری از موارد ممکن است که فاکتور هایی مانند رطوبت، ترک خوردگی و … ظاهر خانه ‌های قدیمی را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط می‌توان با استفاده از خدمات بازسازی خانه با کناف، به ‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، ظاهر خانه را بهبود بخشید و در واقع خانه را بازسازی نمود.

طبق تحقیقات انجام‌ شده، استفاده از کناف، به عنوان یکی از انواع راه حل‌های موثر در بازسازی خانه‌ های قدیمی در کنار هزینه‌ های مقرون ‌به ‌صرفه، روند بازسازی را نیز سریع‌تر خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا با دور ریز مصالح کمتری، خانه‌ی خودتان را زیباتر کنید.

نصب کناف با طرحهای مختلف به زیبایی دکوراسیون خانه کمک می‌کند.

علاوه‌ بر این موارد، می‌توان با استفاده از کناف ها تأسیسات نورپردازی و برقی را نیز درست همان ‌طور که می‌خواهید تعبیه کنید. اگر به‌ دنبال مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین و سریع‌ترین راه برای بازسازی دیوار ها و سقف خانه‌ های قدیمی هستید، مطمئن باشید که کناف کاری، اقدام مناسب‌تری است.

استفاده از کنافها و در حالت کلی استفاده از انواع سقفهای کاذب تنها در ظاهر خانه تغییری بوجود می‌آورد و در واقع ایرادات سقف سازه‌ای اصلی را می‌پوشاند، اگر حس می‌کنید که دیوارها و سقف خانه عمر خودش را کرده و یا از نظر سازه‌ای با مشکل روبه‌رو است باید بازسازی حرفه‌ای‌تر و اصولی‌تری انجام داد برای مثال میتوانید از انواع روشهای مقاوم سازی و یا ترمیم ساختمان استفاده نمایید.

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

در بسیاری از موارد هنگام استفاده از خدمات بازسازی خانه با کناف، ممکن است شما از خود بپرسید که سقف کاذب با کناف چه تفاوت‌ هایی دارد. البته این پرسش، پرسش صحیحی نیست؛ زیرا ورق سقف کناف در واقع نوعی سقف کاذب می‌باشد و جدای از این دسته‌بندی نیست.

پس اگر قرار باشد در این زمینه چیزی را مقایسه کنیم، باید ویژگی‌ های سقف کناف با سایر سقف‌ های کاذب بررسی کنیم. سقف کناف در مقایسه با سایر سقف ‌های کاذب مقاومت بسیار خوبی دارد و به ‌طور متوسط 14 برابر مقاوم‌تر از سایر سقف ها می‌باشد. دقیقاً به ‌همین دلیل است که در مناطق زلزله خیز از این نوع سقف بهره گرفته می‌شود.

بازسازی سقف خانه با کناف چگونه است؟

برای استفاده از خدمات بازسازی سقف با کناف باید مراحلی طی شوند. این مراحل با عنوان مراحل پیاده ‌سازی سقف کناف شناخته می‌شوند و طی کردن درست آنها در کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی خواهد داشت.

در مرحله اول روند اندازه‌گیری سقف به ‌طور کامل پیش می‌رود. در این شرایط شما باید انتخاب کنید که چه نوع کنافی برای چه بخشی از خانه و آپارتمان خودتان استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا اطلاعات پایه‌ای برای اندازه‌گیری بدست بیاورید زیرا باید به ‌صورت کاملاً دقیق پیش بروید تا در ادامه مشکلی پیش نیاید.

در ادامه ورقه‌های مورد نظر در طرح ‌ها و اندازه موردنظر تولید می‌شوند و برش داده می‌شوند. در قدم نهایی نیز این کناف ها به‌ صورت اصولی و درست در سر جایشان محکم می‌شوند تا روند زیباسازی سقف خانه شما پیش برود.

راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف

در چه قسمت هایی از خانه قدیمی می توان کناف سقف را اجرا کرد؟

برای بازسازی خانه قدیمی با کناف هیچ ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید آشپزخانه، نشیمن، اتاق‌ ها و سرویس ‌های بهداشتی را با استفاده از کناف بازسازی نموده و ظاهرسیستم سقف را بهبود ببخشید.

البته با توجه به محل مورد نظر، شما بهتر است که انواع گوناگون و مناسب کناف ها استفاده کنید تا روند بازسازی و زیباسازی با دقت بسیار بیشتری پیش برود.

برای مثال شما می‌توانید برای سقف اتاق نشیمن از انواع گوناگون و بسیار زیبای محصولات استفاده کنید اما بهتر است که برای اتاق ‌خواب و آشپزخانه انواع ساده‌تر این کناف ‌ها را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید هماهنگی فضا را بیشتر حفظ کنید. اما هیچ ‌گونه محدودیتی در زمینه استفاده از کناف سقفی برای شما وجود ندارد.

دیوار منزل خود را با کناف بازسازی کنید

پیشتر برای شما کمی در رابطه با بازسازی آپارتمان و خانه با کناف صحبت کردیم. به طور کلی کناف می‌تواند روی دیوار ها یا سقف شما نصب شود و فضای خانه را برای شما بهبود ببخشد.

همان‌ طور که همه شما می‌دانید، این دیوار‌ها و سقف هستند که می‌توانند به خانه شما روح و شخصیت ببخشند. طراحی درست و زیبای این بخش از خانه می‌تواند به شما کمک کند ظاهر خانه را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشید. معمولاً برای دیوار ها از کناف‌‌های ساده‌ای بهره گرفته می‌شود که ممکن است در برخی موارد طرح‌ های گوناگونی داشته باشند.

کناف ‌هایی که روی دیوار ها پیاده ‌سازی می‌شوند محصولاتی هستند که بیشتر جنبه زیباسازی را دارند و می‌توانند به ‌عنوان یک پایه اصلی برای سایر اقدامات انتخاب شوند. برای مثال شما می‌توانید روی کناف ها از کاغذ های دیواری یا رنگ بهره ببرید و فضا را درست همان ‌طور که می‌خواهید زیبا سازید.

شما می‌توانید روی دیوار‌ها هر نوع طرح یا شکلی که می‌خواهید را مورد استفاده قرار دهید و از عوامل تاثیرگذار در زیبایی فضای داخلی خانه مانند نورپردازی ‌های گوناگون یا استفاده از انواع قفسه‌بندی بهره ببرید. این موضوع به شما امکان زیباسازی دکوراسیون داخلی خانه و مدرن کردن آن را می‌دهد.

مزایای بازسازی دیوار با کناف چیست؟

موارد گوناگون و متنوعی می‌توانند در دسته مزایای بازسازی خانه با کناف قرار بگیرند. اجازه دهید بیشتر در رابطه با مزایای بازسازی دیوار با کناف صحبت کنیم. مهم‌ترین مزیتی که می‌تواند شما را قانع کند برای بازسازی دیوار های خانه از کناف استفاده کنید، سرعت اجرا و همچنین ظرافت و زیبایی این محصولات می‌باشد.

کناف ها می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به سلیقه شما اندازه‌گیری و تولید شوند و تنها در چند ساعت روی دیوار مورد نظر شما نصب شوند و زیبایی را برای خانه شما به ارمغان بیاورند.

علاوه ‌بر این موضوع، این محصولات با تجهیزات روز دنیا تولید می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تا زیبایی و ظرافت در آن ‌ها بیش ‌از هر نکته‌ای دیگری نمایان باشد. همچنین شما می‌توانید هر نوع کناف با هر طرح و ویژگی‌ای را که می‌خواهید، سفارش دهید و از آن برای زیباسازی فضای خانه خود بهره ببرید.

شما برای استفاده از طرح ‌ها، زاویه‌ ها، برجستگی‌ ها یا تورفتگی ها آزاد هستید و می‌توانید دقیقاً همان ‌طور که می‌خواهید از این کناف ‌ها بهره ببرید. در کنار تمامی این موارد، هزینه استفاده از کناف در مقایسه با روش‌ های دیگر بازسازی بسیار پایین و مقرون ‌به‌ صرفه است. شما می‌توانید با استفاده از این روش برای بازسازی خانه در هزینه ‌هایتان صرفه‌جویی زیادی داشته باشید.

از کناف به عنوان دیوار جدا کننده در ساختمان استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های بازسازی ساختمان با کناف ساخت دیوار های پارتیشن و تیغه بندی است. علاوه ‌بر استفاده از کناف به ‌عنوان یک زیباساز دیوار و سقف، شما می‌توانید از این محصولات به‌ عنوان دیوارجداگر مستقل استفاده کنید که کاربرد‌های گسترده‌ای دارند. کناف های جداکننده محصولات بسیار مقاوم و عایقی هستند که می‌توانند به‌ خوبی نقش دیوار را برای شما ایفا کنند.

با استفاده از کناف برای ساخت دیوارهای جداگر، شما می‌توانید با هزینه های بسیار مقرون ‌به ‌صرفه، از عایق‌ های حرارتی و صوتی استفاده کنید و با کمترین هزینه‌ها فضای خانه خودتان زیباتر سازید. برای مثال با استفاده کناف جدا کننده، شما میتوانید پذیرایی خودتان را به دو بخش تبدیل کنید یا به ‌جای دو اتاق‌ خواب، سه اتاق‌ خواب داشته باشید.

قیمت تمام شده کناف کاری در بازسازی ساختمان چقدر است؟

فاکتور های گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند روی هزینه مورد نظر شما برای بازسازی خانه با کناف تاثیرگذار باشند. مواردی مانند متراژ ساختمان شما، نوع سازه‌ای که آن را در نظر دارید، و همچنین تعرفه شرکت خدمات دهنده‌‌ای که از او کمک می‌گیرید، می‌تواند در قیمت تمام شده شما تاثیرگذار باشد. به ‌طور کلی هزینه تهیه ابزارآلات و پیاده‌سازی کناف براساس متراژ مربع از 170 هزار تومان تا 210 ‌هزار تومان متغیر می‌باشد.

البته در برخی موارد ممکن است که فاکتورهای گوناگون دیگر نیز در هزینه تاثیر گذار باشند. شما می‌توانید کناف را در سه دسته‌بندی ساده، نور باکس و تمام دکوراتیو تهیه نمایید و از آن‌ ها در جهت زیباسازی دکوراسیون خانه خودتان بهره ببرید. قاعدتاً هر چه پیچیدگی کناف ‌های مورد نظر شما بیشتر باشد، شما باید هزینه‌ های بالاتری را نیز پرداخت کنید.

راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف
طراحی زیبای سقف کناف به منظور بازسازی خانه

اجرای کناف را به چه شرکتی بسپاریم؟

قاعدتا شما برای استفاده از خدمات بازسازی ساختمان با کناف، باید به سراغ بهترین و متخصص‌ترین خدمات ‌دهندگان بروید. این خدمات دهندگان متخصص در کنار استفاده از مصالح مناسب می‌توانند دقیقاً مطابق سلیقه شما روند بازسازی را پیش ببرند و به شما کمک کنند دکوراسیون مورد پسند خودتان را داشته باشید.

هر چه تجربه شرکت خدمات ‌دهنده در این زمینه‌ بیشتر باشد، درصد تمیزی کار در انتها تا حد بسیار زیادی بالا خواهد بود و فضای خانه شما به‌ صورت چشمگیری زیبا خواهد شد.

شرکت ‌های زیادی وجود دارند که در این زمینه خدمات گسترده‌ای را مشتریانشان ارائه می‌دهند. این شما هستید که باید از میان انواع این شرکت ‌ها، خدمات دهنده‌ای را انتخاب کنید که در کنار دریافت دستمزد های مقرون ‌به‌ صرفه، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در این زمینه به شما به‌ عنوان مشتری ارائه می‌دهد.

راهنمای جامع بازسازی خانه های قدیمی با کناف

“جمع‌بندی و حرف آخر”

در این مقاله به این جمع بندی رسیدیم که بازسازی خانه با کناف اقدامی بسیار مقرون ‌به‌ صرفه و عالی می‌باشد که می‌تواند به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه‌ های پایین خانه خودتان را درست همان ‌طور که می‌خواهید بازسازی کنید

و از خدماتی که در این زمینه ارائه می‌شود به ‌نحو احسن بهره ببرید و به این نکته توجه داشته باشید !!! که برای استفاده از خدمات این ‌چنینی، به سراغ بهترین خدمات دهندگان بروید تا مشکلی در این زمینه برای شما به وجود نیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است