ساخت آپارتمان در گیلان

آپارتمان

ساخت آپارتمان در گیلان

صفر تا صد ساخت آپارتمان

۱- فاز صفر: اولین قدم در ساخت آپارتمان که در اصول و قوانین معماری ساختمان فاز صفر نامیده میشود که

شامل : انتخاب زمین ، شرایط زیست محیطی ، شرایط خاک ، طرح تفضیلی نوع و شرایط کاربری زمین و در نهایت نکته مهم تر، برآورد هزینه و بودجه است که آیا توانایی ساخت صفر تا صد پروژه را داریم؟ در صورتی که همه شرایط مورد تایید بود، قدم محکم تری را بر خواهیم داشت.

۲- فاز ۱: مرحله بعدی که فاز۱ عنوان میشود، انتخاب پیمانکار، ناظر و طراح است که همزمان نقشه های سازه را براساس نیاز کارفرما و شرایط موقعیت زمین و ساخت جهت ارائه به شهرداری در خصوص تایید دستور نقشه ها و مراحل دریافت اخذ جواز ساخت اقدام میکنیم. پس از تاییدیه های لازم توسط شهرداری منطقه، جواز ساخت صادر خواهد شد.

ساخت آپارتمان در گیلان

ساخت آپارتمان در گیلان

۳- گود برداری و اجرای فونداسیون : درصورتی که بنا قدیمی باشد، ابتدا تخریب و سپس گودبرداری براساس نقشه های سازه اجرایی انجام میشود. پس از آن طبق نقشه، رنگ ریخته و کندن و اجرای فونداسیون، مش بندی و آرماتوربندی صورت گرفته و بتن ریزی داخل فونداسیون همزمان با آزمایش بتن اجراء میشود.

لازم به ذکر است در زمان تهیه نقشه های سازه (فاز۱) مشخص می شود که اسکلت فولاد است یا اسکلت بتن. اگر اسکلت فولاد باشد، حتماً باید حین بتن ریزی صفحه ستون ها با دقت نصب شود و اگر اسکلت بتن بود ستون ها از داخل فونداسیون مش بافته میشود. پس از قالب بندی، ستون های بتنی اجراء شده و بتن ریزی انجام میشود.

اگر اسکلت فولاد باشد، سازه های فولادی طبق نقشه سایز و برش درکارگاه یا کارخانه ذوب آهن انجام شده و سپس به محل پروژه انتقال داده، با جرثقیل مهار شده و همزمان توسط اسکلت کار با پیچ یا جوش متصل میشود که از لحاظ استاندارد پیچ توصیه میشود.

پس از آن مرحله اجرای سقف ها خواهد بود که انواع مختلف دارد ( تیرچه ، عرشه فولاد، دال بتنی ، وافل… ) که براساس نوع سازه و بودجه کارفرما پیشنهاد داده میشود. و با اجرای سقف طبقات همزمان بتن ریزی انجام شده و هر طبقه به همین صورت پیش میرود.

۴- دیوار چینی : میتوان به جهت تسریع در روند پروژه همزمان با زدن سقف ها ، از پایین ترین سطح ساختمان شروع به دیوار چینی طبق نقشه اجرایی پیش رفت و دیوارهای اصلی و داخلی را با بلوک یا سفال انجام داد که پیشرفت فیزیکی مطلوبی حاصل شود.

(نکته بسیار مهم و جذاب که البته باید در ابتداء تهیه نقشه های فاز۱ در نظر گرفت، سبک معماری در طراحی ساختمان است. طراح باید هنرمند و ایده پرداز باشد تا طرحی بزند که هم بتواند از شکست ها استفاده بهینه ببرد و هم از سادگی و یکنواختی مشابه اکثر ساختمان ها به دور باشد تا فضای ساختار شکنانه تولید کند. مثلاً گوشه ای دنج و آرامش بخش جهت مطالعه و نوشیدن قهوه که حس خوبی به انسان دهد که میتواند با هنر طراح به اجراء گذاشته شود.)

ساخت آپارتمان در گیلان

ساخت آپارتمان در گیلان

۵- تاسیسات : از موارد بسیار مهم که معمولاً به صورت جدی دیده نمیشود تاسیسات که ما قلب یک ساختمان می نامیم و شامل: لوله کشی آب و فاضلاب، گاز، برق و سیستم سرمایش و گرمایش است.

اگر کارفرما در ابتداء تهیه نقشه های ساختمان موافقت کند، فضایی را به عنوان را یزر در نظر می گیریم تا بتوانیم کلیه تاسیسات ساختمان را از آن مسیر عبور دهیم که بسیار کمک بزرگی به ساکنین آینده آن ساختمان خواهد کرد و در هر زمانی دچار مشکلی در سیستم تاسیسات شدند، با دسترسی راحت، بتوانند ایراد را مرتفع کنند .

۶- نازک کاری : شامل گچ و خاک ،گچ کاری دیوارها و سقف و اجرای سقف کاذب (رابیتس یا کناف) که هرکدام بستگی به بودجه و سرعت عمل دارد.

در ساختمان های اداری، پیشنهاد میشود از کناف استفاده شود زیرا هم سرعت عمل بیشتری دارد و هم اجرای چراغ های خطی، دریچه های تهویه مطبوع خطی، و اسلوت سقفی میسر می شود که جلوه بسیار زیبایی خواهند داشت.

سپس اجرای سنگ دیوار و کف پارکینگ و طبقات و سرویس ها انجام می شود که همه این موارد باید کاملاً تراز و با شیب استاندارد، بسیار با دقت و تمیز اجراء شود که هنر نصاب حرفه ایی را میطلبد.

۷- نما : از موارد بسیار مهم و به اصطلاح ویترین ساختمان، نمای آن است که حتما باید از طراح حرفه ایی و ایده پرداز استفاده شود و مستلزم هزینه و زمان کافی خواهد بود تا با طراحی هنرمندانه و جذاب بتواند برای خریدار دلربایی کند و حس و حال خوبی را به خریدار القاء کند. پیشنهاد میشود در هزینه و زمان طراحی خساست به خرج داده نشود.

۸- نقاشی : با به اتمام رسیدن نما، سنگ و سرامیک و اجرای سقف های کاذب کم کم به مراحل پایانی پروژه ساخت نزدیک میشویم که مرحله نقاشی شروع میشود و حتماً باید از نقاش حرفه ای و تمیز کار استفاده شود. در این مرحله بستگی به سلیقه و بودجه کارفرما دارد که تلفیق رنگ و پتینه و یا کاغذ دیواری استفاده کند که بسیار متفاوت و جذاب میشود و از یکنواختی درخواهد آمد.

ساخت آپارتمان در گیلان

ساخت آپارتمان در گیلان

۹- نصب لوازم : شروع نصب کلید و پریزها، شیرآلات، توالت فرنگی و روشویی، پکیج ها ، درب و پنجره ها و مورد بسیار مهمتر طراحی، ساخت و نصب کابینت ها میباشد. همچون که در نمای ساختمان بر طراحی خاص و اجرای هنرمندانه تاکید داشتیم، در قسمت کابینت هم باید حتماً از طراح و مجری حرفه ای و با سلیقه استفاده کرد که ویترین داخلی ساختمان محسوب میشود، تا با دیدن هر خریداری بتواند حس خوبی را به، مخصوصاً بانوی آن خانه، منتقل و دلربایی کند.

حال با توجه به اتمام کار و لکه گیری های نقاشی ناشی از صدمات حین کار و اجرای حیاط سازی و پیاده رو انجام مشود که میتواند جلوه خوبی به فضای بیرونی و داخلی حیاط بدهد.

۱۰- پایان کار و سند : اقدام به درخواست پایان کار ساختمان از شهرداری و پس از آن درخواست سند از اداره ثبت و املاک، مراحل آخر ساخت میباشند که پس از طی روند اداری، آنها را دریافت خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است