ساخت خانه هوشمند در گیلان


ساخت خانه هوشمند در گیلان

اگر بخواهیم تعریفی ساده و مختصر از خانه هوشمند ارائه دهیم ، میتوان گفت خانه هوشمند (ساختمان هوشمند) یا Smart Home مجموعه ابزارهایی است که به کمک آن شما کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه را به عهده آنها میگذارید تا علاوه بر کاهش هزینه های مصرف انرژی ، افزایش ایمنی و آسایش را نیز برای شما به ارمغان بیاورند.

به طور کلی برای پیاده سازی ساختمان هوشمند شما بایستی در ابتدا زیرساخت های لازم برای این امر را ایجاد نمائید که غالباً این زیرساخت عبارت است از یک شبکه باسیم یا بیسیم که به نحوی تجهیزات خانه هوشمند تحت کنترل را به مرکز کنترل مرتبط مینماید و در صورت پیاده سازی زیرساختهای لازم شما میتوانید از مزایای زیر بهره مند گردید :

ساخت خانه هوشمند در گیلان

ساخت خانه هوشمند در گیلان

    –  كنترل هوشمند روشنایی

    –  كنترل هوشمند دما

    –  كنترل هوشمند پرده برقی

    –  کنترل سیستم صوتی و تصویری

    –  سیستم اعلام حریق

    –  سیستم حفاظتی و امنیتی

    –  سیستم تغذیه گیاهان و حیوانات

 به عنوان یک نمونه بسیار ساده که احتمالاً با آن آشنایی دارید ، می توان به کنترل روشنایی ساختمان توسط این تجهیزات اشاره کرد. به این صورت که با نصب تجهیزاتی ، فقط در صورتی که شخصی در مکان مورد نظر حاضر باشد و روشنایی طبیعی محیط از حد تعیین شده کمتر باشد چراغ ها روشن شوند و اگر فرد محیط را ترک کرد، بعد از گذشت زمانی مشخص چراغها توسط تجهیزات هوشمند مجددا خاموش شوند.( ساخت خانه هوشمند در گیلان )

موضوع را با یک مثال دیگر ادامه میدهیم ، در یک ساختمان هوشمند شما میتوانید کنترل سیستم سرمایش یا گرمایشی خود را بصورت هوشمند کنترل نمائید، در این صورت علاوه بر اینکه دمای محیط در حد معینی ثابت نگه داشته میشود ، شما میتوانید تعیین کنید که مثلاً اگر به مدت ۳۰ دقیقه کسی در محل حاضر نبود سیستم سرمایشی یا گرمایشی به صورت خودکار خاموش شود و یا حتی اگر پنجره باز مانده به شما هشدار دهد تا از اتلاف انرژی جلوگیری گردد و در صورت عدم توجه شما به این اخطار به طور مثال بعد از گذشت ۱۵ دقیقه سیستم های سرمایشی و گرمایشی به طور خودکار خاموش شوند.

ساخت خانه هوشمند در گیلان

ساخت خانه هوشمند در گیلان

از دیگر ویژگی های سیستم خانه هوشمند ، سیستم حفاظتی قابل پیاده سازی توسط این تجهیزات هوشمند سازی می باشد. یعنی اگر شما سیستم را در وضعیت دزدگیر قرار دهید و از خانه خارج شوید در صورت باز شدن درها و پنجره ها و یا در صورت تشخیص حرکت در محیط به عنوان دزدگیر عمل کرده و ضمن فعال کردن آژیر میتواند از طریق خط تلفن متصل به سیستم، با شماره هایی که از قبل برای آن تعریف شده تماس گرفته و موضوع را گزارش نماید.

همانطور که ملاحظه شد ساختمان هوشمند را نباید به صورت یک کالای لوکس نگاه کرد ، بلکه یک سیستم بسیار کارآرا و اقتصادی است که در کنار تمامی ویژگیهای امنیتی و کنترلی ، رفاه را نیز به همراه می آورد.

هر یک از موارد بالا هزینه های خاص خود را داشته و شما میتوانید با توجه به نیاز ، سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده مواردی را انتخاب و اجرا نمائید . بدیهی است در صورت فراهم آوردن زیرساختهای اولیه لازم، شما در آینده قادر خواهید بود موارد دیگری را نیز به سیستم هوشمند ساختمان موجود اضافه نمائید. ( ساخت خانه هوشمند در گیلان )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است