سبک یونان باستان در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک یونان باستان در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک یونان باستان در طراحی دکوراسیون داخلی

به دنیای دکوراسیون داخلی با سبک‌های گوناگون خوش آمدید! اینجا جایی است که هنر و ذوق به یکپارچه‌ای تبدیل می‌شوند و با توجه به کاربری هر فضا، می‌توانید از میان این سبک‌ها انتخاب کنید.

اما امروز ما قصد داریم در وب سایت عمران دژ شما را به عمق تاریخ ببریم و با یکی از سبک‌های باشکوه دکوراسیون داخلی، یعنی سبک یونان باستان، آشنا کنیم.

دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان یکی از زیباترین و موروثی‌ترین اسلای های طراحی است که با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود، هر فضایی را به یک نمایشگاه از هنر و زیبایی تبدیل می‌کند.

سبک یونانی چیست و ویژگی های آن

آثار معماری یونان باستان را می‌توان جزو یکی از کهن‌ترین و البته جذاب‌ترین‌ها در این زمینه در نظر داشت. بررسی به جزئیات یکی از ویژگی‌های اساسی این سبک از معماری می‌باشد.
سبک یونانی پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد و تا این زمان توانسته طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. حال که اندکی با این سبک آشنا شده‌اید، به بررسی نکاتی در خصوص آن نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سبک یونان باستان در طراحی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی به سبک یونانی از جزئیات دقیق و منحصر به فردی استفاده می‌کند.

استفاده رایج از سنگ در سبک یونانی

این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی را می‌توان تا حدودی لوکس و تجملاتی نیز در نظر داشت. از این رو، اگر طرفدار سبک‌هایی چون کلاسیک و یا رومی هستید، ما به شما سبک یونانی را نیز پیشنهاد می‌کنیم.

در این سبک، استفاده از آیتم‌هایی چون سنگ بسیار متداول است. از میان سنگ‌های موجود، مرمر بیشترین کاربرد و استفاده را در این زمینه دارد. شما می‌توانید از سنگ در هر جایی از فضا نظیر کف‌پوش، آشپزخانه و یا غیره استفاده کنید.

عناصر طبیعی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، استفاده از سنگ در این سبک از دکوراسیون داخلی بسیار رایج است. علاوه بر این، می‌توانید در سبک یونانی از آیتم‌های چوب نیز استفاده کنید.

می‌توانید ترکیبی از آیتم‌های چوب و سنگ را در فضا ایجاد کنید تا ظاهری بسیار خاص و زیبا بوجود آید.

طول سقف

یکی دیگر از ویژگی‌های این سبک، حس لوکس و آزاد بودن است. به همین دلیل، هنگام طراحی دکوراسیون داخلی، لازم است که طول سقف‌ها به بلندترین حد ممکن خود برسد.

بلند بودن سقف باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبا برای منزل می‌شود. این ویژگی باعث شده تا بتوان از این سبک از معماری در فضاهای با متراژ بالا استفاده کرد.

سبک یونان باستان در طراحی دکوراسیون داخلی
قوس‌ها و ستون‌ها عناصر مهمی در این سبک دکوراسیونی هستند.

استفاده از ستون

در یونان باستان، استفاده از ستون بسیار رایج بوده است و این ویژگی را می‌توان یک اشتراک میان سبک‌های رومی و یونانی نیز در نظر گرفت.

بهتر است این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی در خانه‌هایی با متراژ بالا پیاده شود تا بتوان از یک یا چند ستون در خانه استفاده کرد.

گچ بری

برای تزئین دیوار و سقف، می‌توان از گچ بری استفاده کرد. به یاد داشته باشید که می‌توانید به صورت محدود برای تزئین دیوارها از آیتم‌هایی چون چوب نیز استفاده کنید.

در دکوراسیون داخلی به سبک یونانی، دیوار ساده و مینیمال هیچ معنایی ندارد. برای افزایش زیبایی و تاثیر گذاری بیشتر، می‌توانید گچ بری‌ها را به رنگ‌هایی مانند طلایی و یا نقره‌ای نیز در بیاورید.

رنگ درسبک یونانی

استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند لیمویی و یا کرم در این سبک بسیار معمول است. همچنین، برای جلوگیری از حالت یکنواختی و افزایش زیبایی محیط، می‌توانید به صورت محدود از رنگ‌هایی مانند طلایی و یا نقره‌ای نیز استفاده کنید.

اکسسوری

استفاده از مجسمه در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی بسیار شایع است. می‌توانید از مجسمه‌هایی با رنگ‌های طلایی و یا نقره‌ای برای این منظور استفاده کنید.

همچنین، استفاده از آیتم‌های قدیمی مانند ظروف میز می‌تواند انتخاب بسیار هوشمندی باشد.

در ضمن، در صورت نیاز می‌توانید از گلدان‌ها و یا گیاهان طبیعی نیز در محیط منزل خود استفاده کنید.

نورپردازی

با توجه به بلند بودن سقف، شما می‌توانید از لوسترهای بزرگ به این منظور استفاده کنید. همچنین، استفاده از چراغ‌های تزئینی فانتزی نیز گزینه‌ی مناسبی برای ایجاد نوردهی و جلوه‌ی زیباست.

بهتر است لوستر و یا چراغ‌ها به رنگ‌های لیمویی و یا کرم باشد تا ظاهر بسیار زیباتری برای محیط فراهم آورید.

پرده و پارچه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شده، این سبک از دکوراسیون داخلی بهتر است در فضاهای با متراژ بالا پیاده‌سازی شود.

برای پوشاندن پنجره‌های بلند و یا قدی، می‌توانید از پارچه‌های مخمل با رنگ‌هایی مانند قرمز استفاده کنید. این کار باعث خروج محیط از حالت یکنواختی می‌شود و ظاهری بسیار زیبا و جذاب به محیط خواهد بخشید.

سبک یونان باستان در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ‌های طبیعی مانند لیمویی و کرم در این دکوراسیون محبوب است.

آینه قدی و تابلوی نقاشی

یکی دیگر از اکسسوری‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، آینه‌های قدی در ابعاد بسیار بزرگ است. این اکسسوری به لوکس‌تر شدن فضای منزل کمک شایانی می‌کند.

همچنین، می‌توانید از تابلوهای نقاشی با موضوعات یونان باستان نیز به این منظور استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بزرگ بودن ابعاد تابلوهای نقاشی نیز می‌تواند ظاهر زیباتری ایجاد کند.

قوس‌های برجسته

در دکوراسیون داخلی به سبک یونانی، شما می‌توانید در بخش‌هایی از منزل شاهد قوس‌ها باشید. این ویژگی فضا را از حالت یکنواختی خارج کرده و ظاهر بسیار خاص و منحصر به فردی را ایجاد خواهد کرد.

استفاده از مجسمه‌های بزرگ در مرکز فضا برای نزدیک‌تر کردن به سبک یونانی

اگر فضای شما بسیار بزرگ باشد، می‌توانید در مرکز بنا یک مجسمه بزرگ را نیز نصب کنید تا به سبک یونانی نزدیک‌تر شود و فضای شما را زیباتر کند.

جمع بندی نهایی

دکوراسیون داخلی به سبک یونانی، علاوه بر زیبایی و شکوهی که به فضا می‌بخشد، دارای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی نیز می‌باشد. این سبک نه تنها به ما یادآوری می‌کند که چقدر تمدن یونان باستان پیشرفته و غنی بود، بلکه از ارزش‌هایی مانند آرامش، سادگی، و هماهنگی نیز الهام می‌گیرد.

هر عنصر در دکوراسیون به دقت انتخاب شده و مرتبط با دیدگاه‌های فلسفی یونان باستان است. از طراحی ستون‌ها و قوس‌ها تا استفاده از رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوهای هنری، همه جزئیات به منظور ایجاد هماهنگی و زیبایی کامل در فضا انتخاب می‌شوند.

به طور کلی، دکوراسیون داخلی به سبک یونانی نشان‌دهنده یک نگاه زیبا و هماهنگ به زندگی است که علاوه بر ایجاد محیطی دلنشین و دلپذیر، از تأثیر مثبتی بر روح و ذهن ما نیز برخوردار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است