طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

امروزه رستوران فقط محیطی برای غذا خوردن نمی باشد. مردم در این محیط به دنبال آرامش هستند. به همین دلیل دکوراسیون داخلی رستوران اهمیت بالایی پیدا کرده است. با استفاده از نورپردازی، رنگ و سبک خاص دکوراسیون، باید فضایی آرام برای مشتری فراهم کرد. استفاده از سبک مدرن، سنتی، کلاسیک می تواند دکوراسیون منحصر به فرد به رستوران بدهد.

در دکوراسیون داخلی رستوران، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

رستوران و کافی شاپ مکانی برای سرو غذا در محیطی آرام و صمیمی است. امروزه دکوراسیون داخلی رستوران به اندازه کیفیت غذا و خدمات رستوران، برای مشتری مهم است. زیرا مشتری برای اینکه از فضای تکراری خانه فاصله بگیرد به رستوران می رود، برای همین دوست دارد در فضایی متفاوت غذای خود را بخورد.

در طراحی رستوران ابتدا باید یک سبک مشخص انتخاب کنید. مکان رستوران و نوع غذایی که می خواهید سرو شود در تعیین سبک رستوران اثر گذار است. به این نکته توجه داشته باشید که باید به سبک انتخاب شده متعهد باشید. همه ی فضاهای طراحی شده رستوران باید از سبک انتخاب شده پیروی کنند.

انتخاب سبک واحد در طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ محیطی جذاب و دلچسب برای مشتری فراهم می کند. دریافت انرژی مثبت باعث می شود مشتری برای بار دوم نیز رستوران شما را انتخاب کند.

در دکوراسیون داخلی رستوران بعد از انتخاب سبک به فرم، بافت و رنگ می پردازیم. عناصر باید به طور کاملاً هماهنگ با هم به کار گرفته شوند.شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ، در این مقاله ایده های جذابی برای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ را ارائه می دهد.

برای شروع باید فضای مورد نظر را از لحاظ مکانی و سبک مشخص شده بررسی کنیم، سپس ایده هایی در رابطه با طراحی سبک مورد نظر داده می شود و بعد از انتخاب بهترین ایده طراح دست به کار می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

در  رستوران به نکات زیر باید توجه کنید:

دکوراسیون داخلی و نورپردازی

نور می تواند مشتری شما را وادار کند ساعت مشخصی را در رستوران شما باشد. نورهایی که خیره کننده و مستقیم هستند باعث می شود افراد مدت زمان کمتری را در محیط قرار بگیرند. برای همین منظور در فست فودها از این نوع نورپردازی استفاده می شود. زیرا می خواهیم مشتری مدت زمان کمتری را در آنجا حضور داشته باشد و بعد از سرو غذا سریع برود.

نورهای ملایم و آرامش بخش محیط را آرام و بدون تنش می کنند. این باعث می شود مشتری علاوه بر اینکه در آرامش غذای خود را می خورد، مدت زمان بیشتری را هم در آنجا حضور داشته باشد. مکان آرام باعث می شود مشتری آنجا را برای کارهای مختلف مثل جشن تولد یا ساختن خاطره، قرار کاری و ملاقات عاشقانه انتخاب کند.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

رنگ ها و تاثیر آن بر دکوراسیون رستوران

رنگ همیشه توانسته است زبان مشترک بین آدم ها برقرار کند. در چیدمان داخلی رستوران می توانید با استفاده از رنگ ها حسی را که می خواهید به مشتری خود بدهید. امروزه دانش روانشناسی توانسته است تاثیر رنگ ها را به خوبی بررسی کند. استفاده از رنگ ها می تواند در تعیین سبک دکوراسیون داخلی رستوران نیز اثر گذار باشد.

رنگ قرمز بسیار اشتها آور است، رنگ نارنجی باعث افزایش میزان رضایت است. از این دو رنگ بیشتر در فست فودها استفاده می شود. از پالت رنگ های ملایم برای دادن حس آرامش به مشتری، ترغیب او برای بازگشت استفاده می شود. رنگ آبی اشتها را از بین می برد برای همین در میزان استفاده آن دقت کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

رابطه بین تهویه مطبوع  و دکوراسیون

یکی از نکاتی که باعث می شود مخاطب بار دیگر رستوران شما را انتخاب کند تهویه مناسب هوا می باشد. فضای پخت باید به طور کامل از فضای ناهارخوری جدا باشد تا بو و گرمای وسایل پخت و پز در محیط رستوران پخش نشود. استفاده از تهویه مناسب و رایحه زیبا باعث تحریک اشتها نیز می شود.

 اهمیت مکان جغرافیایی در چیدمان رستوران

مکان جغرافیایی در دکوراسیون داخلی رستوران اهمیت بالایی دارد. ابتدا باید دقت کنید که رستوران یا کافی شاپ در کدام نقطه از شهر واقع شده است. اگر رستوران در محله مرفه نشین شهر باشد باید از دکوراسیون لوکس و شیک استفاده کنید. اگر می خواهید رستوران خارجی و بین المللی داشته باشید بهتر است از مناطق بالای شهر استفاده کنید.

برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، از فضای بیرونی رستوران شروع می کنیم. ورودی و فضای بیرون باید دعوت کننده باشد. تا مشتری را که به طور تصادفی به آنجا رسیده است را جذب کند. به این نکته توجه کنید که نوع طراحی فضای بیرونی باید هماهنگ با فضای درونی رستوران و سبک آن باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

دکوراسیون داخلی رستوران و سبک های مدرن، سنتی و کلاسیک

سبک مدرن و دکوراسیون داخلی رستوران

امروزه سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی رستوران مدرن فضایی است که فشارهای جسمی و روحی را به دلیل ارگونومی بودن کاهش می دهد. علاوه بر آن به صورت کاملاً شفاف با مشتری ارتباط برقرار می کند. محیطی برای احساس راحتی می باشد.

فضای رستوران مدرن حالت متعادل دارد، با حداکثر ظرفیت می باشد. در سبک مدرن از عناصر تزئینی به صورت کاملاً مینیمال و هماهنگ استفاده می شود. آثار هنری از عناصر مهم این سبک هستند که می تواند شامل نقاشی با رنگ های تلفیقی باشد. جنس مبلمان اصولاً از چوب یا فاز با پارچه های ساده و تک رنگ می باشد.

در این سبک از نور پردازی هایی استفاده می شود که روشنایی محیط را افزایش دهد. در دکوراسیون داخلی رستوران توجه به کف و سقف اهمیت زیادی دارد. استفاده از متریال های طبیعی فضایی دعوت کننده و شفاف به مشتری می دهد.

موسیقی در رستوران برای جذب مشتری و ایجاد فضایی آرام بیشترین تاثیر را دارد. در رستوران با سبک مدرن از موسیقی های بی کلام و ملایم استفاده می شود. اگر که این موسیقی به صورت زنده باشد تاثیر بیشتری دارد.

به طور مثال استفاده از نوازنده گیتار در فضای رستوران تا حالتی منعطف در رستوران به وجود بیاورد. در رستوران مدرن از رنگ های طلایی و قهوه ای استفاده می شود. قهوه ای حس آرامش را در محیط افزایش می دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

چیدمان داخلی رستوران و سبک سنتی

طراحی داخلی رستوران سنتی به صورت کاملاً ارگانیک صورت می گیرد. در رستوران سنتی از مصالح طبیعی چوب و سنگ استفاده می شود. فضای رستوران سنتی حالتی سیال دارد گویی همه چیز در حال جنب و جوش است.

استفاده از نورپردازی های رنگی که باید با اصول طراحی دقیق استفاده شوند. برای این کار می توان از شیشه های رنگی استفاده کرد. شیشه هایی که باعث شکست نور شده و فضایی پر از رنگ را به وجود می آورند.

رنگ غالب این فضا قهوه ای ، آبی و کرم می باشد. از آبی که مایل به فیروزه ای می باشد بیشتر در وسایل دکوری و تزئینی استفاده می شود. در چیدمان داخلی رستوران سنتی از تزئین دیوارها نباید غافل شد.

استفاده از نقاشی هایی که دارای قصه های افسانه ای هستند و دیوارهایی که دارای نقش و نگار می باشند، فضای چنین رستورانی را پر از حیات می کند. در این نوع سبک طراحی از گیاهان طبیعی نیز استفاده می شود.

برای دکوری های مورد استفاده در رستوران سنتی بهتر است به سراغ وسایل قدیمی بروید. وسایلی که مشتری با دیدن آنها خاطرات خود را مرور کند و بتواند با فضا ارتباط بگیرد.

مبلمان استفاده شده در این نوع رستوران چوبی هستند با روکش های پارچه که دارای طرح و رنگ می باشد. در این رستوران ها از موسیقی سنتی استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

سبک کلاسیک و دکوراسیون چیدمان رستوران

طراحی رستوران کلاسیک شباهت بسیاری به سبک سنتی دارد. این سبک نیز دارای پویایی می باشد با این تفاوت که در سبک کلاسیک همه چیز لوکس است و نقش و نگارها جذابیت خاصی دارند.

رنگ های غالب به کار رفته در این سبک کرم و قهوه ای می باشد.

در این شیوه از تزئینات با جزئیات زیاد استفاده می شود که دارای جذابیت بالا هستند. در دکوراسیون داخلی رستوران از جلوه های نوری فوق العاده ای استفاده می شود. ابتدا فرد جذب نورپردازی های خاص بیرون فضا می شود، سپس متوجه دکوراسیون داخلی رستوران می شود. باید دقت کنیم طراحی هر دو فضا با هم هماهنگ باشد.

طراحی رستوران کلاسیک نوعی از شکوه و جذابیت را به رستوران می بخشد. این شکوه در مبلمان، نور، رنگ و چیدمان عناصر کنار هم دیده می شود. رنگ غالب استفاده شده در این نوع سبک تم تیره می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با ایده های مدرن و امروزی

کلام آخر

دکوراسیون داخلی رستوران می تواند نشان دهد رستوران در چه مرحله ای از پیشرفت قرار دارد. امروزه انسان ها در برقراری روابط عاطفی و کاری خود به دنبال فضاهایی هستند که به آنها حس آرامش و راحتی بدهد. در دکوراسیون داخلی رستوران با هماهنگی عناصر به کار رفته می توان محیط را به تعادل رساند و آرامش را در آن بالا برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است