نوار وال مش چیست؟

نوار وال مش چیست؟

نوار وال مش چیست؟

نوار وال مش یکی از مهمترین اجزای سیستم وال مش به شمار می آید. وال مش جهت اجرا، نیازمند حضور این متریال بوده و توسط آن، اثربخشی لازم را پیدا خواهد کرد. این نوار مبتنی بر یک ساختار مشبک بوده و کامپوزیت های فایبرگلاس در تشکیل این ساختار، نقش داشته اند.

هدف نهایی از استفاده این نوار، انجام عملیات مسلح سازی است. برای مثال در سیستم وال مش، نوار فوق باعث مسلح سازی دیوار شده و پوششی مضاعف را در آن ایجاد می کند.

در حقیقت نوار وال مش را می توان یک نوار بافته شده مبتنی بر تار و پودهای مختلف دانست که همه رشته های آن از فایبرگلاس اند. این متریال سبب شده اند تا نوار وال مش، وزن سبکی پیدا کند.

نواری که با وجود وزن سبک، بسیار مقاوم می باشد. علاوه براین نوار وال مش از بیشترین مقاومت کششی برخوردار است. این محصول حاوی ساختار الیاف شیشه بوده و چشمه های مربعی شکل را به خود اختصاص داده است. نوار وال مش به سرعت اجرا شده و بسیار منعطف و بادوام است. علاوه براین نوار فوق با انواع پلاستر گچی و سازمانی نیز سازگاری دارد.

نوار وال مش چیست؟

مزایای نوار وال مش چیست؟

نوار وال مش دارای مزایای گسترده ای است. مزایایی که منجر به رواج این محصول در سیستم وال مش شده اند. اکنون بسیاری از مجریان با پی بردن به مزایای نوار وال مش، سعی در استفاده روزافزون از آن دارند. این موضوع سبب ظهور پیامدهای مثبت در سیستم وال مش شده و تاثیرات آن را شدت بخشیده است. در ادامه بشنوید از مزایای این محصول:

  • مستحکم و تغییر ناپذیر

یکی از مزایایی که می توان آن را به نوار وال مش متعلق دانست، استحکام فوق العاده این نوار است. این محصول به واسطه استحکام بالای خود، مقاومت دوچندان یافته و در محیط های قلیایی نیز به خوبی عمل می کند.

به طوری که هیچگونه تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. در واقع آنچه باعث بروز خاصیت ضد قلیایی در این نوار شده، پوشش محافظی است که به آن تعلق دارد.

  • دارای بافت قوی و پایدار

مزیت دیگری که در نوار وال مش می توان جستجو کرد، بافت قوی و پایدار می باشد. این بافت تحت هیچ شرایطی دچار تحلیل نشده و فرسایش نخواهد یافت.

  • سازگاری با با انواع پلاستر و رزین

نوار وال مش نه تنها با انواع پلاستر، سازگاری یافته؛ بلکه با انواع رزین ها نیز این سازگاری را پیدا کرده است. این آیتم را می توان یک مزیت بزرگ محسوب نمود.

  • ایمن نمودن سازه

این نوار در ایمن نمودن سازه، نقش بسزایی را ایفا می کند. نوار فوق که عنوان مش نسوز (ضد اشتعال) را کسب کرده، از حرارت بالا (550 درجه سانتیگراد) هیچ تاثیری نمی پذیرد.

  • ضدآب

از دیگر مزایای نوار وال مش که آن را در کانون توجه قرار داده، ضدآب بودن است. بنابراین عملکرد آن در محیط های مرطوب نیز دچار اختلال نخواهد شد.

  • یکپارچه سازی مصالح

بیهوده نیست که مجریان وال مش به استفاده از این نوار، توجه نشان داده اند. این محصول منجر به حصول مزایای بسیار خواهد شد. مهمترین آن، یکپارچه نمودن مصالح می باشد.

  • افزایس استحکام  سطوح بتنی

نوار وال مش نه تنها نقشی همچون افزایش استحکام و مقاومت اجزای دیوار را بر عهده دارد، بلکه سطوح بتنی را نیز در برابر ضربه، مقاوم می سازد.

  • مقرون به صرفه

بررسی ها نشان داده که این محصول در مقایسه با سایر ابزارهای مقاوم سازی، مقرون به صرفه تر است و هزینه های اجرایی را تحت کنترل در می آورد.

انواع نوار وال مش کدام است؟

نوار وال مش که منجر به ظهور یک سیستم کارآمد در حوزه ساختمانی شده، از ابعاد چشمه و گرم (وزن) مشخص برخوردار می باشد. ابتدا به ابعاد چشمه این نوار اشاره خواهیم کرد:

  1. 2.5 × 2.5 میلیمتر
  2. 3 × 3 میلیمتر
  3. 4 × 4 میلیمتر
  4. 5 × 5 میلیمتر
  5. 8 × 8 میلیمتر
  6. 10 × 10 میلیمتر

در ادامه به گرم های مختلف این نوار خواهیم پرداخت:

45 گرم، 60 گرم، 75 گرم، 110 گرم، 120 گرم، 145 گرم، 160 گرم و 200 گرم

به جز موارد ذکر شده می توان گفت این نوار از مدل های متنوع همچون نوار وال مش AR-glass و نوار E-glass برخوردار می باشد. نوارهای AR در محیط های قلیایی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوارها از خاصیت کششی عالی برخوردار بوده و در پروژه های مقاوم سازی همچون وال مش، حضور جدی یافته اند. چسبندگی بی نظیر آن با انواع ملات نیز درخور توجه می باشد.

نوار وال مش E-glass، قابلیت استفاده با انواع رزین، چسب و پلاستر را یافته است. نوار فوق در برابر نیروهای کششی و فشاری به خوبی تاب آورده و تغییر منفی نمی پذیرد. همچنین این نوار از مقاومت الکتریکی و حرارتی بالا برخوردار بوده و کیفیت مورد قبولی دارد. همچنین این نوار، جریانات الکتریکی و حرارت را به خوبی مهار می سازد.

نوار وال مش چیست؟

مهار دیوار در ساختمان بتنی و فولادی با نوار وال مش فایبرگلاس

نوار وال مش فایبرگلاس منجر به توسعه سیستم وال مش و کاهش خطرات و خسران های عمده گردیده است. سیستم وال مش را می توان یک سیستم موثر دانست که در سالهای اخیر در ساختمان ها اجرا گردیده است.

با توجه به اینکه پیش از حضور این سیستم، دیوارهای غیر سازه ای، مقاومت چندانی در زمان ظهور مخاطرات طبیعی همچون زلزله نداشتند؛ مجریان ساختمانی تصمیم گرفتند تا آن را اجرا نمایند. اجرای این سیستم برابر شد با مقاوم سازی دیوارهای غیر سازه ای.

در حقیقت می توان گفت مهمترین اثرات این سیستم، مهار دیوار در ساختمان های بتنی و فولادی است. نوار وال مش در تحقق این نتیجه، تاثیرات مشهودی داشته است.

اکنون با حضور این سیستم و اجرای آن در بسیاری از ساختمان ها، تلفات و خرابی های ناشی از زلزله به حداقل رسیده و هزینه های بازسازی نیز به تبع آن، کاهش شدیدی یافته است. با توجه به اینکه در این سیستم، بسیاری از اجزای غیر ضروری حضور نیافته اند، این موضوع سبب افزایش اثرات مثبت ناشی از آن شده و هزینه اجرای وال مش را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

نوار وال مش چگونه بر روی دیوار اجرا می شود؟

مراحل اجرای نوار وال مش، بسیار ساده است. در ادامه، آنها را شرح خواهیم داد:

  • دیوار چینی

طراحی و چینش دیوار، مطابق با نقشه صورت گرفته و مرحله نخست وال مش اجرا می شود.

  • پاک نمودن سطح از هرگونه مواد آلاینده

پیش از اجرای نوار وال مش بر روی دیوار، سطوح را به طور کامل پاک می نمایند. حتی اثری از گرد و غبار نیز نباید بر روی سطح باشد. وجود هرگونه برآمدگی بر روی سطوح، اجرای نوار را با مشکل مواجه نموده و سبب آسیب رسانی به آن خواهد شد.

  • آماده کردن نوار وال مش

اکنون نوبت آماده سازی نوار و برش زدن آن است. این برش باید منطبق با اندازه های داده شده صورت گیرد.

  • آماده کردن پلاستر و اجرای آن

این کار نیازمند مهارت بالا بوده و می بایست مطابق با دستورالعمل ذکر شده صورت گیرد. پس از آماده سازی، پلاسترها باید سریعا استفاده و اجرا شوند. انتخاب پلاسترهای گچی یا پلاستر سیمانی باید بر اساس نوع نوار مش صورت گیرد.

  • نصب نوار بر روی پلاستر

اکنون نوارها بر روی سطح پلاستر اجرا می گردند. برای نگه داشتن نوار، از ابزارهای موقتی مثل میخ بهره می گیرند. میخ ها سبب نصب موقت نوار بر روی دیوار شده و به ایستایی آنها کمک می کنند. نوارها به صورت عمودی اجرا می گردند.

  • اجرای لایه بعدی پلاستر

در مرحله بعد، پلاستر گچی یا سیمانی را بر روی نوار اجرا می کنند. این کار توسط روش های دستی مانند ماله کشی و یا روش های اتوماتیک (ماشینی) صورت می گیرد.

  • استفاده از نبشی یا ناودانی

در آخر، نوبت به اجرای نبشی یا ناودانی در قسمت هایی بالایی یا پایینی دیوار می رسد. اتصالات جوشی، پیچی و چسب سبب نصب محکم این ابزار گردیده و فرآیند نصب نیز می بایست مطابق با نقشه پیش رود.

نوار وال مش با کیفیت دارای کدام ویژگی ها است؟

اگر یکی از دغدغه های ذهنی شما، یافتن باکیفیت ترین نوار نوار وال مش است، کمکتان خواهیم کرد تا به ویژگی های چنین محصولی پی برده و سپس آن را راحت تر انتخاب کنید:

  • بازگشت سریع به حالت اولیه

نوار وال مش مرغوب، به سرعت به حالت نخست باز می گردد. برای مثال اگر یک تکه از این نوار را بردارید و آن را در دست مچاله، سپس رها کنید؛ خواهید دید که نوار مش به سرعت به شکل اولیه خود باز می گردد. این یکی از آسان ترین روش ها برای شناسایی نوار وال مش باکیفیت است.

  • حاوی ارقام مشخص جهت اثبات استحکام کششی

اگر مایلید بفهمید نوار وال مش، استحکام کششی لازم را دارد یا خیر؛ می توانید به ارقام دقیقی که برای این ویژگی در نظر گرفته شده اند، نگاه کنید. با بررسی ارقام دقیق این نوار متوجه خواهید شد که محصول فوق حاوی استحکامی بیش از 32 نیوتن بر میلیمتر در جهت نخ تار و بیش از 44 نیوتن بر میلیمتر در جهت نخ پود می باشد

  • دارای گواهی کیفیت

هرچند همه این گواهی را به مشتریان ارائه نمی دهند، اما اگر سازنده ای را پیدا کردید که این گواهینامه را تقدیمتان ساخت، یعنی محصول فوق، از لحاظ کیفیت، اثبات شده و آزمایشات لازم در این باره را طی نموده است.

  • مقاومت خمشی بالا

نوار وال مش از مقاومت خمشی عالی برخوردار می باشد. برای پی بردن به این ویژگی می توانید تست هایی همچون خم کردن نوار در امتداد نخ پیچ را انجام دهید. اگر این نوار، نشکست و خرد نشد، یعنی مقاومت و قدرت کافی در برابر خمش را دارد.

  • فاقد ناهمواری

یکی دیگر از ویژگی های نوار مش فایبرگلاس، عدم برخورداری از ظاهر ناهموار و کج است.

  • مقاوم در برابر ضربه و ترک

نوار وال مش باکیفیت، از ضربه تاثیر نگرفته و ترک بر نمی دارد. برای اینکه مطمئن شوید محصول انتخابی تان، چنین ویژگی ای دارد یا خیر؛ می توانید بخش خیلی کمی از دیوار را با این نوار بپوشانید و یک لایه روی را نیز روی آن اجرا کنید.

پس از پیدا کردن گیرایی لازم توسط مخلوط، یکی از ابزارهای سنگین مثل چکش را برداشته و ضربه بزنید. اگر فروپاشی و ترک صورت نگرفت، یعنی محصول فوق، کیفیت قابل قبولی دارد.

قیمت هر متر مربع نوار وال مش چقدر است؟

با توجه به نوسانات حاکم بر بازار فروش، نمی توان قیمت هر متر مربع نوار وال مش را به طور دقیق اعلام کرد. قیمت ها به صورت لحظه ای در حال تغییر بوده و بهترین راه، استعلام قیمت در لحظه خرید خواهد بود. در ادامه، جهت اطلاع شما خریداران عزیز باید عرض کنیم که قیمت هر متر مربع از این محصول، با توجه به دو عامل، بررسی و سپس اعلام می گردد:

  • نوع مش: یکی از عوامل موثر بر قیمت نوار وال مش، نوع مش می باشد. قطعا قیمت نوارهای حاوی مش AR با قیمت نوار حاوی مش E-glass یکسان نبوده و تفاوت هایی را میان آنها می توان یافت. با توجه به وجود برخی اختلاف ها در ویژگی این دو نوار، تفاوت قیمت، موضوعی کاملا طبیعی است.
  • ابعاد چشمه و گرماژ مش: علاوه بر نوع مش، ابعاد چشمه و گرماژ مش نیز بر روی قیمت تاثیر می گذارند. بدون شک نوارهایی که حاوی چشمه هایی با ابعاد بیشتر و وزن بالاتر هستند، در مقایسه با نوارهای حاوی ابعاد و گرماژ کمتر، گرانتر خواهد بود.

نوار وال مش چیست؟

تفاوت نوار وال مش مقاوم به قلیا و نوار وال مش معمولی (E-glass) چیست؟

نوار وال مش مقاومت به قلیا یا مش فایبرگلاس AR در مقایسه با نوار وال مش معمولی یا توری فایبرگلاس E-glass، کیفیت به مراتب بیشتری داشته و مقاومت شیمیایی بسزایی نیز دارد؛

به همین دلیل مجریان، آن را جهت اجرا در محیط های قلیایی برگزیده اند. در مقابل، نوار وال مش معمولی (E-glass) در سطح کمتری از کیفیت قرار دارد. این محصول برای استفاده در محیط های قلیایی ساخته نشده و با قرار گرفتن در این محیط ها دچار خوردگی و سایر آثار منفی می گردد.

تفاوت دیگری که میان این دو نوار می توان یافت، نوع پلاستر قابل استفاده برای آنها می باشد.

اگر قرار بر اجرای پلاستر سیمانی بر روی نوار وال مش باشد، باید نوار مقاوم به قلیا را انتخاب کرد. این محصول با پلاستر سیمانی، همخوانی داشته و نتایج اجرایی مناسبی را محقق می سازد. در انتها باید عنوان داشت نوار وال مش معمولی در مقایسه با نوع دیگر، ارزان تر بوده و به همین دلیل، مورد انتخاب واقع شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است