هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک

هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک

هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی آپارتمان کوچک چه اهمیتی دارد؟ هر المانی که در منزل وجود دارد، احساسی معنوی در ساکنین بر می انگیزد.

وسعت و فضاسازی آپارتمان، طراحی اتاق، نورپردازی، گیاهان، رنگ آمیزی، نوع استفاده از مصالح مختلف و همچنین چیدمان داخلی، می‌تواند باعث بهتر شدن روابط، افزایش تمرکز و کاهش اضطراب شما شوند. با توجه به تحقیقات، رنگ را می توان مهم ترین عامل تاثیرگذار در روحیات، تمرکز و رفتار افراد دانست.

در دکوراسیون داخلی و بازسازی آپارتمان کوچک، اصول و روش‌هایی هستند که در نحوه معماری و طراحی داخلی تاثیر می گذارند. این روش ها بر سه اصل بنا شده اند.

اشکال نرم، مصالح طبیعی و تناوب‌های رنگ آبی، سه عاملی هستند که بر روحیات و خلق و خوی ساکنان به شکل مستقیم تاثیر می گذارند. سه اصلی که در طراحی و دکوراسیون داخلی باید به آن ها توجه ویژه نشان داد. طراحی داخلی آپارتمان کوچک، حتی با بودجه کم، می تواند باعث بزرگتر و دلبازتر به نظر رسیدن فضا شود.

بازسازی آپارتمان کوچک خود را از کجا آغاز کنیم؟

در پاسخ به این سوال می توان جواب های مختلفی داد. چرا که به طور کلی، موضوع بازسازی آپارتمان کوچک یک امر سلیقه ای و شخصی است و کاملا بستگی به خود شما داد. یعنی هر وقت که دوست داشتید می توانید اقدام به بازسازی یا مرمت و یا حتی نوسازی منزل خود نمایید.

اما از نظر ما بهترین موقع برای بازسازی خانه زمانی است که شما از دکوراسیون آن خسته شده اید و دیگر نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید و یا اگر آپارتمان تان خیلی کوچک و قدیمی  است می توانید تصمیم به بازسازی آن بگیرید.

البته باید یادآوری کنیم بازسازی آپارتمان کوچک فقط مختص خانه های قدیمی نیست. حتی بسیاری از افراد که در منازل مدرن و جدید زندگی می کنند هم تصمیم به بازسازی آپارتمان می گیرند.

چرا که فقط ایمنی و راحتی خانه مهم نیست. خانه مکانی است که به شدت بر سلامت روحی و جسمی افراد تاثیر می گذارد. از این رو در برخی مواقع که آپارتمان قدیمی نیست باز هم صاحب منزل تصمیم به بازسازی آن می گیرد.

در چنین مواقعی معمولا ترجیح داده می شود دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه، کاشی و سرامیک کف و یا کابینت ها عوض شوند تا مطابق میل صاحب خانه شود. ولی بازسازی خانه های قدیمی فرق دارد. چرا که در آن معمولا تعمیر و مرمت خرابی های خانه اولویت دارد.

هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک
چگونه یک آپارتمان با متراژ کم را با پایین ترین هزینه بازسازی نماییم.

اهداف بازسازی آپارتمان کوچک

به شکل کلی می توان گفت معمولا بازسازی آپارتمان کوچک به سه دلیل انجام می شود:

  • تغییر شرایط زندگی
  • برای اجاره دادن
  • قبل از فروش

در کنار تغییرات زندگی، خانه یا آپارتمان شما هم نیاز به تغییر و بازسازی پیدا می کند. فرسوده شدن ساختمان، علاوه بر خرابی احتمالی، می تواند از دلایلی برای بازسازی آپارتمان کوچک شما باشند.

هر یک از مواردی که در بالا اشاره شد را می توان یک دلیل و هدف برای بازسازی آپارتمان به حساب آورد. گذشته از آن که چرا دست به بازسازی خانه می‌زنید.

اهدافی فرعی نیز هستند که بهتر است آنها را در نظر داشته باشید. درست است که کار بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ و ۶۰ متری، در نهایت با توجه به مقدار هزینه و بودجه تعیین می‌شود. با این وجود باید هدف از بازسازی آپارتمان به خوبی مشخص باشد، تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.

۵ راهکار که در بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ و ۶۰ متری باید در نظر داشت

  1.  تا امکان دارد از نور طبیعی بیشتری به درون آپارتمان استفاده کنید.
  2. استفاده کردن از آینه در بازسازی آپارتمان‌های کوچک مورد مهمی است.
  3. بازسازی را از آشپزخانه خود شروع کنید.
  4. درب ورودی از مهمترین بخش های آپارتمان است.
  5. در استفاده از اشیا برای چیدمان زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید زیبایی در فضاهای کوچک به سادگی اشیاء دکوری و تزئینی است.

چه مقدار بودجه برای بازسازی ساختمان کنار بگذاریم؟

پیش از آغاز بازسازی ساختمان آپارتمان کوچک باید با توجه به اهداف، بودجه خود را تعیین کنید. بهتر است حتما برای بودجه خود، سقف و کف تعیین کرده و بر این اساس خواسته ها و نیازهای خود را اولویت بندی کنید. به شکل کلی موارد زیر را می توان مهم ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه های بازسازی ساختمان و  آپارتمان کوچک دانست.

  • متراژ آپارتمان
  • فضای بازسازی: آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…
  • زمان بازسازی
  • دستمزد کارگران و پیمانکار
  • طرح ها و نقشه ها
  • مواد و مصالح به کار رفته
  • نیاز به بازسازی لوله کشی ها، تاسیسات و برق کاری ها
هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک
یک نمونه ساختمان کوچک بازسازی شده

*مهم ترین نکته در تعیین هزینه بازسازی حجم تغییرات و عمق خرابی های آپارتمان شما است.*
مطمئنا برای تخمین هزینه‌ها نیاز به مشاوره خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم با شرکت عمران دژ برای بازسازی آپارتمان کوچک خود مشورت کنید. زیرا این شرکت خدمات رایگان مشاوره و بازدید در محل را برای کارفرمایان خود فراهم کرده است.

مراحل بازسازی آپارتمان کوچک کدامند؟

به شکل کلی بازسازی آپارتمان کوچک ۴ مرحله دارد. البته در صورتی که با یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی کار کنید دو مرحله بازدید کارشناس و عقد قرارداد نیز به موارد پایین افزوده خواهند شد. در زیر به این موارد اشاره شده است:

  1. طراحی
    پس از آن که شرکت و یا مهندسان معمار مناسب خود را یافتید. این افراد با توجه به اهداف و بودجه طراحی را بر اساس مصالح گوناگون انجام می دهند. سپس شرکت بر اساس طراحی‌، هزینه اجرا را تخمین زده و برای شروع کار، برنامه ریزی می کند.
  2. تخریب
    کوتاه ترین مرحله بازسازی آپارتمان کوچک را می توان همین مرحله دانست. این مرحله شامل آماده کردن محیط برای شروع بازسازی و از بین بردن عناصری مانند دیوارها و سیم کشی‌ها است.
  3. ساخت و ساز
    این مرحله مهمترین مرحله بازسازی خانه است. این مرحله بسیاری از هزینه ها و زمان را به خود اختصاص می‌دهد. کارهای تاسیساتی مانند لوله کشی و ساخت کابینت ها و کمدهای دیواری دو مورد از زمانبرترین کارها در بازسازی آپارتمان کوچک هستند. برای آشنایی بیشتر با مراحل بازسازی آپارتمان ها و ساختمان ها می توانید به مقاله: «آشنایی با مراحل بازسازی ساختمان» سر بزنید.
  4. پاکسازی
    یکی از سخت ترین مراحل بازسازی آپارتمان کوچک مرحله پاکسازی است. سختی این مرحله به دلیل دقت بالای مورد نیاز در انجام آن است.
هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک
یک نمونه دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی

ازچه نوع مصالحی در بازسازی آپارتمان می توان استفاده کرد؟

مصالح مورد مصرف در بازسازی آپارتمان کوچک در بخش‌های مختلفی مانند دیوار، سقف، کف، در و پنجره‌ها به کار می‌روند:

مصالح مورد مصرف برای بازسازی دیوار آپارتمان کوچک

رنگ و کاغذهای دیواری: این مصالح را می توان مقرون به صرفه ترین و در عین حال پرتنوع ترین روش بازسازی دیوار آپارتمان کوچک دانست. پوسترها و کاغذ دیواری‌های سه بعدی از مصالح های پرطرفدار این روزها هستند.

دیوار پوش گچی: مصالح پانل گچی به دیوار پیچ می شوند و این پانل‌ها قابل رنگ آمیزی و شست و شو بوده و مقاومت خوبی در مقابل آتش سوزی دارند.

آینه: این مصالح یکی از پر استفاده ترین مصالح در نوسازی و بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ و ۶۰ متری است. آینه ها علاوه بر زیبایی، باعث نورپردازی بهتر فضای داخلی می شوند. آینه‌‌ های ذوبی یکی از جدیدترین مصالح ها برای دکوراسیون داخلی هستند.

کاشی کاری: تایل یک نوع مصالح خوب برای پر کردن فضاهای خالی بر روی دیوار و فضای آشپزخانه است.

سنگ های مصنوعی یا کرافت استون: از این سنگ‌ها می توان در فضاهایی مانند پشت تلویزیون و دیوار مبلمان، دیوار کنار میز ناهارخوری، پشت شومینه و… استفاده کرد. مهم ترین ویژگی کرافت استون ثبات رنگ آن است.

مصالح مورد استفاده برای بازسازی سقف آپارتمان کوچک

سقف های شیشه ای: یکی از جدیدترین مصالح هایی که در بازسازی آپارتمان کوچک استفاده فراوان پیدا کرده اند، سقف های شیشه ای هستند. این مصالح ها از پلیمر ساخته شده و یک لایه بیرونی از جنس شیشه دارند. معمولا بر روی این شیشه ها طراحی های مختلفی از آسمان را چاپ می کنند تا فضا دلبازتر به نظر برسد.

کناف ها: این مصالح ها از دو بخش گچ برگ و سازه تشکیل شده اند. از مزایایی کناف می توان به مواردی مانند: قیمت مناسب، وزن کم و سرعت نصب بالا اشاره کرد. از کناف ها می توان برای کاربردی کردن فضاهای مرده نیز استفاده کرد.

گچ بری: معمول ترین روش بازسازی سقف آپارتمان کوچک گچ کاری است. دو دلیل پرطرفدار بودن این مصالح، زیبایی چشمگیر و دوام بسیار زیاد آن است. بزرگترین ایراد این روش کثیف کاری های زیاد آن است.

استفاده از پلی اورتان برای بازسازی خانه کوچک: این مصالح جدید و پیش ساخته شباهت بسیار زیادی به گچ بری های معمول و سنتی دارند. این مصالح ها را حتی می توان بر روی سقف های کاذب نیز اجرا کرد. از مزایای استفاده از این مصالح در بازسازی آپارتمان کوچک می توان به سرعت نصب، وزن سبک، مقاومت و ماندگاری زیاد آن اشاره کرد. پلی اورتان ها طرح های متفاوتی مانند گل سقفی، کنسول، گلویی و غیره دارند.

کاغذ دیواری سقف: این مصالح از بهترین جایگزین ها در بازسازی سقف آپارتمان کوچک به جای گچ بری است. به علت مقاومت بالای این مصالح ها در مقابل رطوبت، می توان از آن ها در فضاهای مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

مصالح برای بازسازی کف آپارتمان کوچک.

کفپوش چوبی: این مصالح ها از قدیمی ترین مصالح برای بازسازی کف آپارتمان کوچک هستند. از مزایای مهم این نوع کف پوش ها می توان به جذابیت بصری خاص و قابلیت تطبیق پذیری با محیط های مختلف اشاره کرد. امروزه کاربرد این نوع کف پوش ها بسیار محدود شده است. زیرا این مصالح معایبی مانند آسیب پذیری بالا، حساسیت های زیاد، احتمال آتش سوزی داشته و قیمت به نسبت زیادی دارند.

هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک
یک نمونه بازسازی خانه کوچک

استفاده از پارکت لمینت برای بازسازی ساختمان: یکی از پرکاربردترین مصالح در بازسازی آپارتمان کوچک پارکت های لمینت هستند. این نوع از کفپوش را می توان جزء جدیدترین مصالح دانست. لمینت ها کفپوش هایی هستند که از چند لایه فشرده و به هم چسبیده چوب ساخته شده اند. مزایای پارکت لمینت عبارت اند از:

  1. دوام و سرعت نصب بالا.
  2. تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد.
  3. داشتن قیمت مناسب نسبت به دیگر مصالح بازسازی کف آپارتمان کوچک.
  4. داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، رطوبت، لکه، خراش، سایش و غیره.
  5. از لمینت بیشتر در فضاهای نشیمن، اتاق خواب ها و پذیرایی استفاده می شود.

کف پوش PVC: با توجه به مزایایی مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت و همچنین نگهداری آسان، از این کف پوش ها در حمام و آشپزخانه استفاده می شود. به شکل کلی می توان گفت مهم ترین مصالح بازسازی کف آپارتمان کوچک عبارت اند از: پارکت، لمینت، موزاییک، سرامیک.
* نکته: از آن جایی که موزاییک ها و سرامیک ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند، بیشتر در آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از چالش های سخت معماری، دکوراسیون فضاهای کوچک است. در حالی که فضا بسیار محدود است؛ باید وسایل زیادی از میز ناهارخوری گرفته تا تلویزیون و تخت خواب را در آن مرتب کرد. از طرف دیگر همیشه یکی از مسائل، پس از چیدمان خانه کوچک دیده شدن آن بوده است.

چند راهکار برای افزایش فضای آپارتمان در بازسازی ساختمان کوچک:

  1. از مبل های بلند، پایه دار و چند منظوره استفاده کنید. زیرا استفاده از مبلمان با ارتفاع بیشتر فضا را بازتر و روشن تر نشان می دهند. منظور از مبلمان چند منظوره، اشیایی مانند پاف های نشیمن، مبل های تخت شو و غیره هستند.
  2. در هنگام بازسازی آپارتمان کوچک خود از کتابخانه های دیواری استفاده کنید. شاید استفاده از مبلمان و وسایل دکوری کوچک بهتر به نظر برسد، اما با یک قفسه سرتاسری چسبیده به دیوار، می توانید هم فضای بیشتری برای وسایل خلق کنید، و هم باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آپارتمان خود شوید.
  3. از رنگ هایی مانند سفید، خاکستری و بژ در بازسازی آپارتمان کوچک خود استفاده کنید. رنگ های طبیعی و روشن فضاها را بزرگ تر و مرتب تر نشان می دهند.
  4. استفاده از آینه ها را فراموش نکنید. آینه ها از مهم ترین مصالح در دکوراسیون و بازسازی آپارتمان هستند. اهمیت این مصالح در محیط های کوچک تر بیشتر نیز می شود. زیرا انعکاس به فضا عمق بصری بیشتری می دهد.
  5. از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی سقف خود در هنگام بازسازی آپارتمان کوچک استفاده کنید. رنگ های روشن می توانند سقف شما را بلندتر و فضا را بازتر نشان دهند.
  6. از تابلوهای هنری جذاب استفاده کنید. نگران شلوغی نباشید، زیرا چند تابلوی زیبا می تواند آپارتمان شما را لوکس تر و دلبازتر نشان دهد.
  7. در هنگام بازسازی آپارتمان کوچک از درب ها و دیوارهای کشویی و شیشه ای استفاده کنید. زیرا داشتن دید مستقیم بیشتر، باعث بزرگ تر دیده شدن فضاهای کوچک می شود.
  8. به به عنوان آخرین نکته به یاد داشته باشید: نور مهم ترین اصل در فضاهای کوچک است.

هزینه های تاثیرگذار بر بازسازی آپارتمان کوچک کدام است؟

بطور کلی هر خانه‌ای اجزای داخلی خاص خود را دارد و لذا هزینه‌های تاثیرگذار بر بازسازی با توجه به اجزای هر خانه‌ای متغیر است. این موضوع سبب می‌شود هزینه‌های مختلفی برای بازسازی آپارتمان کوچک ایجاد شود و نتوان یک فرمول کلی برای هزینه‌های این پروژه معرفی نمود. ولی چند فاکتور وجود دارد که در هزینه بازسازی تمام آپارتمان ها نقش دارد که عبارتند از:

  1. متراژ آپارتمان: به این صورت که هرچه متراژ آپارتمان بازسازی بیشتر باشد هزینه بازسازی نیز افزایش می یابد.
  2. نوع و کیفیت مصالح ساختمانی: نوع و درجه کیفیت مصالح ساختمانی از دیگر عوامل مهمی هستند که بر هزینه های بازسازی آپارتمان تاثیر می گذارند. چرا که هرچه این مصالح، باکیفیت تر و مرغوب تر باشند هزینه بازسازی خانه بیشتر می شود. بنابراین اگر بازسازی خانه با هزینه کم برای شما مهم است حتما به این فاکتور دقت کنید.
  3. سطح و میزان بازسازی آپارتمان: در برخی از مواقع، صاحب خانه تصمیم می گیرد بخش کوچکی از خانه را بازسازی کند یا این بازسازی، سطحی باشد. اما برخی صاحب خانه ها تمایل دارند تغییرات اساسی در منزل ایجاد کنند تا حدی که لوله کشی ها، سیم کشی های برق، زیرسازی منزل هم تغییر کند. بنابراین هرچه مقدار تغییرات و تخریب خانه بیشتر باشد هزینه بازسازی افزایش می یابد.
  4. تغییرات سازه بنا: از دیگر عوامل موثر بر هزینه های بازسازی آپارتمان، تغییر و تخریب سازه ای است. در برخی مواقع نیاز است تیر یا ستونی تخریب شود و یا صاحب خانه تمایل داشته باشد دیواری را حذف کند.
  5. هزینه اضافه نمودن فضای جدید به بنا: اضافه بنا یا اضافه اشکوب یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه های بازسازی آپارتمان است. این فاکتور مخصوص بازسازی خانه‌های داخل شهر است. لذا در صورت اضافه بنا نیاز به اخذ مجوز شهرداری خواهید داشت.

سایر عوامل موثر بر هزینه بازسازی آپارتمان کوچک عبارتند از:

  • نوع طراحی دکوراسیون
  • محل زندگی و مکان آپارتمان
  • بازسازی آشپزخانه
  • حقوق کارگرها و پیمانکار
  • تعمیر سرویس بهداشتی
  • تغییرات کلی ساختمان
  • فصل بازسازی آپارتمان کوچک
  • طرح و نقشه مد نظر برای بازسازی
  • شرکت بازسازی آپارتمان

بازسازی ساختمان کوچک را به چه شرکتی بسپاریم؟

برای جلوگیری از هرگونه اتلاف زمان و هزینه، بهتر است برای بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ و ۶۰ متری از شرکت های با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده کنید. زیرا یکی از راه های بهینه سازی هزینه های بازسازی، استفاده از کارفرمایان کاربلد است.

پیشنهاد ما شرکت عمران دژ است. این شرکت خدمات مختلفی در زمینه هایی مانند چیدمان مبلمان منزل، طراحی نمای ساختمان، طراحی دکوراسیون، دکوراسیون داخلی اداری و بازسازی آپارتمان کوچک را به شما ارائه می دهد.

شرکت عمران دژ با بهره گیری از به روز ترین متدها و همچنین با همکاری مهندسان، طراحان و ایده پردازان، طراحی های چشم نوازی را در بازسازی آپارتمان های کوچک، واحدهای تجاری و اداری، بازسازی ویلاها و بازسازی ساختمان های لوکس و لاکچری ارائه می کند.

هزینه و مراحل بازسازی آپارتمان کوچک

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به شکل جامع به تمام آن چیزی بپردازیم که باید درباره بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ و ۶۰ میدانستید. فراموش نکنید بهتر است به عنوان اولین کار با مشاوران و متخصصان برای بازسازی آپارتمان خود مشورت کنید.

مشاوران و متخصصان علاوه بر این که می توانند یک برآورد درست و دقیق با توجه به مصالح ها، مصالح و هزینه های پیش بینی نشده به شما ارائه دهند، به شما در پیدا کردن ایده های جدید و خلاقانه نیز کمک خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است