پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

نظارت بر اجرای ساختمان ها با اسکلت فلزی

نظارت بر اجرای ساختمان ها با اسکلت فلزی


پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

وقتی آماده انجام کارهای بهسازی منزل خود و یا ساخت خانه جدید هستید ، یک پیمانکار ساختمانی خوب ، یکی از جزئیات کار با کیفیت است. قبل از اینکه با شخصی به توافق برسید ، باید مطمئن شوید که مناسب کار شما هست یا نه. یک پیمانکار خوب ، یک تاجر باتجربه در هر جنبه از ساخت و ساز است.

این افراد ، کسانی هستند که مسئولیت ها را برعهده می گیرند ، کارها را برنامه ریزی می کنند و اطمینان می دهند که تمام مراحل ساخت و ساز به موقع و با بالاترین سطح کیفی انجام می شود. در این صفحه قصد داریم خصوصیات یک پیمانکار خوب را بیان کنیم و در مورد فاکتورهایی که به ما در تشخیص کیفیت کار یک پیمانکار خوب کمک می کند صحبت کنیم.

پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

پیمانکار ساختمانی کیست؟

پیمانکار به شخص یا شرکتی گفته می شود که به صورت قراردادی کار می کند و با مشتری های مختلف ، برای کار در مشاغل یا پروژه های خاص در حال معامله است. در واقع ، در هر پروژه ساختمانی ، سه طرف اصلی درگیر هستند.

مالک یا مشتری ، تیم مدیریت و پیمانکار. پیمانکار ساختمان ، فعالیت های ساختمانی را برنامه ریزی و هماهنگ می کند و باید پروژه را در زمان و بودجه تعیین شده به اتمام برساند. پیمانکاران ، مسئولیت کل مراحل ساخت را برعهده دارند و باید بهترین روش ها را برای اتمام پروژه ، همانطور که مشخص شده است تعیین کنند.

پیمانکاران فرعی نیز به صورت قراردادی و آزاد کار می کنند. چند تفاوت مهم بین پیمانکاران اصلی و فرعی وجود دارد. اولا ، پیمانکار اصلی ، کل پروژه را برعهده می گیرد و سپس پیمانکاران فرعی را استخدام می کند تا روی جنبه های خاص آن پروژه کار کند. بنابراین ، پیمانکاران اصلی با کارهای بزرگتر و مدیریت پروژه درگیر هستند.

در حالی که ، پیمانکاران فرعی مسئولیت کارهای خاص و تخصصی تعیین شده توسط پیمانکار اصلی را برعهده دارند. پیمانکار اصلی ، با مشتری نهایی معامله می کند. در حالی که پیمانکاران فرعی ، معمولا فقط با پیمانکارانی که قبلا کار یا پروژه کلی را تعیین کرده اند ، در ارتباط هستند.

مسئولیت های عمومی یک پیمانکار ساختمان

به طور کلی ، یک پیمانکار خوب ساختمان مسئول برنامه ریزی ، هدایت ، اجرا ، نظارت و بازرسی از یک پروژه ساخت و ساز ساختمان است. مسئولیت بدون در نظر گرفتن دامنه ، از ابتدا تا انتهای پروژه گسترش می یابد.

یک پیمانکار خوب ، با برنامه ریزی و فعالیت ها و نظارت بر کارگران و اطمینان پیروی از قوانین ، وظایف خود را انجام می دهند. همانطور که پیشتر هم گفتیم ، یک پیمانکار ممکن است پیمانکاران فرعی را برای مناطق خاصی مانند تاسیسات الکتریکی و … استخدام کند

نقش ها و وظایف خاص یک پیمانکار ساختمان

همانطور که قبلا هم ذکر شد ، یک پیمانکار ساختمان مسئولیت های متعددی دارد که بسته به قرارداد ممکن است متفاوت باشد. نقش های زیادی وجود دارد که پیمانکار خوب می تواند ، در مراحل مختلف یک پروژه به عهده بگیرد:

  • برنامه ریزی تمام جزئیات مهم پروژه و اجرای آن.
  • تعیین نیازهای مواد و تجهیزات و برنامه ریزی برای تهیه آن ها.
  • پیش بینی تغییرات احتمالی و ایجاد استراتژی های کاهش خطر.
  • پاسخگویی به هرگونه مسائل قانونی و نظارتی.
  • برقراری ارتباط موثر بین همه شرکت کنندگان در پروژه.

پیمانکار ساختمان ، باید بودجه را برای پروژه ساخت تعیین کند و تا آنجا که ممکن است آن را دنبال کند. بودجه ، ابزاری مفید برای پیگیری هزینه های پروژه است. زیرا پیمانکاران می توانند با مقایسه هزینه های واقعی خود با بودجه برنامه ریزی شده ، ضایعات را تشخیص دهند.

پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

  • مدیریت پروژه

یک پیمانکار خوب ، باید پروژه را به موقع به پایان برساند و این شامل بسیاری از فعالیت های مدیریت ساخت و ساز است. از جمله: اطمینان از در دسترس بودن بودجه برای حرکت پروژه ، خرید و اجاره تجهیزات ساختمانی موردنیاز پروژه ، مصاحبه و استخدام پیمانکاران فرعی برای انجام کارهای تخصصی و ارائه گسترش پیشرفت برای توجیه پرداخت های متوسط و …

پیمانکاران ساختمان ، مسئولیت پرسنل خود را نیز برعهده دارند. آن ها باید از این موضوع مطلع شوند که ، کارکنان آن ها از اندازه و مهارتهای فنی مناسبی برخوردارند. پیمانکاران همچنین ، حقوق و دستمزد کارمندان خود و پرداخت های پیمانکاران فرعی را مدیریت می کنند.

  • ردیابی پروژه

ردیابی پروژه ، برای تکمیل کار مطابق با مشخصات قرارداد و برنامه های اساسی است. علاوه بر پیگیری پیشرفت ، پیمانکاران باید از ایجاد اختلال جلوگیری کنند که این شامل چندین فعالیت مکمل است.

کنترل کیفیت: با استفاده از روش های ساخت مقرون به صرفه ، اطمینان از عرضه مداوم مواد و برنامه ریزی خرید ها از قبل.

  •  ایمنی ساخت و ساز

در طی مراحل ساخت ، پیمانکاران ساختمان ، وظیفه پیگیری پیشرفت و مدیریت هر گونه تغییرات لازم را برعهده دارند. البته پیمانکاران هنگام تصمیم گیری باید همیشه محدوده زمان و بودجه پروژه را مد نظر داشته باشند.

  • مسائل قانونی و نظارتی

پیمانکاران ، از نظر مسائل قانونی و نظارتی مسئولیت های انگشت شماری دارند. آن ها باید قبل از شروع پروژه ، ضمن پرداخت هزینه ها و مالیات های اعمال شده ، کلیه مجوزهای لازم را کسب کنند. همچنین ، کل مراحل ساخت باید از قوانین محلی و کدهای ساختاری پیروی کند.

بی اطلاع بودن از الزامات قانونی ، عذر موجهی در پروژه های ساختمانی نیست. به این معنی که پیمانکار باید دانش روز داشته باشد و با داشتن مجوز های ساخت و پروانه های مناسب پیمانکاری ، پروژه را بدون اختلال پیشرفت دهد.

  • مسائل ایمنی و بهداشتی

یک پیمانکار خوب ، باید با اجرای روش های کافی و افزایش آگاهی در بین کارگران ، سلامت و ایمنی را در محل ساخت و ساز تضمین کند. پیمانکار ، همچنین مسئول عملکرد صحیح تجهیزات و جلوگیری از سوء استفاده از حوادث است.

پیمانکار ، با هرگونه موارد اضطراری و پیش بینی نشده در محل پروژه برخورد می کند و باید آن ها را به کارمندان نظارت مشتری گزارش دهد.

چرا پیدا کردن یک پیمانکار خوب دشوار است؟

یکی از بزرگترین شکایاتی که معمولا در بین بسیاری از سرمایه گذاران وجود دارد این است که ، پیدا کردن یک پیمانکار خوب دشوار است. به نظر می رسد که ، حتی پیمانکاران توصیه شده توسط افراد دیگر هم کوتاهی می کنند. البته افراد بسیار عالی و مسئولیت پذیر هم وجود دارند.

اگر شما نمی توانید یکی از این افراد را پیدا کنید ، ابتدا باید به خودتان نگاه کنید ، تا متوجه شوید که چه اشتباهی می کنید. ممکن است انتظارات شما خیلی زیاد باشد. شاید شما به عنوان یک سرمایه گذار ، در جستجوی ترکیبی از کیفیت های منحصر به فرد هستید. شما می خواهید که پیمانکارتان به طرز شگفت آوری سریع و کارآمد باشد و همیشه در مواقعی که به آن ها نیاز دارید ، در دسترس باشد.

وقت شناس ، قابل اعتماد و همواره طبق برنامه ریزی شما پیش برود. برای بهبود پروژه ها ، نکات و ایده های عالی در زمینه بازسازی ارائه دهد. برای حل مشکلات ، راه حل های خارج از چارچوب داشته باشد. با نظارت بسیار کم کار کند. فاکتورها و قیمت های حرفه ای ارائه دهد و از مجوزها و پوشش های بیمه ای برخوردار شود و به طور کلی ، عالی ترین کار را ارائه دهد و پایین ترین قیمت را داشته باشد.

پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

پیمانکار ساختمانی خوب در رشت

قطعا هیچ سرمایه گذاری نمی تواند به همه این نیازها به طور همزمان دست پیدا کند و به همین دلیل پیدا کردن یک پیمانکار خوب از هر لحاظ ، بسیار دشوار است. از این رو ، به شما پیشنهاد می کنیم که ، انتظارات خود را مدیریت کنید و یا آماده پرداخت بیشتری باشید. تعداد زیادی از پیمانکاران وجود دارند که می توانند بسیاری از کیفیت های فوق را پوشش دهند.

اما احتمالا قیمت بالایی دارند. مشکل اینجاست که برخی از سرمایه گزاران ، معتقدند پیمانکاری یک محصول است و نه یک سرویس. محصولی مانند کتاب یا دستگاه الکترونیکی استاندارد شده. هنگامی که فهمیدید کدام مدل یا مورد را می خواهید ، می توانید ارزان قیمت ترین گزینه را انتخاب کنید و بدون توجه به هزینه های پرداخت می توانید بهترین کارایی را دریافت کنید.

پیمانکاری یک سرویس است که شما مطابق با مبلغی که پرداخت کرده اید سرویس دریافت می کنید. بنابراین ، بیایید پیشنهادات پایین را متوقف کنیم و آن را از سر راه خود برداریم. در اکثر مواقع ، ارزان ترین پیشنهاد ، منجر به کمترین کیفیت کار می شود.

وقتی قیمت پیشنهادی از پیمانکاران دریافت کردید ، آن ها را به همان ترتیب خدماتی که به شما ارائه می دهند قرار دهید. اگر قیمت به طرز قابل توجهی بسیار بالا و یا بسیار پایین است ، آن گزینه را کنار بگذارید. مطمئن باشید که هزینه های یک شغل ، به طور ناگهانی کاهش نمی یابد. بنابراین ، پیشنهادات پایین مشکوک است. پیشنهادات بسیار زیاد هم می تواند ، هزینه های اضافی و سربار را به دنبال داشته باشد. هزینه هایی که ممکن است شما اصلا نیازی به آنها نداشته باشید.

کلام آخر

پیمانکاران ساختمان ، در مراحل مختلف ساخت و ساز نقش های زیادی دارند و هر نقش مسئولیت های مختلفی را به همراه دارد. پیمانکاران باید توانایی مدیریت ، عدم قطعیت و تصمیم گیری روزانه را داشته باشند. سابقه کاری نیز بسیار مهم است. زیرا پیمانکار خوب تجربه کافی دارد و می تواند به مسائل مشترک در پروژه ها پاسخ بهتری بدهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است