اسکلت فلزی در رشت

اسکلت فلزی در رشت.

اسکلت فلزی در رشت

راهنمای انتخاب بهترین مدل اسکلت فلزی در شهر رشت، استان گیلان

اسکلت فلزی ، سازه‌ای برای تحمل نیرو و انتقال آن است. اگرچه در گذشته از چدن و آهن کم کربن برای ساخت اسکلت‌های فلزی استفاده می‌شده، اما امروزه فولاد اصلی‌ترین و پرکاربردترین فلز برای ساخت اسکلت‌ فلزی است. این سازه به سه صورت پیچ و مهره‌ای، جوشی و پرچی قابل اجراست.

نوع پیچ‌ و مهره‌ای آن به دلیل داشتن کیفیت و پایداری بیش‌تر و هم‌چنین سرعت در اجرای ساخت، بهترین نوع شناخته می‌شود. امروزه در پروژه‌های ساختمان‌سازی، سازه‌های بتنی بیش از پیش جای خودشان را به سازه‌های فولادی داده‌اند.

از ویژگی‌های اسکلت‌های فلزی می‌توان به سرعت بالا در اجرا، وزن کم، کم‌تر بودن پرت مصالح، بالا بودن طول عمر، خاصیت ارتجاعی و شکل‌پذیری بالا و کوچک‌تر بودن ابعاد نسبت به سازه‌های بتنی و درنتیجه اشغال فضای کم‌تر اشاره کرد. اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که اسکلت‌های فلزی دماهای بالا را تحمل نمی‌کنند، تمایل به کمانش در این سازه‌ها بیش‌تر است و هزینه اجرای اولیه آن‌ها بالاتر است چرا که در ابتدای کار نیاز به حجم قابل توجهی آهن آلات می‌باشد.
اسکلت فلزی در رشت

مزایای ساختمان های فلزی

مقاومت بالا : مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگتر است. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مقاومت متعادل مصالح : مقاومت فولاد در کشش و فشار یکسان و در برش نیز خوب و نزدیک به کشش و فشار است. در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند. ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش و یا برش کم است. پس اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشند ، تخریب می شوند.

خواص ارتجاعی : به علت همگن بودن فولاد، خواص ارتجاعی محاسباتی آن با تقریب بسیار خوبی مصداق عملی دارد. به عنوان مثال، ممان اینرسی یک مقطع فولادی را می توان با اطمینان در محاسبات وارد نمود. حال اینکه در مورد بتن این ارقام خیلی معین و قابل اطمینان نیستند.

ضریب نیروی لرزه ای : در قالب های بتن مسلح به علت وزن بیشتر، ضریب نیروی لرزه ای از قاب های فلزی بزرگتر است.

شکل پذیری : یکی از خواص مهم مصالح فلزی شکل پذیری آنهاست. فلزات قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است و نیروهای دینامیکی و ضربه ای را تحمل نمایند، در حالیکه بتن ترد و شکننده بوده و عملکرد آن در مقابل این نیروها بسیار ضعیف است.

خواص یکنواخت : فولاد در داخل کارخانه و تحت نظارت دقیق تهیه می شود، لذا خواص آن بر خلاف بتن یکنواخت است. اطمینان در یکنواختی خواص مصالح باعث انتخاب ضریب اطمینان کوچکتر می شود که این به نوبه خود منجر به صرفه جویی در مصرف مصالح می شود.

دوام: دوام فولاد بسیار خوب است. اگر در نگهداری ساختمان های فلزی دقت کافی صورت گیرد، برای سالیان متمادی قابل بهره برداری خواهند بود.

پیوستگی مصالح : قطعات فلزی عموما با توجه به مواد متشکه آن پیوسته و همگن هستند، ولی در قطعات بتنی در هر زلزله به پوشش بتنی روی میلگرد صدمه وارد می گردد. ترک هائی که در پوشش بتن پدید می آید، موجب ضعف قطعه شده و احتمال دارد که ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی تخریب شود.

وزن کم : ‌میانگین وزن اسکلت فولادی بین 250 تا 390 کیلوگرم بر مترمربع و یا 80 تا 130 کیلوگرم بر مترمکعب است ، درحالی که در ساختمان بتن مسلح این ارقام به ترتیب بین 480 تا 780 کیلوگرم بر مترمربع یا 160 تا 250 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد.

اشغال فضا :‌ در دو ساختمان مشابه از نظر ارتفاع و ابعاد، ستون ها و تیرهای ساختمان فلزی از نظر ابعاد کوچکتر از ساختمان بتنی هستند، یعنی سطح اشغال اسکلت یا فضای مرده در ساختمانهای بتنی بیشتر است.

امکان مقاوم سازی : اعضاء ضعیف ساختمان فلزی (در اثر محاسبات اشتباه ، تغییر مقررات و ضوابط ، اجراء و …. ) را می توان با اضافه نمودن قطعات جدید، تقویت نمود، ولی در مورد اسکلت بتنی این عمل به راحتی قابل انجام نمی باشد.

شرایط آسان ساخت و نصب : تهیه قطعات فلزی در کارخانه و نصب آن در محل، در هر شرایط جوی با اعمال تهمیدات لازم قابل انجام است. در مورد ساختمان های بتنی محدودیت های بیشتری در این رابطه وجود دارد.

سرعت اجرا : سرعت نصب قطعات فلزی نسبت به قطعات بتنی بسیار بیشتر است.

پرت مصالح : با توجه به این که قطعات اسکلت فلزی در کارخانه تولید می شود، میزان هدر رفتن مصالح نسبت به تهیه و بکارگیری بتن کمتر است.

خرید و نصب اسکلت فلزی در شهر رشت، استان گیلان

کیفیت این سازه نقش مهمی در امنیت ساختمان خواهد داشت. بنابراین برای ساخت آن باید حتما از نظر مهندسین و کارشناسان با تجربه استفاده کرد. بدون شک هزینه و قیمت تمام شده، عامل تاثیرگذاری در انتخاب‌های امروزی است.

در مورد این سازه پارامترهای زیادی نظیر طراحی و نقشه‌برداری، نوع مصالح، هزینه حمل، نصب و… دخیل هستند و نمی‌توان قیمت واحدی برای آن تعریف کرد. پیش از اقدام به ساخت سازه مورد نظر، بایستی مقاومت فشاری زمین توسط مهندسین مورد سنجش قرار گرفته شود.

زیرا نبود مقاومت کافی، سبب نشست آن خواهد شد. هرچه عدد مقاومت فشاری کم‌تر باشد، باید ابعاد پی را بزرگ‌تر در نظر گرفت. به دلیل خورده شدن قطعات فلزی هنگام قرار گرفتن در معرض شرایط جوی، باید از مصالح با کیفیت و ضخامت‌های استاندارد استفاده کرد.

اگر انتخاب شما نوع جوشی این سازه است، حتما درباره روش‌های جوشکاری و دستگاه‌های مورد استفاده مطمئن شوید.
همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون انواع محصولات ساختمانی به قسمت مطالب وبلاگ سایت عمران دژ مراجعه و اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب نمایید.

اسکلت فلزی در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است