با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

افزایش فروش همواره از دغدغه‌های اصلی فروشندگان بوده و هست. شما هم اگر به دنبال روشی برای افزایش فروش خود هستید باید بدانید که یکی از موثرترین این روش‌ها، بازسازی فروشگاه یا مغازه شما است.

بازسازی مغازه می تواند به شما در افزایش فروش فروشگاه و جذب مشتریان بیشتر کمک کند. با وجود رشد سریع خرید آنلاین، فروشگاه‌های حضوری هنوز هم تجربه خرید بهتری برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورند. چنین تجربه‌ای را نمی‌توان به صورت آنلاین یافت.

بنابراین، بازسازی فروشگاه می تواند به شما در ساخت برند، بهبود فروش و کسب سود کمک کند. اگر هنوز درمورد بازسازی مغازه قدیمی خود شک دارید یا نمی‌دانید برای تغییر دکوراسیون فروشگاه و مغازه خود چه مراحلی را باید طی کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید؛ این مقاله مناسب شما است.

با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

مزایای بازسازی مغازه تجاری

بازسازی می‌تواند یک تصمیم دشوار باشد. بدیهی است که شما می‌خواهید فروشگاه خود را بهبود ببخشید و بهترین تجربه خرید ممکن را برای مشتریان خود فراهم کنید اما، بازسازی مغازه باید به دقت برنامه ریزی شود. در متن زیر به برخی از مزایای مهم بازسازی و تغییر دکوراسیون فروشگاه و مغازه اشاره شده است.

افزایش فروش کل

مطالعات اخیر بیانگر این است که بازسازی باعث افزایش فروش می شود. به بیان عددی، فروش پس از بازسازی مغازه نزدیک به 50 درصد افزایش می‌یابد که سود چشمگیری را برای فروشندگان به دنبال دارد.

افزایش مشتریان جدید از مزایای بازسازی مغازه

دلیل محکمی برای این باور وجود دارد که با بازسازی مغازه مشتریان جدید افزایش می‌یابند که نشان دهنده افزایش بلندمدت فروش است زیرا مشتریان جدید به طور بالقوه می‌توانند به مشتریان وفادار درازمدت تبدیل شوند.

مطالعات نشان داده است که پس از بازسازی یک فروشگاه، فروش به مشتریان جدید تا 43 درصد افزایش می‌یابد. بازسازی را می‌توان نوعی بازاریابی در نظر گرفت که مشتریان جدید را به دنبال دارد و در عین حال به حفظ مشتریان فعلی کمک می‌کند.

افزایش تجربه در فروشگاه

بازسازی مغازه یکی از راه‌های بهبود تجربه خرید مشتریان است که می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. هنگامی که یک پروژه بازسازی مغازه قدیمی به درستی اجرا می‌شود، مشتریان آسان‌تر اقلام مورد نیاز خود را می‌یابند.

این فرایند باعث می‌شود مشتریان بیش‌تر استقبال کنند و تمایل دارند زمان بیشتری را برای خرید صرف کنند که منجر به فروش بالاتر می‌شود. بنابراین، با ارائه یک تجربه عالی در فروشگاه، مشتریان نیز احتمال بازگشت بیشتری دارند.

بهبود کارایی با بازسازی مغازه و فروشگاه

بازسازی مغازه فقط برای مشتریان نیست. در واقع، بسیاری از مزایا برای کارکنان است. یک پروژه بازسازی می‌تواند فضا را برای کارمندان کارآمدتر کند و بهره‌وری بیشتری ایجاد کند.

همچنین، کار را برای افرادی که در آنجا کار می‌کنند آسان‌تر می‌کند. اضافه کردن فضاهایی مانند اتاق استراحت یا سالن استراحت کارکنان نیز افزایش روحیه و اشتیاق کارکنان را به همراه دارد.

به‌روز کردن فروشگاه

شاید یکی از بهترین دلایل برای بازسازی فروشگاه خود این باشد که به سادگی آن را مدرن و به‌روز کنید. این بازسازی مغازه مدرن هم از منظر زیبایی و هم از نظر کارایی است و به کسب و کار شما رونق می‌بخشد.

چطور برای بازسازی مغازه و فروشگاه خود برنامه‌ریزی کنید؟

بازسازی مغازه و فروشگاه شما می‌تواند هم گیج کننده و هم سودمند باشد. برنامه‌ریزی و طراحی چیدمان و دکوراسیون داخلی فروشگاه شما بخش مهمی از تجربه کلی برند شما است.

بازسازی یک فروشگاه نیز می تواند یک تجربه اعصاب خردکن باشد. هزینه های اولیه طراحان و پیمانکاران، هزینه نقدی از دست رفته و ترس از اینکه نتیجه نهایی ممکن است تاثیرگذار نباشد، می‌تواند حتی با تجربه‌ترین فروشندگان را دچار سردرگمی کند.

با انتظارات واقع بینانه و آینده‌نگری دقیق، بازسازی یک فروشگاه خرده فروشی سود بسیار زیادی را به فروشنده ارائه می‌دهد. این سود از افزایش فروش در هر مترمربع تا نیرو بخشیدن به کارکنان را شامل می‌شود. هنگامی که بازسازی به درستی انجام شود، می تواند زیبایی و عملکرد یک فروشگاه خرده فروشی را بهبود بخشد.

نکاتی که در زیر به آن اشاره شده‌است می‌تواند شما را در این امر مهم یاری کند.

بهترین زمان برای بازسازی مغازه و فروشگاه

به عنوان یک قاعده کلی، یک مغازه خرده فروشی باید هر 5 تا 7 سال یک بار تحت بازسازی اساسی قرار گیرد. از دیگر دلایل بازسازی می‌توان به زمانی که به یک مکان خرده فروشی جدید نقل مکان می‌کنید یا اگر در حال تهیه یک فروشگاه خرید حضوری برای تجارت الکترونیک خود هستید، اشاره کرد.

فضای مورد نظر شما حتی اگر یک مکان بزرگ باشد اما قبلاً برای خرده‌فروشی دیگری ساخته شده باشد هم، باید برای نشان دادن هویت منحصر به فرد برند شما بازسازی شود.

با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

تنظیم جدول زمانی بازسازی

از آنجایی که ممکن است لازم باشد مغازه خود یا حداقل بخش‌هایی از آن را در مرحله بازسازی مغازه ببندید، تعیین یک جدول زمانی و ضرب الاجل دقیق ضروری است. البته، برنامه ریزی زمانی آسان‌تر است که فروشگاه شما فصلی باشد یا بازه‌های زمانی‌ای وجود داشته باشد که فروش کاهش پیدا کند.

اگر میزان رفت و آمد و فروش مغازه معمولاً در تمام طول سال ثابت است، ممکن است بهتر باشد که هنگام بازسازی یک فروشگاه آنلاین باز کنید. به علاوه، توجه داشته باشید که پیمانکاران اغلب قادر به انجام کار بعد از ساعات کاری نیز هستند پس، اجازه دهید حداقل بخشی از فروشگاه در طول روز باز و بدون سروصدا بماند.

اهمیت مسیرهای حرکتی در بازسازی

وقتی مردم به فروشگاه شما می‌آیند، شما می‌خواهید در نهایت مشتری به صندوق برسد. اما قبل از اینکه به آنجا برسند، باید بتوانند آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا کنند. یک فضای خرده فروشی خوب باید مسیرهای حرکتی مشتریان را به خوبی در نظر بگیرد تا بهترین تجربه خرید را به آنان ارائه دهد.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نوع پلان، از خود سؤالاتی بپرسید: “من می‌خواهم مشتریان من بیشتر وقت خود را در کجا بگذرانند؟” یا « می‌خواهم مشتریان چگونه در فروشگاه من حرکت کنند و چه تجربه‌هایی داشته باشند؟». درک اینکه چرا خریداران به فروشگاه شما می‌آیند و چگونه خرید می‌کنند، در مرحله برنامه ریزی مسیرهای حرکتی بسیار مهم است.

با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

بازسازی ویترین‌ها

ویترین‌های مغازه می‌توانند عملکرد فروشگاه را بهبود بخشند و به جذب مشتریان به فروشگاه کمک کنند. فروشندگان می‌توانند با قرار دادن ویترین‌ها در نزدیکی راهروها سرعت خریداران را کاهش دهند.

همچنین، با قرار دادن اقلام در سطح چشم، فروش آن اقلام را تا 50 درصد بیشتر از محصولات جاهای دیگر کند. علاوه بر این، تغییر محصولات ویترین‌ها به صورت هفتگی یا ماهانه می‌تواند باعث شود مشتریان دوباره به فروشگاه شما مراجعه کنند و فروش را بهبود بخشند.

با نکات طلایی بازسازی مغازه و فروشگاه و تاثیر آن بر فروش آشنا شوید

ایجاد یک تجربه

حدود 60 درصد از خریداران تصمیم خود را برای خرید یک محصول تنها بر اساس رنگ می‌گیرند و توجه به آن در بازسازی ساختمان مهم است و فروش را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، رنگ قرمز نشان دهنده انرژی، زرد نشان دهنده جوانی و سبز برای آرامش است.

به غیر از آن، نورپردازی فروشگاه شما نیز می تواند فروش را تا 15 درصد افزایش دهد. می‌توانید از چراغ‌هایی مانند نورافکن، نور پس‌زمینه، دمای گرم و چراغ‌های با فعالیت بالا برای بهبود عملکرد فروشگاه و جلب توجه محصولات استفاده کنید.

فضا و دکوراسیون مغازه و فروشگاه شاید مهمترین عامل محیطی است که تقاضا مصرف کننده را به خرید منجر می‌کند. علاوه بر آن، با قصد مشتریان در آینده برای بازدید، خرید و توصیه فروشگاه به خانواده و دوستان مرتبط است.

فروشگاه‌هایی که مشتریان را با طیف وسیعی از حواس با استفاده از رنگ، نور، موسیقی و حتی بو درگیر می‌کنند، موفق‌تر خواهند‌ بود. توجه به این نکات در بازسازی مغازه و فروشگاه ضامن افزایش فروش بیشتر شما می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است