تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

دکوراسیون دفاتر کار در دنیای مدرن مانند سال‌های گذشته نیست و در نحوه‌ی کار افراد تاثیر بسزایی داد. برخی دکوراسیون اداری کلاسیک را ترجیح می دهند و برخی دکوراسیون اداری مدرن.

امروزه به دلایل مختلفی، بسیاری از افراد در محیط‌های کوچک کار می‌کنند و این، اهمیت دکوراسیون دفاتر کوچک را دو چندان می‌کند. در این جا به بیان چند ایده‌ی مختلف برای تغییر و بازسازی دکوراسیون محیط‌های اداری کوچک پرداخته‌ایم تا بتوان بیشترین استفاده را از کمترین فضای ممکن کرد.

ایده‌های تغییر دکوراسیون دفاتر کار کوچک

پس از تغییراتی که شیوع ویروس کرونا در سبک زندگی و امور اداری مردم ایجاد کرد، بسیاری از دفاتر به دور کاری روی آوردند  و فضاهای خود را کاهش دادند.

هرچند، کوچکی یا بزرگی دفاتر اداری مربوط به نوع شرکت و خدمات آن می باشد اما به طور کلی امروزه دفاتر کار کوچک هستند و به شیوه‌هایی خاص برای چیدمان دکوراسیون خود نیاز دارند. به دلیل کمبود جا، طراحی دکوراسیون دفاتر کوچک با دشواری‌هایی همراه است که می توان به کمک طراحان خلاق این موانع را برطرف کرد.

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

لزوم اهمیت به دکوراسیون دفاتر کار کوچک

امروزه دیگر فضاهای اداری به عنوان محیطی صرفا کاری شناخته نمی‌شوند و طراحان در تلاش اند تا هرچه بیشتر در جهت بازتاب اهداف شرکت و یا خدماتی که ارائه می‌دهد، بکوشند و این کار با داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب محقق می‌شود.

کار در فضای اداری کوچک به خودی خود می‌تواند ناخوشایند باشد؛ حال اگر برای انجام امور زمان کمی در اختیار داشته و محیط نیز به هم ریخته باشد، می‌توان شاهد آشفتگی و دشواری‌های بسیار در محل کار بود.

از این رو در طراحی دکوراسیون دفاتر کوچک باید به گونه‌ای عمل کرد که بتوان از فضای محدودی که در اختیار است، بیشترین بهره را برد تا در عین کارآمدی، بازدهی خوبی داشته باشد.

ایده‌های مختلف برای دکوراسیون دفاتر با محیط کوچک

مهمترین ویژگی که در طراحی دکوراسیون دفاتر کوچک مد نظر طراحان شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ بوده، ایجاد محیطی راحت و در عین حال کارآمد برای افرادی است که در آن کار می‌کنند.

برخلاف دفاتر سنتی و قدیمی که فقط شامل یک میز و تعدادی صندلی بودند، فضاهای اداری مدرن دارای زیبایی‌های منحصر به فرد و ویژه هستند که باعث لذت بخش‌تر شدن انجام کار در آن محیط می‌شوند و این همان هدفی است که طراحان دکوراسیون داخلی فضاهای اداری کوچک در پی تحقق آن هستند.

در این بخش چند نکته کلیدی برای دکوراسیون محیط اداری کوچک مطرح می‌کنیم تا بتوانید بیشترین و بهترین استفاده را از محیط کار خود داشته باشید.

  1. از گل و گیاهان استفاده کنید

برای زیبایی و انرژی بخشیدن به فضای محل کار، می‌توانید از گیاهان سبز در دکوراسیون دفاتر کوچک استفاده کنید. گیاهان باعث طراوت هوا شده، اکسیژن بیشتری برای محیط فراهم می‌کنند و باعث بهبود خلق و خوی کارمندان و ارباب رجوع می‌شوند.

 

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

  1. از سبک مینیمال کمک بگیرید

بسیاری ممکن است با سبک مینیمال احساس راحتی نکنند اما در صورت کمبود جا، یکی از بهترین روش‌ها برای طراحی داخلی و دکوراسیون دفاتر کوچک، مینیمالیسم است که با انجام قدم به قدم مواردی که در اینجا ذکر می‌شود می‌توان به راحتی این شیوه از دکوراسیون را در دفتر کار اجرا کرد.

  • سادگی، مهم‌ترین اصل در مینیمالیسم است. از وسایلی استفاده کنید که در عین کارایی، ساده باشند.
  • مبلمان و لوازمی تهیه کنید که چند کاره بوده و جای زیادی اشغال نکنند. کاهش فضایی که توسط مبلمان و سایر لوازم اشغال می‌شود، تا حد زیادی در کاهش استرس و بهبود عملکرد کارکنان نقش دارد. سادگی وسایل باعث کاهش توجه به آن شده و افراد راحت‌تر می‌توانند بر انجام کارهای خود تمرکز کنند.

دکوراسیون اداری کوچک در سبک مینمیال می‌تواند یکی از بهترین و به صرفه‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی در فضاهای کوچک باشد.

 

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

  1. از پارتیشن مدولار استفاده کنید

استفاده از پارتیشن مدولار در دکوراسیون دفاتر کوچک، در عین ایجاد فضاهایی خصوصی برای هر فرد، او را در کنار گروهی از همکاران خود قرار می‌دهد و امکان ارتباط با جمع را به راحتی ایجاد می‌کند. پارتیشن مدولار برای دفاتر اداری کوچک بسیار مناسب است و باعث برقراری نظم در محیط می‌شود.

پارتیشن‌ها در انواع طرح، جنس و رنگ استفاده می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین آنها پارتیشن شیشه‌ای است. هزینه استفاده از پارتیشن‌های اداری مدرن، ارزان‌تر از ساخت دیوار است و از نظر طراحان دکوراسیون داخلی نیز مناسب‌تر است. پیش از انتخاب پارتیشن برای دفتر کار خود حتما از متخصصان این زمینه کمک بگیرید و یا از طراحان دکوراسیون پرس و جو کنید.

  1. اشیای هماهنگ را در کنار یکدیگر قرار دهید

قرار دادن اشیای مشابه و هماهنگ در کنار یکدیگر در دکوراسیون دفاتر کوچک تاثیر مثبتی داشته، باعث ایجاد نظم شده و از سردرگمی به هنگام تلاش برای یافتن آنها می‌کاهد و فضای اشغال شده را کاهش می‌دهد.

برای مثال اگر لوازم تحریر فراوان مانند تعداد بسیاری خودکار، هایلایتر، مداد، چسب و… دارید، می‌توانید از چند جعبه کوچک استفاده کرده، لوازم تحریر خود را دسته‌بندی کرده و در آنها نگه دارید. همچنین، می‌توانید جعبه‌ها و یا قفسه‌های دیگری برای کتاب، روزنامه و پرونده‌های مختلف ایجاد کنید. این کار یافتن شئ مورد نظرتان را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

 

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

  1. چند وسیله که باعث شادی می‌شوند را در دفتر کار خود نگه دارید

افراد معمولا وسایلی که باعث خوشحالی و یادآوری خاطراتی خوب می‌شوند را در محیط کار خود نگه می‌دارند. استفاده از این اشیا در محیط کار و در دکوراسیون دفاتر کوچک می‌تواند باعث حفظ روحیه و افزایش انرژی ‌شود. هرچند، استفاده از این اشیا باید به اندازه‌ای باشد که موجب حواس پرتی نشده و بتوانید راحت به کار خود ادامه دهید.

 

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

  1. از اشکال هندسی در دکوراسیون دفاتر کوچک استفاده کنید

استفاده از اشکال هندسی برجسته در دکوراسیون دفاتر کوچک به همراه رنگ‌های روشن و تلفیقی از نورپردازی مناسب، باعث زیبایی محیط می شود. همچنین، این نوع از تزئینات در دکوراسیون دفاتر کوچک فضایی را اشغال نمی کنند و به همین خاطر مشکلی در زمینه‌ ایجاد نمی‌شود.

اهمیت نور در دکوراسیون داخلی اداره شما

نور یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون دفاتر کوچک است. نور کم باعث ایجاد نوعی خستگی و کرختی در افراد می‌شود زیرا عامل اصلی تنظیم ساعت بدن است.

تا جایی که ممکن است به ورود نور خورشید به دفتر کار خود کمک کنید؛ از پنجره‌های بزرگ استفاده کرده و پرده‌های متحرک تهیه کنید. برای داشتن محیطی شاد و سرشار از انرژی برای انجام هرچه بهتر کار، بهتر است نورپردازی خوبی در دفاتر کاری داشته باشید.

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در دکوراسیون محیط اداری کوچک باعث بهره‌مندی هرچه بیشتر از نور می‌شود و می تواند در کاهش هزینه‌های روشنایی نقش بسزایی داشته باشد.

 

تغییر دکوراسیون دفتر کار کوچک با ایده های شیک و کاربردی

تلفیق دو عنصر متفاوت مانند چوب و فلز باعث زیبایی بیشتر محیط می‌شود. چوب به نوعی در ایجاد حس صمیمیت در افراد تاثیر گذار است و ترکیب آن با فلز یا سایر دکوراسیون‌های صنعتی، حالتی خنثی به محیط می‌دهد که برای بکارگیری در دکوراسیون دفاتر کوچک بسیار مناسب است.

اگر اتاق کار شما مستطیلی و کوچک است، مبلمان و لوازم را از مرکز اتاق فاصله دهید و تا حد امکان به دیوارها نزدیک کنید تا بیشترین فضای خالی را داشته باشید.

می‌توانید از میزهای جزیره‌ای به همراه صندلی‌های گردان نرم در دکوراسیون دفاتر کوچک این چنینی استفاده کنید تا به اندازه کافی فضا برای حرکت راحت در اتاق داشته باشید طوری که نه کارمند دچار مشکل شود و نه ارباب رجوع.

استفاده از رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید و طوسی، جدیت را در دفتر کار بازتاب می‌دهد. همچنین، این رنگ‌ها تمرکز افراد را به هم نزده، باعث تشویق افراد به کار شده و محیط را آرام نمایش می‌دهند.

یکی از نوآوری‌های مدرن در زمینه دکوراسیون ساختمان اداری کوچک ، استفاده حداکثری از دیوارها و ایجاد فضای کافی در کف و روی میز است. همچنین، نصب مانیتور و صفحه نمایش‌ها در چیدمان دکوراسیون داخلی دفاتر کوچک و نصب آنها بر روی دیوار توصیه می‌شود. زیرا این کار از اشغال فضای میز توسط صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

نکاتی که در اینجا بیان شد می‌توانند در کمک به ایده‌های شما برای بازسازی دکوراسیون فضای اداری کوچک مفید واقع شوند. تغییر دکوراسیون دفاتر کوچک و یا طراحی فضای اداری کوچک با هدف افزایش کارآمدی فضا و بهبود بازدهی عملکرد افراد است؛

بنابراین مشورت با کسانی که در این زمینه حرفه‌ای بوده و متخصص هستند، می‌تواند در جهت رسیدن به هدف به شما کمک کند. بدون شک اطلاع از هزینه طراحی دکوراسیون داخلی یکی از پارامترهای مهم در فرآیند طراحی دکوراسیون می باشد.

شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ در خدمت شماست تا با ایده های خلاقانه و به روز، به شما کمک کند تا بهترین دکوراسیون را برای دفاتر خود اجرا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است