دکوراسیون اداری کلاسیک چیست؟

دکوراسیون اداری کلاسیک چیست؟

اگر کمی با توجه بیشتری به سبک های دکوراسیون اداره ها و شرکت ها توجه کنید، میتوانید متوجه اهمیت سبک دکوراسیون و طراحی داخلی این فضاها باشید.

به طور کلی، سبک دکوراسیون اداری به دو شکل مدرن و کلاسیک است که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. در حالی که نمی‌توان برتری خاصی برای هر یک از انواع سبک های دکوراسیون اداری قائل شد، بسیاری از افراد علاقه مند به اجرای دکوراسیون اداری کلاسیک برای اداره ها و شرکت های خودشان هستند.

شاید تا به حال در مورد دکوراسیون اداری کلاسیک اطلاعات کافی کسب نکرده باشید و یا با جزئیات این سبک دکوراسیون آشنایی نداشته باشید. از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد دکوراسیون اداری کلاسیک، نحوه نورپردازی در آن، اصول انتخاب مبلمان برای این سبک از دکوراسیون و … صحبت کنیم.

دکوراسیون اداری کلاسیک چیست؟

چرا سبک کلاسیک را برای دکوراسیون اداری انتخاب کنیم؟

تا به حال شده که به یکی از اداره ها و شرکت های محل زندگیتان مراجعه کنید، ولی پس از مدت زمان کوتاهی احساس بدی به شما دست بدهد؟ در نظر نگرفتن اصول چیدمان و یا انتخاب مصالح نامناسب، می تواند دکوراسیون یک اداره را خسته کننده جلوه دهد. به همین خاطر، باید برای حفظ زیبایی اداره و دادن احساس خوب به مراجعان و کارمندان، از یک سبک خاص برای طراحی داخلی اداره کمک بگیرید.

میز اداری کلاسیک برای اتاق مدیریت

سبک دکوراسیون اداری کلاسیک یکی از سبک‌های خاص برای دکوراسیون داخلی اداره‌ها محسوب می شود. در حالی که این سبک دکوراسیون اداری در مقابل سبک مدرن قرار می‌گیرد؛ می‌تواند تاثیر زیادی روی فاخر نشان دادن اداره و شرکت داشته باشد. در واقع، با سبک دکوراسیون کلاسیک اداری، می توانید فضای اداره ها را شیک‌تر نشان دهید.

اگر به زیبایی و جلوه اداره و شرکت خود اهمیت می دهید، سبک دکوراسیون اداری کلاسیک گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می شود. زیبایی این سبک دکوراسیون در کنار شکوه و عظمتی که دارد، می تواند مراجعان و کارمندان را شگفت زده کند.

تفاوت سبک دکوراسیون کلاسیک با سبک دکوراسیون مدرن چیست؟

اگرچه نمی توان از جنبه های مختلفی، سبک دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن را نسبت به یکدیگر برتر دانست؛ اما به هر حال تفاوت هایی میان این دو سبک دکوراسیون اداری وجود دارد که اگر به آن ها آشنایی داشته باشید، احتمالا راحت تر می توانید بهترین سبک دکوراسیون مناسب اداره و شرکت خود را انتخاب کنید.

برای اینکه این تفاوت برای شمال ملموس تر شود، اجازه دهید تا یک مثال برای شما بزنیم. فرض کنید که وارد یک اداره می شود که مبلمان در عین سادگی در کنار هم چیده شده اند و از عناصر مختلفی مانند مجسمه، قاب و … کمتر استفاده شده است. این سبک از دکوراسیون اداری «مدرن» است.

حالا تصور کنید که وارد یک اداره شده اید که در هر بخش آن گلدان های بزرگ، قاب های کلاسیک، مجسمه و … قرار گرفته است، این سبک از دکوراسیون اداره «کلاسیک» شناخته می شود. تفاوت سبک دکوراسیون اداری مدرن با سبک دکوراسیون کلاسیک در فاکتورهای بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • تفاوت عناصر به کار رفته در سبک دکوراسیون فضای اداری کلاسیک و مدرن: یکی از تفاوت های اصلی میان سبک دکوراسیون اداری کلاسیک با سبک دکوراسیون اداری مدرن، عناصر به کار رفته در هر دوی این سبک های دکوراسیون است. به طور کلی، در سبک دکوراسیون مدرن از عناصر ساده تر و کمتر استفاده می شود؛ اما در سبک دکوراسیون کلاسیک عناصر بیشتر با جزئیات بیشتری استفاده می گردد.
  • تفاوت رنگ های به کار رفته در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن: رنگ های به کار رفته در سبک دکوراسیون اداری و مدرن می تواند تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی هر دوی این سبک های دکوراسیون داشته باشد. معمولا در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک از رنگ های تیره و سنگین تر استفاده می شود. ولی در سبک دکوراسیون اداری مدرن بیشتر از رنگ های روشن تر و مدرن تر استفاده می گردد.
  • سادگی و یا نگاه بیشتر به جزئیات در این دو سبک دکوراسیون: یکی از تفاوت های بسیار مهم در میان دو سبک دکوراسیون اداری کلاسیک و سبک دکوراسیون اداری مدرن، سادگی و یا نگاه بیشتر به جزئیات است. در سبک دکوراسیون مدرن، توجه کمتری به جزئیات می شود و همه چیز بر پایه سادگی چیده می شوند. ولی در سبک دکوراسیون کلاسیک، به جزئیات توجه بیشتری می شود تا همه چیز با دقت بیشتری در دکوراسیون اداری کلاسیک مورد استفاده قرار گیرند.
  • هزینه اجرای سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک در اداره ها: تفاوت دیگری که می توان میان سبک دکوراسیون اداری کلاسیک و مدرن به آن اشاره کرد، بحث هزینه اجرای هر یک از این دو سبک از دکوراسیون اداره هاست. به منظور اجرای سبک دکوراسیون کلاسیک، باید از عناصر بیشتری استفاده کرد و به جزئیات نیز توجه بیشتری داشت. به همین خاطر، هزینه اجرای دکوراسیون اداری کلاسیک بیشتر از هزینه اجرای دکوراسیون اداری مدرن محسوب می شود.
  • تفاوت در سبک مبلمان انتخاب شده برای سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن اداره ها: مبلمان اداری انتخاب شده برای سبک دکوراسیون اداری مدرن و کلاسیک با هم متفاوت هستند. معمولا مبلمان ساده برای سبک دکوراسیون اداری مدرن استفاده می شود. مبل هایی که دارای درصد چوب کمتری هستند، می توانند برای سبک دکوراسیون اداری مدرن گزینه خوبی محسوب شوند. ولی مبلمان کلاسیک اداری، از جنس چرم و چوب هستند و جزئیات بیشتری نسبت به مبلمان سبک دکوراسیون مدرن دارند.
  • تفاوت در نحوه چیدمان انواع عناصر در سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک: سبک دکوراسیون اداری مدرن سرشار از سادگی است. این موضوع باعث شده تا نحوه چیدمان انواع عناصر در سبک دکوراسیون مدرن، متفاوت از سبک دکوراسیون اداری کلاسیک باشد. معمولا عناصر مختلف در سبک دکوراسیون مدرن با نظم بیشتری در اداره و شرکت چیده می شوند. به طوری که مسیر رفت و آمد در اداره های مدرن بیشتر و راحت تر است و بسیاری از فضای اداره ها خالی هستند.

در حالی که در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک عناصر بیشتری به کار برده می شوند. کمتر جایی را می توان در این اداره ها پیدا کرد که خالی و بدون مبل، مجسمه، گل یا هر جسم دیگری باشند. به همین خاطر، چیدمان دکوراسیون اداری با سبک کلاسیک شلوغ تر از چیدمان دکوراسیون اداری با سبک مدرن است.

دکوراسیون اداری کلاسیک چیست؟
چیدمان فضای اداری کلاسیک

عناصر تاثیرگذار در سبک دکوراسیون اداری کدام است؟

حال که با جزئیات و خصوصیات سبک دکوراسیون اداری کلاسیک آشنا شدید، شاید برای شما این سوال مطرح شود که چه عناصری می توانند باعث ایجاد تفاوت در سبک دکوراسیون اداری شوند؟

کدام ایده های مناسب طراحی دکوراسیون ساختمان اداری و شرکت ها می باشد؟ طبق توضیحات داده شده هر نوع محصولی که در اداره و شرکت به کار برود، می تواند تاثیر زیادی روی سبک دکوراسیون داشته باشد.

پس از هیچ بخشی از اداره و شرکت نباید چشم پوشی کنید و همه جزئیات باید زیر ذره بین قرار گیرند. برای اینکه بیشتر با عناصر تاثیرگذار در سبک دکوراسیون اداری آشنا شوید، برخی از آنها را به عنوان نمونه نام می بریم.

  • رنگ
    رنگ در سبک دکوراسیون کلاسیک اداری تاثیر زیادی دارد و می تواند عامل اصلی تمایز میان دکوراسیون اداری مدرن و کلاسیک محسوب شود. رنگ های گرم، بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون اداری با سبک کلاسیک محسوب می شوند.
  • مبلمان اداری
    مبلمان اداری یکی از عناصر بسیار مهم در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک محسوب می شوند. این سبک از مبلمان باید لاکچری و خاص باشد. سادگی در مبلمان اداری کلاسیک جایی ندارد. چون در این سبک از مبلمان توجه بیشتری به جزئیات می شود.
  • نورپردازی
    نورپردازی یکی از مهم ترین عناصری است که برای سبک دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می گیرد. نورپردازی مناسب با بهترین اصول، نه تنها سبک دکوراسیون اداری را متحول می کند، بلکه می تواند باعث افزایش روحیه کارکنان آن مجموعه نیز گردد.
  • گیاهان و گل ها
    گل و گیاهان مختلف می توانند زیبایی سبک دکوراسیون اداری را چندین برابر کنند. پس به کار بردن آن ها در دکوراسیون اداری کلاسیک، نه تنها مشکی ندارد؛ بلکه مزایای زیادی را نیز به همراه خواهد داشت.
  • دیوارپوش ها و کفپوش ها
    انتخاب دیوارپوش ها و کفپوش های مناسب برای اداره های کلاسیک، اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از دیوارپوش های چرم، به کار رفتن کفپوش های تیره و از جنس چوب، می تواند زیبایی دکوراسیون اداره را چندین برابر کند. در بسیاری از اداره های طراحی شده با سبک دکوراسیون کلاسیک، از فرش های دستباف یا ماشینی نیز استفاده می شود.
  • پرده ها
    پرده های بلند که تا زمین کشیده شده اند، می توانند برای تکمیل دکوراسیون اداری کلاسیک بهترین گزینه باشند. بدیهی است که رنگ های انتخاب شده برای پرده هایی که در سبک دکوراسیون کلاسیک اداری به کار می روند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

از چه رنگ هایی در دکوراسیون اداری کلاسیک می توانیم استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین عناصری که در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک نقش دارد، رنگ است. رنگ هایی که در دکوراسیون اداری به کار می روند، می توانند عاملی برای تمایز سبک های مختلف دکوراسیون باشند. معمولا در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک از رنگ های تیره، گرم و سنگین استفاده می شود. به طور مثال، رنگ صورتی یا آبی نقشی در دکوراسیون اداری کلاسیک ندارند!

بیشترین رنگ هایی که در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک استفاده می شود، کرم، قهوه‎ای، زرشکی و قرمز تیره است. می توان این رنگ ها را به صورت ترکیبی استفاده کرد تا در نهایت شاهد زیبایی فوق‎العاده دکوراسیون اداره بود.

معمولا توصیه می شود که برای جلوگیری از یکنواختی در سبک دکوراسیون اداری، از ترکیب چند رنگ در دکوراسیون کلاسیک اداری استفاده شود. به طور مثال، ترکیب رنگ قهوه‌ای و کرم در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک فوق العاده است.

نورپردازی در دکوراسیون اداری کلاسیک چگونه است؟

نورپردازی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید برای اجرای سبک دکوراسیون اداری کلاسیک به آن توجه داشته باشید. اگرچه سبک دکوراسیون اداری کلاسیک اساسا کم نور است، اما باز هم نورپردازی می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی این سبک دکوراسیون داشته باشد.

نورپردازی نقش بسیار مهمی در زیبایی طراحی داخلی کلاسیک دارد. به کار رفتن نورهای گرم مانند نور زرد و کرمی، می تواند زیبایی دکوراسیون اداری کلاسیک را چندین برابر کند.

لوسترهای بزرگ و لاکچری می توانند در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک، تحول بسیار زیادی ایجاد کنند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که استفاده از لوسترها را در دکوراسیون اداری کلاسیک فراموش نکنید.

دکوراسیون اداری کلاسیک چیست؟
نقش نورپردازی در دکوراسیون فضای اداری

نورپردازی که با کمک آباژورهای کوچک و بزرگ در بخش های مختلف اداره به وجود می آید، هم زیبایی دکوراسیون را چندین برابر می کند و هم حال و هوای خاصی به اداره می دهد.

می توان از نورهای هالوژنی یا ال ای دی کوچک برای نوپردازی در دکوراسیون اداری کلاسیک استفاده کرد. استفاده از لوسترهای دیواری زیبایی دکوراسیون کلاسیک را در اداره ها چندین برابر می کند. به خصوص اگر این لوسترها دارای رنگ های گرم باشند.

معیار انتخاب مبلمان در دکوراسیون کلاسیک اداری چیست؟

مبلمان یکی از مهم ترین عناصری است که برای سبک دکوراسیون اداری کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که دیگر عناصر به کار رفته در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک باید با این سبک همخوانی داشته باشد، انتخاب مبلمان مناسب برای سبک دکوراسیون اداری کلاسیک نیز بسیار حائز اهمیت است.

معیار انتخاب مبلمان در دکوراسیون اداری کلاسیک باید بر اساس اصول طراحی داخلی اداره ها با سبک کلاسیک باشد. فاکتورهای مختلفی وجود دارند که یک سبک از مبلمان را به مبلمان کلاسیک تبدیل می کنند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • به کار رفتن پارچه چرم در مبلمان اداری کلاسیک
    یکی از مهم ترین خصوصیات مبلمان در دکوراسیون اداری کلاسیک، به کار رفتن چرم است. پارچه چرم می‌تواند تاثیر زیادی روی شکوه و فاخر بودن مبلمان اداری داشته باشد. به همین خاطر، اکثر مبلمان اداری که برای سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می شوند، با رویه چرم تولید می شوند. رنگ این پارچه ها عمدتا تیره است، اما باز هم می توان بر اساس سلیقه و نظر هر فرد، هر یک از این رویه ها را خریداری کرد.
  • استفاده از چوب در مبلمان اداری کلاسیک
    به کار رفتن چوب در مبلمان اداری کلاسیک، زیبایی این سبک از مبلمان را بیشتر می کند. به همین خاطر، بیشتر مبلمان اداری کلاسیک با چوب زیادی تولید شده اند که ترکیب چوب و چرم، زیبایی این سبک از مبلمان را چندین برابر می کند.
  • بزرگ بودن مبلمان اداری کلاسیک
    با توجه به سبک دکوراسیون اداری کلاسیک، مبلمان اداری کلاسیک بزرگ تر از مبلمان مدرن انتخاب می شوند. در واقعیت، ماهیت مبل های کلاسیک بدین گونه است. به همین خاطر، یکی از معایب این مبلمان، جاگیر بودن آن هاست.

گیاهان مناسب سبک کلاسیک ادارات کدام است؟

برای طراحی داخلی دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک، می توانید از عناصر مختلفی استفاده کنید که یکی از بهترین عناصر، گل و گیاه است. بسیاری از افراد علاقه زیادی به گل و گیاه برای استفاده در محیط های اداری دارند.

ولی باید توجه داشت که حتی شکل و نوع برگ گیاهان می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی سبک دکوراسیون اداری کلاسیک داشته باشد. گیاهان مختلفی وجود دارند که برای سبک کلاسیک ادارات قابل استفاده اند که نمی خواهیم نام آن ها را بازگو کنیم و شما را برای خرید آن ها به دردسر بیندازیم.

اما اگر از ما می‌شنوید، تمامی گیاهانی که دارای برگ‌های پهن و بزرگ هستند، می توانند برای سبک دکوراسیون کلاسیک اداره ها مناسب باشند. در واقع، هر گل و گیاهی که بتواند ظاهری فاخر و کلاسیک به دکوراسیون اداره شما بدهد، برای سبک دکوراسیون کلاسیک اداری مناسب است.

بنابراین، سعی کنید که در هنگام انتخاب گیاهان برای اداره و شرکت، به سبک دکوراسیون شرکت و اداره توجه داشته باشید تا در نهایت با کمک این گل و گیاهان، دکوراسیون داخلی اداری را تکمیل کنید.

تلفیق دکوراسیون کلاسیک اداری با دیگر سبک های دکوراسیون

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا می توان سبک دکوراسیون اداری کلاسیک را با سبک دیگری از دکوراسیون ترکیب کرد؟ به طور کلی هر یک از سبک‌های دکوراسیون اداری دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خودشان اند. پس اگر بخواهید هر کدام از آن ها را با هم تلفیق کنید، باید به جزئیات آن ها توجه بیشتری داشته باشید.

تلفیق سبک دکوراسیون کلاسیک اداری با سبک دکوراسیون مدرن با نام «نئوکلاسیک» شناخته می شود. در این سبک هم به جزئیات توجه می شود و هم به سادگی. عناصر با نظم بیشتری چیدمان می شوند. سبک مبلمان اداری انتخاب شده از نوع نئوکلاسیک است و خلاصه بگوییم که هر دوی این سبک های دکوراسیون اداری با هم ترکیب می شوند.

اگرچه سبک دکوراسیون نئوکلاسیک می تواند زیبایی های خاصی را برای دکوراسیون اداری داشته باشد؛ اما اگر اطلاعات کافی در مورد این سبک نداشته باشید، احتمالا شاهد هرج و مرج و بی نظمی در دکوراسیون اداری خودتان خواهید بود. چون تلفیق این دو سبک باید به صورت اصولی انجام شود.

دکوراسیون اداری کلاسیک چیست؟

سخن آخر

با توجه به اهمیت طراحی دکوراسیون کلاسیک اداری برای شرکت ها و اداره ها، در این مقاله در مورد جزئیات این سبک از دکوراسیون صحبت کردیم. توصیه می کنیم که با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله، این سبک از دکوراسیون اداری را انتخاب کنید و از زیبایی این سبک از دکوراسیون نهایت لذت را ببرید.

حق شما، کارمندان و مراجعین شما یک دکوراسیون خاص در اداره و شرکت است که به لطف دکوراسیون اداری کلاسیک، می‌توانید آن را در اداره و شرکت اجرا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است