همه آن چیز که باید از بازسازی منزل دوبلکس بدانید

همه آن چیز که باید از بازسازی منزل دوبلکس بدانید

همه آن چیز که باید از بازسازی منزل دوبلکس بدانید

خانه های دوبلکس از قدیم تا به امروز، جزء خانه های لوکس و لاکچری بوده و هستند. اگرچه بسیاری از این خانه ها از قدیم ساخته شده اند؛ اما به هر حال خرید آن ها می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

اگر قبلا اقدام به خرید منزل دوبلکس کرده اید یا به تازگی قصد خرید خانه دوبلکس قدیمی دارید، احتمالا بازسازی منزل دوبلکس ذهن شما را درگیر کرده است. بازسازی خانه دوبلکس می تواند یکی از چالش های پیش روی افرادی باشد که قصد زندگی در آن را دارند.

به کار بردن بهترین مصالح، حفظ زیبایی منزل و بهتر کردن شرایط منزل با کمک استفاده از سیستم های مدرن و جدید، از جمله اهداف بلند مدت برای بازسازی آپارتمان دوبلکس خواهند بود.

خانه‌ های دوبلکس چه نوع خانه‌ای هستند؟

خانه دوبلکس به واحد مسکونی گفته می شود که دارای دو طبقه بوده و ارتباط این طبقات برای ساکنین خانه از طریق پله میسر است و در هر طبقه ممکن است بخش های مختلفی مانند اتاق خواب، سالن های پذیرایی، حمام، سرویس بهداشتی و … وجود داشته باشند.

اکثر خانه های دوبلکس به گونه‌ای طراحی شده اند که آشپزخانه و سالن پذیرایی در طبقه پایین و اتاق خواب ها و سرویس های بهداشتی و یا حمام در طبقات بالا قرار گیرند.

در حال حاضر، ساخت ساختمان های دوبلکس رواج چندانی ندارد و این مسئله به خاطر کمبود فضای ساخت و ساز و شرایط اقتصادی بوجود آمده و اکثریت مردم توان ساخت خانه های دوبلکس را نداشته و ترجیح می‌دهند در یک واحد آپارتمانی مجرا زندگی کنند. از این رو، بسیاری از خانه ها و آپارتمان های دوبلکس متعلق به دهه‌های گذشته هستند.

 

خانه دوبلکس با متراژ پایین با طراحی داخلی شیک

قدیمی بودن آپارتمان دوبلکس نه تنها می تواند روی ظاهر آن تاثیر داشته باشد، بلکه می تواند باعث ایجاد مشکل در خدمت رسانی و بهره برداری در قسمت های مختلف خانه مانند بخش تاسیسات و همچنین اسکلت ساختمان نیز گردد. بنابراین اگر یک خانه دوبلکس قدیمی را برای زندگی انتخاب کرده اید، باید اقدام به بازسازی آن کنید.

چالش های زیادی برای بازسازی آپارتمان و منزل دوبلکس پیش روی شما هستند که می توانید با کمک گرفتن از افراد متخصص، این چالش ها را از میان بردارید. انتخاب مصالح مناسب و اینکه تا چه اندازه باید برای بازسازی منزل دوبلکس پیش بروید، بسیار حائز اهمیت است. البته اگر کمی در حوزه ساخت و ساز تخصص داشته باشید، راحت تر می توانید مراحل بازسازی ساختمان را انجام دهید.

مراحل بازسازی منزل دوبلکس چیست؟

به عنوان فردی که قصد بازسازی منزل دوبلکس خود را دارد، باید در ابتدا دانست که چه مراحلی را می بایست برای بازسازی منزل دوبلکس خود انجام دهید؟ به طور کلی، دو مرحله اصلی برای بازسازی خانه دوبلکس وجود دارد. اولین مرحله تخریب و دومین مرحله ساخت است. هر کدام از این دو مرحله بازسازی منزل دوبلکس دارای جزئیات بیشتری هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • انتخاب یک شرکت یا کارشناس برای بازدید از خانه

برای نخستین گام بازسازی خانه باید شرکت پیمانکاری که در کار بازسازی خانه تخصص دارد را انتخاب و کار بازسازی را به او محول کرد. در این مرحله کارشناس برای بازدید از خانه اقدام می کند و می‌تواند بر اساس شرایط خانه، بهترین راهکار را جهت بازسازی منزل دوبلکس پیشنهاد کند.

  • تخریب تمام یا بخشی از خانه دوبلکس

پس از اینکه نظرات کارفرما با نظرات کارشناس ادغام شد، نوبت به تخریب تمامی بخش های خانه یا بخشی از آن می رسد. این مرحله باید بر اساس کارهایی که قرار است جهت بازسازی منزل دوبلکس انجام شوند، انجام گیرد.

  • آماده کردن مصالح برای بازسازی منزل

خرید مصالح برای بازسازی منزل دوبلکس مرحله دیگری است که باید توسط کارفرما یا خود کارشناس انجام شود. این مرحله شامل خرید مصالح مختلف از جمله کفپوش، دیوارپوش، شیشه، آینه، شیرآلات و … می باشد که البته محصولات خریداری شده وابسته به میزان بازسازی منزل و نیاز آن دارد.

  • شروع بازسازی منزل به صورت مرحله به مرحله

پس از تخریب و تهیه مواد مورد نیاز، نوبت به بازسازی منزل دوبلکس می رسد. در این مرحله بر اساس حجم کار، یک برنامه ریزی مشخص انجام می گیرد تا کدام کارها در اولویت قرار گیرند. معمولا بازسازی بخش های داخلی منزل در ابتدا آغاز می شود و سپس مراحل بازسازی بخش های ظاهری ساختمان انجام می گردد.

 

همه آن چیز که باید از بازسازی منزل دوبلکس بدانید
خانه لاکچری دوبلکس

ایده های بازسازی خانه دوبلکس

اگر به دنبال بازسازی منزل دوبلکس خودتان هستید، باید در مورد ایده های بازسازی منزل نیز اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، برای اینکه بهترین ایده ها را برای بازسازی منزل دوبلکس بدست آورید، توصیه می کنیم که در اینترنت جستجو کنید و عکس های مربوط به منازل دوبلکس را مشاهده نمایید.

در این صورت خلاقیت خودتان به شما این امکان را می‌دهد تا بازسازی منزل دوبلکس را به صورت خاص و لاکچری انجام دهید. در ادامه به چند ایده مختلف برای بازسازی منزل دوبلکس اشاره می کنیم.

  • نورپردازی در پله ها. شما می توانید با اضافه کردن نور به پله های منزل دوبلکس زیبایی منزلتان را چندین برابر کنید.
  • استفاده از نرده های لاکچری برای پله ها. پله ها تاثیر زیادی روی زیبایی منزل دوبلکس شما دارند. پس از نرده‌های لاکچری برای آن ها استفاده کنید.
  • استفاده از لوستر. برای زیباتر کردن طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود، از لوسترهای بلند به ویژه در کنار راه پله ها استفاده کنید.
  • استفاده از کفپوش و دیوارپوش های زیبا. حتما بر اساس سلیقه خودتان اقدام به انتخاب کفپوش و دیوارپوش های لوکس کنید. سعی کنید که قبل از خرید و انتخاب، انواع مدل های موجود در بازار را بررسی کنید.
  • در نظر گرفتن چیدمان خاص. چیدمان در منزل دوبلکس شما اهمیت بسیار زیادی دارد. اجازه دهید تا مبلمان فقط در بخش پذیرایی شما قرار گیرند و بخش هایی از خانه را بدون مبلمان بگذارید.
  • استفاده از طرح جزیره‌ای برای آشپزخانه. آشپزخانه‌های جزیره‌ای زیبایی فوق العاده‌ای به منزل دوبلکس شما می دهند. پس سعی کنید که از یک طرح خاص در وسط آشپزخانه خودتان استفاده کنید.

مدت زمان بازسازی منزل دوبلکس چه مقدار است؟

مدت زمان بازسازی منزل دوبلکس یکی از سوالات رایجی که توسط مشتریان پرسیده می شود. به طور کلی، زمان بازسازی هر خانه و آپارتمانی، بر اساس عوامل بسیار متنوعی تعیین می شود. ولی اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، هر چقدر حجم کار برای بازسازی منزل بیشتر باشد، مدت زمان بازسازی نیز افزایش پیدا می کند.

در صورتی که نیاز به تعویض بسیاری از سیستم‌های داخلی مانند لوله کشی ها باشد، مدت زمان تخریب دیوار و زمین برای رسیدن به این سیستم ها افزایش پیدا می کند. همچنین، باید زمانی برای جایگزینی این سیستم ها در نظر گرفته شود. بنابراین، برای اینکه با مدت زمان بازسازی منزل دوبلکس آشنا شوید، توصیه ما این است که ابتدا حجم کار خود را بررسی کنید.

هر چقدر حجم کار بیشتر باشد، مدت زمان بازسازی افزایش پیدا می‌کند. ولی اگر بخواهید تنها بخش هایی از خانه مانند دیوارپوش ها و یا کفپوش ها را تعویض کنید، احتمالا مدت زمان بازسازی منزل شما کاهش پیدا می کند.

البته خوش قول بودن افرادی که از آن ها برای بازسازی منزل دوبلکس کمک می گیرید، بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه، برخی از افراد به هر دلیلی کار بازسازی منزل را به عقب می اندازند و این موضوع می تواند باعث افزایش مدت زمان بازسازی آپارتمان دوبلکس مسکونی شود.

مدت زمان بازسازی خانه های دوبلکس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اما مهمترین فاکتور این است که میزان بازسازی خانه چقدر است. برخی از صاحب خانه ها تمایل دارند تمام قسمت های منزل را تغییر دهند و برخی دیگر فقط بخش های خاصی مد نظر دارند. طبیعتا مدت زمان بازسازی خانه های دوبلکس با توجه به این فاکتور متغیر می باشد.
از جمله فاکتورهایی که بر مدت زمان بازسازی منزل دوبلکس تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • داشتن برنامه ریزی دقیق و منظم جلو رفتن پروژه
  • مساحت حجم پروژه بازسازی
  • زمان کاری
  • موقعیت مکانی منزل
  • تخریب کامل کف و کاشی های دیوار سرویس بهداشتی
  • تعمیر و تعویض تاسیسات برق و لوله کشی
  • تعویض یا تعمیر کابینت ها
  • گچکاری
  • رنگ زدن
  • نصب شیرآلات جدید
  • و …

اشتباهات رایج برای بازسازی خانه دوبلکس

اگرچه با خواندن ایده ها و مراحل بازسازی آپارتمان دوبلکس، احتمالا اشتباهات شما را برای بازسازی خانه دوبلکس کاهش پیدا می کند؛ اما در ادامه به برخی از اشتباهات رایج برای بازسازی منزل دوبلکس اشاره می کنیم که باید از انجام آنها اجتناب گردد.

  • در نظر نگرفتن بودجه شما باید بودجه خود را برای بازسازی خانه دوبلکس در نظر بگیرید

چون به هر حال کار بازسازی منزل دوبلکس بر اساس بودجه هر فردی انجام می شود و اگر این کار را انجام ندهید، در نهایت با هزینه های زیادی مواجه می شوید که از پس پرداخت آن ها بر نمی آیید. معمولا در اغلب مواقع هزینه بازسازی خانه دوبلکس کمی بیشتر از انتظارات می شود. پس حتما یک مبلغ کلی برای این پروژه در نظر بگیرید.

  • استفاده از مصالحی ارزان قیمت و بی کیفیت برای کاهش هزینه

استفاده از مصالحی ارزان قیمت و بی کیفیت برای کاهش هزینه ها، می تواند دلیلی برای کاهش هزینه های بازسازی منزل دوبلکس باشد. توصیه می کنیم که کیفیت را فدای هزینه نکنید و با نگاه به آینده، سعی کنید تا حدی که بودجه شما اجازه می دهد، از مصالحی باکیفیت استفاده کنید.

  • کمک نگرفتن از افراد متخصص و باتجربه

انتخاب یک شرکت بدون تحقیق و بررسی جهت بازسازی منزل دوبلکس راه حل منطقی نیست. شما باید از افراد متخصص و باتجربه برای بازسازی خانه دوبلکس خودتان کمک بگیرید.

  • نداشتن نظم و انضباط:

نظم و انضباط از جمله مواردی است که باید به آن در حین کار توجه شود. برخی از افراد بدون توجه به این موضوع، مراحل بازسازی منزل دوبلکس را انجام می دهند و بعدا متوجه زمان بر شدن بازسازی خانه خودشان هستند.

  • داشتن نگاه کوتاه مدت:

برای بازسازی منزل دوبلکس خودتان، نباید نگاه کوتاه مدتی داشته باشید. باید سعی کنید که با در نظر گرفتن کلیه جوانب کار، از بروز اتفاقات و مشکلات در آینده جلوگیری کنید. نگاه کوتاه مدت، می تواند زیبایی آپارتمان دوبلکس شما را تضمین کند؛ اما کیفیت کار را تضمین نخواهد کرد.

  • عدم توجه به معاری اصلی:

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در زمان بازسازی خانه های دوبلکس رخ می دهد عدم توجه به معماری اصلی است. البته حتما نیاز نیست از همان سبک قدیمی پیروی کنید. ولی طرح جدید شما باید تکمیل کننده سبک قدیمی خانه باشد تا با هم هارمونی و هماهنگی داشته باشند.

  • عدم توجه به عملکرد اجزای جدید:

یکی دیگر از اشتباهاتی که در بازسازی خانه های دوبلکس رخ می دهد توجه زیاد به فرم و زیبایی است. در صورتی که عملکرد اجزا بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال در انتخاب درب و پنجره باید توجه کنید این اجزا عایق صوتی و حرارت باشند تا از انتقال صدا و حرارت جلوگیری کنند.

  • خرید تمام مصالح به صورت یکجا:

بسیاری از افراد از همان ابتدای بازسازی تمام مصالح را به صورت یکجا خریداری می کنند. این مورد نیز اشتباه است. چرا که امکان دارد در حین کار نظر پیمانکار یا خود صاحب خانه تغییر کند و دیگر به تمام آن مصالح نیاز نباشد.

  • خرید مصالح ارزان قیمت:

بسیاری از کاربران تصور می کنند برای بازسازی آپارتمان با هزینه کم باید مصالح ارزان قیمت خریداری کنند. در صورتی که این مورد بزرگترین اشتباه است. چرا که این مصالح عمر مفید کوتاهی دارند و به زودی مجبور می شوید دوباره آنها را عوض کنید.

  • شروع کار بدون مجوز:

بسیاری از کاربران بدون اخذ مجوز، بازسازی خانه را شروع می کنند. در چنین شرایطی ممکن است در حین بازسازی پروژه‌تان متوقف شود و یا حتی مجبور باشید آن را تخریب کنید.

هزینه بازسازی منزل دوبلکس چقدر تمام می شود؟

هزینه بازسازی منزل دوبلکس به عوامل بسیار متنوعی بستگی دارد و نمی توان بدون در نظر گرفتن این عوامل، در مورد این موضوع نظر داد. به طور کلی، حجم کار نشان دهنده هزینه بازسازی منزل است. این یعنی اینکه هر چقدر حجم کاری که باید برای بازسازی خانه دوبلکس انجام شود، بیشتر باشد؛ هزینه بازسازی منزل نیز افزایش پیدا می کند.

بازسازی و طراحی خانه دوبلکس چگونه انجام می گیرد

معمولا خانه های دوبلکس قدیمی که نیاز به تعویض درب و پنجره، شیرآلات، لوله کشی ها و … دارند، بازسازی زمان بر و هزینه برتری نیز خواهند داشت. در مواردی ممکن است نیاز به تعویض برخی از سیستم های داخلی خانه باشد و در برخی از موارد نیز باید تمامی سیستم ها تعویض شوند. چون عملا عدم تعویض یک سیستم می تواند باعث شود تا دوباره نیاز به بازسازی خانه خود داشته باشد.

البته اگر خانه های دوبلکس جدید باشند و با مصالحی مدرن تر ساخته شده باشند، هزینه بازسازی کمتری خواهند داشت. چرا که بازسازی آپارتمان های دوبلکس در این شرایط، به صورت سطحی تر انجام می شود و تقریبا می توان گفت که نیازی به تعویض لوله کشی ها و یا سیستم های داخلی نیست.
بنابراین، هزینه بازسازی آپارتمان دوبلکس بستگی به شرایط منزل و درخواست مشتری دارد.

برخی از افراد ترجیح می دهند که با شروع بازسازی، تمامی بخش های خانه را بازسازی کنند. این در حالی است که برخی از افراد توصیه می کنند که تنها بخش های خاصی از خانه بازسازی شوند.

چگونه خانه دوبلکس را با هزینه کم بازسازی نماییم؟

هزینه بازسازی منزل دوبلکس نیز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که متراژ خانه و نوع متریال های مصرفی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این پروژه می باشند. بنابراین در اولین گام، قسمت های مورد نظر برای بازسازی را انتخاب کنید و آنها را در اولویت قرار دهید.

اگر به دنبال بازسازی آپارتمان با هزینه کم هستید حتما بودجه مورد نظر را تعیین کنید و بر اساس آن بازسازی منزل را شروع کنید. برای کاهش هزینه های بازسازی منزل دوبلکس می توان هزینه های اضافی نظیر تعویض لوله های آب سرد و گرم، تعویض کابینت، نصب کاشی و سرامیک ها جدید و .. را حذف کرد. بنابراین برای اینکه بتوانید از هزینه بازسازی منزل دوبلکس آگاه شوید بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • بودجه تان چقدر است و چقدر می توانید برای این پروژه هزینه کنید.
  • قصد دارید کدام قسمت های خانه را بازسازی کنید.
  • مواد و مصالح مورد علاقه شما چیست.
  • چه رنگ و طرحی دوست دارید.
  • کمد و مقدار قفسه بندی ها چه مقدار باشد.
همه آن چیز که باید از بازسازی منزل دوبلکس بدانید
ساختمان دوبلکس

مراحل بازسازی منزل دوبلکس با هزینه کم چیست؟

خانه های دوبلکس خانه های دو طبقه‌ای هستند که معمولا در طبقه همکف آنها آشپزخانه و اتاق پذیرایی و در طبق دومشان اتاق خواب ها قرار دارد. لذا بازسازی اینگونه خانه ها نیازمند یک برنامه مدون است.

از طرف دیگر این خانه ها اشکال متفاوتی دارند برخی به صورت ویلایی و دوبلکس هستند و برخی دیگر در داخل آپارتمان قرار دارند. همچنین برخی از آن ها مدرن و جدید و برخی دیگر کلاسیک و سلطنتی هستند. به هر حال برای بازسازی این خانه ها نیازمند طی کردن یکسری مراحل کلی است که عبارتند از:

خانه‌های دوبلکس
  • تخریب قسمت های مورد نظر
  • ایجاد فضای جدید
  • تعمیرات و یا تعویض سیم کشی های برق، لوله کشی های آب و سایر بخش های تاسیساتی ساختمان
  • بازسازی سالن
  • بازسازی اتاق خواب ها
  • بازسازی آشپزخانه
  • بازسازی سرویس بهداشتی
  • بازسازی پلکان
  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • اجرای دکوراسیون داخلی

چرا باید بازسازی ساختمان دوبلکس قدیمی به دست افراد متخصص و کارشناس صورت گیرد؟

یکی از ابهاماتی که برای افراد متقاضی بازسازی ساختمان دوبلکس قدیمی پیش آمده است، این است که بازسازی ساختمان های دوبلکس قدیمی باید به دست چه افرادی صورت گیرد؟

آیا می توان بدون کمک گرفتن از افراد متخصص، مراحل بازسازی ساختمان دوبلکس قدیمی را انجام داد؟ قطعا پاسخ به این سوال منفی است. چرا که شرایط هر یک از ساختمان ها با هم متفاوت بوده و لازم است که کارشناس تمامی شرایط خانه را برای بازسازی در نظر بگیرد.

متاسفانه، برخی از افراد بدون توجه به تخصص افرادی که در حوزه بازسازی خانه دوبلکس فعالیت می کنند، از آن ها کمک می گیرند. این موضوع می می تواند باعث دوباره کاری شود و حتی افراد نیاز به تعمیر وسایل خانه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از بازسازی آن داشته باشند.

بدین منظور توصیه می کنیم که حتما برای بازسازی ساختمان های دوبلکس از افراد متخصص و کارشناس کمک بگیرید. در این صورت تمامی مراحل مربوط به بازسازی منزل دوبلکس به صورت اصولی و گام به گام انجام می شوند.

مصالح به کار رفته برای بازسازی منزل دوبلکس با کمک این افراد، به صورت اصولی تر انتخاب می شود. خلاصه بگوییم که کار بازسازی ساختمان های دوبلکس به صورت تخصصی تر و اصولی تر انجام می گردد.

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله در مورد بازسازی منزل دوبلکس و چالش هایی که احتمالا برای این کار پیش روی شما هستند، صحبت کردیم. با توجه به اهمیت بازسازی خانه دوبلکس، لازم است که با توجه به شرایط خاص هر پروژه از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه کمک بگیرید.

عمران دژ با ارائه خدمات در حوزه بازسازی آپارتمان دوبلکس، به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مراحل بازسازی خانه را انجام دهید و در نهایت در خانه سکنی گزینید.

یکی از رایج ترین ساختمان هایی که صاحب خانه ها علاقه مند بازسازی آنها هستند خانه های دوبلکس قدیمی است. اما از آنجایی که این خانه ها قدیمی هستند و از مصالح فرسوده برخوردارند حتما باید از یک تیم متخصص و حرفه ای برای بازسازی آنها استفاده نمود. چرا که هر آن و با هر اشتباه کوچکی امکان تخریب خانه و آسیب های جانی و مالی وجود دارد.

این مسائل سبب می شود تخریب و بازسازی این خانه ها حتما به افراد متخصص و کارشناس سپرده شود. با اینکه این خانه ها قدیمی هستند اما کارشناسان از جدیدترین و بروزترین قوانین بازسازی استفاده می کنند تا بازسازی این خانه ها اصولی باشد. این کار سبب می شود خانه های دوبلکس قدیمی هم از ایمنی کافی برخوردار و هم استحکام و کیفیت لازم را داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است