راهنمای انتخاب درب ساختمان و اهمیت آن در بازسازی منزل

راهنمای انتخاب درب ساختمان و اهمیت آن در بازسازی منزل

راهنمای انتخاب درب ساختمان و اهمیت آن در بازسازی منزل

درب ساختمان، از جمله اصلی‌ترین قسمت ساختمان محسوب می‌شود. درب ورودی ساختمان می‌بایست از ویژگی‌های امنیتی بالایی برخوردار باشد. از دیگر ویژگی‌هایی که هر درب ساختمانی باید داشته باشد، مقاومت در برابر ضربه و تغییرات دمایی است.

به این صورت که یک درب ساختمانی می‌بایست در برابر هوای خیلی گرم و سرد مقاوم باشد. در ادامه به ذکر توضیحاتی در‌مورد انواع درب ساختمان و ویژگی‌های آن در هنگام بازسازی ساختمان می‌پردازیم.

اهمیت انتخاب درب در بازسازی ساختمان

در حقیقت یکی از مهمترین نکاتی که هنگام بازسازی منزل باید به آن توجه نمایید، انتخاب مناسب درب ساختمان است. به این موضوع دقت کنید که انتخاب یک درب مناسب برای منزل، علاوه بر اینکه موجب امنیت بالای خانه شما می‌شود، زیبایی ظاهری ساختمان شما را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه این مقاله به ذکر نکاتی می‌پردازیم که هنگام انتخاب درب ساختمان باید به آنها دقت نمایید.

شکل ظاهری درب ساختمان

درب ساختمان شما می‌بایست با نوع نمای آن تناسب داشته باشد. به عنوان مثال درب مناسب برای نمای سنگی با نمای آجری کاملا متفاوت است. رنگ درب ورودی ساختمان نیز می‌‌بایست با نوع نمای آپارتمان، هماهنگی داشته باشد. توجه به این نکته از آن نظر اهمیت دارد که بعد از نصب درب ورودی ساختمان، تعویض آن هم دشوار و هم هزینه بر است.

راهنمای انتخاب درب ساختمان و اهمیت آن در بازسازی منزل
تأثیر درب ورودی در ظاهر زیبای خانه

انتخاب دربی که عایق صدا و حرارت باشد

یکی از مهمترین دغدغه های پیمانکاران ساختمان، ساخت خانه‌هایی است که در آن از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل ‌آید. به این نکته دقت کنید که درب ساختمان می‌تواند نقش مهمی را در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی بازی کند، به خصوص در فصول سرد سال که اختلاف دمای فضای داخل خانه با بیرون تفاوت چشمگیری داشته و هدر رفت انرژی بیش از پیش رخ می دهد،

( البته توجه داشته باشید بحث انرژی همواره مورد اهمیت بسیار بوده و در زمانی که بحث سوخت و انرژی بیش از هر برهه‌ی دیگری مهم شده اهمیت این مسئله دو چندان می‌باشد.)

هنگام انتخاب درب برای ساختمان خود به این موضوع توجهی ویژه نمایید. همچنین، یک درب مناسب می‌بایست عایق صدا نیز باشد. در حقیقت درب ساختمان می‌بایست مانند سدی بر سر راه صداهای ایجاد شده در خارج از خانه، باشد.

این روزها استفاده از مصالحی که عایق صدا هستند در بازسازی خانه ها بسیار پرطرفدار است. وجود این ویژگی در درب ساختمان، باعث ایجاد آرامش حداکثری در فضای خانه‌ خواهد شد.

توجه به شرایط آب‌و هوایی محل زندگی

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب درب منزل می‌بایست به آن دقت کرد، هماهنگی آن با شرایط اقلیمی محل زندگی شما است. به عنوان مثال، بکارگیری درب چوبی در منطقه‌ای که از رطوبت بسیاری برخوردار است، چندان هوشمندانه نیست.

در این گونه مناطق بهتر است از درب‌های آلومینیومی استفاده کرد. دربی که انتخاب می‌کنید، می‌بایست در برابر تابش مستقیم نور آفتاب نیز، از مقاومت بالایی برخوردار باشد. مثلا بهترین انتخاب برای شرایط آب‌و هوایی گرم و خشک، درب‌های MDF است. انتخاب درب مناسب و هماهنگ با شرایط اقلیمی منطقه، موجب افزایش عمر مفید آن خواهد شد.

استفاده از درب ضد سرقت

استفاده از درب‌ ضد سرقت هنگام ترمیم و بازسازی آپارتمان و خانه، از مزایای بسیاری برخوردار است که مهمترین آنها، امنیت بسیار بالای آن است. در حقیقت با خرید این نوع درب‌ها، می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی نمایید. به این صورت که با خرید درب ضد سرقت، دیگر نیازی به حفاظ و سایر وسایل امنیتی دیگر نخواهید داشت.

طراحی درب‌های ضد سرقت به شکلی است که لولا‌های آن در داخل منزل قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود سارقین نتوانند آنها را به راحتی باز کنند.

مقاومت در برابر حریق

تکنولوژی جدید به کار رفته در ساخت درب‌های ساختمان باعث شده آنها تا حد بسیاری در برابر آتش نیز مقاوم باشند. در داخل درب‌های جدید ضد سرقت از پشم سنگ استفاده شده است. همین موضوع به ضد حریق بودن درب‌ها کمک فراوانی کرده است. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید، استفاده از درب ضد سرقت از مزایای بسیاری برخوردار است.

امنیت درب ساختمان

نکته‌ی دیگری که موجب ایجاد امنیت حداکثری در درب‌های ساختمانی می‌شود، استفاده از قفل‌های استاندارد است. برخی از قفل‌های موجود در بازار از کیفیت کافی برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است هنگام خرید درب ورودی برای ساختمان خود، به قفل استفاده شده در آن توجهی ویژه نمایید. وجود قفل‌های پیشرفته در انواع درب‌های ساختمانی، موجب آسودگی خیال شما بابت امنیت خانه‌تان خواهد شد.

انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید درب ورودی خانه، تمام انتظارات شما را از یک درب با کیفیت و استاندارد برآورده خواهد کرد. پس لازم است در انتخاب مرکز خرید مناسب، تمام تلاش خود را بکار بگیرد.

تعویض درب ورودی ساختمان و دغدغه های پیش رو

یکی از بزرگترین دغدعه‌هایی که هنگام تعویض درب ساختمان با آن مواجه هستید، انتخاب فروشگاهی مناسب است که با ارائه راهنمایی‌ و مشاوره‌ تخصصی، شما را در این راه پشتیبانی نماید.

به این نکته توجه نمایید که تعویض درب ساختمان می‌بایست بدون آسیب به نمای خارجی آپارتمان صورت گیرد. انجام این کار تنها با بهره‌گیری از تخصص کارشناسان امکان پذیر است. متخصصین مشغول بکار در مجموعه همران دژ، تضمین می‌نمایند که عمل تعویض درب ساختمان را بدون هیچ گونه آسیبی به نمای ساختمان انجام دهند.

همانطور که می‌دانید، تعویض درب در پروژهای بازسازی خانه های قدیمی و  فرسوده می‌تواند تا میزان بسیاری به اصلاح نمای بیرونی آنها کمک کند. همچنین استفاده از درب‌های ضد سرقت، می‌تواند تا میزان زیادی امنیت آپارتمان شما را تامین کند. از دیگر دغدغه‌هایی که هنگام تعویض درب ساختمان با آن روبرو هستیم، افزایش قیمت بسیار درب‌های ضد سرقت است.

به این نکته توجه کنید که با استفاده از شرایط پرداختی که کارشناسان ما در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید به صورت قسطی هزینه درب خریداری شده را پرداخت نمایید. همچنین مشاورین ما با بررسی دقیق وضعیت ساختمان شما، بهترین نوع درب ساختمانی را با قیمتی بسیار مناسب، به شما معرفی خواهند کرد.

انواع درب ساختمان

درب‌های ساختمان در انواع متنوعی تولید می‌شوند. این تنوع در جنس، اندازه و رنگ خود را نشان می‌دهد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، درب ساختمان می‌بایست بر اساس شرایط اقلیمی شهر یا روستای مورد نظر و همچنین نمای بیرونی ساختمان، انتخاب شود. در این قسمت از مقاله به ذکر توضیحاتی در‌مورد انواع درب ساختمان می‌پردازیم.

راهنمای انتخاب درب ساختمان و اهمیت آن در بازسازی منزل
طراحی و اجرای متفاوت درب آلومینیومی به عنوان بازسازی و تغییر فضای ورودی خانه

درب چوبی از جمله محبوبترین درب‌های ساختمانی

در حقیقت استفاده از درب‌های چوبی و ترکیب آن با شیشه، می‌تواند زیبایی منحصر بفردی را به ظاهر ساختمان شما هدیه کند. همچنین وجود تنوع بسیار در رنگ و جنس چوب موجب جذب انواع سلیقه ها به درب‌های چوبی شده است. وجود روکش پی وی سی بر روی درب‌های چوبی باعث افزایش مقاومت آنها در برابر ضربه و رطوبت خواهد شد.

بسیاری از افراد درب چوبی را یکی از بهترین درب‌ها از لحاظ عایق صدا و حرارت می‌دانند. استفاده از این نوع درب در بازسازی منزل، باعث کمک به حفظ محیط زیست نیز می‌شود. به این نکته دقت نمایید که درب‌های چوبی که با مواد دیگر مانند پلاستیک ترکیب نشده‌اند، قابل بازیافت هستند.

ایجاد نمایی بسیار شیک با استفاده از درب‌های چوبی

استفاده از درب‌های شیشه‌ای بیشتر در هنگام بازسازی مغازه‌های قدیمی مرسوم است. قابل ذکر است، شیشه بکار رفته در تولید این نوع درب‌ها از جنس سکوریت است.

فرآیند تولید این نوع شیشه باعث مقاومت بالای آن در برابر ضربه و حرارت شده است. از شیشه‌های سکوریت در ساخت اجاق گازهای شیشه‌ای و همچنین نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می‌کنند. چنانچه زیبایی درب ساختمان برای شما از اهمیت بسیاری برخوردار است، می‌توانید از درب‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

استفاده از درب‌های فلزی

در واقع، درب‌های فلزی به عنوان یکی از با‌دوام ترین درب های موجود در بازار شناخته می‌شود. ای نوع درب‌ها از استحکام بسیار بالایی در برابر فشار خارجی برخوردارند.

درب‌های آلومینیومی بسیار سبک هستند و نصب آنها هنگام بازسازی ساختمان به صورت بسیار آسان صورت می‌گیرد. همچنین از دیگر ویژگی‌های درب‌های فلزی، مقاومت بسیار بالای آنها در برابر ضربه و پوسیدگی است.

انتخاب یک درب آهنی( آهن فرفورژه) برای یک ساختمان کلاسیک، بسیار هوشمندانه بنظر می‌رسد. درب‌هایی با جنس استیل نیز جهت استفاده در درب ورودی حیاط، بسیار مرسوم است.

قابل توجه است که قیمت این نوع درب‌ها با توجه به مزایای بسیار آنها بسیار منصفانه به نظر می‎‌رسد. برای آگاهی از قیمت درب‌های فلزی، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وب‌سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نصب و اجرای درب فلزی با طرح هلالی

هنگام خرید درب ساختمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کسب اطلاعات در مورد انواع درب‌ ساختمانی، هنگام خرید آن موجب تجربه یک خرید هوشمندانه خواهد شد. چنانچه قصد بازسازی ساختمان خود را دارید، انتخاب یک درب ورودی و درب سرویس بهداشتی مناسب می‌تواند زیبایی خاصی را به خانه شما ببخشد. در ادامه به ذکر اطلاعاتی می‌پردازیم که توجه به آنها هنگام بازسازی خانه، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

توجه به بودجه در دسترس

اولین نکته‌ای که قبل از خرید درب ساختمانی باید به آن دقت کرد، توجه به میزان بودجه در دسترس است. جنس، ابعاد و همچنین قابلیت‌های درب‌های ساختمانی بر میزان قیمت آن تاثیر گذار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در‌مورد درب‌ مورد نیاز خود، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. این کارشناسان با در نظر گرفتن شرایط و بودجه در دسترس شما، بهترین درب را به شما معرفی خواهند کرد.

استفاده از درب‌های ضد آب در بازسازی خانه

از دیگر موارد مهمی که هنگام بازسازی خانه باید به آن توجه کرد، استفاده از درب‌های ضد آب برای سرویس‌ بهداشتی است. با توجه به این موضوع که درب‌های سرویس‌ بهداشتی همواره با آب سروکار دارند، در صورتی که این درب‌ها ضد آب نباشند، به سرعت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی خواهند شد.

قابل ذکر است، به دلیل مجاورت مدام درب حیاط با عوامل محیطی مانند: باد، باران و آفتاب، بهتر است درب حیاط نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

توجه به طراحی دکوراسیون داخلی خانه

نوع دکوراسیون خانه می‌تواند بر انتخاب درب ورودی ساختمان تاثیرگذار باشد. به این نکته دقت کنید که انتخاب یک درب مدرن برای خانه‌ای که دکوراسیون آن به صورت سنتی می‌باشد، چندان مناسب نیست.

به همین دلیل هنگام بازسازی ساختمان، می‌بایست یک سبک کلی را برای خانه خود در نظر بگیرید. چنانچه در انتخاب سبک کلی خانه خود (سنتی یا مدرن) دچار تردید شده اید، می‌توانید با مشاهده نمونه کارهای ما، بهترین انتخاب را تجربه نمایید. به این نکته دقت کنید تمام مشاوره‌های انجام شده در این مرکز، کاملا رایگان است.

استفاده از تجربه یک طراح داخلی

یک طراح داخلی که از تجربه کافی نیز برخوردار باشد، می‌تواند تا میزان بسیاری شما را برای بازسازی خانه‌تان راهنمایی کند.

با استفاده از تجربه این افراد، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین درب‌ها را برای منزل خود تهیه نمایید. این افراد از تمامی نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل آگاه بوده و با کسب اطلاع از سلیقه شخصی شما، بهترین راهنمایی‌ها را ارائه خواهند داد.

استفاده از درب چوبی برای فضای ورودی خانه به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک می‌کند.

نصب و اجرای درب‌های ساختمانی

برای نصب درب‌های ساختمانی می‌بایست از افرادی با تجربه و متخصص استفاده کرد. عدم توجه به این موضوع موجب افت کیفیت و کارایی درب مورد استفاده خواهد شد.

برای استفاده از درب‌های ضد سرقت می‌بایست از چارچوب‌های مخصوصی نیز استفاده شود. چارچوب‌های معمولی مقاومت کافی برای تحمل وزن درب‌های ضد سرقت را ندارند.

کارشناسان ما با بررسی دقیق شرایط خانه شما، تمام راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند داد. همچنین نصب دستگیره و قفل درب نیز می‌بایست توسط افراد متخصص انجام شود.

راهنمای انتخاب درب ساختمان و اهمیت آن در بازسازی منزل

قیمت درب در بازسازی ساختمان چقدر است؟

قیمت درب ‌های موجود در بازار وابسته به عواملی مانند: سایز و ابعاد، جنس و قابلیت‌های آنها است. چنانچه قصد آگاهی از قیمت درب ساختمان را دارید، می‌بایست با در نظر گرفتن ابعاد دقیق درب مورد نیاز خود، با یکی از کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

البته قیمت حدودی درب‌های چوبی و فلزی را می‌توان در سایت‌های معتبر، مورد بررسی قرار داد. قیمت نهایی درب‌های ساختمانی شامل مواردی چون قیمت مصالح بکار رفته در آن، دست مزد و حمل و نقل می‌شود. با توجه به اینکه مصالح بکار رفته در تولید درب ساختمانی اغلب فلز و چوب است، قیمت تمام شده این محصول به قیمت روز این مواد بستگی دارد.

طبیعی است که با افزایش قیمت چوب و فلزات، قیمت درب‌ نیز افزایش پیدا می‌کند. برای خرید درب‌های ضد سرقت می‌توانید از شرایطی که وبسایت ما برای شما فراهم دیده‌ است نیز استفاده نمایید.
سخن آخر
در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که درب ساختمانی می‌بایست بر اساس سلیقه کارفرما انتخاب گردد. کارشناسان تمام سعی خود را برای آشنایی با سلیقه شخصی شما بکار می‌گیرند.

در این مقاله به ذکر توضیحاتی در‌مورد انواع درب ساختمانی و همچنین نحوه انتخاب بهترین نوع آن پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در این باره بدست آورده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید، از طریق راه‌های ارتباطی که در وب‌سایت منتشر شده‌اند، با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است