در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

در طراحی دکوراسیون داخلی منازل، مواد مختلفی به کار می‌روند. برخی از این متریال‌ها هیچگاه از مد نمی‌افتند. و همواره توسط طراحان مورد استفاده می‌گیرند. در مقاله پیش رو به بررسی این متریال‌ها می‌پردازیم.

در طراحی دکوراسیون داخلی چه چیزی اهمیت دارد؟

آنچه که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا حتی دکوراسیون داخلی اداری اهمیت دارد، زیبایی بصری، هماهنگی اجزای دکور از لحاظ رنگ و ترکیب بندی و… است. اما فاکتور مهم دیگری نیز وجود دارد که همواره ذهن طراحان را در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به خود مشغول کرده است. و آن مسئله متریال دکوراسیون داخلی است.

برخی متریال‌ها این ویژگی را دارند که بارها و بارها مورد استفاده قرار بگیرند بدون اینکه ارزش خود را از دست داده و قدیمی شوند. این متریال‌ها در تمامی فصول مد هستند. و با تمامی سبک‌های چیدمان اعم از کلاسیک، مدرن و… سازگاری دارند. در متن پیش رو چند نمونه از این مواد را که طراحان و معماران تمام دنیا همیشه به سراغ آنها می‌روند را معرفی خواهیم کرد.

استفاده از چرم در طراحی دکورسیون داخلی

یکی از این مواد که به وفور در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود چرم است. که به عنوان مهم ترین آیتم در دکوراسیون داخلی کلاسیک از آن استفاده می‌شود. این متریال به خصوص برای دکوراسیون داخلی تجاری و هم چنین دکوراسیون داخلی اداری بسیار مناسب است.

مبلمان چرمی، صندلی‌های پشت میزها با روکش چرم از مثال‌های خوب این مسئله هستند. مزیت چرم در این است که تمیز کردن و مراقبت از آن آسان است. شیک و مجلل بوده و بعد از استفاده طولانی مدت، پتینه زیبایی ایجاد می‌کند. اما علاوه بر محیط‌های اداری و تجاری در منازل شخصی نیز به خوبی می‌توان از چرم بهره گرفت.

حضور یک پاف چرمی زیبا در اتاق نشیمن و یا صندلی پیشخوان با روکش چرم می‌تواند منزل شما را جلوه‌ای تازه ببخشد. چرم تنها مناسب دکوراسیون داخلی منزل و یا اداری نیست. بلکه در دکوراسیون داخلی تجاری نیز به خوبی می‌شود از چرم استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

طراحی فضاهای داخلی ساختمان با پوست حیوانات

یک قالیچه از جنس پوست، به سرعت هر فضایی را به فضای شیک و مجللی تبدیل می‌کند. به علت اینکه از پوست جانوران تهیه می‌شود و پوست هیچ دو جانوری شبیه به هم نیست، ظاهر منحصر به فردی دارد.

در ترکیب با دیگر پوشاننده‌های زمین مثل فرش با الیاف طبیعی یا به تنهایی روی پوشش پارکت شما به کار می‌رود. پوست‌ها لایه‌ای از زیبایی و بافت را به محیط اضافه می‌کنند. و منجر به شکستن زوایای راست اتاق می‌شوند. لازم به ذکر است در مناطق طرقبه و شاندیز مشهد پوست‌ها در طرح و ابعاد مختلف به فروش می‌رسند که کیفیت مطلوبی دارند.

فرش و طراحی دکوراسیون داخلی

فرش یکی از عناصر جدایی ناپذیر از چیدمان داخلی منزل ایرانی‌ها است. این هنر ایرانی که در تمام دنیا طرفداران فراوانی دارد. زینت بخش اتاق‌های شما خواهد بود. به خصوص فرش‌های دست بافت و ابریشمی که از الیاف طبیعی در بافت این فرش‌ها استفاده می‌شود، در نوع خود بی نظیر هستند.

ماندگاری بالا و ایستادگی خوب آن، دو مزیتی هستند که در رابطه با فرش می‌توان بیان نمود. علاوه بر این بافت خنثی و غنی برای تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کنند.

فرش‌ها با بافت و نقوش ویژه‌ای که دارند بهترین انتخاب برای پوشش کف خانه‌ها هستند. و باید توجه داشت که هماهنگی رنگ فرش با پرده و مبلمان اهمیت به سزایی دارد و خوب است که قبل از خرید حتما با طراح چک شود.

در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

دکوراسیون داخلی منزل

چطور از خز مصنوعی در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

خز مصنوعی جزء آیتم‌های تزئینی است که به خوبی با چیدمان داخلی منزل شما منطبق خواهد شد. و اگرچه با توجه به بافتش کمی زمستانی به نظر می‌رسد اما قابلیت این را دارد که در تمامی فصول استفاده شود.

می‌توانید از آن به عنوان شال روی مبل و تخت و یا حتی بر روی پافی که در گوشه‌ای از منزل خود قرار داده‌اید استفاده کنید. در کنار خز مصنوعی، یک جفت بالش یا کوسن که در هماهنگی رنگی با خز مورد نظر هستند قرار دهید تا زیبایی آن دو چندان شود.

ظروف دکوری سنگی و نقش آن در طراحی دکوراسیون

ظروف سنگی با پالت رنگی خنثی و یا ظروف سفالی لعابدار از واجبات روی میزها هستند. این ظروف با دوام و زیبا در همنشینی با ظروف دیگر میز غذا خوری شما جلوه‌ای چشم نواز خواهند داشت.

می‌توانید از این ظرف‌ها به عنوان ظرف میوه، شکلات، و دیگر خوراکی‌ها استفاده کنید تا کاربردی تر باشند. یا آنها را به تنهایی به نمایش بگذارید تا تمامی توجه به ظرافت و خوش ساختی ظروف جلب شود. این مسئله به سلیقه و نگاه شما باز می‌گردد.

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب

چوب از متریال‌های طبیعی است که به صورت گسترده در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می‌رود. کافیست نگاهی به اطراف خود بیاندازید. به سختی می‌توان خانه‌ای را پیدا کرد که از وسایل چوبی در آن استفاده نشده باشد.

عنصری گرما بخش به محیط که حس زنده بودن می‌بخشد و بخشی از طبیعت را با خود به خانه می‌آورد. حالا چه یک کمد چوبی باشد یا ترکیب چوب و پارچه در مبلمان‌مان و یا حتی ظروف تزئینی روی میزها.

چوب که از زمان شکل گیری تمدن‌های اولیه همواره جزء لوازم مورد استفاده بشر بود، هیچ‌گاه از دکوراسیون داخلی خانه‌ها حذف نخواهد شد.

در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

کاربرد صدف دریایی در دکوراسیون داخلی

صدف‌ها درواقع قسمت سخت بدن جانوران نرم تن هستند. و محیط زیست‌شان که دریا هست را یادآوری می‌کنند. صدف ها نیز باعث برقراری پیوند ما با طبیعت شده و آرامش دریا را به خانه‌هایمان می‌آورند. به راحتی از بازارها قابل تهیه هستند.

و بهترین وسیله برای دکوراسیون قفسه‌ها و شلف‌ها هستند. اگر نمی‌دانید در فضای خالی قفسه کتاب‌هایتان چه چیزی قرار دهید، حتما به سراغ صدف‌ها بروید.

مکرومه بافی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

از جمله آیتم‌های دکوراسیون که امروزه در ایران طرفدار فراوانی دارد، مکرومه بافی است. الیاف مکرومه با بافت به هم تنیده شده و به عنوان اکسسوار در تزئین خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سبدهای مکرومه بافی شده برای لباس‌های کثیف، روکش کوسن و آباژور، دیوارکوب و… از جمله نمونه‌های کاربردی و تزئینی این هنر هستند. با تهیه هر کدام از این موارد می‌توانید از ترند روز پیروی کرده و محیط خانه‌تان را زیبا تر کنید.

در دکوراسیون داخلی ساختمان از کدام متریال استفاده می شود؟

سخن پایانی

در زندگی مدرن امروزه که فرصت بازیابی خویشتن در طبیعت بسیار محدود است، آوردن عناصری از طبیعت به دل خانه‌هایمان می‌تواند نجات بخش باشد. چوب، سنگ، صدف‌های دریایی و.. از جمله این عناصر هستند.

لمس و دیدن این عناصر کمک می‌کند تا پیوندمان با طبیعت حفظ شده و از اضطراب درونی‌مان کاسته شود. علاوه بر این، زیبایی بصری مورد نیاز در خانه‌هایمان نیز با استفاده از این موارد تامین می‌شود. خانه شما خود دیگر شماست.

پس باید متمایز از خانه دیگران باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از خانه‌های دیگر الهام بگیرید اما هرگز کپی نکنید. خودتان باشید. و اگر از طراح برای دکوراسیون داخلی منزل کمک می‌گیرید، حتما روحیات و علایق خودتان را با او در میان بگذارید تا با توجه به آنها منزل‌تان را دکور کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است