دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

برخلاف تصور عام، طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به عنوان بخش از طراحی دکوراسیون داخلی منزل آسان و پیش پا افتاده نیست. علیرغم آنکه برخی والدین معمولاً با انتخاب پالت رنگی پاستلی سعی بر تعریف دکوراسیون اتاق دخترانه دارند، ولیکن، دیزاین اتاق خواب دخترانه فراتر از انتخاب رنگ صورتی می‌باشد.

در راستای دیزاین اتاق خواب دخترانه، ضروری است بدانید که به طور کلی، ایده طراحی نباید بر روی عناصر کودکانه متمرکز باشد. طی سالیان متمادی، اتاق خواب باید از رویکردی کاربردی برخوردار باشد.

در واقع، کارایی دیزاین اتاق خواب دخترانه نباید به مدت یک تا دو سال محدود باشد.

نکته کلیدی طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان این است که در وهله نخست، علایق و سلایق شخصی را در نظر بگیرید و در عین حال، به رویکردی ماندگار مقید باشید.

به عنوان مثال، رنگ‌های از پیش تعریف شده برای ذهن را کنار بگذارید و به سراغ رنگ‌های دیگری بروید. انتخاب برخی رنگ‌های جنسیتی ممکن است ایده طراحی را زودتر منسوخ کند.

معرفی برترین انواع ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین انواع ایده اتاق خواب دخترانه با دکوراسیون شیک بپردازیم.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

ایده اول: ایده‌ها و عناصر کودکانه را فراموش کنید!

پیش از هرگونه اقدام در راستای دیزاین اتاق خواب دخترانه مهم است به خاطر داشته باشید که کودکان به سرعت بزرگ می‌شوند. بنابراین، به کارگیری ایده‌ها و عناصر کودکانه ممکن است زحماتتان را به باد بدهد. زیرا کودکان بزرگ شده و دکوراسیون عملاً کارایی خود را از دست می‌دهد. چه بسا، دل خودتان را هم بزند!

عاقلانه است که طرح کودکانه، عنصر کارتونی و پوستر بچگانه را از قلم بیاندازید. در عوض، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برخی اسباب و اثاثیه، عناصر و اکسسوری بروید که از طرح خلاقانه و رنگ شاد برخوردار هستند. در عین حال، اطمینان حاصل نمائید که آیتم‌ها و عناصر انتخابی‌ تا مدت‌ طولانی قابل استفاده هستند.

به عنوان مثال، طرح پرنسس و یا باغ وحش را فراموش کنید و در عوض، به دنبال اشکال و الگوهای بصری جذاب باشید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

ایده دوم: از چادر بازی غافل نشوید!

طی سالیان اخیر، چادر بازی کودک به عنوان مهم‌ترین عنصر طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه انتخاب شده است. در واقع، انتخاب و تعبیه چادر بازی یک فضای اختصاصی را برای کودک تعریف و فراهم خواهد کرد.

از این موضوع غافل نشوید که فراهم آوردن یک منطقه مشخص برای گذراندن مراحل رشد و فرآیند یادگیری در فضای اتاق خواب حائز اهمیت می‌باشد. حال، شما قادر خواهید بود این منطقه را با چادر بازی و یا بین بگ تعریف کنید. تعریف این فضا، کودکان را به بازی، تفریح و مطالعه تشویق خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که این فضا نباید به قدری کوچک باشد که یک تا دو سال بعد قابل استفاده نباشد. بعلاوه آنکه، این فضا باید قابلیت دعوت دوستان، خواهر و برادر و یا یکی از اعضای خانواده را داشته باشد. فرزندتان باید بتواند همراه با یک یا دو نفر بازی کند و یا به مطالعه بپردازد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

ایده سوم: ریسه چشمک زن یک انتخاب هوشمندانه است

طی سالیان اخیر، ریسه ال ای دی مورد علاقه بسیاری از کودکان و نوجوانان یا حتی جوانان بوده است. استفاده از ریسه ال ای دی به عنوان ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خرج زیادی ندارد. در عین حال، استفاده از آن محدود به مدت مشخصی نیست.

شما قادر خواهید بود ریسه چشمک زن را روی دیوار، تاج تختخواب و یا چادر بازی قرار بدهید. بسیاری از عناصر دکوراسیون اتاق دخترانه قادرند با ریسه ال ای دی تزئین شوند. فضای اتاق خواب با ریسه چشمک زن آرامش بخش، رویایی و زیبا خواهد شد.

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه-سازین

ایده چهارم: انتخاب پالت رنگی خاموش و ملایم فوق العاده است

یک اتاق خواب دخترانه با دکوراسیون شیک ممکن است به انتخاب پالت رنگی خاموش و ملایم متکی باشد. امروز بیشتر والدین‌ها به سراغ پالت رنگی روشن، شاد و زنده می‌روند. در حالی که نباید به انتخاب پالت رنگی شاد و روشن به عنوان یک قانون طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب دخترانه پایبند ماند.

طراحان داخلی جهانی با انتخاب پالت رنگی خاموش و ملایم سعی بر خلق فضای خاص و منحصر به فردی دارند. در این راستا، سبز کمرنگ و ملایم ممکن است انتخاب ایده آلی به نظر برسد.

این انتخاب تداعی گر فضای طبیعت خواهد بود. به خصوص آنکه این رنگ همراه با اسباب و اثاثیه کودک به خصوص حیوانات عروسکی و یا پوستر و قاب عکس حیات وحش ست شود.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه-سازین

ایده پنجم: به فکر تعبیه قفسه باشید!

یک لحظه فکر زیبایی دکوراسیون اتاق دخترانه را پشت گوش بیاندازید و به جای آن، سعی نمائید در راستای افزایش کارایی و یادگیری نحوه استفاده از فضا قدم بردارید. این بدان معنا نیست که دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نباید زیبا باشد.

این بدان معناست که شما باید حس مسئولیت پذیری را در فرزندتان پرورش بدهید. حال، شما از طریق تعبیه قفسه قادر خواهید بود اطمینان حاصل نمائید که فضای ذخیره سازی در دسترس می‌باشد. در این صورت، فرزندتان به راحتی یاد خواهد گرفت که پس از بازی و مطالعه وسایل خود را جمع آوری کند.

با این حال، ضروری است که مطمئن شوید قفسه به اندازه کافی پایین تعبیه شده است. در این صورت، قفسه بدون کمک شما قادر به استفاده می‌باشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

ایده ششم: اثاثیه را به رنگ خنثی انتخاب کنید

انتخاب اسباب و اثاثیه بزرگ با پالت رنگی خنثی، روشن و ملایم هیچوقت اشتباه نیست. فرزندان به خصوص دختران کوچک‌تر تمایل دارند اتاق خواب خود را با اسباب بازی، عروسک پولیشی، بالش و کوسن یا پتو شلوغ جلوه بدهند.

بنابراین، شما باید تا حد امکان سعی نمائید که فضای اتاق خواب را باز و روشن جلوه بدهید. تلاش کنید که اسباب و اثاثیه بزرگ‌تر را به رنگ خنثی و روشن نگه دارید. اجازه ندهید فضا در شلوغی اسباب بازی و عروسک یا بالش و پتو غرق شود. در عوض، با انتخاب پالت رنگی روشن و شاد فضا را بازتر جلوه بدهید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

ایده هفتم: قوه تخیلتان را نادیده نگیرید!

در راستای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ایجاد یک فضای ایده آل و تمرکز بر جنبه عملکردی آن آسان و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. در عین حال، شما باید از خلق یک فضای جالب و هیجان انگیز مطمئن شوید.

اطمینان حاصل نمائید که به اندازه کافی خلاق هستید. به عنوان مثال، یک لوستر گل دار و یا لوستر مکرومه بافی اضافه کنید. علاوه بر این، افزودن میز و صندلی کوچک، تختخواب شیروانی و یا حتی بین بگ کودک به اندازه کافی احساس راحتی را به ارمغان خواهد آورد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید چطور باشد؟ 9 ایده جذاب

ایده هشتم: از قدرت طبیعت چشم پوشی نکنید

امروز بیشتر فرزندان تمایل دارند حس مسئولیت پذیری را در قالب نگهداری حیوان خانگی نشان بدهند. در صورت آنکه از مسئولیت پذیری فرزندتان اطمینان کافی ندارید، ممکن است بخواهید چیز دیگری را به او بدهید. گیاهان آپارتمانی راهی ایده آل برای تعریف فضا و تغییر طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌باشد.

گیاهان آپارتمانی با نیاز کم به نگهداری حس مسئولیت پذیری فرزندان را پرورش خواهند داد. علاوه بر این، بافت و رنگ تازه‌ای به فضای اتاق خواب می‌بخشند. جدا از این، هوای اتاق خواب را به طور مداوم تصفیه می‌کنند. و این فوق العاده است!

ایده نهم: رنگ آبی پسرانه نیست!

اتاق خواب دخترانه با دکوراسیون شیک می‌تواند به رنگ آبی باشد. چه کسی تعیین کرده که رنگ‌ها جنسیت دارند؟ در حالی که رنگ آبی یک رنگ ایده آل برای اتاق خواب پسرانه شمرده شده، ولیکن، بدان معنا نیست که انتخاب این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه قدغن می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است