8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

اتاق خواب پسرانه ممکن است با افزایش سن فرزند شما نیاز به طراحی دیگری داشته باشد. طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه به مانند دکوراسیون اتاق دخترانه باید به نحوی اجرا شود که کارایی خود را با گذشت زمان از دست ندهد. ما در این مقاله قصد داریم به انواع ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بپردازیم. با ما همراه باشید!

چرا تغییر دکوراسیون اتاق پسرانه ضروری است؟

طراحان دکوراسیون داخلی بر این باورند که از ابتدا والدین باید فرزندان را درگیر فرآیند دیزاین اتاق پسرانه کنند. این موضوع بدان معنا نیست که والدین باید به هر ایده طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه تن بدهند.

شما باید به فرزندان در انتخاب پالت رنگ، اسباب و اثاثیه و اکسسوری حق انتخاب بدهید. اما، هرگز به فرزندانتان اجازه ندهید اتاق خواب پسرانه را با لانه دایناسور استتار شده با تور چریکی اشتباه بگیرند!

واقعیت این است که پسرتان به سرعت بزرگ می‌شود. بدیهی است که علایق و سلایق او به مرور زمان تغییر یابد. ممکن است شما دیزاین اتاق خواب پسرانه را از دوران مهدکودک و پیش دبستانی تغییر نداده باشید. حال، ضروری است مطابق با افزایش سن فرزندتان به فکر طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان باشید.

از کجا باید شروع کنیم؟

در وهله نخست، شما باید علایق فرزندتان را در نظر بگیرید. به طور معمول، شما باید علایق فرزندتان را به طور عقلانی در اتاق خواب پسرانه با دکوراسیون شیک اجرا نمائید. در واقع، شما باید میزان متعادلی از علایق فرزندتان را اجرا نمائید و فضای زیادی برای رشد فرزندتان باقی بگذارید.

این بدان معناست که در دیزاین اتاق پسرانه افراط نکنید. بنابراین، واقع بینانه پیش بروید. فکر کنید فرزندتان به سرعت رشد نموده و کارایی اتاق خواب ممکن است فوراً از دست برود.

علایق فعلی فرزندتان را در نظر بگیرید. منتهی، از اجرای پیچیدگی برخی از انواع ایده طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه غافل نشوید. به خصوص اگر شما قصد دارید با بودجه کم روی دیزاین اتاق خواب پسرانه سرمایه گذاری کنید. اطمینان حاصل نمائید که فرزندتان حاضر است تا دوران دانشگاه در این اتاق خواب زندگی کند.

مروری بر انواع ایده طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه

انتظار می‌رود، طراحی اتاق خواب پسرانه با دکوراسیون شیک نیاز داشته باشد تا از برخی ایده‌ها الهام بگیریم. در ادامه مقالات ایده های طراحی دکوراسیون داخلی ما قصد داریم به مهم‌ترین انواع ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بپردازیم.

  •  ایده اول: مضمون جنگلی

آیا فرزندتان به طبیعت علاقه دارد؟ تم جنگل برای طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه یک مضمون ایده آل خواهد بود؟ اجرای این ایده هیچ محدودیت زمانی ندارد. این بدان معناست که کارایی طراحی اتاق خواب به مرور زمان از دست نخواهد رفت. در راستای مضمون جنگلی، سعی نمائید یک دیوار را با استفاده از پوستر با طرح درخت و یا کاغذ دیواری در طرح جنگل تزیین کنید. ضروری است پوستر و یا کاغذ دیواری را به رنگ خاموش و خنثی انتخاب نمائید.

این موضوع باعث شده تا طرح شما از ماندگاری طولانی مدت برخوردار باشد. مهم‌ترین اسباب و اثاثیه تم جنگلی در تختخواب سایبان دار و چادر بازی خلاصه می‌شود. بنابراین، دیزاین اتاق خواب پسرانه را با آیتم‌های القاگر حس خانه درختی تکمیل کنید.

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

  • ایده دوم: مضمون فضایی

تم فضایی از دیگر انواع ایده طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه به شمار می‌رود. در راستای دیزاین اتاق خواب پسرانه با مضمون فضایی نیازی نیست حتماً آرزوها و رویاهای فرزندتان را در واقعیت پیاده کنید.

کافی است به انواع رنگ‌های عمیق و غنی، وسایل نورپردازی با الهام از نجوم و فضا و بعلاوه، وسایل دکوری دیواری با موضوع منظومه شمسی وفادار بمانید.

در واقع، شما نباید اتاق خواب پسرانه را در مضمون فضا غرق کنید. در عوض، سعی نمائید که به طور غیرمستقیم مضمون فضا را در اتاق خواب اجرا نمائید. بدین ترتیب، نیازی نیست در آینده نزدیک کل طراحی اتاق خواب را تغییر بدهید.

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

  • ایده سوم: استفاده از کتابخانه به عنوان دکور

در راستای دیزاین اتاق خواب پسرانه ضروری است به فکر تعبیه قفسه دیواری کم عمق باشید. تعبیه قفسه دیواری کم عمق راهی ایده آل برای جمع آوری و بعلاوه، دسترسی آسان به کتاب به شمار می‌رود. با این حال، شما قادر خواهید بود از ایجاد و تعبیه قفسه دیواری کم عمق به عنوان ایده طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه بهره ببرید.

نصب تعداد بی شماری از قفسه دیواری بر روی یک دیوار باعث شده تا فضای اتاق پسرانه به مثابه گالری هنری جلوه داده شود. تعبیه کتابخانه بدان معنا نیست که شما به داشتن قفسه مملو از کتاب قانع باشید.

شما می‌توانید از سایر فضا برای قرار دادن اسباب بازی و وسایل جانبی استفاده نمائید. این ایده تغییر چیدمان به دلیل اشغال کردن حداقل فضا محبوب شده است. بدین ترتیب، کودک از فضای بازی زیادی در کف اتاق خواب برخوردار می‌باشد.

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

  • ایده چهارم: تم ساده و کلاسیک

یک تم ساده و کلاسیک برای اتاق خواب پسرانه با دکوراسیون شیک ممکن است در تلفیق دو رنگ آبی و قرمز خلاصه شود. به طور معمول، دو رنگ آبی و قرمز تداعی گر مضمون ملوان می‌باشد. با این حال، شما قادر خواهید بود بدون در نظر گرفتن مضمون ملوان از دو رنگ آبی و قرمز استفاده نمائید. تلفیق این دو رنگ به راحتی یک اتاق خواب ساده و کلاسیک خواهد ساخت.

از رنگ آبی در مقادیر بیشتری استفاده نمائید و این دو رنگ را در جزئیات طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه اعم از سرویس روتختی، بالش و کوسن، پرده، اسباب و اثاثیه و کفپوش پیاده کنید.

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

  • ایده پنجم: استیکر دیواری را نادیده نگیرید!

امروز شاهد تنوع روزافزون در تولید استیکر دیواری هستیم. از این رو، استفاده از استیکر و برچسب دیواری بسیار مرسوم شده است. شما قادر خواهید بود از برخی انواع استیکر و برچسب دیواری متناسب با تم دکوراسیون اتاق پسرانه بهره ببرید.

با این حال، توجه داشته باشید که استیکر دیواری را فقط روی دیوار نچسبانید. در عوض، آن را روی دیوار بچسبانید و تا روی اسباب و اثاثیه امتداد بدهید. این نکته باعث یکپارچه به نظر رسیدن طراحی اتاق خواب پسرانه می‌شود. استیکر دیواری به دلیل استفاده آسان محبوب است. در صورت نیاز، شما قادر خواهید بود استیکر دیواری را به راحتی از روی سطوح جدا کنید.

8 ایده جذاب و شیک برای دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه

  • ایده ششم: تبدیل دیوار به گالری هنری

تبدیل یک دیوار به گالری نقاشی یک ایده کم هزینه طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه محسوب می‌گردد. حقیقت این است که از یک سو، اجرای این ایده بسیار سرگرم کننده و جذاب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، اجرای چنین ایده‌ای هیچگونه محدودیت سنی ندارد. بنابراین، شما قادر خواهید بود این ایده دیزاین اتاق خواب پسرانه را برای فرزند نوجوانتان نیز اجرایی نمائید.

به فرزندتان اجازه بدهید یک دیوار را با استفاده از تعدادی قاب عکس، نقاشی، پوستر، کتاب، نقل قول و یا هر آن چیزی که دوست دارد، تزیین کند. این ایده با دیوار یک دست رنگ نخورده و بعلاوه، پالت رنگی خاموش و خنثی به خوبی ست می‌شود.

  • ایده هفتم: تم خاکستری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان

رنگ خاکستری ممکن است برای طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان ایده آل باشد. رنگ خاکستری یکی از مهم‌ترین انواع رنگ سرد و خنثی به شمار می‌رود. در راستای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان، ضروری است دیوارها و کفپوش را به رنگ خاکستری نگه دارید. و سپس، اسباب و اثاثیه را با سایه دیگری از رنگ خاکستری و یا سایر انواع رنگ‌ها انتخاب نمائید.

انتخاب تم خاکستری فرصتی را برای ایجاد اتاق خواب پسرانه کلاسیک فراهم می‌کند. با این حال، شما قادر خواهید بود دکوراسیون اتاق خواب پسرانه را به سوی سبک صنعتی پیش ببرید. در این صورت، نیاز است که اسباب و اثاثیه انتخابی شما از جنس استیل و یا فلز باشند.

  • ایده هشتم: ساخت مبل با تایر ماشین

ساخت مبل از تایر ماشین واقعی بسیار جذاب است. این مبل‌ها نشانه جدی از خلاقیت در طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه به شمار می‌روند. با این حال، شما می‌توانید آن‌ها را برای فضای مطالعه یا بازی در نظر بگیرید. سعی نمائید تایر را هماهنگ با پالت رنگ اتاق خواب تغییر بدهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است