نکات طلایی و نقشه راه بازسازی خانه های کوچک

نکات طلایی و نقشه راه بازسازی خانه های کوچک

نکات طلایی و نقشه راه بازسازی خانه های کوچک

شاید این باور وجود داشته باشد که سقف بلند تنها مختص فضاهای بزرگ است. اما واقعیت این است که فضاهای کوچک هم میتوانند سقف بلند داشته باشند. در حقیقت وقتی عظمت بالای سرمان را می بینیم دیوارهای نزدیک به هم کمتر توجه ما را به خودشان جلب خواهند کرد. در این مقاله از بازسازی خانه های کوچک بیشتر خواهیم گفت.

نکات طلایی و نقشه راه بازسازی خانه های کوچک

نکات مهم درباره بازسازی خانه های کوچک

امروزه ترفندهای مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می شود فضای داخلی منزل را بهبود بخشید. به عنوان مثال با بهره گیری از این ترفندها میشود خانه های کوچک را بازسازی و فضای مفید درون آنها را افزایش داد.

در حقیقت اصول مهندسی زیادی در این زمینه وجود دارند و ما در این مقاله از نکات مهم درباره بازسازی خانه و آپارتمان‌های کوچک بیشتر خواهیم گفت.

خوشبختانه ترفندها و تکنیک های زیادی وجود دارند که با استمداد از آنها می شود فضای داخلی را بزرگ تر و دلنشین تر جلوه داد. نصب کردن پرده ها در ارتفاع بالاتر، استفاده کردن از رنگ های هم طیف، استفاده کردن از قاب عکس های افقی و… از جمله این راه حل ها هستند.

ما در اینجا هستیم تا بر روی بازسازی فضاهای کوچک تمرکز کنیم و به شما کمک کنیم تا در پروژه های مربوط به بهبود فضای منزل از بعضی ایده و راهکار بازسازی ساختمان استفاده نمایید.

  • لازم است بعضی دیوارها را بردارید

دیوارهای داخلی، فضا را می بندند و در اکثر مواقع باعث شلوغی محیط می شوند. این دیوارها همچنین مانع عبور آزاد نور در فضای منزل شده و به تاریکی منزل کمک می کنند. در خوشبینانه ترین حالت برداشتن آنها دو فایده دارد: 1 فضا بزرگ تر می شود 2 نور بیشتری در فضای منزل ساکن خواهد شد.

این امر درباره دیوار حائل میان آشپزخانه و سالن غذاخوری بیشتر صدق می کند. با این حال اگر آشپزخانه، سالن غذاخوری یا نشیمن در مجاورت یکدیگر هستند و با دیوار از هم جدا شده اند، تصمیم درست این است که این دیوار را بردارید.

گفتنی است که بیشتر شدن ارتباط میان آشپزخانه و سالن غذا خوری از دیگر مزایای برداشتن دیوار است. ناگفته نماند که قبل از اتخاذ هر تصمیمی برای بازسازی خانه و آپارتمان لازم است با مشاور صحبت کنید. چرا که تنها یک مهندس سازه می تواند دیوارهای باربر و محل لوله کشی خانه شما را شناسایی نماید.

  • تنها از یک نوع کفپوش استفاده کنید

رنگ و شکل کف باید منحصر به فرد و یگانه باشد. در این صورت چشم فریب خواهد خورد و فضاهای کوچک جدا از هم را یک فضای بزرگ به هم پیوسته تلقی خواهد کرد.

البته این تکنیک تنها در صورتی مفید و موثر است که پیشتر با برداشتن دیوارها فضا را باز کرده باشید و یا اتاق ها با ورودی های باز به یکدیگر ارتباط داشته باشند. گفتنی که کف پوش چوبی بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف است.

نکات طلایی و نقشه راه بازسازی خانه های کوچک

بازسازی خانه های کوچک و شگردهای آن

  • از رنگ های متضاد کمتر استفاده کنید

اغلب این نگرانی وجود دارد که اتاق های با طیف رنگی کمتر کوچک تر به نظر برسند.
ولی در واقعیت اینگونه نیست چون اتاق هایی با سطوح بالای کنتراستِ روشنایی و تاریکی تنگ تر به نظر می آیند. در فضای بزرگ این کنتراست به خوبی مدیریت می شود اما در فضای کوچک اغلب مشکلاتی پیش می آید.

زمانی که تفاوت زیادی میان رنگ ها وجود داشته باشد، چشم ما این تفاوت را حس می کند. زمانی که اتاق کوچک باشد چشم ما بیشتر این تفاوت رنگی را حس خواهد کرد و نسبت به محدودیت فضا آگاه تر خواهد شد.

و این در حالی است که اگر در بازسازی ساختمان کوچک از رنگ های کمتری استفاده شود چشم ها فریب می خورند و کوچکی و محدودیت فضا را کمتر احساس خواهند کرد. پیشنهاد می کنم  برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون داخلی خانه های کوچک مقاله “ایده های تغییر دکوراسیون خانه های کوچک” را حتما مطالعه کنید.

  • از ارتفاع بهره ببرید

شاید این باور وجود داشته باشد که سقف بلند تنها مختص فضاهای بزرگ است. اما واقعیت این است که فضاهای کوچک هم میتوانند سقف بلند داشته باشند.

در حقیقت وقتی عظمت بالای سرمان را می بینیم دیوارهای نزدیک به هم کمتر توجه ما را به خودشان جلب خواهند کرد. پس اگر نمیتوانید دیوار ها را بردارید و یا آنها را در فواصل دور از هم قرار دهید، سقف گزینه ی خوبی برای مانور دادن است.

  • از مبلمان توکار استفاده نمایید

فضای ذخیره سازی در یک خانه اهمیت دارد. قفسه های فرو رفته در دیوار، کابینت های توکار، مبلمان تاشو، تخت خوابی که تبدیل به قفسه می شود و… از جمله فضاهای ذخیره سازی هستند که علاوه بر کاربردی و چند منظوره بودن از جذابیت بصری فوق العاده ای نیز برخوردارند.

از اینرو استفاده کردن از این دست ابزارآلات در فضای خانه های کوچک توصیه می شود. کما اینکه مبلمان توکار از فضای زیادی برای جمع کردن وسایل برخوردار است و میتوان با کمک آن شلوغی و آشفتگی فضای منزل را سر و سامان بخشید.

  • وسایل مسدود کننده را از روی زمین حذف کنید

نمیتوان همه وسایل را از روی کف برداشت، اما می توان وسایل اضافی را حذف نمود. میزی که وجود آن بلااستفاده است. صندلی که همیشه روی آن نمی نشینیم، قفسه های خالی و… از جمله وسایل اضافی هستند که در یک خانه کوچک به تنگ کردن و محدود کردن فضا کمک می کنند.

به عنوان یک تکنیک ساده مهندسی باید گفت که خالی کردن کف منزل از وسایل اضافی به خلوت شدن فضا، دسترسی بهتر و در نتیجه باز شدن و بزرگ جلوه کردن محیط کمک می کند. دلیل آنست که اینگونه چشم فضای بیشتری را مشاهده میکند.

نکات طلایی و نقشه راه بازسازی خانه های کوچک

روشها و نکات مربوط به بازسازی ساختمان

  • کاربری فضا را تغییر دهید

تغییر کاربری از مهمترین نکات تعمیر و بازسازی ساختمان است. از اینرو اگر اتاقی دارید که از آن استفاده نمی کنید و یا فضایی در خانه شما وجود دارد که بلااستفاده مانده یا کاربری آن را تغییر دهید و یا با برداشتن دیوارها آن فضا را به سایر فضاهای منزل متصل نمایید.

گزینه دیگر این است که معماری بنای منزل تان را از نو بررسی کنید و ببینید که آیا فضایی وجود دارد که بخواهید آن را تغییر دهید و یا به سایر بخش های منزل ملحق نمایید؟

  • وسایل را با توجه به مقیاس محیط انتخاب نمایید

اگر محیط شما کوچک است هیچ ضرورتی وجود ندارد که بخواهید برای تزئین آن از وسایل بزرگ و حجیم استفاده کنید. به عنوان مثال قرار دادن مبلمان سلطنتی در یک فضای کوچک قطعا فضا را آشفته و شلوغ خواهد کرد. و این در حالی است که سبک مینیمال بهترین انتخاب برای فضاهای تنگ و کوچک می باشد.

همانطور که ملاحظه کردید بازسازی خانه های کوچک، ترفند ها و شگردهای مختص به خودش را داراست. گفتنی است که قبل از انجام هر اقدامی در این زمینه بهتر است با مشاورین و متخصصین آن مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است