دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

امروز طراحان داخلی در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه خوش بین هستند. آنان بر این باورند که مهم نیست کجای این کره خاکی ساکن باشید؛ هر فرد قادر خواهد بود خانه‌ای زیبا مزین به دکوراسیون ساده و ارزان داشته باشد.

واقعیت این است که بی شمار ایده دکوراسیون داخلی ارزان منزل وجود دارد. بنابراین، صرف نظر از اینکه شما هنوز در حال خرج کردن بودجه خود هستید، همچنان ایده‌های دیگری وجود دارد تا بدین وسیله بتوانید ظاهر خانه را تغییر بدهید.

نخستین ایده از ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه این است که ابتدا فضای خانه را تمیز کنید و سپس، نسبت به سازماندهی اسباب و اثاثیه اقدام نمائید. نظافت منزل و نظم دهی اثاثیه به تنهایی باعث بهبود کیفیت فضا می‌شود. پس از اجرای مرحله فوق، شما قادر خواهید بود به سراغ بخش سرگرم کننده این ماجراجویی بروید و ایده‌های رنگارنگ و متفاوتی را پیاده کنید.

 

معرفی ایده‌های دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

از رنگ آمیزی دیوارها و پنجره‌ها و انتخاب و نصب کفپوش گرفته تا افزودن پشتی عربی و کوسن فانتزی در گوشه و کنار، شما قادر خواهید بود از راه حل‌های مذکور در راستای طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه بهره ببرید.
در ادامه قصد داریم به معرفی ترفندهای دکوراسیون ساده و ارزان دیگری بپردازیم.

ایده اول: دیوارها را رنگ بزنید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!
تغییر رنگ دیوارها، موثرترین ایده دکوراسیون داخلی ارزان منزل محسوب می‌گردد. در حالی که تغییر رنگ یک دیوار مقرون به صرفه‌ترین و البته، جذاب‌ترین راه حل در راستای طراحی دکوراسیون ساده و ارزان به شمار می‌رود.

تصمیم گیری درباره رنگ دیوار متناسب با پالت رنگی اثاثیه ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد. این در حالی است که انتخاب رنگ دیوار تا حدود زیادی سلیقه‌ای می‌باشد. رنگ معمولاً بر اساس سبک طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب می‌شود.

بهترین کار این است که به دنبال پالت رنگی بی جان، کم رنگ و ملایم بروید و یا آنکه پالت رنگی برجسته، پررنگ و دراماتیکی را انتخاب نمائید.

ایده دوم: درب‌های داخلی را مشکی کنید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!
تغییر رنگ درب‌های داخلی به مشکی از دیگر ایده‌های دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه به شمار می‌رود.
پیاده سازی این ایده بدون آنکه خرج زیادی بردارد، جلوه‌ای شیک و گرانقیمت به فضایتان می‌بخشد. در این راستا، اگر شما تمایل دارید رنگ درب‌های داخلی را به مشکی تغییر بدهید، ضروری است اسباب و اثاثیه مشکی رنگ را به فضایتان اضافه نمائید.

در این صورت، همبستگی و هماهنگی مابین درب‌های داخلی و اسباب و اثاثیه در طراحی دکوراسیون داخلی افزایش خواهد یافت.

ایده سوم: رومبلی را عوض کنید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!
امروز هزینه خرید مبل جدید ممکن است کل بودجه شما را تحت تاثیر قرار بدهد. این در حالی است که تعویض رومبلی به راحتی کل طراحی دکوراسیون داخلی فضا را تغییر خواهد داد. بنابراین، به جای خرید مبلمان جدید رومبلی دیگری انتخاب نمائید.

ایده چهارم: درختچه مصنوعی بخرید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

سرمایه گذاری بر روی درختچه‌های مصنوعی می‌تواند تغییری شگرف در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه ایجاد کند. درختچه مصنوعی یک گزینه مقرون به صرفه است. در حالی که نگهداری آن نیاز به شرایط خاصی ندارد. با این حال، هر از گاهی نیاز است که درختچه مصنوعی گردگیری و غبارروبی شود.

توجه داشته باشید که درختچه مصنوعی را روی یک پایه زیبا و یا گلدان دست ساز قرار بدهید. این موضوع باعث ارتقای طراحی دکوراسیون داخلی و بعلاوه، زیباسازی فضا خواهد شد.

ایده پنجم: نردبان قدیمی را فراموش نکنید!

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

ممکن است یک نردبان قدیمی در گاراژ خانه‌تان خاک بخورد. آن وقت است که شما می‌توانید از این نردبان به عنوان وسیله دکوری در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمائید.

ابتدا ضروری است سطح نردبان را با سمباده صاف و هموار کنید. با این حال، شما در راستای زیباسازی نردبان قادر خواهید بود آن را رنگ آمیزی کنید. سپس، از نردبان به عنوان آویزی برای نگهداری پتو، حوله، کتاب و گلدان استفاده نمائید.

ایده ششم: بشقاب دیواری آویزان کنید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

طی سالیان اخیر، بشقاب دیواری توانسته است به عنوان جایگزین قاب عکس روی دیوار قرار بگیرد. احساس خوب ناشی از بشقاب دیوار کوب دیواری باعث شده تا بسیاری از افراد نسبت به نصب این وسیله دکوری دیواری تمایل نشان بدهند.

بنابراین، از بشقاب‌های چینی جهیزیه خود غافل نشوید. در صورت عدم استفاده، از آن‌ها به عنوان وسایل دکوری دیواری بهره ببرید. بشقاب دیواری یک عنصر پراهمیت در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه به شمار می‌رود. تعدادی از بشقاب‌های دیواری را به صورت خوشه‌ای روی دیوار نصب کنید و از ظاهر جدید فضایتان لذت ببرید!

ایده هفتم: رنگ کابینت آشپزخانه را تغییر بدهید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!

در راستای رنگ آمیزی دیوار، تغییر رنگ کابینت آشپزخانه می‌تواند در طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه موثر واقع شود.
یک رنگ انتخاب نمائید و سپس، با استفاده از قلم مو کابینت آشپزخانه را رنگ آمیزی کنید. این کار هزینه چندانی در بر ندارد، ولیکن، تاثیر آن بر روی دکوراسیون آشپزخانه غیرقابل انکار می‌باشد.

ایده هشتم:  قفسه‌ها را با ظاهر تازه‌تری تعریف کنید

ضروری است بدانید که هیچگونه محدودیتی در طراحی دکوراسیون داخلی ارزان منزل وجود ندارد. بنابراین، شما قادر خواهید بود از عناصر متعددی در طراحی دکوراسیون ساده و ارزان بهره ببرید.

کاغذ دیواری یکی از عناصر پراهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه به شمار می‌رود. با این حال، حتماً نباید از این عنصر برای تعریف دیوار استفاده نمود. شما قادر خواهید بود از کاغذ دیواری برای بخشیدن ظاهری تازه و زیبا به قفسه‌ها بهره ببرید.

ایده نهم:  کاور کوسن جدید بخرید

هزینه کاور کوسن به اندازه‌ای نیست که بودجه شما را تحت تاثیر قرار بدهد. خرید کاور کوسن فرآیندی آسان و مقرون به صرفه محسوب می‌گردد. شما می‌توانید با خرید کاور کوسن از صرف هزینه اضافی جلوگیری نمائید و درآمد خود را پس انداز کنید.

ایده دهم:  بطری نوشیدنی را تبدیل به گلدان کنید

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه؛ رویا یا واقعیت؟!
امروز دیگر کمتر کسی است که بطری نوشیدنی را دور بیاندازد! به خصوص آنکه شما بخواهید در راستای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه قدم بردارید و نسبت به تغییر و تحول اساسی در منزل اقدام نمائید.

می‌توان از بطری نوشیدنی در ساخت روشنایی و یا لوستر بهره برد. با این حال، آسان‌ترین و موثرترین روش تغییر دکوراسیون داخلی در استفاده از بطری نوشیدنی به عنوان گلدان خلاصه شده است.
بطری را با آب داغ و صابون شستشو بدهید تا برچسب آن پاک شود. سپس، چند عدد ساقه گیاه را درون بطری قرار بدهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است