سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

اتاق خواب همواره یکی از مهم ترین بخش های منزل به شمار می رود مخصوصا اگر اتاق خواب کودک باشد باید نکات مختلفی را برای دکوراسیون داخلی آن در نظر بگیریم.

بنابراین در طی روند بازسازی ساختمان، بازسازی اتاق کودک یکی از راه هایی است تا فضای خواب فرزندانمان را به پناهگاهی امن و زیبا تبدیل کنیم تا با روحیات کودکانه ی آنها سازگار باشد.

بازسازی اتاق کودک مستلزم ابزار ها و ایده های خاصی است تا با به کارگیری و رعایت آنها بتوانیم تحولاتی را در محیط رشد و استراحت کودکان ایجاد کنیم. انتخاب وسایل مناسب و رنگ های هماهنگ با یک دیگر نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود‌.

بازسازی اتاق کودک علی رغم این که می تواند یک فضای کاملا جدید را برای فرزندتان به وجود بیاورد، هزینه ی فراوانی را به دنبال ندارد. بازسازی اتاق کودک نیازمند کمی خلاقیت و نبوغ است. شما به سادگی می توانید یک اتاق شلوغ را به یک اتاق ساده که جذابیت بصری هم دارد، تبدیل کنید.

همچنین اگر منزل شما قدیمی است و نمی خواهید هزینه زیادی را بابت تعویض خانه متحمل شوید بهترین راه بازسازی است. بهتر است بازسازی خانه قدیمی را از قسمت های کوچک منزل مثل اتاق خواب ها شروع کنید. در بازسازی اتاق خواب نیز، بازسازی اتاق کودک را اولویت قرار دهید.

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

چرا باید به بازسازی اتاق خواب کودک اهمیت بدهیم؟

بازسازی اتاق خواب کودک یکی از بخش¬های اصلی دکوراسیون منزل می¬باشد. اصولا خانواده¬هایی که بیشتر از یک فرزند دارند، در امر بازسازی اتاق خواب کودک، مشتاق¬تر هستند. فضای اتاق خواب کودک، هم برای کودک و هم برای مادر و پرستار کودک، حائز اهمیت است.

بخش عمده¬ای از فعالیت¬های مربوط به امور کودک در اتاق خواب کودک انجام می¬شود. دکوراسیون اتاق کودک در روحیه کودک و افرادی که با کودک در ارتباط هستند، تاثیرگذار است.

طراحی فضای امن اتاق خواب کودک در روحیه¬ی لطیف کودک موثر است و می¬بایست با یکدیگر سازگار باشند. یکی از توصیه¬های روان¬شناسان در مواجه با اختلالات فعالیتی کودکان، بازسازی اتاق خواب کودکان و ایجاد تغییرات در دکوراسیون اتاق خواب کودک می¬باشد.

انتخاب متریال مناسب و رنگ¬های هماهنگ در فضای اتاق خواب کودک، فوق¬العاده اهمیت دارد. مسلط بودن به بازسازی اتاق خواب کودک، نیازمند بلوغ و خلاقیت می¬باشد و طراح می¬بایست در زمینه¬ی روان¬شناسی کودک، کمی آگاهی داشته باشد.

بازسازی اصولی و درست، فضای اتاق خواب کودک را بزرگ¬تر جلوه می¬دهد و از این جهت، می¬توان فضای بازی برای کودک ایجاد کرد. بازسازی اتاق خواب کودک شامل تغییراتی در زمینه¬ی رنگ دیوارها، نقاشی دیوارها، پوشش¬های دیواری، کف¬پوش، دکوراسیون و کمدها می¬شود.

یعنی علاوه بر این که دیوارها و کف و سقف، بازسازی می¬شوند، کمدها و تخت و سایر وسایل هم بازسازی می-شوند.

کمد¬ها را هم به صورت دیواری و هم به صورت غیردیواری برای اتاق کودک اجرا می¬کنند. کمدهای انتخاب شده، متناسب با سن و سال کودک است تا فضای کودکانه¬ی اتاق خواب کودک، از بین نرود.

در بازسازی اتاق کودک از کمدهای کم¬جا با ظرفیت پایین، استفاده می¬شود و طراح، فوکوس خود را بر روی باز کردن فضای اتاق خواب می¬گذارد نه محدود کردن فضای آن.

عوامل موثر بر قیمت و هزینه بازسازی اتاق خواب کودک چقدر می باشد؟

یکی از عوامل موثر در هزینه بازسازی اتاق خواب کودک، کیفیت و نوع متریال به کار رفته در دکوراسیون میباشد. بهتر است که از متریال قابل شست¬وشو استفاده شود. استفاده از متریال قابل شست¬وشو، باعث راحتی والدین در نظافت می¬شود.

قاعدتا هر کودکی با مداد رنگی و ماژیک، در و دیوارهای اتاق خود را رنگی می¬کند. در این صورت، والدین وظیفه¬ی تمیزکاری و نظافت را برعهده دارند زمانی که رنگ دیوارها قابل شست¬وشو و دستمال¬کشی باشد، والدین می¬توانند با یک دستمال نم¬دار، دیوار را تمیز کنند. هزینه¬ی استفاده از متریال قابل شست¬وشو، کمی گران¬تر از متریال معمولی و عادی می¬باشد.

هزینه بازسازی اتاق خواب کودک به عوامل زیادی بستگی دارد. بسیاری از کمپانی¬ها و شرکت¬های مطرح در زمینه¬ی طراحی دکوراسیون داخلی، عملا پول برند خود را دریافت می¬کنند و هزینه¬ی بازسازی اتاق خواب کودک در این شرکت¬ها و کمپانی¬ها، فوق¬العاده بالا است.

در حالت کلی، بایستی بدانید که هزینه¬ی بازسازی اتاق خواب کودک به صورت متری محاسبه می¬شود. قاعدتا، قبل از آن که سفارش خود را ثبت کنید، مشاوره دریافت می¬کنید و از نرخ بازسازی مطلع خواهید شد.

در نظر داشته باشید که قیمت¬های فوق¬العاده پایین و ارزان قیمت، نشان از کیفیت پایین دارند. بهتر است که نمونه کار کمپانی¬ها را مشاهده نمایید و سپس تصمیم بگیرید.

حفظ ایمنی در دکوراسیون داخلی اتاق کودک، اهمیت بالایی دارد. استفاده از لوازم شیشه¬ای، لوازم تیز و برنده در دکوراسیون داخلی کودک، ممنوع است. هزینه بازسازی اتاق خواب کودک به استفاده از متریال سبک و سیلیکونی، وابسته است.

اکسسوری¬های به کار رفته در دکوراسیون اتاق کودک می¬بایست ایمن باشند. هزینه استفاده از متریال سیلیکونی، به صرفه¬تر از متریالی چون شیشه، می¬باشد. محاسبه قیمت اجرای دکوراسیون به صورت متری و بر اساس هر متر مکعب می¬باشد.

انجام هر پروژه بازسازی اتاق خواب کودک چقدر زمان میبرد؟

زمان لازم برای اجرای دکوراسیون جدید و بازسازی اتاق خواب کودک، بسته به کمپانی و شرکت سازنده دارد. اصولا انجام پروژه¬های بازسازی اتاق خواب کودک که شامل رنگ دیوارها، تغییر کف¬پوش، تغییر در و اجرای دکوراسیون جدید می¬شود.

رنگ دیوارها، تغییر کف¬پوش و تغییر در، بین یک تا سه روز انجام می¬شود. پس از خشک شدن رنگ¬ها، زمان اجرای دکوراسیون فرا می¬رسد. دکوراسیونی که انتخاب شده است، بسته به متریالی که دارد، در مدت زمان¬های مختلفی انجام می¬شود.

بسته به متریال، زمان انجام هر پروژه، متغیر است. در نظر داشته باشید که هر چه دسترسی به متریال بیشتر باشد، امکان اجرای سریع آن، وجود دارد.

شرکت¬ها و کمپانی¬های تولیدکننده، سرعت بالایی در اجرای دکوراسیون دارند ولی شرکت¬هایی که در زمینه-ی فروش فعالیت دارند، کندتر و ضعیف¬تر هستند. در هنگام قید قرارداد، تولیدکننده یا فروشنده، زمان تحویل را در قرارداد قید می¬کند.

ماکزیمم زمان لازم برای اجرای دکوراسیون اتاق خواب کودک (با درنظر گرفتن تعداد سفارشات بالای تولیدکننده) معادل یک ماه کاری است. در حالت نرمال، سازنده نیازمند زمانی در حدود یک هفته می¬باشد.

اجرای دکوراسیون اتاق کودک در مدت زمان کوتاهی انجام می¬شود. اگر در امر بازسازی اتاق خواب کودک، عجله دارید، بهتر است از دکوراسیون¬های آماده استفاده کنید یا با کمپانی¬هایی که تحویل سفارش آن¬ها در مدت زمان کوتاهی است، همکاری کنید.

در عوض، اگر عجله ندارید، می¬توانید صبور باشید و طی مدت مشخصی، شاهد نصب دکوراسیون اتاق کودک باشید. مدت زمان لازم برای نورپردازی سقف، کوتاه (در حدود چند ساعت) است.

توصیه می¬شود که در طول آماده¬سازی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک، عملیات بازسازی در و دیوارها و کف را انجام دهید. تا هنگامی که دکوراسیون آماده می¬شود، شما بتوانید فضای داخلی اتاق را بازسازی و نو کنید.

نقش تعویض کفپوش در بازسازی اتاق کودک؟

یکی از زمینه¬های بازسازی اتاق خواب کودک، تعویض کف¬پوش اتاق می¬باشد. نوع کف¬پوش در حفظ ایمنی و سلامت کودکان، اهمیت بالایی دارد. برای کودکان بین 1 تا 4 سال، بهتر است از کف¬پوش¬هایی با تراکم پایین و یا کفش¬پوش¬های نرم استفاده کرد.

کودکانی که بین 1 تا 4 سال هستند، به تازگی شروع به راه رفتن کرده¬اند و دائما زمین می¬خورند. کف¬پوش¬های محکم و سقف و یا کف¬پوش¬هایی با تراکم بالا، برای این سن مناسب نیستند.

چرا که افتادن و زمین خوردن کودکان بر روی این نوع کف¬پوش¬ها، به کمر و زانوی کودک آسیب وارد می¬کند. برخی به اشتباه از سنگ و سرامیک برای کف اتاق کودکان استفاده می¬کنند که همین امر، باعث آسیب رساندن به کودک می¬شود.

بهترین کف¬پوش برای اتاق کودک، کف¬پوش فومی است. قطعا کف¬پوش¬های فومی را در پارک¬ها و فضای سبزها دیده¬اید. این نوع کف¬پوش¬ها، بهترین انتخاب برای اتاق خواب کودک می¬باشد و سطحی فوق¬العاده نرم دارد.

علاوه بر قابلیت داشتن سطحی نرم، می¬توان به قابلیت ارتجاعی آن، نیز اشاره کرد. کف¬پوش اتاق کودک، ممکن است یکی از انواع کف¬پوش¬های پنبه¬ای، موکت و یا کف¬پوش¬های لمینت باشد. تمام این کف¬پوش¬های معرفی شده، مناسب اتاق کودک هستند و ایمنی و سلامت را برای کودک به ارمغان می¬آورند.

اگر کف¬پوش اتاق کودک، از قبل سرامیک و یا سنگ، انتخاب شده باشد، می¬توان از موکت به عنوان ضربه¬گیر استفاده کرد. موکت¬های نازک مناسب فضای اتاق کودکان نیست! بهتر است موکت انتخابی شما، بافتی نرم داشته باشد تا کودکان، دچار آسیب نشوند.

در انتخاب رنگ کف¬پوش یا موکت، دقت کنید. رنگ¬های روشن، سریعا چرک و کثیف می¬شوند و مناسب فضای اتاق کودک نیستند. بهتر است از تناژ رنگ¬های ملایم استفاده کنید ولی استفاده از رنگ¬های تیره و مشکی، به هیچ عنوان توصیه نمی¬شود.

راهنمای بازسازی اتاق خواب کودک شما

یکی از راه های بازسازی اتاق کودک این است که از کمد ها در طرح ها، جنس ها و ابعاد گوناگون استفاده کنیم. کمد ها می توانند در رنگ های مختلف به صورت دیواری یا غیر آن نصب شوند.

برای بازسازی اتاق کودک، بهتر است کمدی را انتخاب کنیم که متناسب با فضای کودکانه باشد. برخی از کمد ها بسیار جا گیر هستند و بعد از نصب فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند. در بازسازی اتاق خواب کودک بهتر است از کمدی استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال کند و باعث نشود که فضای اتاق شلوغ شود و کودک نتواند به راحتی به فعالیت و بازی در آن اتاق بپردازد.

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

بنابراین در بازسازی اتاق خواب کودک توجه به ابعاد ابزار های جدیدی که وارد آن می کنیم بسیار مهم است. قبل از این که کمد را سفارش دهید باید جای آن را در اتاق مشخص کنید تا متناسب با فضایی که در اختیار دارید به تهیه کمد جهت بازسازی اتاق خواب کودک بپردازید.

کمد های دیواری از نوع ریلی انتخاب مناسبی برای زمانی هستند که به دنبال اشغال فضای کمتر هنگام بازسازی اتاق کودک هستید.

یکی از روش های دیگر برای بازسازی اتاق خواب کودک استفاده از سرامیک یا کف پوش جدید است. سرامیک ها و کف پوش ها با کیفیت های مختلف و در طرح های متنوع وجود دارند که از آنها به تناسب کاربردشان در بازسازی اتاق خواب دخترانه یا بازسازی اتاق خواب پسرانه می توانید استفاده کنید.

به علاوه می توانید از قالیچه ها یا فرش هایی که در طرح های کودکانه تولید شده اند، استفاده کنید تا فضای تازه ای را با بازسازی اتاق کودک برای او فراهم کنید. همچنین می توانید در نورپردازی اتاق را تغییر و تحول ایجاد کنید.

نورپردازی می تواند به صورت سقفی یا دیواری باشد‌. نورپردازی ها از طریق لوستر، هالوژن و همچنین نور مخفی هستند. شما می توانید در زمان بازسای اتاق خواب دور تا دور سقف آن را نیز نورپردازی کنید تا اتاق کودک شما روشنایی کافی را داشته باشد.

قیمت نورپردازی سقف در بازسازی و نوسازی اتاق خواب قدیمی با توجه به نوع سقف می تواند متفاوت باشد‌.

اگر در بازسازی اتاق خواب دخترانه یا بازسازی اتاق خواب پسرانه فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید بخشی از آن را به لوازم تحریر مثل میز و صندلی مخصوص برای نقاشی، کتاب خواندن و رنگ آمیزی اختصاص دهید. همچنین می توانید یک کتاب خانه ی کوچک نیز برای دفتر ها و کتاب های کودکانه در نظر بگیرید.

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

یکی از قسمت هایی که در بازسازی اتاق کودک بسیار به چشم می آید تغییر و تحول در دیوار ها است. دیوار ها فضای زیادی از اتاق را اشغال می کنند به همین دلیل تغییر در آنها به طور کلی فضای جدیدی را برای شما ایجاد می کند.

به منظور این کار می توانید با توجه به هدفتان که بازسازی اتاق خواب دخترانه یا بازسازی اتاق خواب پسرانه است، دیوارپوش های اتاق را تعویض کنید تا روحی تازه به فضای اتاق کودک داده شود.

برای ایجاد تغییر در دیوار اتاق استفاده از کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی است. همچنین می توانید به صورت ترکیبی از کاغذ دیواری و رنگ کردن اتاق استفاده کنید.

هنگام رنگ آمیزی استفاده از روش نقاشی کشیدن روی دیوار نیز می تواند نقش اثرگذاری در زیبایی اتاق کودک داشته باشد‌. به علاوه گچ بری ها و پارکت های دیواری نیز وجود دارند که در طرح ها، اندازه ها و رنگ های گوناگون به فروش می رسند و با توجه به نیازی که برای بازسازی فضای اتاق خواب دارید و همچنین در نظر گرفتن سلیقه ی کودک قابل تهیه هستند.

آینه کاری نیز می تواند در ظاهر اتاق کودک بسیار تاثیر گذار باشد. آینه کاری ها در سایزهای مختلف با توجه به وسعت مکانی که در آن نصب می شوند، وجود دارند. همچنین یک سری از آینه کاری ها برش های طرح دار خورده اند. اگر برای بازسازی اتاق خواب دخترانه می خواهید آینه کاری را امتحان کنید، حتما از طرح های دخترانه ی آن استفاده کنید.

یکی از راه های محبوب بازسازی ساختمان قدیمی و فرسوده ، نصب سقف کاذب است که در واقع مثل پوششی بر سقف اصلی عمل می کند و از دو طرف به دیوارها متصل می شود. سقف کاذب می تواند از نوع گالوانیزه، کناف، گریلیوم، چوبی، ترکیبی، آلومینیومی، طلقی، مجازی، آکوستیک، شیشه ای، آی گلس و… باشد.

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

استفاده از سقف های کاذب در اتاق خواب از نوع کناف طرفداران بیش تری دارد. برای این که نمای زیباتری به اتاق خواب کودک داده شود می توانید چراغ های توکار ال ای دی را با کناف ترکیب کنید.

برخی از این سقف ها در اشکال هندسی ساخته شده اند که با توجه به فضای اتاق می توانید از شکل مناسب هنگام بازسازی اتاق خواب کودک استفاده کنید.

از رنگ و نقاشی در بازسازی اتاق کودک غفلت نکنید؟

استفاده از رنگ¬ها در بازسازی اتاق خواب کودک، فوق¬العاده مهم و ضروری است. رنگ به کار رفته در دیوارها، در، سقف و دکوراسیون داخلی اتاق خواب، در روحیه کودک، نقش به سزایی دارد.

طراحان، سال-هاست رنگ¬ها را جنسیتی کرده¬اند و برای کودکان دختر از رنگ¬های صورتی و نارنجی و زرد استفاده می¬کنند و برای کودکان پسر، از رنگ¬های آبی و سبز و طوسی بهره می¬برند.

هر چند، مدتی است این جنسیت¬زدگی¬ها محو شده است ولی انتخاب رنگ، می¬بایست با روحیه¬ی کودک، هم¬خوانی داشته باشد و متناسب باشد.

شخصیت کودکان با یکدیگر متفاوت است، توصیه می¬شود قبل از انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک، از طریق روان¬شناسی، رنگ متناسب کودک خود را پیدا کنید و مطابق با آن، رنگی را انتخاب کنید.

فضای اتاق خواب کودک، مناسب کودک است و نباید سلیقه¬ی شخصی والدین در آن، دخیل شده باشد. هر طور که به بازسازی اتاق خواب کودک، فکر کنیم، متوجه می¬شویم که کودک قرار است در اتاق خواب خود بازی کند.

قرار نیست مهمان به اتاق کودک برود. پس سلیقه¬ی خود کودک در اولویت است. برای پوشش دیوارهای اتاق خواب کودک می¬توان از کاغذ دیوارهای رنگی، طرح¬دار و یا پوسترهای سه بعدی استفاده کرد. بهتر است با استفاده از انواع کاغذهای دیواری و پوسترها (چه ساده و چه برجسته)، فضای اتاق خواب کودک را جذاب و تاثیرگذار کرد.

روان¬شناسی رنگ اتاق خواب کودک، استفاده از رنگ¬های قرمز و زرد را برای کودکان پرجنب و جوش، توصیه نمی¬کند، چرا که تناژهای رنگ قرمز و زرد، هیجان کودک را بالا می¬برند. در رنگ¬آمیزی و تزیین دیوارها و سقف، بهتر است که از رنگ¬های شاد و ملایم استفاده شود. این قانون و قاعده برای تعیین رنگ انواع پوسترها و برچسب¬ها هم صادق است.

رابطه بین نورپردازی و بازسازی اتاق خواب کودک

نورپردازی اصلی¬ترین آیتم دکوراسیون داخلی و خارجی است. نورپردازی در بازسازی اتاق خواب کودک، به خصوص در سقف، اهمیت بالایی دارد. نور جلوه دکوراسیون داخلی را بالا می¬برد. اگر اتاق خواب کودک در ضلع جنوبی ساختمان باشد، بیشتر به نور نیاز دارد.

هر چند، نورپردازی و استفاده از چراغ¬های گسترده، جایگزین نور طبیعی نمی¬شوند ولی تاثیرگذار هستند. توصیه می¬شود در کنار نورپردازی گسترده از پرده¬های روشن و نازک در دکوراسیون اتاق خواب کودک استفاده شود.

اصولا برای نورپردازی اتاق خواب و سایر قسمت¬های منزل از نورپردازی سقفی و دیواری استفاده می¬شود. نورپردازی سقفی و دیواری با استفاده از ادوات روشنایی مثل آباژورهای میزی و ایستاده، چراغ¬های سقفی و ریسه¬های روشنایی انجام می¬شود.

نورپردازی اتاق کودکان با سایر قسمت¬های منزل، متفاوت می¬باشد. قاعدتا نمی¬توان اتاق کودکان را مانند پذیرایی و آشپزخانه، نورپردازی کرد. شدن نورپردازی اتاق خواب کودک، کم¬تر از سایر قسمت¬ها است.

نور مورد نیاز روز با کنار زدن پرده¬ها، تامین می¬شود ولی نور مورد نیاز شب، فقط با نورپردازی تامین می¬گردد. نورپردازی در شب و روشن کردن چراغ¬ها در شب، اهمیت بالایی دارد.

اجرای نورپردازی خطی در سقف و گوشه¬ی اتاق خواب کودک با شدت نوری ملایم، قدمی موثر در امر بازسازی اتاق خواب کودک به حساب می¬آید. استفاده از ریسه¬های نوری در دکوراسیون اتاق خواب کودکان، علاوه بر جلوه¬ی زیبایی که دارد، نور داخلی اتاق را چند برابر می¬کند.

اگر اتاق کودک شما، هیچ گونه پنجره و یا دربی به سمت خارج ساختمان ندارد، توصیه می¬شود دیوارها و سقف را با رنگ¬های روشن، رنگ¬آمیزی کنید و نورپردازی سقف را فراموش نکنید.

می¬توانید در کنار تخت کودکان از آباژور استفاده کنید تا فضای داخلی را روشن¬تر نمایید. البته حضور آباژور کنار تخت، حس آرامش و ایمنی را به کودک القا می¬کند.

در بازسازی اتاق خواب به سلایق و علایق کودک احترام بگذارید.

مطابق آن چه در مطالب بالا گفته شد، بین بازسازی اتاق خواب کودک و روحیه¬ی کودک، بایستی روان-شناسی انجام شود. روان¬شناسی شخصیت کودک، رنگ مناسبی را متناسب با شخصیت کودک، انتخاب می¬کند. استفاده از رنگ روان¬شناسی شده، بر روی کودک، تاثیرگذارتر است.

تاثیر روان¬شناسی بر هیچ کس، پوشیده نیست! علاوه بر این موضوع، کودک بایستی با رنگ انتخاب شده، ارتباط برقرار کند و نسبت به آن، حس خوبی داشته باشد. استفاده از رنگ مورد علاقه کودک در فضای داخلی اتاق خواب کودک، تاثیرات مثبتی را در شخصیت کودک می¬گذارد.

کودک به مرور زمان، اعتماد به نفس پیدا می¬کند، چرا که ارزشمندی و اجرای ایده و سلیقه خود را در فضای اتاق خواب خود، دیده است. خوشحالی و حس خوبی کودکی که رنگ دوچرخه خود را انتخاب کرده، وصف نشدنی است.

لبخندی که حاصل از رضایت است، بر روی صورت کودک نقش می¬بندد. همین موضوع را به انتخاب رنگ دیوارها، در، کف و دکوراسیون اتاق خواب کودک، ربط دهید. شاید سوال کنید که کودک 1 ساله، چطور می¬تواند رنگی را انتخاب کند؟

قاعدتا همین طور است. موضوع بحث ما، کودکان 2.5 سال به بالا هستند که رنگ¬ها را تشخیص می¬دهند و با رنگ¬ها ارتباط برقرار می¬کنند

فرآیند شخصیت¬سازی، از روزهای کودکی آغاز می¬شود و از این رو، توصیه می¬شود که همیشه به کودک خود، احترام بگذارید. در هر مسئله¬ای، سلیقه و نظرش را بپرسید.

همین موضوعات به ظاهر کوچک و ساده، قدرت انتخاب کودک را بالا می¬برد. انتخاب رنگ برای بازسازی اتاق خواب کودک به سلیقه¬ی کودک، پراهمیت می-باشد! از آن، غافل نشوید.

بازسازی اتاق خواب دخترانه چگونه باید باشد؟

در این بخش از نوشتار می خواهیم ایده ها و نکاتی را که برای بازسازی اتاق خواب دخترانه لازم است باهم بررسی کنیم. طراحی وسایلی که در اتاق خواب دخترانه وجود دارد واجد ویژگی هایی است که نشانگر جنسیت کودک است.

به طور کلی از لحاظ روان شناسیِ کودک نیز، محیط رشد او باید متناسب با روحیات و خلقیات کودکانه در نظر گرفته شود. معمولا برای بازسازی اتاق دخترانه باید جزئیات را به شدت مورد توجه قرار داد.

همچنین انتخاب رنگ مناسب و دخترانه برای وسایل اتاق، دیوارها، پرده، نورپردازی و… بسیار مهم است. رنگ های شاد بیش تر از سایر رنگ ها مورد توجه دختران است. می توانید از گچ بری هایی با رنگ های شاد و مختلف به همراه ترکیب هالوژن ها استفاده کنید.

کاغذ دیواری اتاق دختران می تواند طرح دار و رنگ روشن باشد. در بازسازی اتاق کودک باید رده ی سنی او را نیز در نظر بگیرید. مثلا خردسالان روحیات متفاوتی با کودکان دبستانی دارند. کودکان دبستانی می توانند از کتاب خانه و شلف های دیواری استفاده کنند.

طراحی منحصر به فرد کتاب خانه ها و شلف های دیواری با توجه به جنسیت کودک می تواند فضای بازسازی شده ی مناسبی را برای مطالعه، نقاشی و… فراهم کند. در طراحی اتاق دخترانه سعی کنید از ترکیب رنگ های گرم استفاده کنید تا روح تازه ای در اتاق کودک فراهم بشود.

معمولا اکثر دختران از زمان کودکی بسیار منظم هستند و رعایت نظم در بازسازی اتاق کودک بسیار مهم است. باید فضایی را برای هر اقدام جدیدی که می خواهید انجام دهید فراهم کنید

سعی کنید هنگام بازسازی اتاق خواب کوچک فضا را شلوغ نکنید. صرف خرید وسایل جدید مثل پرده، تخت، رو تختی و… کافی نیست. شما می بایست ترکیب رنگ ها و فضاسازی را بلد باشید.

در غیر این صورت سعی کنید حتما با کارشناسان و متخصصان بازسازی اتاق کودک کمک بگیرید تا در خرید ابزار های لازم برای بازسازی، ترکیب آنها و فضاسازی مناسب شما را راهنمایی کنند.

اگر این نکات را رعایت نکنید ممکن است علیرغم هزینه ی بالا، کیفیت و خروجی مطلوبی به دست نیاید. پس حتما کار را به کاردان بسپارید. ابزار های داخلی اتاق نیز مثل فرش و پرده باید با دیوار ها متناسب باشند.

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

کدام نکات را هنگام بازسازی اتاق خواب پسرانه باید رعایت کنیم؟

همانطور که واضح و روشن است، بازسازی اتاق به جهت این که کودک بیشترین وقت خود را در محیط آن سپری می کند دارای اهمیت زیادی است. برای بازسازی اتاق خواب پسرانه نیز تمام نکاتی که در بالا اشاره کردیم باید رعایت شود.

در واقع می توان از شیوه ی دکوراسیون های رسمی خانه برای بازسازی اتاق پسران الهام گرفت. معمولا پسر بچه ها بیش تر دلشان می خواهد در محیطی باشند که فضای اختصاصی برای بازی داشته باشد و رنگ های تیره را عمیقا دوست دارند. می توان از ترکیب رنگ های تیره با نورپردازی مناسب استفاده کرد.

طرح کاغذ دیواری برای بازسازی اتاق خواب پسرانه معمولا از نوع ساده، تک رنگ و یا با طرح های کودکانه ی عروسکی مثل ماشین است. کف پوش اتاق را می توانید از طیف رنگی روشن انتخاب کنید تا پس از ترکیب با پرده و روتختی تیره رنگ فضای اتاق کودک را تاریک نکند

سیر تا پیاز بازسازی اتاق خواب کودک شما

در این متن قصد داشتیم هر آن چه برای بازسازی اتاق خواب کودک لازم است را به شما معرفی کنیم تا با صرف هزینه ی مناسب بتوانید ظاهر اتاق کودک خود را از نو طراحی کنید.

با در نظر گرفتن نکات گفته شده یک تغییر چشمگیر و با کیفیت را تجربه کنید. این نکته را فراموش نکنید که داشتن چک لیست بازسازی ساختمان قبل از شروع کار بسیار ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است