طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

یک دفتر کار خانگی، مکانی ست که می خواهید چند ساعت یا بخش زیادی از روز خود را در آن سپری کنید. شما باید در آن چند ساعت، هم از بودن در آن محیط احساس راحتی کنید و هم اینکه بتوانید کار مفید انجام دهید. دکوراسیون دفتر کار خانگی در این مورد بسیار به شما کمک می کند.

نکات کاربردی طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

اگر می خواهید یک دفتر کار خانگی زیبا، جذاب و در عین حال کاربردی  داشته باشید، باید حتما به یک سری نکات در طراحی دکوراسیون آن دقت کنید. طراحی اصولی دکوراسیون دفتر کار خانگی، بسیار به شما در افزایش راندمان کاریتان کمک می کند.

اگر می‌خواهید دلیل این را بدانید، در ادامه برای شما توضیح می دهیم. شاید شما می خواهید بخش زیادی از روز خود را در دفتر کار خانگی خود سپری کنید، یا حتی بیرون کار می‌کنید و لازم است که بخشی از کارهای خود را در خانه انجام دهید، باید از زمان سپری شده تان در این دفتر، استفاده مفیدی داشته باشید و همچنین بتوانید با تمرکز کار خود را انجام دهید.

گاهی شغل شما جوری است که نیاز دارید خلاقیت و ایده پردازی داشته باشید. چیدمان دفتر کار خانگی شما می تواند طوری باشد که در شکوفایی خلاقیت تان به شما کمک کند.

دکوراسیون دفترتان، باید طوری باشد که شما بابت سپری کردن وقت تان در آن احساس ناراحتی نکنید. شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ در این مقاله سعی به بیان مهمترین نکات کاربردی و ایده های طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی دارد. تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

نکات دیگر در چیدمان اصولی دفتر کار خانگی راحت و مناسب

دفتر کار شما قرار است بخشی از فضای خانه را اشغال کند. پس باید در یک مکان مناسب انتخاب شود آن طوری که فضای خانه شما را زیاد تنگ نکند. همچنین باید طبق نیازی که به آن دارید و نوع کار و حرفه ای که دارید چیدمان شود.

دفتر کار در منزل شما، اگر طبق یک سری استانداردهای معماری و دکوراسیون داخلی و زیبایی شناسی طراحی شود، بازدهی  شما را در کار به طور قابل توجهی بالا می برد و حتی رضایت کاری شما را افزایش می دهد.

شاید شما دوست دارید یک دفتر کار خانگی مدرن و شیک داشته باشید، یا اینکه فکر کنید یک دفتر ساده کار شما را راه بیندازد، در هر صورت به دلایلی که در بالا عنوان کردیم، بهتر است به فکر چیدمان درست آن باشید.

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

انتخاب یک میز و صندلی مناسب و راحت در دکوراسیون دفتر کار خانگی، یکی از اصلی ترین کارهای شماست. در انتخاب میز و صندلی تان، حتما باید اصول ارگونومی رعایت شود. زیرا اگر رعایت نشود عوارض جبران ناپذیری برای شما به همراه دارد.

برای این که کمتر خسته شوید و وقتتان تلف نشود، باید به راحتی به وسایل اصلی و جانبی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.  مثلا وسایل جانبی مثل منگنه یا نگهدارنده های مداد و خودکار، اگر روی میز استفاده شود خیلی بهتر است.

در کل، وسایل مورد استفاده در دفتر کار در منزل شما، بر اساس اولویت نیاز شما به آنها، می‌ توانند در قفسه‌ها یا روی میز جای بگیرند.

اگر یک تقویم روی میز کار خود داشته باشید خیلی خوب است. شاید می خواهید در دفتر کار خود مبلمانی برای استراحت بگذارید، یا شاید دکوراسیون دفترکارخانگی شما جوری باشد که، پذیرای مشتریانتان باشد، پس باز هم نیاز است مبل و صندلی هایی در آن قرار دهید.

این مبل و صندلی ها باید در مکانی باشند که دست و پاگیر نشوند و یا فضا را کوچک نکنند.

حتما شما به وسایلی مانند کامپیوتر، مانیتور، پرینتر و غیره نیاز دارید.  می توانید آنها را روی میز قرار دهید و اگر فضای کافی ندارید، وسایلی مانند مانیتور را در دیوار نصب کنید.

تا اینجا متوجه شدیم که یکی از مهمترین اصول در طراحی دفتر کار خانگی، استفاده اصولی و کاربردی از فضا در عین بازدهی بالاست. اما پرورش روح و ذهن در چنین فضایی نیز بسیار مهم است پس ادامه مطلب را بخوانید.

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

دکوراسیون دفتر کار خانگی تان را هنرمندانه طراحی کنید

اگر کمی ذوق و سلیقه را در چیدمان دفتر کار خانگی خود به کار ببرید، مسلما کار برای شما راحت و دوست داشتنی تر خواهد شد و خستگی شما کمتر می شود. اگر صاحب شغلی هستید که نیاز به خلاقیت ذهنی دارید، چیدمان دفتر همراه با ذوق و سلیقه هنری، خلاقیت ذهن شما را به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در یک دفتر کار خانگی مدرن و شیک، باید استفاده از نور روز، یا نورپردازی با نور مصنوعی و بازی با نور و سایه، در ارتباط با چیدمان وسایل کاربردی رعایت شود.

مثلا میز کار، کامپیوتر و مانیتور، نسبت به زاویه نور دفتر، در جای درستی قرار بگیرند تا در عین اینکه نور لازم برای انجام کار را داشته باشید، تابش آن چشمتان را خسته نکند یا باعث حواس پرتی و سلب آسایش تان نشود.

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

استفاده از رنگ های روشن، برای این که فضا را بازتر و وسیع تر نشان بدهند، و علاوه بر آن برای تقویت روحیه بسیار موثر است. در طراحی دفتر کار خانگی خود، می‌توانید یک قفسه زیبا از کتاب‌های مورد علاقه و مورد استفاده تان داشته باشید.

فضای گردش در دفتر کار در منزل شما، باید جوری باشد که شما را دچار خستگی یا سردرگمی و بی حوصلگی نکند. یک صندلی راحت مخمل و یک فرش پرزدار نرم در زیر میز، فضا را برای کار شما راحت تر، دوست داشتنی تر و قابل تحمل تر می کند.

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

دقت کنید که دکوراسیون دفتر کار خانگی شما، در عین زیبایی، باید ساده باشد تا بتواند فکر شما را برای انجام کار متمرکز کند. زیرا شلوغی ذهن شما را خسته می‌کند و حواس شما را پرت می‌کند.

استفاده از گیاهان و گلهای تازه یک پیشنهاد عالی ست. گیاهان، هوا را تهویه می کنند، فضا را تازه و پر از اکسیژن می کنند و به شما انرژی و روحیه بسیار زیادی برای شروع و ادامه کار می دهند.

اگر شما یک فضای کوچک، برای استراحت در دفتر کار در منزل خود در نظر بگیرید بسیار خوب است. زیرا ممکن است در هنگام کار نیاز به استراحت چند دقیقه ای داشته باشید. فضای چند منظوره محیط کار را برای شما دلچسب تر می کند.

اگر چشم انداز روبروی میز کارتان منظره ای زیبا از بیرون باشد، یا یک منظره زیبا از گلدان‌هایتان باشد، یا اینکه چند تابلوی زیبا باشد که به سلیقه خودتان روی دیوار روبرو نصب کرده اید، با نگاه کردن به آن ها در حین انجام کار، برای چند لحظه یک استراحت ذهنی بسیار زیبا را تجربه می کنید.

اگر مواردی را که در طراحی دفتر کار خانگی به شما توصیه کردیم رعایت کنید و از آن ها استفاده کنید، تجربه های دوست داشتنی از دفتر کار برای خود فراهم می کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است