قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

مراحل بازسازی ساختمان و قوانین موجود برای آن از جمله مهم ترین موارد در هنگام بازسازی آپارتمان می باشد. همانطور که در مقاله “بازسازی ساختمان چیست؟” اشاره شد، برخی از ساختمان ها بعد از گذشت چندین سال نیاز به مرمت و بازسازی دارند. شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ در این مقاله سعی به بیان نحوۀ این کاردارد؛ تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

آیا قوانین شهرداری در مورد بازسازی خانه آشنا هستید؟

یکی از مواردی که شاید افراد اطلاعات چندانی درباره ی آن نداشته باشند، قوانین بازسازی ساختمان مسکونی می باشد. در مواردی برای انجام بازسازی نیاز است تا افراد مجوز های لازم را از شهرداری دریافت نمایند اما توجه داشته باشید که برخی از مراحل که مربوط به فضای داخلی خانه می باشد نیازی به دریافت مجوز ندارد.

این مراحل عبارتند از سیمان کاری، سفید کاری و رنگ آمیزی ساختمان، اقدامات مربوط به کف سازی مانند تغییر سرامیک به پارکت، تغییر نما، ایجاد تغییرات در محوطه ساختمان مانند ایجاد یک باغچه، احداث استخر یا حوض، اقدامات مربوط به پشت بام، تغییر لوله کشی و سیم کشی و احداث چاه فاضلاب. تمامی موارد ذکر شده را می توان بدون گرفتن هر گونه مجوزی انجام داد.

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

حال این سوال پیش می آید که در هنگام انجام چه اقدامی در قوانین بازسازی آپارتمان کوچک و خانه  لازم به دریافت مجوز می باشد؟

در مواردی که تخریب دیوارهای ساختمان انجام گیرد، به طوری که پایداری ساختمان با اشکال روبرو شود و یا در صورت جابه جایی راه پله ها حتما باید مجوز لازم از شهرداری اخذ گردد. در این موارد ممکن است افراد بدون آگاهی کافی باعث فرو ریختن ساختمان و ایجاد آسیب به خود یا دیگران شوند.

ایجاد قرارداد با پیمانکار حرفه ای بازسازی ساختمان

در مرحله اول از مراحل بازسازی ساختمان منزل باید از یک فرد یا تیم حرفه ای یا به عبارت ساده تر پیمانکار بازسازی ساختمان کمک بگیرید. توجه داشته باشید که انجام بازسازی بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی ممکن است آثار زیان باری را به وجود آورد. اقدام اشتباه در کار بازسازی ممکن است پایداری ساختمان را با مشکل روبرو سازد.

در صورتی که اطلاعات کافی درباره ی ستون های ساختمان نداشته باشید و اقدام به جابه جایی دیوارها نمایید، خود و دیگران را در معرض خطر قرار خواهید داد. تمامی تعمیرات و مراحل بازسازی ساختمان حتما باید تحت نظر افراد حرفه ای و متخصص انجام گردد.

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

بنابراین در اولین قدم یک تیم متخصص را پیدا کرده و قرارداد لازم را برقرار نمایید. توجه داشته باشید که عقد قرارداد در هنگام انجام مراحل بازسازی ساختمان امری بسیار مهم می باشد. در این قرارداد مدت زمان لازم برای بازسازی و امور مالی آن ثبت خواهد گردید.

این کار سبب می شود تا هم شما و هم طراح مورد نظر اطمینان کافی را کسب نموده و به کار خود ادامه دهید. حتما قبل از انتخاب تیم طراح برای انجام مراحل بازسازی ساختمان تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. سابقه کاری در انجام بازسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مرحله بازسازی زیر ساخت ها در ساختمان مسکونی

 

زیر ساخت های موجود در یک ساختمان و سلامت آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر آپارتمان شما قدمتی بیش از بیست سال دارد تمامی زیر ساخت های موجود باید به صورت بسیار دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از موضوعات بسیار مهم در مراحل بازسازی ساختمان بررسی زیر ساخت می باشد. توجه داشته باشید که انجام بازسازی و تغییر دکوراسیون در یک آپارتمان نو بسیار متفاوت از مراحل بازسازی آپارتمان و خانه بیست ساله می باشد. در ساختمان هایی که تازه ساخته شده اند تمامی زیر ساخت ها نو بوده و نیاز زیادی به ایجاد تغییر ندارند.

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

اگر بخواهیم به طور کامل توضیح دهیم، بازسازی زیر ساخت به معنی بررسی و تغییر تمام لوله کشی ها، سیم کشی ها و کانال ها می باشد. بعد از گذشت مدتی از ساخت آپارتمان به دلیل عواملی ممکن است هر یک از این زیر ساخت ها دچار اشکال شود.

به طور مثال اتصال در سیم کشی از جمله موارد لازم به تعمیر می باشد. با بررسی تیم حرفه ای نیازها مشخص می گردد. تعمیر لوله کشی یا تغییر آن به طور کامل تصمیمی است که یک متخصص باید بعد از بررسی موارد گوناگون بگیرد. در صورتی که قدمت ساختمان زیاد باشد لازم است تا کل زیر ساخت ها تغییر یابد.

مرحله بازسازی آشپزخانه

مرحله تغییر در آشپزخانه از مراحل بازسازی خانه باید با دقت کامل انجام گیرد. آشپزخانه یکی از مکان های بسیار مهم در هر خانه ای است. بعد از بررسی و تغییر زیر ساخت ها به راحتی می توان تغییر مورد نیاز را در آشپزخانه به وجود آورد.

دیوارها، کف و کابینت های موجود در آن باید بازسازی شود. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل بازسازی ساختمان می باشد. انتخاب نوع کابینت از جمله انتخاب های مهم در انجام بازسازی آشپزخانه می باشد. جنس و رنگ کابینت حتما باید به صورت کاملا اصولی انتخاب گردد.

معمولا کف و دیوارهای موجود در آشپزخانه توسط کاشی پوشیده می شود. البته در مواردی افراد برای دیوار از کاغذ دیواری نیز استفاده می نمایند. جنس کاشی استفاده شده در کف آشپزخانه باید مرغوب باشد و استانداردهای لازم در هنگام اجرای آن رعایت شود.

ضد آب بودن کاغذ دیواری و رنگ دیوارها از جمله موارد بسیار مهم در مراحل بازسازی ساختمان می باشد. آشپزخانه مکانی است که باید به صورت مرتب تمیز شده و مورد شستشو قرار بگیرد. بهتر است قبل از انجام مراحل بازسازی ساختمان متریال و مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

انتخاب سینک و شیرآلات مدرن برای آشپزخانه سبب می شود تا یک بازسازی حرفه ای را انجام داده باشید. این مرحله از مراحل بازسازی ساختمان نیاز به دقت و تحقیق زیادی دارد. انتخاب رنگ کابینت می تواند تاثیر بسیار زیادی را در کل دکوراسیون خانه ایجاد نماید.

در حال حاضر برای انجام مراحل بازسازی ساختمان و انتخاب رنگ متریال ها بیشتر از رنگ های ساده و یک دست استفاده می شود. رنگ های سفید و طوسی از جمله موارد شیک و بسیار ترند در دنیای دکوراسیون به حساب می آیند. سینک و سایر موارد موجود در آشپزخانه نیز باید با توجه به نیاز افراد خانواده انتخاب گردد.

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

مرحله کف سازی در بازسازی ساختمان

یکی دیگر از مراحل بسیار مهم از مراحل بازسازی ساختمان کف سازی می باشد. در اغلب موارد ساختمان های قدیمی دارای کف مناسبی نیستند و حتما باید اقدامات لازم برای تغییر کف آپارتمان انجام گیرد. استفاده از پارکت، سرامیک، موکت و یا چوب ترمووود برای کف سازی بسیار متداول می باشد.

قطعا انتخاب متریال مناسب بازسازی باید بنابر سلیقه و نیازهای افراد انجام گیرد. سنگ و سرامیک در کف سازی برای افزایش نور در محیط استفاده می شود. این متریال ها خاصیت انعکاس نور را دارند و به راحتی می توان نور محیط را توسط آن ها افزایش داد.

در مواردی افراد طرفدار استفاده از چوب و پارکت در کف سازی می باشند. پارکت در رنگ های مختلفی وجود دارد و هر کس می تواند بنابر سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب نماید. متریال چوب بیشتر با بدن انسان سازگار است و در صورتی که در مراحل بازسازی ساختمان از آن استفاده نمایید، سلامتی را برای خود و خانواده به ارمغان خواهید آورد.

در هنگام انجام مراحل بازسازی ساختمان و انتخاب متریال برای کف سازی باید موارد بسیاری را مد نظر داشته باشید. به طور مثال اگر در خانه افراد سالمند و کودکی دارید بهتر است از سنگ و سرامیک استفاده نکنید.

موکت از دیگر موارد است که برای کف سازی می توان از آن استفاده نمود. مراحل بازسازی ساختمان حتما باید تحت نظر یک فرد حرفه ای انجام گیرد. موکت انتخاب شده بر زمین باید دارای جنس مرغوبی باشد.

معمولا افراد دارای کودک موکت را برای کف سازی انتخاب می نمایند تا زمین نرم و راحتی فراهم آید و کودک به راحتی توانایی بازی و حرکت در خانه داشته باشد.

رنگ و طرح استفاده شده در موکت حتما باید هماهنگ با کل دکوراسیون منزل باشد. البته توجه داشته باشید که شستشوی موکت کار راحتی نیست و شما حتما باید در بازه های زمانی کوتاهی آن را تمیز کنید.

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

مرحله بازسازی دیوارها در مراحل بازسازی ساختمان

ایجاد تغییر در دیوارها از جمله مراحل بازسازی ساختمان می باشد که حتما باید توسط افراد متخصص انجام گردد. در مواردی ممکن است تیغه ها و یا دیوارهایی در فضا وجود داشته باشد که مانند یک مانع در منزل عمل نمایند.

قطعا برداشتن و حذف کردن این تیغه های مزاحم در مراحل بازسازی ساختمان می تواند سبب گسترش فضا و بزرگ تر شدن منزل شود. همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد برای این کار حتما باید مجوزهای لازم را دریافت نمایید.

انتخاب رنگ دیوارهای نیز از جمله موارد اساسی در مراحل بازسازی ساختمان می باشد. کاغذ دیواری یا رنگ روغن از جمله مواردی هستند که می توان به وسیله ی آن ها پوشش مناسبی را برای دیوارها ایجاد نمود.

در صورتی که متراژ محیط کم است حتما باید از رنگ های روشن و سفید استفاده گردد، استفاده از رنگ های تیره در محیط های کوچک سبب می شود تا فضا حالت خفه ای داشته باشد.

بهتر است برای انجام این مرحله از مراحل بازسازی ساختمان حتما از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید. توجه به ترندهای موجود نیز کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

قوانین بازسازی خانه و مراحل انجام آن به چه صورت است؟

نکات مهم بازسازی خانه که باید رعایت کنید

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام انجام مراحل بازسازی ساختمان توجه به بودجه مالی می باشد. شما باید در ابتدای کار بودجه ی مشخصی را برای مراحل بازسازی ساختمان در نظر داشته باشید. انتخاب مواد اولیه و متریال حتما باید بر اساس این بودجه انجام شود.

به طور مثال اگر شما برای انجام هر یک از مراحل بازسازی آپارتمان یا خانه از متریالی استفاده نمایید که نیاز به بودجه مالی بسیار زیادی دارد، ممکن است در آخر کار دچار کمبود بودجه شوید. بهتر است قبل از شروع کار بودجه اختصاص داده شده برای این کار را به همراه طراح متخصص خود بررسی نمایید.

در مراحل بازسازی ساختمان حتما باید به نوع سیستم های سرمایش و گرمایش نیز توجه زیادی شود. روش های قدیمی مانند استفاده از بخاری و سایر موارد قطعا انتخاب مناسبی نیست و حتما باید از تکنولوژی های جدید استفاده گردد.

انتخاب دستگاه های هوشمند و با کیفیت سبب خواهد شد تا هیچ اتلاف انرژی در محیط وجود نداشته باشد و شما به راحتی دمای منزل را متعادل سازید.

به طور کلی مراحل بازسازی ساختمان حتما باید تحت نظر افراد حرفه ای انجام گیرد تا در وقت، انرژی و هزینه صرفه جویی های لازم انجام گردد. توصیه می شود قبل از اقدام برای شروع کار حتما اطلاعات کافی را در زمینه مراحل بازسازی ساختمان های قدیمی به دست آورید تا بعدا با مشکلات احتمالی درگیر نشوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است