مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد

چک لیست کارهای بازسازی ساختمان چیست؟

آیا به بازسازی کل خانه خود فکر می کنید؟ در صورتی که تعریف دقیقی از بازسازی ساختمان داشته باشید، داشتن یک چک لیست می تواند کمک کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیزهایی که باید انجام شود را پوشش می دهید و هیچ مرحله‌ای از قلم نیافتاده است. نکات کلیدی در مورد تهیه چک لیست بازسازی ساختمان وجود دارد.

چک لیست بازسازی ساختمان، یک ابزار مدیریتی محسوب می شود. این چک لیست، فهرستی از وظایف، فعالیت ها و کارهای مختلفی که برای رسیدن به نتیجه مناسب لازم است؛ ارائه می دهد.

هدف از تهیه چک لیست ها، ایجاد اطمینان از انجام تمامی مراحل بازسازی ساختمان و نظارت دقیق بر پروژه است. در واقع، در چک لیست بازسازی ساختمان، تمامی مواردی که ممکن است در کار مشکل یا خطایی ایجاد کند؛ حذف می شود. همچنین چک لیست، بر انجام کارها به صورت منظم، نظارت دارد.

چک لیست بازسازی ساختمان، برآوردی کلی از هزینه ها و زمان انجام بازسازی ارائه می دهد. همچنین، اینکه چه فعالیتی در چه مرحله ای از کار و با چند نیرو انجام می شود؛ در چک لیست بازسازی وجود دارد. اگر در پروژه های بازسازی از چک لیست استفاده نکنیم؛

ممکن است موارد مهم را فراموش کنیم. در نتیجه، در هزینه ها خطا به وجود آمده و اشتباهات مالی زیادی رخ می دهد. در چک لیست بازسازی ساختمان، هر فعالیت با هزینه مربوطه به آن نوشته می شود و در انتهای پروژه ممکن است یکسری از آیتم ها به علت کمبود بودجه حذف شوند.

همچنین در صورت کافی بودن بودجه فعالیت یا آیتم های جدیدی به پروژه اضافه شوند.

مراحل بازسازی ساختمان موارد زیادی را شامل می شود و به طور معمول برای کارفرما استرس زا می باشد. این استرس می تواند مربوط به نتیجه کار، کافی بودن بودجه و … باشد. در این موارد، داشتن یک چک لیست بازسازی ساختمان، بسیار کمک کننده واقع می شود.

زیرا زمان اتمام کار، نتیجه کلی کار و هزینه تقریبی آن را مشخص می کند و نتیجه ی کار را به سمت عالی شدن سوق می دهد. این عالی شدن همان هدف تهیه چک لیست است.

چک لیست چیست؟

چک لیست یک ابزار مدیریتی است که وظایف، فعالیت ها و رفتارهای مختلفی را فهرست می کند که برای دستیابی به یک نتیجه سیستماتیک باید دنبال شوند. چک لیست ها با هدف نظارت بر وظایف یا پروژه ها و حصول اطمینان از اجرای تمامی موارد مهم در مراحل بازسازی ساختمان ایجاد میشوند.

به این ترتیب، موردی را که ممکن است نتایج کار را به خطر بیندازد، کنترل نموده و در صورت لزوم از لیست حذم می نماییم. علاوه بر این، با تنظیم چک لیست بازسازی ساختمان میتوان اطمینان حاصل کرد که فعالیت ها به صورت منظم و سازمان یافته تکمیل می شوند.

حال بیایید به پروژه بازسازی خودمان بازگردیم. در واقع میتوان گفت که برای آغاز مراحل بازسازی ساختمان نیاز شدیدی به یک طرح مصوب وجود دارد و بقیه موارد در اولویت های بعد قرار می گیرند. بنابراین قصد داریم تا در ادامه، یک نمونه چک لیست بازسازی ساختمان را برای شما ترسیم نماییم.

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد

 

مزایای تهیه لیست کارهای بازسازی ساختمان چیست؟

چک لیست بازسازی ساختمان، در نگاه اول یک مورد بسیار ساده در بازسازی ساختمان به نظر می آید؛ اما تاثیر آن در روند پیشرفت کار بسیار زیاد است. اهمیت تهیه چک لیست را می توان در کتاب های زیادی که درباره ی مدیریت زمان نوشته شده است؛ مشاهده نمود. که در همه ی آن ها به اهمیت بالای تهیه چک لیست اشاره شده است.

چک لیست بازسازی ساختمان مزایای زیادی دارد که از آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بهره وری را افزایش می دهد.
  • انگیزه کارمندان را افزایش می دهد.
  • سبب خلق ایده های نو و خلاقیت در کار می شود.
  • در انجام پروژه نظم و سازماندهی ایجاد می کند.
  • سبب ساده تر شدن برونسپاری کارها می شود.
  • خطاهای کار را به حداقل می رساند.
  • آیتم های اضافی به راحتی حذف می شوند.
  • پروژه از مسیر هدف خارج نمی شود.
  • دید کلی از نتیجه پروژه ایجاد می کند.

چک لیست بازسازی ساختمان ابتدایی چیست؟

چک لیست بازسازی ساختمان، در بسیاری از مواقع به امور تخصصی مربوط هستند که بررسی آن ها از قبل انجام می شود. اما برای تهیه یک چک لیست ابتدایی می توانید مراحل ساده ای را طی کنید که به روند پیشرفت پروژه، کمک بسیاری می کند. در واقع، برای تهیه یک چک لیست ابتدایی، باید گام های ساده ای را طی کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • بررسی اشتباهات سهوی: پیدا کردن اشتباهات، شکست ها و علت آن ها اولین قدمی است که باید برای تهیه یک چک لیست بردارید. این مورد، سبب هدفمند شدن چک لیست شما و کاهش اشتباهات سهوی می شود.
  • افزایش ورودی های چک لیست: در بیشتر کارها، مشورت گرفتن یکی از مراحل غیر قابل حذف به شمار می رود. در واقع، قبل از شما کسانی بوده اند که مراحلی مانند پروژه شما را طی کرده و به اتمام رسانده اند و با مشکلاتی رو به رو شده اند. آگاهی از این مشکلات، می تواند بروزشان را در پروژه شما کاهش دهد.
  • آیتم های کار را بنویسید: در مرحله ای که شما از خطاهای سهوی خود و مشکلات ایجاد شده برای دیگر کارفرماها مطلع شده اید؛ نیاز به نوشتن آیتم هایی است که برای انجام پروژه تان در نظر دارید. در چک لیست ابتدایی، پس از انجام هر آیتم، می توانید جلوی آن تیک بزنید و به ادامه کار بپردازید.
  • درباره ی مراحل پروژه توضیح دهید: توضیح روند پروژه می تواند به صورت خلاصه نویسی رو به روی آیتم ها یا برای نیروهای کار انجام شود. این موضوع، می تواند خطاهای احتمالی توسط کارکنان را کاهش دهد.
  • سنجش و بهبود چک لیست: در مرحله ای که چک لیست آماده است؛ باید به سنجش آن بپردازید و ایرادهای آن را شناسایی کرده و آن ها را اصلاح کنید. سپس پروژه را شروع کنید.

چک لیست کارهای بازسازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

مراحل بازسازی ساختمان، با کمک یک چک لیست بازسازی به راحتی انجام می شود. علت اصلی شکست بعضی پروژه های بازسازی ساختمان، نداشتن یک برنامه دقیق است. این تفکر که برای بازسازی ساختمان، چک لیست ضروری نیست؛ سبب ایجاد مشکل در روند انجام پروژه می شود. در واقع، می توان گفت مهم ترین بخش بازسازی یک ساختمان، برنامه ریزی و تهیه چک لیست می باشد.

در نتیجه، افرادی که برای بازسازی ساختمان چک لیست تهیه می کنند؛ همواره به نتیجه بهتری می رسند. چک لیست بازسازی ساختمان موارد بسیاری را شامل می شود. از مهم ترین آیتم هایی که برای این چک لیست ضروری است؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف شما از بازسازی ساختمان چیست؟

یکی از مهم ترین مواردی که در چک لیست ضروری است؛ هدف بازسازی ساختمان می باشد. از اهداف مهم بازسازی یا نوسازی ساختمان، می توان به جلوگیری از فرسودگی، افزایش مقاومت ساختمان، تهیه فضای جدید، افزایش آسایش برای ساکنین ساختمان، زیباسازی ساختمان و … اشاره کرد.

در واقع، برای هرکدام از این اهداف، پروژه و آیتم های موجود در آن، متفاوت واقع می شود. در نتیجه مشخص کردن هدف شما از بازسازی ساختمان، بسیار مهم است.

  • بودجه شما برای بازسازی ساختمان چقدر است؟

بعد از مشخص کردن هدف شما از بازسازی ساختمان، تعیین بودجه، مرحله ای بسیار مهم به شمار می رود. در واقع، آیتم های موجود در چک لیست به بودجه شما بستگی دارد. هرچه بودجه بیشتر باشد؛ آیتم های موجود در چک لیست بیشتر می شود و در صورت کمبود بودجه، آیتم های غیر ضروری که هزینه زیادی دارند؛ حذف می شود.

  • آیا برای بازسازی ساختمان نیاز به وام دارید؟ 

بسیاری از افراد برای بازسازی ساختمان خود بودجه بسیار کمی دارند و برای تامین بودجه خود به گرفتن وام احتیاج دارند. اینکه چه زمانی و چگونه برای درخواست وام اقدام می کنید در انجام پروژه و زمان شروع آن تاثیر بسیار زیادی دارد. در واقع، برای بازپرداخت وام و ضرر نکردن، لازم است که چک لیست بازسازی ساختمان با دقت زیادی تهیه شود و از انجام هر آیتم غیرضروری اجتناب شود.

  • بهترین پیمانکار ساختمان را انتخاب کنید

همه ی ما با اصطلاح هرکاری را باید به کاردان سپرد؛ آشنا هستیم. بنابراین، مطلوب است که پروژه بازسازی ساختمان خود را به یک پیمانکار متخصص بسپاریم. این کار از مهم ترین موارد برای بازسازی ساختمان، محسوب می شود.

پیمانکار خوب، پیمانکاری است که در کار خود منظم، خوش قول، قوی از نظر فنی و اجرایی و داشتن نرخ مناسب برای انجام کار می باشد. همچنین اخلاق خوب، اطلاعات بالا و تجربه، از دیگر ویژگی های یک پیمانکار خوب است.

شما قبل از سپردن پروژه به پیمانکار، می توانید رزومه آن را بررسی کنید و بی شک، پیمانکاری که در تمامی پروژه های خود به خوبی عمل کرده است؛ می تواند گزینه مناسبی برای پروژه شما باشد.

  • طراحی و بازسازی منزل و ساختمان را با کمک معمار یا فرد متخصص انجام دهید

پس از انتخاب پیمانکار پروژه، باید معمار مناسب، برای طراحی بازسازی ساختمان خود را پیدا کنید. انتخاب یک معمار مناسب که طراحی خوبی ارائه دهد؛ ممکن است تا سالیان سال ساختمان شما را مدرن به نظر بیاورد. خدماتی که یک معمار خوب باید برای بازسازی ساختمان ارائه دهد؛ شامل موارد زیر است:

  1. مشاوره ساخت و ساز
  2. نقشه برداری
  3. تخریب ساختمان
  4. خدمات دکوراسیون داخلی
  5. خدمات نماسازی
  6. نصب سرامیک، کاشی و سفیدکاری
  7. آجرکشی و ساخت انواع دیوار
  8. ارائه نقشه برای فضای جدید
  • آیا ساختمان در کنار بازسازی نیاز به مقاوم سازی هم دارد؟

مقاوم سازی یک ساختمان، به معنای بهبود مقاومت آن در برابر عوامل محیطی و مکانیکی است. روش های بسیار زیادی برای مقاوم سازی ساختمان وجود دارد. در واقع، هدف اصلی مقاوم سازی، افزایش استحکام زیرساخت های ساختمان می باشد.

در صورتی که نوسازی، بیشتر روی فاکتورهای زیبایی ساختمان، تمرکز می کند. بنابراین، اگر ساختمان شما نیاز به زیباسازی دارد و علاوه بر آن از استحکام بالایی برخوردار نیست؛ می توانید با مشورت متخصصین این حوزه به مقاوم سازی ساختمان خود نیز بپردازید.

  • آیا برای بازسازی ساختمان باید مجوز دریافت کنیم؟

در صورتی که بازسازی ساختمان شما جزئی باشد؛ به دریافت مجوز احتیاج ندارید. در واقع برای بررسی این مورد از چک لیست بازسازی ساختمان باید به مراحل بازسازی ساختمان خود نگاه کنید.

اگر این چک لیست شامل مواردی از جمله رنگ آمیزی، تعمیرات استخر، تعویض درب وپنجره، مرمت کردن بام، نصب شوفاژ، لوله کشی آب، فاضلاب و گاز یا نماکاری دیوارها است؛ نیاز به اخذ مجوز ندارید. اما در غیر این صورت باید در پی کسب مجوز از شهرداری باشید.

  • آیا باید قبل از انجام بازسازی ساختمان نقل مکان کنید؟ 

در بیشتر موارد پاسخ این سوال بله است. در واقع، افرادی که می خواهند ساختمان خود را بازسازی کنند؛ در حین انجام مراحل بازسازی ساختمان باید خود را برای نقل مکان آماده کنند.

زیرا در مراحل بازسازی ساختمان، صداهای بلند و گوش خراشی وجود دارد که می تواند برای ساکنین ساختمان، بسیار آزاد دهنده باشد و آرامش آن ها را سلب کند. بنابراین، بهتر است در حین بازسازی، نقل مکان کنید.

  • بازسازی ساختمان را زمان بندی کنید

یکی دیگر از موارد مهم در چک لیست بازسازی ساختمان، زمان بندی بازسازی آن می باشد. در واقع در همان ابتدای کار، باید بدانیم که بازسازی ساختمان، چقدر زمان می برد. البته عددی که ارائه می شود؛ یک عدد تقریبی است و ممکن است در نهایت این زمان، بیشتر یا کمتر باشد. زمان مورد نیاز برای بازسازی ساختمان به موارد زیر بستگی دارد:

  1. سال ساخت ساختمان
  2. نوع بازسازی
  3. کاربری ساختمان
  4. متراژ ساختمان
  5. منطقه و محله
  6. فصل و آب و هوا
  7. کیفیت کار
  • بستن قرارداد و شروع کار بازسازی ساختمان

در نهایت، پس از تهیه چک لیست بازسازی ساختمان، زمان بستن قرارداد پیمانکار، معمار و دیگر نیروهای کاری بوده تا بازسازی ساختمان خود را شروع کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در تمام مراحل بازسازی ساختمان، حضور داشته باشید و با چک کردن موارد مهم موجود در چک لیست بازسازی ساختمان، از انجام تمامی مراحل، اطمینان حاصل کنید.

برای چک لیست صفر تا صد بازسازی خانه و ساختمان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

چک لیست بازسازی ساختمان، تک تک مواردی را که باید در حین پروژه بازسازی ساختمان، صورت بگیرد؛ شامل می شود. در چک لیست بازسازی ساختمان، تمام آیتم های پروژه، با اولویت بندی، زمان و هزینه هرکدام نوشته می شود.

به طور کلی بازسازی هر ساختمان می تواند به دو صورت انجام شود. اول بازسازی است که طوری انجام می شود که هویت اصلی خانه حفظ شود و دوم نوسازی است که در آن علاوه بر تعمیر فضاهای موجود در خانه، هویت اصلی آن تغییر می کند.

حال اینکه شما به چه سبکی بازسازی کنید؛ به سلیقه تان بستگی دارد. همچنین می توانید از گروه های متخصص در این مورد مشورت بگیرید.

مراحل بازسازی ساختمان، در نهایت سبب تغییراتی در ساختمان شما می شود. بنابراین هر سبک از بازسازی برای ساختمان شما مناسب نیست و باید قبل از انجام بازسازی ساختمان، یکسری سوالات از خود بپرسید:

  • پتانسیل بازسازی خانه شما چقدر است؟
  • آیا برای بازسازی که در نظر گرفتید؛ فضای کافی وجود دارد؟
  • خانه هایی شبیه به خانه خود را بررسی کنید و ببینید که آیا بازسازی برای آن ها موفقیت آمیز بوده است یا خیر؟
  • هزینه و زمان کافی برای بازسازی ساختمان شما چقدر است؟
  • آیا بازسازی سبب افزایش قیمت ساختمان شما می شود یا خیر؟

مراحل بازسازی ساختمان به دو صورت انجام می شود. یکی بازسازی زیرساخت ساختمان و دیگری بازسازی دکوراسیون آن است. از مراحل این بازسازی ها می توان به ترتیب به ارزیابی خانه، شناسایی محل هایی که دچار پوسیدگی شده اند، بررسی کف و سقف ساختمان، زیر سازی ها، نصب درب و پنجره جدید و در نهایت انتخاب نوع متریال می باشد.

چک لیست بازسازی ساختمان، آیتم های مهمی را شامل می شود که سعی کنید تمامی این آیتم ها را در چک لیست خود به کار بگیرید. در ادامه به بررسی چند مورد از این آیتم ها می پردازیم:

  1. تخریب دیوارهای اضافی و احداث تیغه بندی جدید برای داخل و خارج خانه
  2. تعویض و نصب درب و پنجره ها(در صورت کافی بودن بودجه استفاده از درب های ضد سرقت)
  3. تغییر آشپزخانه و لوازم موجود در آن
  4. تعویض پوشش سقف ساختمان
  5. کف سازی جدید برای خانه شامل استفاده از سرامیک ها، سنگ ها، پارکت و …
  6. تعویض قطعاتی که فرسوده شده اند.
  7. رنگ آمیزی دیوارها یا نصب کاغذ دیواری
  8. حل مشکلات مربوط به رطوبت خانه
  9. بررسی چاه فاضلاب

نمونه یک چک لیست جهت بازسازی ساختمان

اولین چیزی که باید در چک لیست بازسازی ساختمان خود اضافه کنید، داشتن یک برنامه است. داشتن برنامه کمک می کند تا در گام اول مدت زمان بازسازی ساختمان کلنگی را مدیریت کنید.

فهرستی از کارهایی که قرار است انجام دهید و قراردادهایی که قرار است منعقد کنید، تنظیم کنید. پیمانکارانی را در منطقه خود پیدا کنید که میتوانند متناسب با بودجه شما کار انجام دهند.

هر گونه مجوز شهری را که نیاز دارید، اخذ کنید. رعایت تمامی این موارد قبل از شروع مراحل بازسازی ساختمان ضروری است. پیشنهاد می کنم مقاله “ویژگی های پیمانکار بازسازی ساختمان” را قبل از عقد قرارداد بازسازی ساختمان حتما مطالعه کنید.

اسکلت ساختمان خود را بررسی کنید

از متخصصین بخواهید فونداسیون، نما، سقف، پنجره ها، لوله کشی و سیستم های الکتریکی را بررسی کنند تا مطمئن شوند که نیازی به مقاوم سازی ساختمان در آن قسمت وجود ندارد. بنابراین با توجه به چک لیست آیتم های بازسازی ساختمان خود، نیازی نیست که با هزینه گران قیمتی متوجه شوید که آیا انجام برخی کارها ضرورتی دارد یا خیر، در حالی که فونداسیون خانه شما به بازسازی نیاز دارد.

بر اساس لیست کارهای بازسازی خود، تخریب را آغاز کنید
یک سطل زباله بزرگ برای نگهداری کلیه ی زباله های خود تهیه کنید و عملیات تخریب و حذف را آغاز کنید. کابینت ها را بیرون بیاورید، دیوارها را بردارید و کاشی های قدیمی را از بین ببرید. اگر در حین انجام مراحل بازسازی ساختمان در خانه زندگی نمی‌کنید، تا جایی که می‌توانید آن را سریع تر تخریب کنید.

ساختارهای جدید را چارچوب بندی کنید
اگر در طی انجام آیتم های بازسازی ساختمان اقدام به افزودن یا حذف دیوار کردید در صورت نیاز، تیرهای نگهدارنده اضافه کنید. پنجره ها و درهای بزرگ، اضافه یا حذف کنید و هر کار دیگری که مربوط به سازه است انجام دهید.

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد
کلیه ی مراحل بازسازی را به دقت بررسی و از انجام آن اطمینان پیدا کنید.

برق، لوله کشی و کانال جدید اضافه کنید
به چک لیست بازسازی ساختمان خود توجه کنید. دقت داشته باشید که وارد کردن لوله ها، افزودن سیم کشی های برق جدید یا تجهیز سیستم تهویه می بایست قبل از نصب عایق و دیوار کامپوزیت انجام شود.

دیوارها را عایق بندی کنید، سپس دیوارهای کامپوزیت را نصب کنید
در ضمن ادامه‌ی مراحل بازسازی ساختمان، به عملیات نصب و عایق سازی دیوارها بپردازید. پس از انجام، می توانید دیوار کامپوزیت را نصب کنید.

نصب پنجره ها و نجاری
پس از اتمام عملیات نصب دیوارها، میتوانید اقدام به نصب پنجره های جدید نمایید. همچنین می‌توانید در مدت زمان انجام این مرحله از آیتم های بازسازی ساختمان، قالب‌های جدید، قرنیزها، تزئینات و تو کارها را نصب نمایید.

طبق توصیه چک لیست مراحل بازسازی ساختمان، دیوارها را کامل نمایید
کاغذ دیواری ها را نصب کنید و کلیه ی امور مربوط به دیوارهای خود را تکمیل نمایید.

کفپوش جدید را نصب نمایید
در نهایت کفپوش خود را نصب کنید. این عملیات اغلب به عنوان آخرین مرحله در لیست کارهای بازسازی قرار گرفته و به انجام می رسد. به این دلیل که کفپوش جدید، کاشی، چوب سخت، لمینت و سایر سطوح، در هنگام انجام سایر آیتم های بازسازی ساختمان آسیب نبینند.

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد
در مرحله ی آخر بازسازی با نصب کفپوش، فضای خانه شیک و متفاوت خواهد شد.

آیا باید قبل از انجام مراحل چک لیست بازسازی ساختمان، نقل مکان کنید؟

در حالت ایده‌آل اندازه و دامنه بازسازی، وضعیت خانواده و سبک زندگی شما تعیین می‌کند که آیا باید نقل مکان کنید یا خیر. در نهایت، همه چیز به نیازها و خواسته های فردی شما برمی گردد.

مراحل بازسازی ساختمان، چک لیست طراحی داخلی

قبل از شروع این مرحله:

  1. با پیمانکاران خود صحبت کنید و مطمئن شوید که کلیه ی امور و مراحل بازسازی ساختمان را در چک لیست خود وارد کرده اید.
  2. برنامه های خود را دوباره مرور کنید.
  3. تعمیرات را آغاز کنید.

در این مرحله از آیتم های بازسازی ساختمان باید سیستم هایی را که نیاز به ارتقا و تجهیز دارند تعمیر یا نصب کنید. به این منظور شما باید کارشناسان دارای مجوز مانند؛ پیمانکاران HVAC، برق و لوله‌کش را جهت ارزیابی و تعمیر تجهیزات و سیستم های خانه خود استخدام کنید.

از ایده هایتان اطمینان حاصل کنید و در مورد نیازهای خود دقیق باشید و ببینید چه می خواهید. بر این اساس، پیمانکاران در نهایت مراحل بازسازی ساختمان را آغاز خواهند کرد. این مهم در آینده پروژه شما بسیار اثر گذار خواهد بود.

تعمیر/تعویض کفپوش
همیشه قبل از نصب یک طبقه جدید برای خانه خود، هزینه، دوام و جذابیت را در نظر بگیرید. طبقه جدید ممکن است نمای زیبایی به ملک شما بدهد، اما این امر لزوماً به این معنی نیست که در طول زمان همان تأثیر را خواهد داشت.

در چیدمان و فضا آرایی آشپزخانه خود تغییرات لازم را اعمال کنید
می‌توانید کابینت‌ها، محل‌های ذخیره‌سازی یا میزها را کاملاً تغییر دهید اما لزوماً همیشه به این کار نیازی نیست. شما باید شرایط عناصر موجود را بررسی کنید و طبق آن، گزینه‌ای را انتخاب کنید که انجام آن امکان پذیر باشد.

در آشپزخانه، حتی جزئی ترین به روز رسانی‌ها می تواند ظاهر فضای ساختمان را کاملاً متحول کند. به عنوان مثال، می توانید کفپوش جلوی سینک را تعویض کنید. همچنین می‌توانید کفپوش اصلی را اصلاح کنید یا به سراغ کفپوش لمینت بروید تا ظاهری کاملا متفاوت داشته باشید.

همچنین در حین انجام مراحل بازسازی ساختمان و فضایی همچون آشپزخانه، باید بررسی کنید که آیا کفپوش آشپزخانه کثیف یا شکسته هست یا خیر. در حالت ایده آل، بهتر است برای ارتقای ظاهر خانه خود به سراغ پوشش کف اتاق‌ها بروید.

کارشناسان در این رابطه توصیه می کنند که با یک متخصص تماس بگیرید و به دنبال هیچ فعالیت سرخودی نباشید زیرا، هر مشکلی در خصوص کفپوش بسیار مهم است. برای آشنای بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله “بازسازی آشپزخانه قدیمی” که توسط تیم تحریریه شرکت بازسازی عمران دژ تهیه شده است را مطالعه کنید.

کل خانه را دوباره رنگ آمیزی کنید
جای تعجب نیست که یک لایه رنگ تازه میتواند به طور کامل جلوه ی خانه شما را تغییر دهد. انجام این مورد از آیتم های بازسازی ساختمان، برای هر پروژه بازسازی ضروری است، به خصوص اگر دیوار کامپوزیت را تعمیر یا اضافه کرده باشید.

پس از اتمام کار تعمیر، فضای داخلی خانه خود را برای رنگ آمیزی آماده کنید. اگر می خواهید کابینت آشپزخانه یا حمام خود را رنگ آمیزی کنید در ابتدا مطمئن شوید که آنها از قبل به خوبی سمباده کشی شده اند. کلیه‌ی چیزهایی را که نمی خواهید رنگ کنید، با پلاستیک یا نوار رنگ آمیزی بپوشانید.

فضای خانه را نورانی و روشن کنید
در حالی که ما همواره در ضمن بررسی چک لیست بازسازی ساختمان مشغول بازسازی آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن و اتاق خواب هستیم اغلب از یک مورد مهم غفلت میکنیم، نور کافی.

در واقع این مورد یکی از مهمترین عواملی است که میتواند فضای خانه شما را دلنشین تر و روشن تر کند. بنابراین، انتخاب گزینه‌هایی مانند لامپ‌های کف، چراغ‌های هنری، لامپ‌های رومیزی یا سایر وسایل روشنایی سقفی، همه راه‌های عالی برای روشن‌تر کردن فضای خانه شما هستند.

بسته به بودجه در نظر گرفته شده برای انجام مراحل بازسازی ساختمان و نیز سبک خانه خود، می توانید گزینه های متنوعی را انتخاب کنید. هنگامی که طراحی فضای داخلی ساختمان به پایان رسید، دیگر زمان آن است که به نیازها یا الزامات بیرون ساختمان رسیدگی کنید.

 

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد
انجام موارد موجود در چک لیست، شما را در انجام اصولی مراحل بازسازی ساختمان راهنمایی خواهد کرد.

بازسازی خانه، چک لیست طراحی نمای بیرونی

آیا امور مربوط به طراحی داخلی ساختمان خود را به اتمام رسانده اید؟ در این مرحله باید به تمام گزینه هایی که به ارتقای جذابیت خانه شما کمک می کند، نگاهی بیندازید. در ادامه مواردی را ذکر خواهیم کرد که میتوانید از آن ها برای تحقق این مهم استفاده نمایید.

1. نمای ورودی خانه خود را ارتقا دهید

مردم معمولاً قبل از اینکه وارد خانه شما شوند، تصمیم خود را در مورد ظاهر خانه شما می گیرند. به همین دلیل است که هرگز نباید قدرت نمای ورودی را دست کم بگیرید. بنابراین ورودی ساختمان را با استفاده از رنگ آمیزی یا تعویض چراغ های ایوان جلویی زیباتر کنید. حتی می توانید با تمیز کردن کامل درب جلو، ظاهری تازه به آن ببخشید.

2. یک منظره جذاب ایجاد کنید
زمانی که مراحل بازسازی ساختمان و طراحی فضای داخلی خانه خود را کامل کردید، می توانید به منظور افزایش جذابیت نمای بیرونی، چمن های اطراف ساختمان را مرتب کنید. کار را با کوتاه کردن چمن ها شروع کنید.

درختچه ها و بوته ها را هرس کنید تا چمنزاری زیباتر بسازید و در نهایت جلوه ی خانه خود را فریبنده کنید. همچنین میتوانید اقدام به کاشت و پرورش گل، سبزیجات و یا درختان میوه کنید. این کار به طور قطع زیبایی محیط خانه شما را دو چندان می کند.

گاهی اوقات حتی استخدام یک منظره ساز به منظور زیبا آرایی محیط اطراف ساختمان، اقدامی هوشمندانه به نظر می آید. گزینه های دیگری مانند اضافه کردن یک صندوق پستی زیبا یا شماره ساختمان نیز می تواند، در بهبود نمای کلی ساختمان موثر باشد.

از چک لیست بازسازی ساختمان چه انتظاری باید داشت؟

موارد موجود در چک لیست شما را در انجام مراحل بازسازی خانه راهنمایی می کند. همچنین به شما کمک می کند تا برای امور فنی ساده تر و کارهایی که کمترین میزان حساسیت را در لیست کارهای بازسازی ساختمان دارند مانند؛ رنگ‌آمیزی اتاق یا بازسازی پاسیو، آماده شوید. همچنین به شما نکاتی را جهت رسیدن به شرایط مطلوب به هنگام انجام مراحل بازسازی خواهد آموخت که در ادامه به چند مورد مهم از آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. بدانید که اگر برنامه منسجم و منابع قابل اعتمادی داشته باشید، می توانید با فراز و نشیب ها کنار بیایید.
  2. هنر سازش را بیاموزید. به ندرت کسی می تواند هر آنچه را که می خواهد، از یک بازسازی به دست آورد. محدودیت‌ها می‌توانند شامل عدم پتانسیل ساختمان جهت اجرای خواسته شما یا مکفی نبودن بودجه‌ی بازسازی جهت دستیابی به آن باشد. با این حال اگر به دنبال آن باشید، همیشه حد وسطی وجود خواهد داشت.
  3. برای نقل مکان در حین انجام مراحل بازسازی ساختمان آماده شوید. بازسازی می تواند با صدای بلند، نا به هنجار و دلخراش همراه باشد. گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که، قبل از آغاز عملیات از خانه خود نقل مکان کنید. اگر در حال بازسازی بخش قابل توجهی از خانه خود هستید به سکونت در منزل دوستان، گرفتن یک اتاق در هتل یا رفتن به یک تعطیلات طولانی فکر کنید.
  4. قبل از شروع آیتم های بازسازی ساختمان، به همسایگان خود اطلاع دهید که ممکن است در حین عملیات بازسازی سر و صدای زیادی در اطراف خانه شما وجود داشته باشد. مودبانه است کسانی را که در مجاورت خانه شما زندگی می کنند، از مشکلات احتمالی پیش رو آگاه کنید.
  5. یک طرح امنیتی داشته باشید. کارگران چگونه به خانه ی شما وارد یا از آن خارج می شوند؟ هنگام پایان کار و خروج کارگران از ساختمان، چه اتفاقی می افتد؟ از خود بپرسید که آیا لازم است مجموعه کلیدهای اضافی بسازید یا یک سیستم هشدار نصب کنید یا خیر.

چگونه در مراحل بازسازی ساختمان صرفه جویی کنیم؟

مراحل بازسازی ساختمان، همان طور که تا اینجا خواندیم؛ نکات بسیار زیادی را شامل می شود. مهم ترین نکته، برآورد هزینه بازسازی ساختمان است. زیرا تنها راه برای بازسازی درست و انجام پروژه به بهترین شکل ممکن، برآورد هزینه ها می باشد.

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا هزینه زیاد برای بازسازی ساختمان مورد نظرتان ارزش دارد یا خیر؟ سپس از مسیرهایی بروید که بتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. برای مثال، یکی از راه های صرفه جویی در هزینه، تعویض نکردن اسکلت کلی ساختمان است.

یعنی در صورتی که اسکلت ساختمان بی نقص باشد؛ می توان آن را حفظ و ویژگی های کلی ساختمان را تغییر داد. در مورد دیگر، دقت کنید که ساختمانی که می خواهید بازسازی کنید؛ در چه نقطه ای از شهر قرار دارد.

زیرا بازسازی ساختمانی که در مرکز شهر قرارداد؛ صرفه اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت. از نکات قابل توجه دیگر، می توان به ارزش هنری ساختمان، متراژ آن، سن بنا و … اشاره کرد.

در ابتدای بازسازی یک ساختمان، همواره کارفرما در ذهن خود، هزینه ها را پیش بینی می کند. البته باید گفت که با رعایت دو نکته زیر می توانید هزینه بازسازی ساختمان را کاهش دهید.

  1. قیمت گرفتن از افراد مختلف: قبل از خرید هرچیز یا بازسازی هر قسمت از چند کارشناس قیمت بگیرید تا از هزینه ها مطلع شوید. حال، با مقایسه این قیمت ها، بهترین قیمت پیشنهاد شده، در عین حال بهترین الگوی کاری را انتخاب کنید.
  2. فکر ساختمان چند صد متری را از سرتان دور کنید: اگر تمام تمرکز شما روی افزایش متراژ خانه باشد؛ هزینه های بسیار زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. شما می توانید به جای افزایش متراژ خانه، روی کارایی فضاهایی که ایجاد می شود؛ تمرکز کنید

چگونه چک لیست مراحل بازسازی ساختمان را بر اساس موارد مناسب برنامه ریزی کنید؟

یک متخصص معتبر استخدام کنید
هنگامی که صحبت از انجام مراحل بازسازی ساختمان می شود، اکثر مردم بر روی انتخاب های زیبایی شناسی تمرکز می کنند و در کنار آن متخصصانی را استخدام می کنند تا به امور فنی و جزییات کار رسیدگی کنند.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن باشید که در هنگام انجام آیتم های بازسازی ساختمان، موارد مناسبی را جهت اجرا انتخاب کرده اید؟ معماران، طراحان داخلی و پیمانکاران عمومی همگی می توانند از طریق این برنامه انتخاب شوند و اطمینان حاصل شود که اعضای تیم شما بر روی شیوه های ساختمانی پایدار متمرکز هستند.

تجهیزات کم مصرف نصب کنید
در حمام از شیرآلات و توالت هایی که مصرف آب پایینی دارند، استفاده نمایید. اگر برایتان مقدور است وسایل پر مصرفی مانند ماشین لباسشویی را از مدلهایی که بالاترین رتبه انرژی دارند، انتخاب کنید.

از لامپ‌های LED که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها میشوند، استفاده نمایید. علاوه بر این، پمپ های حرارتی می توانند خانه شما را خنک کنند یا آب شما را بسیار موثرتر گرم کنند.

از هر فرصتی برای جایگزینی یک وسیله با سوخت فسیلی با وسیله‌ای برقی استفاده کنید. حذف سوخت های فسیلی گامی مهم به سوی ساختمان‌های کربن صفر است.

 

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد
در حین انجام مراحل بازسازی ساختمان به اصلاح کفپوش آشپزخانه و ارتقای تجهیزات آن توجه کنید.

در طی مراحل بازسازی ساختمان، از مواد سازگار با طبیعت و پرداخت های طبیعی استفاده کنید
هنگام انتخاب مواد برای ساختمان، بازسازی، طراحی داخلی و دکوراسیون، مواد طبیعی احیا کننده مانند بامبو یا چوب پنبه را در اولویت قرار دهید.

امروزه، توصیه می‌گردد که در حین انجام مراحل بازسازی ساختمان از مواد طبیعی مانند؛ کنف، کاه و چوب که می توانند کیفیت هوای داخل خانه را ارتقا و مواد شیمیایی سمی موجود در محصولات مصنوعی را حذف کنند، استفاده نمایید.

کاهش ضایعات
خرید وسایل قدیمی و دست دوم در تمامی زمینه ها از مُد گرفته تا کالاهای خانگی، به طور فزاینده‌ای در میان عموم رایج شده است. شایسته است به هنگام تدوین چک لیست بازسازی ساختمان، به ویژه در بحث بازسازی و دکوراسیون به این فلسفه سازگار با محیط زیست توجه کنید.

پیشنهاد برای مطالعه

آیا تعمیرات و بازسازی ساختمان نیاز به اخذ مجوز شهرداری دارد؟

الهام بخشیدن به بازسازی ساختمان ها

پس از تدوین چک لیست مراحل بازسازی ساختمان و در نظر گرفتن بودجه بازسازی ساختمان، فضای بازسازی شده را در ذهن خود تصور کنید. آیا به یک فروشگاه لوازم خانگی رفته اید و به وسایل، پوشش کف یا لوازم خانگی نگاه کرده اید؟ آیا می دانید سبک دلخواه شما چیست؟ بسیاری از کارشناسان طراحی به منظور شناخت این موضوع، جستجو در گوگل را پیشنهاد می کنند.

با این حال، به یاد داشته باشید که تصاویر می توانند فریبنده باشند. دیدن طراحی به صورت حضوری نیز کمک می کند تا بدانیم، در زندگی واقعی چه جلوه و جذابیتی دارد.

اگر سبک طراحی خانه هر یک از دوستان خود را می پسندید، از آنها بخواهید که برای شما چند عکس از زوایای مختلف بیرون و داخل خانه ی خود بگیرند تا برای پیمانکار خود ارسال کنید.

مراحل بازسازی ساختمان از صفر تا صد

جمع بندی و سخن آخر

مراحل بازسازی ساختمان موارد بسیار زیادی را شامل می شود و همواره افراد منتظر یک نتیجه عالی از بازسازی ساختمان خود هستند.

چک لیست بازسازی ساختمان، موردی است که می تواند در عالی شدن پروژه کمک کننده باشد و در طول مقاله با اهمیت چک لیست بازسازی ساختمان آَشنا شدیم. بنابراین، در ابتدای پروژه با تهیه یک چک لیست به پروژه خود نظم ببخشید و کارهایتان را به درستی پیش ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است