پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دارای مراحل متعددی است که بدون شک،پیمانکار پروژه تعیین کننده ی موفقیت و یا عدم موفقیت آن پروژه است. یک پیمانکار بازسازی ساختمان در تمام مسیر پروژه،همراه با کارفرما است و با پیش گرفتن یک مسیر شفاف و هدفمند به آسان تر شدن و در عین حال،لذت بخش شدن روند بازسازی کمک شایانی می کند.

آیا خودمان بازسازی را انجام بدهیم یا با یک پیمانکار قرارداد ببندیم؟

بسیاری از افراد در حین بررسی و برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی به این سوال می‌رسند که آیا باید از خدمات یک پیمانکار در این زمینه بهره ببرند یا خیر. شما می‌توانید خودتان به شخصه روند بازسازی را مدیریت کنید یا می‌توانید از خدمات یک پیمانکار بهره ببرید.

قاعدتاً هزینه بازسازی خانه کلنگی و قدیمی در صورت قرارداد بستن با یک پیمانکار بالاتر خواهد رفت. اما در این شرایط شما دردسر کمتری طی بازسازی خواهید کشید و مدت زمان بازسازی ساختمان کاهش خواهد یافت.

اگر در زمینه‌ معماری یا بنایی تجربه و تخصصی دارید، می‌توانید خودتان بدون هیچ ‌گونه ترس و نگرانی روند بازسازی را مدیریت کنید و با مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین هزینه‌ها، خانه را احیا و بازسازی کنید.

اما اگر می‌خواهید روند بازسازی خانه کلنگی با تخصص و مهارت بیشتری طی شود، قاعدتاً قرارداد بستن با یک پیمانکار انتخاب هوشمندانه‌تری خواهد بود. به این ‌موضوع توجه نمایید که حتما در قرار داد بازسازی ساختمان باید شرایط و بند های مهم را ثبت و ضبط کنید تا در ادامه در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید اقدامات قانونی را انجام دهید.

حتما به سراغ پیمانکاری بروید که تعهد کاری دارد و تلاش می‌کند تا در زمان مقرر شده روند بازسازی خانه شما را با کیفیت بالا به پایان برساند. شما می‌توانید با بررسی نمونه کار‌ها یا بازخورد‌های موجود مشتریان قبلی، روند انتخاب پیمانکار را به ‌راحتی طی کنید.

در این مقاله به این موضوع کاملا پرداخته ایم. پیشنهاد می کنم قبل از عقد قرارداد بازسازی ساختمان این مقاله را حتما مطالعه کنید.

ضرورت حضور یک پیمانکار بازسازی ساختمان مناسب

با گذشت زمان،نیاز های انسان تغییر می کنند. با تاکید بر این موضوع می توان نتیجه گرفت که بازسازی فضا موجب ایجاد فضایی بروز تر می شود.همچنین به مطابقت فضا با نیازهای ما کمک قابل توجهی می کند.

پس نباید اهمیت بازسازی را در ادامه ی مسیر زندگی خود،فراموش کرد.چرا که داشتن آرامش و آسودگی خیال در طول مسیر،به پیشرفت ما در زندگی کمک می کند.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا ویژگی های یک پیمانکار بازسازی ساختمان را بررسی کنیم تا در طول پروژه ی بازسازی،با همراهی او، به خلق فضای مطلوب خود نزدیک تر شویم.

پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
بازسازی آپارتمان،بازسازی ساختمان اداری و بازسازی تجاری نیازمند فرآیند بازسازی توام با آرامش دارد که این امر با انتخاب یک پیمانکار بازسازی ساختمان مناسب،امکان پذیر است. شرکت بازسازی خانه در طول این مسیر موظف به معرفی بهترین پیمانکار خود می باشند.

مراحل اصلی پیمانکاری ساختمان کدام است؟

هنگامی که قرار است با پیمانکار بازسازی ساختمان همکاری کنید، لازم است با مراحل کار آشنا باشید. در هر یک از این مراحل، شما و پیمانکار مورد نظر مسئولیت‌هایی را بر عهده خواهید داشت و باید طبق برنامه، بخش‌های مختلف کار را پیش ببرید. این مراحل عبارتند از:

عقد قرارداد پذیرش پروژه برای پیمانکاری

اگر تا به حال با شرکت‌های پیمانکاری بازسازی ساختمان در ارتباط بوده باشید می‌دانید که اولین مرحله از کار به بازدید ساختمان و عقد قرارداد اختصاص دارد. در ابتدا پیمانکار بازسازی ساختمان باید از محل ساختمان، موقعیت جغرافیایی، نوع کاربری، مساحت ساختمان، بخش‌های مورد بازسازی و…

اطلاعات لازم را کسب نماید. پس از بازدید، طی ملاقات شما با پیمانکار، ایده و طرح‌های طرفین مطرح می‌شود و شما با نحوه کار شرکت آشنا خواهید شد. پیمانکار در این مرحله موظف است شما را از برآورد هزینه‌ها آگاه سازد.

پس از صحبت‌های اولیه در صورت توافق، قراردادی بین کارفرما و پیمانکار بازسازی ساختمان منعقد خواهد شد. در بخشی از این قرارداد که در واقع بخش عمومی آن است، شرایط کلی قرارداد و توافقات اولیه ذکر می‌گردد.

در بخش بعدی جزئیات مربوط به بازسازی، مراحل مختلف کار و زمان دقیق انجام آن‌ها و همچنین وظایفی که بر عهده طرفین است به طور مفصل آورده خواهد شد. مبلغ دستمزد و نحوه پرداخت آن نیز باید در قرارداد قید گردد. در این مرحله ضمانت نامه‌ای نیز به عنوان حسن انجام کار باید در نظر گرفته شود.

آغاز و انجام پروژه بازسازی ساختمان

پس از عقد قرارداد، کار بازسازی طبق زمان‌بندی مندرج در قرارداد شروع خواهد شد. اگر نوع قرارداد با مصالح باشد، پیمانکار بازسازی ساختمان باید برای تهیه مصالح و لوازم مورد نیاز اقدام کرده و به جذب نیرو بپردازد. البته یک گروه حرفه‌ای بازسازی خود شامل کارشناسان مختلف فنی و طراحان باتجربه است که همگی در کنار یکدیگر می‌توانند نتیجه‌ای بسیار عالی را رقم بزنند.

طبق برنامه ریزی قبلی، تک تک مراحل بازسازی به نوبت انجام خواهند شد. در مواردی برخی مراحل به طور همزمان انجام می‌شوند تا به این ترتیب در وقت و زمان نیز صرفه جویی شود. در هر مرحله کارفرما نیز باید به وظایف خود، طبق متن قرارداد، عمل کند و در موعد مقرر پرداخت دستمزدها را بر عهده بگیرد.

پایان و تحویل پروژه بازسازی ساختمان

پس از انجام تمام مراحل کار، پیمانکار بازسازی ساختمان باید پروژه را در زمان تعیین شده، تحویل دهد. در صورتی که تأخیری در این زمان وجود داشته باشد، کارفرما می‌تواند اقدام به دریافت خسارت نماید.

در مواردی، شرکت پیمانکاری شرایطی را فراهم می‌کند تا پس از تحویل پروژه، کارفرما بتواند درخواست برخی تغییرات جزئی را داشته باشد و پیمانکار موظف به انجام آن‌ها خواهد بود.

وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان چیست؟

هنگامی که شرایطی برای همکاری بین کارفرما و پیمانکار فراهم می‌شود، خوب است هر دو طرف به وظایف خود و دیگری به طور کامل آگاه باشند. در این صورت انجام صحیح و به موقع کارها، تضمین شده خواهد بود.

جزئیات مربوط به وظایف پیمانکار، تا حدی به نوع قرارداد منعقد شده بستگی دارد. با این حال برخی از وظایف کلی که بر عهده پیمانکار بازسازی ساختمان خواهد بود، به شرح زیر است:

طراحی و تهیه پلان‌ها پروژه بازسازی ساختمان

طراحی دکوراسیون داخلی، تهیه نقشه تأسیسات، آماده سازی پلان‌ها، طراحی نمای بیرونی ساختمان و… از جمله وظایف پیمانکار بازسازی به شمار می‌روند. در صورتی که تمام این طراحی‌ها به کارشناس باتجربه گروه پیمانکاری سپرده شود (البته با تأیید کارفرما)، بدون شک نتیجه کار بی‌نقص خواهد بود.

برآورد مصالح و هزینه‌های مورد نیاز پروژه بازسازی ساختمان

یکی دیگر از وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان، برآورد هزینه‌های پروژه است. این هزینه‌ها شامل هزینه تهیه مصالح، دستمزد نیروی کار، هزینه عملیات تخریب و… خواهد بود.

از این رو در ابتدا پیمانکار باید میزان و نوع مصالح مورد نیاز را تخمین زده و بر آن اساس، برآوردی از هزینه‌ها ارائه دهد. با توجه به بودجه مورد نظر کارفرما، ممکن است در برخی از این هزینه‌ها تغییراتی ایجاد شود.

برنامه ریزی و زمان بندی دقیق پروژه، از وظایف مهم پیمانکار بازسازی ساختمان

ارائه یک زمان‌بندی دقیق و قابل اعتماد از جمله مهم‌ترین وظایف پیمانکار است. در همان ابتدای کار و هنگام عقد قرارداد، شرکت پیمانکاری باید یک زمان بندی دقیق و صحیح از کلیه مراحل کار ارائه دهد. موعد تحویل پروژه و مراحل پرداخت دستمزد بر اساس این زمان‌بندی مشخص می‌شود.

فراهم کردن نیروی کار متخصص، از مسئولیت‌های اصلی پیمانکار بازسازی ساختمان

بسیاری از گروه‌های پیمانکاری خود شامل افراد مختلف با تخصص‌های گوناگون هستند. لوله کش، برق کار، بنا، کابینت ساز، رنگ کار، کناف کار، طراح دکوراسیون داخلی و… همگی از جمله نیروهای مورد نیاز برای یک پروژه بازسازی به شمار می‌روند. دور هم جمع کردن این نیروها نیز یکی از وظایف اصلی پیمانکار است.

تهیه مصالح با توجه به قرارداد بازسازی ساختمان

با توجه به نوع قرارداد بین کارفرما و پیمانکار، ممکن است تهیه مصالح نیز بر عهده پیمانکار بازسازی ساختمان باشد. در این صورت تأمین بودجه، قبل از خرید یا انتهای کار، بر عهده کارفرما خواهد بود و تهیه مصالح بر عهده پیمانکار گذاشته می‌شود.

یک مزیت این کار آشنا بودن پیمانکار به بازار است که باعث می‌شود بتواند مصالح را با کیفیت مطلوب و با کمترین هزینه فراهم نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود قرارداد با مصالح لحاظ شود. به این ترتیب در بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهد شد.

پیمانکار خوب چه کسی است؟

یک پیمانکار در بازسازی ساختمان، به ایده و نظر کارفرما با صبر و آرامش گوش می دهد و آن را به اصلی ترین ایده ی بازسازی تبدیل می کند. همچنین در کنار آن،او موظف است تا با ارائه ی پیشنهادات خود به تکمیل ایده ی اصلی کارفرما کمک کند.

پس می توان با اطمینان گفت که در یک پروژه بازسازی،محوریت تصمیم گیری ها با کارفرما است و پیمانکار می بایست به عنوان راهنمایی دلسوز،هم مسیر کارفرما شود و او را از تمام احتمالات این مسیر آگاه کند.

پیمانکار در مسیر بازسازی باید متغیر های زمان و قیمت را در نظر بگیرد تا در صورت لزوم،مسیر ادامه ی پروژه را تغییر دهد.چرا که گاه پیش می آید که ماندن در یک مسیر،موجبات ضرر به کارفرما را فراهم می کند.

پس میتوان نتیجه گرفت که یک پیمانکار بازسازی ساختمان توانمند، می تواند در هر زمان به تغییر مسیر و ایجاد روندی جدید جهت جلوگیری از وارد شدن خسارات محتمل به کارفرما کمک کند.

پیمانکار بازسازی ساختمان به عنوان راهنمای بازسازی منزل قدیمی باید مسئولیت پذیر و دلسوز باشد تا در حفظ و نگهداری خانه ی گرم شما امانت دار مناسبی باشد. راهنمای بازسازی منزل خود را با وسواس و دقت انتخاب کنید تا فرآیند بازسازی را بدون دغدغه سپری کنید.

چند نکته درباره‌ی استخدام پیمانکار بازسازی ساختمان

هنگامی که در صدد استخدام پیمانکار بر می‌آیید لازم است به نکات زیر دقت داشته باشید:

کیفیت را قربانی هزینه نکنید

فراموش نکنید آنچه بیش از همه اهمیت دارد، کیفیت انجام کار است. با این حساب پیشنهاداتی را که به شکلی تعجب آور ارزان هستند، کنار بگذارید. در بسیاری از موارد کار کردن با یک گروه حرفه‌ای آنقدر ارزشمند است که به خاطر آن هزینه بیشتری پرداخت کنید.

در استخدام پیمانکار بازسازی ساختمان، به جوان‌تر ها نیز اعتماد کنید

درست است که تجربه اهمیت زیادی در استخدام دارد، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که جوانان روحیه‌ای خلاق‌تر و ایده‌هایی جدیدتر در چنته دارند. با یک تحقیق ساده درباره پیشینه گروه، می‌توانید به آن اعتماد کنید و با خیالی آسوده از نیروی جوان برای بازسازی ساختمان کمک بگیرید.

پیشنهادات و ایده‌های مختلف را کنار هم قرار دهید

برای استخدام بهترین پیمانکار بازسازی ساختمان، لازم است با چندین پیمانکار صحبت کنید و پیشنهادات آن‌ها را بشنوید. این صحبت می‌تواند به صورت یک تماس تلفنی یا ملاقات حضوری باشد.

حتی برخی شرکت‌ها امکان مشاوره رایگان را پیش از عقد قرارداد فراهم کرده‌اند که فرصت خوبی برای شنیدن ایده‌های آنان است. در نهایت تمام پیشنهادات را با یکدیگر مقایسه کنید و به سراغ بهترین شرکت با بهترین ایده‌ها بروید.

انواع قرارداد پیمانکار بازسازی ساختمان کدام است؟

قراردادهای پیمانکاری بازسازی ساختمان به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

قرارداد بازسازی ساختمان با مصالح (با قیمت مقطوع)

اولین نوع قرارداد، قرارداد با قیمت مقطوع یا قرارداد با مصالح است. در این نوع قرارداد پیمانکار موظف است تهیه مصالح و نظارت فنی بر کار را به طور کامل بر عهده بگیرد و در ازای این کار، از همان ابتدا مبلغی مشخص به عنوان دستمزد برای او تعیین خواهد شد. این نوع قرارداد معمولاً طرفداران کمتری دارد، مگر در پروژه‌های کوچک و کوتاه مدت.

قرارداد پیمانکار بازسازی ساختمان بدون مصالح (مصالح پای کار)

در قرارداد با مصالح، خرید و تهیه کلیه مصالح و لوازم مورد نیاز در پروژه بر عهده کارفرما است. در مقابل مبلغی شامل دستمزد پیمانکار، حق الزحمه نیروها و هزینه‌های اجرایی تعیین می‌گردد و طبق قرارداد به پیمانکار پرداخت می‌شود. با این حساب فراهم کردن نیروی کار و پرداخت دستمزد آن‌ها بر عهده پیمانکار خواهد بود.

پرطرفدارترین قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان: مدیریت پیمان

مدیریت پیمان، رایج‌ترین نوع قرارداد بین کارفرما و پیمانکار بازسازی ساختمان است. در این حالت، کارفرما مبلغی را به عنوان تنخواه در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد تا مصالح مورد نیاز را تهیه کند.

پیمانکار علاوه بر خرید مصالح، مدیریت پروژه و نیروها را نیز بر عهده خواهد داشت و مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد. در این حالت کارفرما می‌تواند بر کیفیت مصالح خریداری شده و تخصص و تجربه نیروی کار نظارت کافی داشته باشد.

عوامل موثر بر دستمزد پیمانکار بازسازی ساختمان کدام است؟

اولین عاملی که نحوه محاسبه و پرداخت دستمزد پیمانکار را مشخص می‌کند، نوع قرارداد است. تمام جزئیات مربوط به دستمزد و هزینه‌ها در قرارداد ذکر خواهند شد. همچنین جریمه تأخیر در تحویل پروژه یا فسخ قرارداد نیز از پیش تعیین می‌گردد.

دومین عامل مؤثر بر میزان دستمزد پیمانکار، حجم و میزان سختی پروژه است. به عبارتی دیگر، هر چقدر پروژه دشوارتر و بلند مدت‌تر باشد، پیمانکار بازسازی ساختمان برای اجرای آن دستمزد بیشتری دریافت می‌کند.

برای مثال هنگامی که در پروژه نیازی به تخریب یا جابجایی دیوارها نباشد، دستمزد پیمانکار نیز پایین‌تر خواهد بود. به عنوان سومین عامل نیز می‌توان به جزئیات قرارداد و درخواست‌های کارفرما اشاره کرد. بنابر خواست کارفرما ممکن است برخی مراحل و جزئیاتی خاص به پروژه اضافه شود که همه این موارد در تعیین دستمزد پیمانکار نقش خواهند داشت.

 

پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

پیمانکار و شفافیت مسیر در بازسازی بنا

شفافیت در مسیر بازسازی و برنامه ریزی دقیق و هدفمند از جمله وظایف یک پیمانکار بازسازی ساختمان می باشد.در واقع اصلی ترین ویژگی او در مسیر بازسازی؛تسلط در برنامه ریزی و تفهیم روند بازسازی به کارفرماست.

زمانی که پیمانکار بازسازی ساختمان فاقد این ویژگی باشد،آشفتگی و بی نظمی در روند پروژه رخ خواهد داد.در این شرایط؛که اختلالات بسیاری در روند پروژه پیش آمده است،کارفرما از ادامه ی روند بازسازی دلسرد میشود و استرس ناشی از کاستی ها در هر مرحله ،او را از ادامه ی مسیر باز می دارد و در نهایت،پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

ویژگی های پیمانکار به عنوان یک راهنمای خوب

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد؛راهنمایی یک پیمانکار بازسازی ساختمان،رسیدن به هدف نهایی را آسان و در عین حال لذت بخش می کند که در ادامه به بررسی ویژگی های یک فرد در طی مراحل بازسازی خواهیم پرداخت.
برای یک راهنمایی بی نقص،پیمانکار بازسازی ساختمان باید دارای شرایط و ویژگی های زیر باشد:

  1.  قیمت های روز در بازار کشور را بداند تا با آگاهی از نوسانات قیمت ها،از ضرر و زیان های ممکن پیشگیری کند.
  2. نوع مصالح مصرفی را بشناسد تا بتواند بهترین آن را جهت تکمیل ایده ی کارفرما انتخاب کند.
  3. با کیفیت مصالح آشنا باشد تا بتواند کیفیتی مناسب در راستای قیمت پیشنهادی کارفرما ارائه دهد.
  4. از نکات زیبایی شناختی و روان شناختی فضا و ارتباط آن با کاربر فضا آگاه باشد تا با در نظر گرفتن روحیات کارفرما،بهترین فضا را در راستای علایق و خواسته های او خلق کند.
  5. متعهد و مسئولیت پذیر باشد تا در تمام مراحل،کنترل شرایط را در دست داشته باشد.
  6. صبور باشد تا در صورت احتمال وجود شرایط سخت در این مسیر،باعث آشفتگی و پیچیده شدن مسائل نشود و به روند بازسازی مسلط باشد.
  7. او باید تجربه و سابقه ی کافی در این زمینه داشته باشد تا بتواند بهترین راهنمایی ها را به کارفرما ارائه دهد.
  8. باید به قوانین و مقررات ایمنی ساختمان آگاهی داشته باشد تا در خلق فضایی امن،که از مهم ترین ویژگی های بازسازی می باشد،کمک کند.
  9. به مسائل فنی در حین اجرای کار،آگاه باشد تا با نظارت بر کار،به کیفیت بازسازی بیافزاید و از احتمال وقوع خطا های احتمالی از سوی کارگران کم کند.

در مطالب ذکر شده، به اهمیت رضایت کارفرما تاکید کردیم و نظر او را به عنوان اصل ماجرا در نظر گرفتیم.

پس نقش پیمانکار بازسازی ساختمان در فرآیند بازسازی چیست و چطور یک شخص مناسب در فرآیند بازسازی را تشخیص دهیم؟

او با تکیه بر تجربه و دانش خود می تواند راهنمای مناسبی در خلق فضا و بازسازی آن باشد.

او با در نظر گرفتن ایده ها و انتظارات شما از یک فضا و تلفیق آن با اصول و قواعد بازسازی،به شما فضایی مطابق با مقررات بازسازی و ایمنی ساختمان و همچنین عوامل زیبایی شناختی و قواعد روان شناختی تحویل می دهد.

راهنمایی های یک پیمانکار بازسازی ساختمان در طول مسیر بازسازی،علاوه بر ایجاد مسیری شفاف و هدفمند،به شما این امکان را می دهد تا با بهترین کیفیت ممکن و به کارگیری کاربردی ترین مصالح موجود در بازار به فضای مورد نظرتان دست یابید و از حضور در آن فضا لذت ببرید.

پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
آرامش،زیبایی و امنیت از شاخصه های مهم یک فضا هستند. گاه در پروژه هایی پیش می آید که به یکی از شاخصه های مذکور بی توجهی می شود که همین امر باعث عدم موفقیت آن پروژه خواهد بود.

یک فرد ماهر در فرآیند بازسازی و مسلط به قواعد آن با در نظر گرفتن هر سه شاخصه ی مهم فضا و رعایت اندازه های استاندارد در کاربری های موجود هر فضا به جلب رضایت کارفرما می پردازد و در نهایت باعث ماندگاری و موفقیت پروژه می شود.

می توان گفت که بازسازی یک فضا در صورت نبود یک پیمانکار بازسازی ساختمان توانمند و مسلط بر امور بازسازی امری دشوار بوده و در صورت عدم رعایت شاخص های فضا،آن پروژه را به شکست و نابودی می کشاند.

پس نتیجه میگیریم که بازسازی یک فضای مناسب و کاربردی دارای ارتباطی عمیق و مستقیم با حضور یک فرد با تجربه و مسلط دارد.

چگونه یک پیمانکار خوب برای بازسازی ساختمان پیدا کنیم؟

بهترین راه برای پیدا کردن حرفه‌ای‌ترین پیمانکار بازسازی ساختمان، مراجعه به سابقه کاری پیمانکاران است. اگر نگاهی به نمونه کارهای قبلی پیمانکار بیندازید و درباره پیشینه او پرس و جو کنید می‌توانید نسبت به کیفیت کار و تعهد مجموعه پیمانکاری، اطلاعات مناسب را به دست آورید.

مجموعه‌های باتجربه و خوشنام مانند عمران دژ، تمام اطلاعات مورد نیاز را برای تصمیم گیری در اختیار شما خواهند گذاشت. می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید و درباره برنامه‌های کاری شرکت اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. به یاد داشته باشید رضایت‌مندی کارفرمایان قبلی نشان دهنده این است که با پیمانکاری حرفه‌ای و کاربلد روبرو هستید.

سخن آخر

پیمانکار و شرکت بازسازی ساختمان دارای یک نقش مهم و غیر قابل حذف است که به اهمیت این نقش پیش تر پرداختیم.اما در ادامه سعی داریم تا نکات پر اهمیت آن را به اختصار یادآوری کنیم.

در روند یک پروژه ی بازسازی در انواع کاربری ها شامل:اداری،مسکونی،کاربری های موجود در یک آپارتمان،خانه های کلنگی و… وجود فردی ماهر و مسلط بر توانایی هایی متناسب با بازسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.پیمانکار با داشتن دانش و آگاهی از مراحل بازسازی و با نظارت بر تمامی مراحل آن می تواند به تحویل پروژه با کیفیتی بیشتر کمک کند.

او با دارا بودن ویژگی های فردی و شخصیتی مناسب شامل: صبور بودن-احترام گذاشتن به نظرات دیگران- داشتن روحیه ی کار تیمی -مسئولیت پذیر بودن-متعهد و خوش قول بودن –داشتن زمان بندی دقیق و برنامه ریزی هدفمند و همچنین با ویژگی های تخصصی و فنی مرتبط،شامل:

آگاهی از دانش بازسازی- آگاهی از استانداردهای موجود در هر کاربری-آگاهی از قواعد ایجاد امنیت در فضا متناسب با کاربری-حفظ ارزش های موجود در فضا و ارتقا آن با توجه به نیازهای روز-نظارت دقیق بر روند انجام پروژه با تکیه بر دانش بازسازی،می تواند باعث پیشرفت پروژه و جلب رضایت کارفرما شود و در نهایت باعث به ثمر رسیدن پروژه و ایجاد محیطی گرم و ماندگار با توجه به نیاز های کارفرما شود.

با انتخاب یک شرکت بازسازی ساختمان مناسب می توان به بهترین فرآیند بازسازی در ساختمان های تجاری، اداری، کلنگی و آپارتمان و همچنین بازسازی ویلا دست یافت.

پیمانکار بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

راهنمای بازسازی منزل خود را به شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ بسپارید تا از فرآیند بازسازی خود لذت ببرید و به فضای رویایی خویش دست یابید.

ویژگیهای یک پیمانکار خوب کدام است؟

قیمت های روز در بازار کشور را بداند تا با آگاهی از نوسانات قیمت ها،از ضرر و زیان های ممکن پیشگیری کند – نوع مصالح مصرفی را بشناسد تا بتواند بهترین آن را جهت تکمیل ایده ی کارفرما انتخاب کند

– با کیفیت مصالح آشنا باشد تا بتواند کیفیتی مناسب در راستای قیمت پیشنهادی کارفرما ارائه دهد – از نکات زیبایی شناختی و روان شناختی فضا و ارتباط آن با کاربر فضا آگاه باشد تا با در نظر گرفتن روحیات کارفرما،بهترین فضا را در راستای علایق و خواسته های او خلق کند

منظور از شفافیت در مسیر بازسازی چیست؟

شفافیت در مسیر بازسازی و برنامه ریزی دقیق و هدفمند از جمله وظایف یک پیمانکار بازسازی ساختمان می باشد.در واقع اصلی ترین ویژگی او در مسیر بازسازی؛ تسلط در برنامه ریزی و تفهیم و توضیح روند بازسازی به کارفرماست.

وظیفه یک پیمانکار در پروژه بازسازی ساختمان چیست؟

یک پیمانکار بازسازی ساختمان از زمان عقد قرارداد تا زمان پایان کار (که زمان تحویل به کارفرما است) مسئول اجرای کامل مفاد قرارداد است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است