هفت ایده ساده و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق خواب شما

هفت ایده ساده و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق خواب شما

هفت ایده ساده و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق خواب شما

اتاق خواب آخرین جایی است که افراد به فکر تغییر دکوراسیون آن هستند. افراد معمولاً بر این باورند که تغییر دکوراسیون اتاق خواب نیازمند صرف انرژی، وقت و هزینه زیادی است. با این حال، ما قصد داریم به معرفی ایده‌های طراحی اتاق خواب با کمترین هزینه بپردازیم. با ما همراه باشید!

معرفی انواع ایده دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دشوار نیست. همواره طراحان داخلی در راستای طراحی اتاق خواب به عناصر لوکس و مجلل تکیه نمی‌کنند. طراحان داخلی بعضاً سعی بر آن دارند تا با ایجاد تغییرات کوچک دکوراسیون ساده و ارزان اتاق خواب را به مرحله اجرایی برسانند. رنگرزی اتاق خواب، تعویض کاور کوسن و یا قرار دادن چندین شمع کوچک احساس تازگی را به ارمغان آورده و فضایتان را ارزشمند و تجملاتی جلوه می‌دهد.

اتاق خواب شاید محل تجمع خانواده و دوستان نباشد. اما، هر فرد بیشترین زمان اوقات فراغت خود را در این فضا می‌گذراند. در واقع، بیشترین زمان استراحت شما در اتاق خواب سپری می‌شود. با این حال، تغییر دیزاین دکوراسیون اتاق خواب نیازمند صرف انرژی، وقت و هزینه است. کم‌تر کسی توقع دارد تا صرف بودجه اندک یک طراحی فوق العاده رقم بزند.

مهم‌ترین المان‌های بازسازی اتاق خواب

ما در ادامه سعی بر معرفی انواع ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه داریم. ایده‌های ذیل به شما متذکر خواهند شد که حتماً نباید پول هنگفتی صرف طراحی اتاق خواب کنید.

  • رنگرزی اتاق خواب

هفت ایده ساده و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق خواب شما

به طور بالقوه، رنگرزی آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش تغییر طراحی اتاق خواب شمرده می‌شود. شما از طریق انتخاب یک رنگ قادر خواهید بود ظاهر فضایتان را متحول کنید.
امروز بیشتر افراد تمایل دارند رنگ بی جان، کمرنگ و ملایم را برای فضای اتاق خواب انتخاب کنند. با این حال، برخی دیگر از رنگ‌های تیره‌تر و عمیق‌تر همانند خاکستری ذغالی و سورمه‌ای جسورانه به نظر می‌رسند. امروزه، رنگ کله غازی تیره و عمیق یک رنگ رایج و متداول در طراحی اتاق خواب به شمار می‌رود. در این راستا، طیف رنگی زرد و صورتی جزء رنگ‌های معاصر مدرن شمرده می‌شوند.

در صورت عدم تمایل به رنگ‌های فوق، شما قادر خواهید بود رنگ سفید اتاق خوابتان را حفظ نمائید. یک لایه تازه از رنگ سفید را به دیوار بزنید تا فضا را بازتر و روشن‌تر جلوه بدهید.

  • تقویت نورپردازی

 

امروز استفاده از ریسه ال ای دی یک تکنیک از طراحی دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه شمرده می‌شود. جوانان تمایل دارند ریسه ال ای دی را روی تاج تختخواب، گوشه و کنار اتاق خواب، روی دیوار، دور تا دور آینه و نردبان قدیمی آویزان کنند.

انتظار می‌رود، نورپردازی یک عنصر کلیدی در دکوراسیون ساده و ارزان اتاق خواب به شمار رود. نورپردازی ایده آل، فضا را آرامش بخش و دلپذیر جلوه خواهد داد. ممکن است شما بخواهید لامپ لوستر و یا آباژور را تعویض کنید و یا آنکه با سرمایه گذاری بیشتر کل لوستر و آباژور را تغییر بدهید. در این راستا، شاید بخواهید لوستر دیواری را امتحان کنید تا حس و حال فضایتان را کلاً تغییر بدهید.

  • تعویض کف‌پوش

 

افزودن و یا تعویض کفپوش در راستای دیزاین اتاق خواب می‌تواند موثر واقع شود. در حقیقت، الگوها و طرح‌ها قادرند در قالب کفپوش خودنمایی کنند. جدا از این موضوع، چه کسی دوست ندارد بر روی یک سطح لطیف و مطبوع قدم بردارد؟

شما می‌توانید یک موکت در راستای طراحی دکوراسیون ساده و ارزان اتاق خواب انتخاب نمائید. و یا آنکه با صرف هزینه بیشتر به یک جاجیم، گلیم، قالی و فرش سنتی و قدیمی فکر کنید. افزودن کفپوش باعث جمع کردن اسباب و اثاثیه اتاق خواب خواهد شد. از لایه بندی اتاق خواب ترس نداشته باشید. طراحی لایه بندی احساس آرامش را در فضا دوچندان خواهد کرد.

نکات مهم دیگر برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب

اگرچه موارد ذیل جزئی به نظر می‌رسند، ولیکن، در راستای تغییر دیزاین اتاق خواب ضروری هستند.

  • تعویض روتختی و روبالشی

 

تعویض روتختی و روبالشی از ایده‌های دیزاین دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه است. در واقع، تعویض این آیتم‌های به ظاهر جزئی طراحی اتاق خواب را به روز جلوه خواهد داد.

زمانیکه با فضایتان ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنید، سرویس رختخواب را تعویض نمائید. در این صورت، تفاوت را احساس خواهید کرد. این ایده دکوراسیون ساده و ارزان اتاق خواب باعث شده تا فضایتان رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.
از الگو، طرح و رنگ دیگری کمک بگیرید تا حال و هوای فضا تغییر کند.

در صورت آنکه تمایل دارید فضایتان جلوه‌ای مجلل پیدا کند، کوسن‌های بزرگ پر شده با الیاف را اضافه نمائید. کوسن ظاهری زیبا، فانتزی و لوکس به فضا می‌بخشد.

  • تزیین میز پاتختی

 

خرید میز پاتختی یک ایده فوق العاده از دیزاین دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌گردد.

در واقع، میز پاتختی یک فضای رایگان در اختیارتان قرار داده تا موارد ضروری را سازماندهی کنید. گفتنی است که اتاق خواب با هدف گذراندن اوقات فراغت و استراحت طراحی می‌شود. بنابراین، شما باید تا حد امکان از ایجاد شلوغی وسایل در چنین فضایی پرهیز نمائید.

از میز پاتختی برای جمع آوری محصولات آرایشی، لیوان، گلدان و کتاب استفاده نمائید. شما قادر خواهید بود با تزیین میز پاتختی شخصیت ویژه‌ای به آن اضافه کنید. به عنوان مثال، چند جلد کتاب خواندنی، یک آباژور رومیزی، ظروف سفالی و میناکاری، چند شاخه گل تازه و یا گلدان گیاه آپارتمانی ممکن است حس و حال فضایتان را دوچندان کند.

  • آویزان کردن آثار هنری به دیوارهفت ایده ساده و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق خواب شما

چاپ آثار هنری یکی از ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه محسوب می‌گردد. شما قادر خواهید بود یک دیواری خالی را با استفاده از انواع الگو و طرح شیک و خلاقانه پر کنید.

نیازی نیست حتماً فریم و یا قاب جدیدی را امتحان کنید. شما می‌توانید طرح داخل قاب را تعویض نمائید. هر چند ماه یکبار طرح هنری را تغییر بدهید تا احساس تازگی را در فضای اتاق خواب به جریان بیاندازید.

در راستای طراحی دکوراسیون ساده و ارزان اتاق خواب ممکن است بخواهید کارت پستال و یا عکس مجلات را بدون هیچگونه فریم اضافی بر روی دیوار نصب کنید. این تکنیک جزئی و هوشمندانه ظاهری ساده‌تر به فضای اتاق خوابتان خواهد بخشید.

  • افزودن گیاه آپارتمانی

هفت ایده ساده و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق خواب شما

افزودن گیاهان آپارتمانی راهی آسان و موثر برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌گردد.

گیاهان آپارتمانی حس زندگی را در فضای اتاق خواب به جریان می‌اندازند. علاوه بر این، بافت و رنگ تازه‌ای را به طراحی اتاق خواب اضافه می‌کنند. تازگی گیاهان آپارتمانی با هیچ عنصر دیگری قابل قیاس نیست.

شما می‌توانید یک گلدان برگ انجیری گوشه اتاق خواب بگذارید. در صورت امکان، یک گلدان رشته مروارید را از سقف آویزان کنید.
انتخاب گلدان زیبا می‌تواند نقش و نگار بیشتری در اتاق خواب به ارمغان بیاورد.

در صورت آنکه شما توانایی نگهداری از گیاهان آپارتمانی را ندارید، از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی بهره ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است