هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی از موضوعات مهمی است که در برخی موارد زمان طراحی داخلی، کمتر به آن توجه می شود. چرا که عده ای معتقد هستند خصوصی ترین فضا منزل است و زمان کمتری برای طراحی آن صرف می کنند. اما نقطه عطف اشتباه همین جاست.

ایده طراحی داخلی برای حمام باعث می شود بتوانید پس از سپری کردن یک روز سخت و شلوغ، روح خود را در یک محیط آرام بخش جلاء دهید. پس از طراحی حمام زیبا هرگز غافل نشوید و به روح خود حس سرزندگی را هدیه دهید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با بهترین ایده ها آشنا شوید.

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

با توجه به این که روزانه به تعداد دفعات زیادی افراد منزل به سرویس بهداشتی و حمام مراجعه می کنند، لازم است در هنگام ساخت و یا بازسازی منزل حتما به این فضا نیز توجه شود . تا آنجا که آمار و مطالعات نشان داده است همه ما در طول 365 روز از سال معادل 182 ساعت یا همان یک هفته و نیم را در این محیط سپری می کنیم. تصور کنید! زمان زیادیست. پس باید برای طراحی داخلی آن زمان مناسبی صرف شود.

علاوه بر آن از مهم ترین دلایل طراحی سرویس بهداشتی و حمام می توان به؛ افزایش قیمت منزل، تاثیر چشم گیر بر سبک زندگی، صرفه جویی در زمان و انرژی و … اشاره نمود.

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

ایده پردازی برای طراحی

امیدواریم تا به اینجا متقاعد شده باشید که برای طراحی داخلی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی قدمی بردارید. ابتدا باید ایده پردازی کنید، که چه سبکی را دوست دارید و کدام طرح حمام زیبا برای شما مناسب است.

در این شرایط می توانید از یک فرد متخصص و متبحر راهنمایی های لازم را دریافت نموده و با او شروع به همکاری کنید. آن فرد با توجه به فضا موجود بهترین پیشنهادات را ارائه خواهد داد.

شناسایی فضا و انتخاب رنگ مناسب

پس از آن که ایده طراحی برای دکوراسیون حمام را پشت سر گذاشتید لازم است فضا را از نظر اندازه بررسی نمایید تا مشاهده کنید آیا پاسخگو معیار های شما می باشد؟ به یاد داشته باشید که در هر فضایی باید به حضور رنگ ها توجه خاصی داشته باشید. و از تلفیق سنتی و مدرن به خوبی بهره مند شوید. در ادامه به چند مورد مناسب اشاره شده است.

سیاه وسفید، انتخاب کلاسیک

اگر قرار است ارتفاع سقف ها در هنگام ساخت بلند باشد و یا در زمان بازسازی منزل شما دارای این ویژگی است، می توانید از رنگ کلاسیک سیاه و سفید با تلفیقی از کاشی های هندسی بهره ببرید. سبک زیبای کاشی های هندسی این روزها مورد توجه قرار گرفته و می تواند تاثیر به سزایی در زیبایی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی شما داشته باشد.

بهره مندی از کنتراست

اگر فضای مخصوص حمام و یا سرویس بهداشتی کوچک است، می توانید از کنتراست بهره مند شوید. چرا که می تواند باعث جذابیت بیشتر شده و شمایل زیباتری از دکوراسیون حمام را در بر گرفته است.

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

از رنگ های چوبی غافل نشوید.

در طراحی دکوراسیون حمام به یاد داشته باشید که رنگ های چوبی می تواند تلفیق خاصی از سبک مدرن و سنتی برای شما باشد. همچنین لازم است بدانید رنگ های تیره اگر برای دیوار ها انتخاب گردند نقطه کانونی خوبی برای فضای شما می باشد.

اما لازم است که شرط اصلی یعنی روشن بودن سقف را حتما رعایت کنید، در غیر این صورت باعث کوچک تر دیده شدن محیط می شود.

مهم ترین نکات در هنگام طراحی دکوراسیون حمام

در هنگام اجرا ایده های دکوراسیون های جذاب حمام باید نکات ویژه و مهمی را رعایت کنید از جمله؛

  • استفاده از شیرآلات و ملزومات مناسب با طراحی دکوراسیون
  • استفاده از تهویه مناسب با ابعاد فضای حاضر جهت تامین هوای مطبوع
  • ایجاد قفسه های روکار، توکار برای قرار گیری وسایل بهداشتی، آرایشی
  • استفاده از شوینده مرتبط برای کاشی و سرامیک ها و…

ایده های بزرگ نمایی فضا با دکوراسیون داخلی

شما می توانید از ترفند های خاصی استفاده کنید که علاوه بر دکوراسیون جذابی که طراحی شده است باعث روشن تر شدن و جلوه بیشتر به همراه بزرگ نمایی گردد. همچون؛

  • استفاده از وسایل روشنایی جهت بهره مندی بهتر از نور پردازی
  • بهتر است فضای مورد نظر از طریق اسکای لایت و یا پنجره نورگیر باشد.
  • استفاده از سطح های بازتاب نور

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون حمام

بهره مندی از آینه ها در طراحی حمام باعث افزایش نور و دل باز تر شدن فضا می شود. از پر طرفدار ترین آینه ها می توان به آینه های دوقلو اشاره کرد. چرا که این آینه ها می توانند جایگزین آینه های بزرگ شوند.

البته این مورد در صورتی بهتر است اجرا شود که از دو قسمت روشویی در کنار هم برخوردار باشید. آینه های چند تیکه بیشتر مناسب افرادی است که تمایل دارند سبک خاصی از مکمل بودن را به تصویر بکشند و زیبایی متفاوتی را رقم بزنند. تنوع در آینه ها بسیار زیاد است. شما می توانید با توجه به فضا و سبک، آینه خاص خود را انتخاب نمایید.

تزیئنات و انرژی مثبت در دکوراسیون حمام

پس از آن که دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی خود را ایده پردازی و پیاده سازی نمودید، وقت آن است تا به تزئینات با وسایل مرتبط فکر کنید. از یاد نبرید بهتر است این فضا را به گونه ای چیدمان کنید تا انرژی مثبت ویژه ای از دیدن آن به دست آورید و به روح خود احترام بگذارید. در ذیل به چند مورد اشاره شده است. از جمله؛

  • از گلدان های کوچک به همراه شمع های زیبا استفاده کنید. اگر به عطر ها علاقه دارید می توانید فضا را با عود های ملایم و شمع های معطر لذت بخش کنید.
  • از چیدمان مناسب بهره ببرید. به گونه ای که نحوه قرار گیری وسایل شما را آزرده خاطر نکند.
  • می توانید از تابلو های زیبا با مناظر طبیعی بهره مند شوید.
  • از فرش های مناسب حمام با رنگ های مرتبط، ملایم و یا خنثی استفاده کنید. عمدتا رنگ های خنثی توانایی هم گروه شدن با سایر رنگ ها را دارند.
  • استفاده از شیرآلات براق انرژی بیشتری به فضا داده و باعث وسیع تر نشان داده شدن محیط می شوند. و …

هفت ایده طراحی حمام و سرویس بهداشتی شیک و مدرن

دکوراسیون دنج و آرامش بخش

علاوه بر تمام نکاتی که تا به اینجا ذکر شد، شما باید دکوراسیون حمام خود را به گونه ای طراحی کنید که احساس آرامش لازم را از آن کسب نمایید. البته بهتر است از سبک دکوراسیون کلاسیک در صورتی که محیط حمام و سرویس بهداشتی شما کوچک است، دوری کنید.

چرا که باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شوند. پس دست به کار شوید و با توجه به ایده هایی که از همراهی با این مطلب به دست آوردید بهره ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است