شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

امروزه طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه فضای خانه های امروزی بسیار کوچک است به همین دلیل در طراحی فضای کمتری به سرویس های بهداشتی تعلق می گیرد.

توجه به دکوراسیون داخلی حمام و سرویس های بهداشتی باعث می شود فضای کوچک آنها به یک محیط آرام تبدیل شود. قبلاً از حمام فقط برای استحمام استفاده می کردند ولی امروزه از آن برای گرفتن انرژی نیز استفاده می کنند. برای همین فنگ شویی و دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

با توجه به اینکه در فرهنگ زندگی ایرانی حمام و سرویس بهداشتی در فضایی پنهان و دور از دید قرار می گیرد برای همین نوردهی و تهویه طبیعی در دسترس قرار نمی گیرد. ضمن اینکه در خانه های شهری نمی توان از حمام با پنجره های بزرگ برای تهویه و نور استفاده کرد.

به این منظور شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ، استفاده از چیدمان و دکوراسیون و نوردهی و تهویه مصنوعی را توصیه می کند. در خانه های ویلایی که محدودیت دید وجود ندارد استفاده از نور و تهویه طبیعی به راحتی صورت می گیرد و فضایی مناسب طراحی می شود.

شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی
در خانه های ویلایی می توان از نور و تهویه طبیعی استفاده کرد

در این مقاله ما قصد داریم شما را با نحوه دکوراسیون ارزان و ساده حمام و سرویس های بهداشتی آشنا کنیم. تا بتوانید در فضایی کوچک مکانی بهتر و باب سلیقه خود داشته باشید. هرگز تسلیم محیط کوچک خود و هزینه های بالا نشوید گاهی می توان با تغییرات کوچک انرژی مورد نیاز را به فضا داد.

در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس های بهداشتی باید به نکات زیر توجه کنید

1) انتخاب رنگ و کاشی

2) نورپردازی مناسب

3) انتخاب شیرآلات

4) اکسسوری ها

5) نظم دهنده ها

6) قرار دادن گیاهان مناسب

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی حمام

از آنجایی که امروزه حمام بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است در انتخاب رنگ کاشی ها و دکوراسیون داخلی حمام دقت بیشتری داشته باشیم. رنگ وسایل تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون طراحی شده دارد.

در انتخاب رنگ بهتر است به اندازه فضا دقت بیشتری بکنیم. کاشی های بزرگ و سفید رنگ فضا را بزرگتر و روشن نشان می دهد.

همانطور که گفته شد حمام های خانه های ایرانی، امروزه در فضای کوچک طراحی می شوند برای همین رنگ های خنثی و پاستیلی بهترین نوع انتخاب هستند.

برای تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی ساده و ارزان حمام می توان از رنگ ها ارزان قیمت مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد. علاوه بر آن می توان با استفاده از برچسب های طرح دار که دارای تنوع زیادی هستند برای تغییر کاشی ها استفاده کرد.

از آنجایی که هزینه تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی زیاد است بهتر است در انتخاب رنگ از شیوه 60، 30، 10 استفاده کرد.

یک رنگ اصلی که شامل قسمت زیادی از فضای داخلی حمام می شود انتخاب می کنیم. بهتر است این رنگ خنثی، روشن یا پاستیلی باشد. رنگ غالب دیوارها، سقف یا کف دکوراسیون داخلی حمام را شامل می شود.

 

شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

در تصویر رنگ غالب پاستیلی است، که شامل دیوارها و سقف است

رنگ بعدی که 30 درصد از فضا را به خود اختصاص می دهد شامل کف یا سقف، وان، سرویس توالت، پرده است. بهتر است این رنگ سفید باشد تا حالت تکراری و خسته کننده نداشته باشد.

 

همانطور که در تصویر دیده می شود از رنگ سفید که هرگز تکراری نمی شود استفاده شده است

10 درصد باقی مانده از دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی شامل رنگ وسایل دکوری می باشد. مانند حوله، روشویی، سینی روشویی، نگهدارنده ها. بهتر است این رنگ جذاب و شاد باشد.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی حمام

از آنجایی که امروزه در طراحی خانه های ایرانی سرویس بهداشتی از نور طبیعی بهره کمتری می برد بهتر است در نورپردازی توجه بیشتری داشته باشیم.

می توان در دکوراسیون داخلی حمام از آینه برای بازتاب نور استفاده کرد. با استفاده از یک آینه قدی و نصب لامپ های دیوار کوب فضایی منعطف تر با هزینه کمتر طراحی کرد.

برای بازتاب بهتر نور می توان از تایل های شیشه ای نیز استفاده کرد. قطعات ریز و درشت شیشه ای هستند که به صورت دکوری مورد استفاده قرار می گیرند و باعث شکست نور در فضا می شوند.

به این صورت می توان نور غیر مستقیم را وارد طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام کرد.

 

شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

با استفاده از لامپ های مختلف می توان فضایی منعطف طراحی کرد

انتخاب شیرآلات در دکوراسیون داخلی حمام

انتخاب متریال مورد استفاده در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردا است. از این رو انتخاب شیرآلات به سلیقه شما در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی حمام بستگی دارد. اگر سبک شما مدرن است بهتر است از شیرآلات استنلس که به صورت استیل و کروم موجود هستند، استفاده کنید.

در سبک کلاسیک از شیر آلات برنج و نیکل استفاده کنید که دارای جزئیات و تزئینات زیادی می باشد.

گاهی می توان با تغییرات شیرآلات با هزینه کم دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی را تغییر داد. حتی می توان با تمیز کردن شیرآلات خود به صورت اصولی نیز تغییر کوچکی ایجاد کرد.

اکسسوری در دکوراسیون داخلی حمام

گاهی در فضاهای کوچک از تاثیر طرح و نقش غافل می شویم. می توان با تغییر پرده حمام، یا نصب یک تابلو عکس یا نقاشی به فضای کوچک خود عمق بدهیم و با هزینه کم تغییری زیبا ایجاد کنیم.

در طراحی دکوراسیون داخلی حمام اکسسوری های مختلفی وجود دارد که می توانیم با استفاده از تغییر رنگ و هماهنگی آنها با یکدیگر فضایی منعطف به وجود بیاوریم. اکسسوری هایی مثل سطل زباله، سینی روی روشویی، حوله و نگهدارنده دستمال، که باید رنگ هماهنگی با هم داشته باشند.

 

نظم دهنده در دکوراسیون داخلی حمام

در فضای کوچک رعایت نظم یکی از نکات بسیار مهم می باشد که بهتر است در چیدمان  و دکوراسیون سرویس بهداشتی از قفسه هایی برای نظم دادن وسایل موجود استفاده کرد.

برای دکوراسیون داخلی ارزان و ساده حمام می توان از قفسه های کنجی فلزی یا چوبی استفاده کرد. نصب قفسه های نردبانی و طبقه ای برای قرار دادن حوله ها و دستمال ها بهترین گزینه هستند.

استفاده از سبد لباس در حمام که برای لباس های کثیف مورد استفاده قرار می گیرد. باکس های توری و پلاستیکی که پشت در سرویس بهداشتی نصب می شود با ارزان ترین تغییر نظم دهی را در فضا ایجاد می کند.

 

نصب شلف های چوبی بالای توالت برای دستمال ها و وسایل مورد نیاز به فضای کوچک سرویس بهداشتی نظم می دهد.

با استفاده از کمد برای زیر روشویی می توان به وسایل مورد استفاده در حمام و سرویس بهداشتی نظم داد.

 قرار دادن گیاهان مناسب در دکوراسیون داخلی حمام

همانطور که گفته شد در طراحی فضای خانه های امروزی، فضای سرویس بهداشتی فاقد تهویه طبیعی می باشد به همین منظور می توانیم با استفاده از گیاهان مناسب هم تهویه مورد نیاز فضا را تأمین کنیم و هم اینکه با ارزان ترین قیمت دکوراسیون داخلی حمام را بازسازی و تغییر دهیم.

در انتخاب گیاه سرویس بهداشتی باید دقت کنیم، گیاه مورد استفاده در نور مصنوعی قابلیت رشد داشته باشد. می توانید از لامپ های مخصوص رشد گیاه نیز استفاده کرد.

اگر هم گیاه طبیعی در دسترس نبود برای تغییر چیدمان دکوراسیون ساده و ارزان در حمام می توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید که دارای تنوع رنگ نیز می باشند.

شش روش ارزان و کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از گیاهان طبیعی برای تهویه مطلوب هوا

یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی حمام استفاده از متریال مناسب جهت دکوراسیون داخلی است. بهتر است برای کف پوش سرویس بهداشتی از چوب ترموود استفاده کنید. این چوب مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و جانوران موذی می باشد.

برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از کفپوش های وینیل هم استفاده کنید. این کفپوش ها دوام و استحکام زیادی دارند که باعث می شود عمر طولانی نیز داشته باشند. ضمن اینکه نگهداری این کفپوش ها بسیار راحت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است