مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

مش فایبرگلاس مخصوص سیمانکاری و گچکاری ساختاری شبکه‌ای دارد و یکی از مهمترین و متداول ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی به حساب می‌آید. این محصول بسیار مقاوم است و در کنار استحکام از وزن بسیار سبکی نیز برخوردار می باشد.

در سوی دیگر می توان گفت که توری فایبرگلاس گچکاری در برابر عوامل شیمیایی مخرب نیز دوام بسیار بالایی دارد.

تمام این مزایا و خاصیت ها در کنار یکدیگر باعث می شوند تا مش فایبرگلاس مخصوص سیمان و گچ بسیار کاربردی باشد و از محصولات مهم در صنعت ساختمان سازی تلقی شود. در این مقاله در رابطه با کاربرد و اهمیت مش فایبرگلاس بیشتر خواهیم گفت.

ویژگی‌‌ مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری

به منظور اجرای ملات بر روی سطوح ساختمانی لازم است تا با استفاده از مصالحی مثل توری فایبرگلاس سطوح را برای چسبندگی بهتر با ملات، پوشاند و پس از نصب توری فایبرگلاس روی سطح کار، اجرای ملات، سیمانکاری یا گچکاری را آغاز نمود. مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری بهترین وسیله به منظور انجام این کار است. این توری ها ساختاری قوی و قدرتمند را برای سطوح فراهم می نمایند.
لازم به ذکر است که مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در ادامه بیشتر از آنها خواهیم گفت:

  • توری فایبرگلاس مخصوص سیمانکاری و گچکاری طول عمر بسیار بالایی دارد و می توان برای سالهای متوالی به کارایی آن اعتماد داشت. همچنین در انواع مختلفی از صنایع می توان از آن استفاده کرد.
  • مقاومت شیمیایی این توری‌ها بالا است و ماندگاری آنها به حدی زیاد است که می توان گفت مقاومت آن در بعضی موارد از خود مصالح ساختمانی بکار رفته در ساخت بنا نیز بسیار بیشتر است. در همین باره باید گفت که این وسیله از الیاف شیشه و از رزین پلیمری ساخته می شود که هر دو اینها مقاومت ایده‌آلی در برابر مواد شیمیایی دارند. از اینرو می‌توان مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری را به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای تامین مقاومت سطوح و در رابطه با عدم تاثیر پذیری در برابر تغییرات شیمیایی مطمئن بود.
  • این محصول با ابعاد متنوعی از لحاظ ابعاد چشمه تولید می‌شود. این یک مزیت است چون باعث می‌شود تا توری فایبرگلاس پرکاربرد باشد.
  • از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار است: این محصول از مقاومت ایده آلی در برابر رطوبت برخوردار است. در همین باره گفتنی است که مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری در مواجهه با آب و رطوبت خراب نمی شود و متورم نمی‌گردد. از اینرو با خیال راحت می توان آن را بر روی دیواره سازه های آبی قرار داد و نگران تخریب یا کم اثر شدن نبود
  • به دلیل خاصیت جذب مقاومت بالا زمانی که ملات را بر روی مش یا توری قرار می دهند لازم نیست دیگر از بابت ریزش نگران باشند چون ویژگی های این سازه باعث می شود تا ملات مقاومت بالایی در برابر رطوبت و سایر عوامل داشته باشد.
  • توری فایبرگلاس گچ کاری یک عایق قدرتمند است و می تواند از سازه در برابر جریان برق محافظت کند. این محصول سازه را در برابر جریان برق ایمن می کند.
  • این وسیله از مقاومت کششی زیادی برخوردار است.
  • این توری ها در برابر حرارت نیز مقاوم هستند. از اینرو چنانچه در معرض حرارت قرار بگیرند تغییر شکل نخواهند داد.
  • میزان انبساط حرارتی این وسیله نیز ناچیز است. از اینرو با خیال راحت می توان آن را در عملیات سیمانکاری و گچکاری به عنوان زیر لایه قرار داد. وجود لایه مش فایبرگلاس باعث می شود تا لایه های سیمان یا گچ در دمای بالا دچار ترک خوردگی یا شکستگی نشوند.
مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟
انواع مش فایبرگلاس به رنگ های مختلف

چرا مش فایبرگلاس بهترین انتخاب برای استفاده در سیمانکاری و گچکاری ساختمان می باشد؟

اگر شما مشتری خرید مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری هستید احتمالا این سوال در ذهنتان شکل بگیرد و بخواهید بدانید که به چه دلیل توری فایبرگلاس عنوان بهترین محصول برای استفاده در سیمانکاری و گچکاری ساختمان می‌باشد.

در پاسخ به این سوال گفتنی است که توری فایبرگلاس یک وسیله‌ی خوب، کارآمد و ایده آل است. این وسیله بسیار کاربردی است و با کمک آن می شود سطوح را هموار نمود.

همچنین عایق نمودن سطوح در برابر رطوبت، جریان الکتریسیته، صدا و همچنین هوا از دیگر مزایای استفاده از مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری هستند. جلوگیری از ریزش و سقوط گچ و سیمان از روی دیوار نیز کاربرد دیگری است که با استفاده از مش فایبرگلاس می توان به آن دست یافت.

با این تفاسیر اما ممکن است بگویید که محصول دیگری با کاربرد مشابه در بازار وجود دارند. چرا افراد به استفاده از مش فایبرگلاس علاقه مندند و تمایل دارند تا تنها از این وسیله در ساختمان سازی استفاده کنند؟

در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که محصولات دیگری چون توری رابیتس و توری فلزی و… نیز در بازار وجود دارند که می توانند کارایی مشابه با مش فایبرگلاس را داشته باشند. اما هیچ کدام از برتری های چشمگیر مش فایبرگلاس برخوردار نیستند.

ارزان بودن، سبک بودن، مقاومت بسیار بالا، مقاومت در برابر تخریب، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر رطوبت، نسوز بودن، عایق بودن در برابر جریاناتی از جمله هوا و الکتریسیته و… همگی ویژگی هایی هستند که آنها را می شود در مش فایبرگلاس پیدا کرد.

مراحل اجرای مش فایبرگلاس در سیمانکاری و گچکاری چگونه است؟

همانطور که ذکر شد مش فایبرگلاس مزایای فراوانی دارد. استفاده کردن از توری فایبرگلاس به هیچ عنوان سخت و دشوار نیست و کاربران می توانند به سادگی آن را به کار بگیرند. همچنین باید گفت که تجربه به کارگیری و استفاده مکرر از این آیتم در نهایت باعث می شود تا بتوان به بهترین شیوه ممکن از این آیتم استفاده نمود. در ادامه مراحل مختلف اجرای مش فایبرگلاس در سیمانکاری و گچکاری را عنوان می کنیم:

  • مرحله اول: در این مرحله لازم است تا سطح را از هر گونه آلودگی تمیز نماییم. تمیز و صاف کردن سطح مورد نظر اهمیت فراوانی دارد چون باعث می شود تا آیتم به شیوه‌ای بهتر و بهینه تر روی سطح مورد نظر قرار بگیرد. پس چنانچه سطح دارای ناهمواری بود در وهله ی اول بایستی آن سطح را با یک سمباده یکدست و صاف نمود. این کار باعث می شود تا خروجی نهایی کار نیز صاف و تمیز و صیقلی درآید.
  • مرحله دوم: در این مرحله بایستی مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری را روی سطح مورد نظر قرار داد. معمولا این توری را روی سطح می چسبانند.
  • مرحله سوم: برای اجرای این مرحله لازم است تا ملات، پلاستر سیمانی یا گچی را آماده نمود. لازم است تا این ملات بر روی توری ریخته شود. با اجرای این فرایند لایه ای از ملات بر روی توری قرار می گیرد. این لایه نباید خیلی نازک و یا خیلی کلفت و ضخیم باشد. گفتنی است که برای اجرای درست این مرحله بایستی تمام سطح توری را با لایه ای از ملات کاور کرد. هیچ قسمتی نباید خالی بماند و از زیر توری مشخص شود.
مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟
اجرای سیمانکاری با توری فایبرگلاس

بطور کلی باید گفت که هر چه سطح کار صاف تر باشد استفاده کردن از مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری بر روی آن ساده تر خواهد بود و همچنین این فرایند نتیجه‌ی بهتری نیز خواهد داشت. در طرف دیگر هر چه سطح زاویه دار تر باشد به طبع استفاده کردن از توری بر روی آن سخت تر خواهد بود.

همچنین به عنوان نکته‌ی پایانی در این باره بایستی گفت بهتر است که برای اجرای این فرایند از یک فرد کاربلد کمک بگیرید. هر چه مجری فرایند در اجرای مش فایبرگلاس تجربه بیشتری داشته باشد بهتر است و خروجی کار تمیز تر و ایده آل تر در خواهد آمد.

انواع مش فایبرگلاس گچ‌کاری و سیمانکاری کدام است؟

همانطور که دانستیم از توری فایبرگلاس یا مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری عموما برای مقاوم کردن سازه استفاده می کنند. با این تفاسیر بدیهی است که توری فایبرگلاس انواع مختلفی داشته باشد. نیمه سخت و سخت از مهمترین انواع مش فایبرگلاس هستند. در ادامه بعضی از مهمترین انواع مش فایبرگلاس گچکاری و سیمانکاری را نام برده و توضیح می دهیم:

  • توری فایبرگلاس با گرماژ 490، 700 و 980 گرم بر متر مربع: این توری فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا بوده و با کمک آن عناصر سازه را تثبیت و مقاوم سازی می کنند.
  • توری فایبرگلاس با گرماژ 345 گرم بر متر مربع: این مدل از توری فایبرگلاس ضد قلیایی است و در ساخت آن از روکش رزین ضد قلیایی استفاده می شود. این مدل را معمولا در جهت بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می دهند. همچنین گفتنی است که مقاوم سازی بنا و استحکام بخشی به سازه های آسیب دیده در اثر زلزله و… از جمله مواردی هستند که برای انجام آنها از این مدل توری فایبرگلاس با گرماژ 345 گرم بر متر مربع استفاده می شود. بطور کلی این نوع مش به منظور مقاوم سازی ساختمان ها و سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • توری فایبرگلاس سری AR با گرماژ 225 گرم بر متر مربع: این نوع توری نیز در برابر قلیا مقاوم است. برای مقاوم تر کردن سازه‌هایی که از سنگ و آجر ساخته شده اند از این نوع مش فایبرگلاس استفاده می کنند. گفتنی است که به منظور اجرای عملیات ترمیمی از جمله ترمیم میراث تاریخی نیز از این نوع مش فایبرگلاس استفاده می شود.
  • توری فایبرگلاس با گرماژ 165 گرم بر متر مربع: از این مدل مش فایبرگلاس عموما برای یکپارچه سازی بنا و همچنین برای مقاوم تر ساختن نازک کاری های ساختمانی استفاده می کنند. این مدل توری سه ویژگی عمده دارد که سبک بودن، کارایی داشتن و برخورداری از ایمنی از جمله ویژگی های این نوع مش فایبرگلاس می باشند.
  • توری فایبرگلاس با گرماژ 145 گرم بر متر مربع: از این نوع توری فایبرگلاس عموما برای مقاوم تر ساختن کف سازه استفاده می کنند. گفتنی است که این نوع، جایگزینی برای مش فلزی می باشد.
  • توری فایبرگلاس با گرماژ 200 و 380 گرم بر متر مربع: در سیستم های عایق حرارتی از این نوع مش فایبرگلاس استفاده می‌شود. در چنین مواردی این نوع توری فایبرگلاس عنوان تقویت کننده پایه را دارا می‌باشد. همچنین در شرایطی که سازه به مقاوم سازی بیشتری نیاز داشته باشد نیز از این آیتم استفاده می کنند.
  • توری فایبرگلاس با گرماژ 125 گرم بر متر مربع: معمولا در اندودکاری ضخیم از این نوع توری فایبرگلاس استفاده می کنند.

مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت مش فایبرگلاس گچ‌کاری و سیمانکاری چقدر است؟

همانند قیمت مش کربن، عوامل متعددی بر قیمت نهایی مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری دخیل هستند. که در این بین می توان به جنس مش، متراژ مش، گرماژ مش و… اشاره کرد.

در سوی دیگر هر چه متراژ بنا بیشتر باشد طبیعتا لازم است تا حجم بیشتری از مش فایبرگلاس خریداری گردد و مورد استفاده قرار بگیرد. که همین مورد هزینه نهایی را بیشتر می کند.

بطور کلی باید گفت که مقاوم سازی با مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری از مزایای فوق العاده‌ای برخوردار است و استفاده کردن از این آیتم به مراتب مقرون به صرفه تر از استفاده کردن از روش های جایگزین می باشد.

مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟
ملات‌کاری با استفاده از توری فایبرگلاس

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت توری فایبرگلاس کدام است؟

اگر قصد دارید مش فایبرگلاس خریداری کنید حتما لازم است تا نوع مرغوب آن را تهیه نمایید. گفتنی است که در سالهای اخیر عوامل اقتصادی باعث شده‌اند تا نوع نامرغوب این وسیله به وفور در بازار به فروش برسد. گفتنی است که نوع نامرغوب و بی کیفیت مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری مقاومت لازم را نداشته و نمی تواند کارایی لازم را ارائه دهد.
در ادامه بعضی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت توری فایبرگلاس را عنوان می کنیم:

  • مش نباید به راحتی دچار تغییر شکل شود: قبل از خرید لازم است تا یک تکه کوچک از مش تهیه شده از الیاف فایبرگلاس را برداشته و آن را گلوله کنید یا شکل یک توپ کوچک را به آن بدهید. سپس آن را رها کرده و صبر کنید تا واکنش را مشاهده نمایید. گفتنی است که این توپ کوچک پس از رها شدن باید به شکل اولیه بازگردد. اگر ساختار و شکل مش دچار تغییر و تحول شود جنس آن نامرغوب خواهد بود.
  • مقاومت کششی مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری بایستی در دو راستا ارائه شود: لازم است بدانید که بافت پود مش همیشه قوی تر از بافت‌های تار هستند. یک مش ایده آل دست کم از مقاومت کششی 30 نیوتن بر میلی متر در جهت تار و 40 نیوتن بر میلی متر در جهت پود برخوردار است. ممکن است بعضی از فروشندگان تنها یک نشانگر مقاومت کششی را درج نمایند. در صورتی که مقاومت کششی مش بایستی حتما در دو راستا ارائه شود. لازم به ذکر است که یک توری ایده آل و حرفه ای از 32 نیوتن بر میلی متر در جهت تار و از بیش از 44 نیوتن بر میلی متر در جهت پود بهره مند است.
  • مقاومت در محیط‌های قلیایی هستند: مقاومت در برابر مواد قلیایی ویژگی بارز و مهم ترین شاخص برای مش فایبرگلاس است. که این به معنای مقاومت مش در حفظ خواص مکانیکی است. لازم به ذکر است که از این وسیله عموما در محیط‌هایی با خواص قلیایی بالا استفاده می شود. سیمان، گچ و پلاستر شرایط را برای قلیایی شدن محیط فراهم می‌آورند. چنین شرایطی باعث می شود تا مش استحکام و کارایی لازم را از دست بدهد. از اینرو لازم است تا از مش مناسب و مرغوب برای سیمانکاری و ملات کاری استفاده نمود.
  • ظاهر: یک جنس نامرغوب از ظاهر نامرغوبی نیز برخوردار است. وجود هرگونه شکستگی، کج بودن و ناهمواری بر روی مش گویای عدم کیفیت و نامرغوب بودن کالا است. لازم است تا قبل از خرید نگاه دقیقی به کالا بیندازید و آن را به خوبی ببینید. کمی فشار بر روی شبکه مش وارد کنید تا مطمئن شوید که تغییر شکل نمی دهد.
  • گواهی کیفیت: بدیهی است که کیفیت مهمترین فاکتور است. لذا قبل از خرید الزامی است تا کیفیت کالا را بررسی نموده و نسبت به آن مطمئن شوید. پس کالا را از مکان معتبر بخرید و حتما گواهی تضمین کیفیت آن را ببینید. گفتنی است که نوع بسته بندی و مشخصات تولید کننده نیز اهمیت دارند و لازم است تا به آنها نیز توجه کنید.

مش و توری فایبرگلاس سیمانکاری و گچ کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

سخن آخر

دانستیم که مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری یکی از مهمترین و متداول‌ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی است. این محصول بسیار مقاوم است و در کنار دوام و استحکام از وزن بسیار سبکی نیز برخوردار است.

در سوی دیگر شبکه الیاف فایبرگلاس یک عایق قدرتمند، در برابر حرارت مقاوم است. تحت تاثیر تغییرات شیمیایی قرار نمی گیرد و انبساط حرارتی این وسیله ناچیز است. از مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری عموما برای مقاوم سازی دیوار استفاده می کنند.

در نهایت اینکه عوامل متعددی بر قیمت نهایی مش فایبرگلاس سیمانکاری و گچکاری دخیل هستند. که در این بین می توان به جنس مش، متراژ مش، گرماژ مش و… اشاره کرد.

گفتنی است که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مش فایبرگلاس و کاربردهای آن نظیر وال پست مش فایبرگلاس می توانید با کارشماسان شرکت عمران دژ تماس بگیرید. شرکت عمران دژ به صورت تخصصی در زمینه مقاوم سازی و بازسازی ساختمان فعالیت می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است