توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

یکی از معضلات و مشکلات بازسازی خانه های قدیمی ایجاد شکاف و ترک بر روی دیوار است. به طور کلی ترک دیوار به دو دسته تقسیم می شود:

  •  ترک های سازه ای
  • ترک های غیرسازه ای

اما فارغ از نوع ترک، مهمترین مسئله در هنگام مشاهده ترک دیوار این است که در مرحله اول از رشد ترک جلوگیری نموده و در گام دوم محل ترک را بازسازی نمایید. در واقع، این دو مرحله بازسازی ترک، از آسیب های جدی آتی که بعضا خسارات جبران ناپذیری را به سازه تحمیل می کنند، جلوگیری می نمایند. امروزه برای ترمیم ترک های ساختمان از محصول نوینی به نام توری فایبرگلاس ترک گیر استفاده می شود.

مزایای فوق العاده توری فایبرگلاس ترک گیر موجب استقبال بی نظیر از آن در بازسازی و نوسازی ساختمان ها شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد توری و مش فایبرگلاس ترک گیر، کاربرد، مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

توری فایبرگلاس چیست؟

توری فایبرگلاس، نوار یا پارچه های توری بافته شده از الیاف کامپوزیت فایبرگلاس هستند که به منظور تقویت و افزایش مقاومت کششی و خمشی و جلوگیری از رشد ترک در صنعت ساخت و ساز استفاده می شوند. همچنین در برخی موارد از این محصول برای اجرا در پشت سنگ های نما و … نیز استفاده می شود.

کامپوزیت فایبرگلاس ترکیبی از الیاف شیشه به عنوان تقویت کننده در بستری از رزین های پلیمری سخت است. رزین های پلیمری بکار رفته در این کامپوزیت، بسته به نوع کاربرد توری فایبرگلاس، اغلب از جنس پلی استر، اپوکسی یا وینیل استر هستند.

چرا از توری فایبرگلاس در ترمیم ترک دیوار استفاده می کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، مزایای فوق العاده توری فایبرگلاس ترک گیر موجب استقبال بی نظیر این محصول در صنعت ساخت و ساز شده است. از جمله برجسته ترین مزیت های این محصول، اجرای سریع و آسان آن است.

به طوری که حتی یک نیروی نیمه ماهر نیز می تواند آن را اجرا نماید. همچنین هزینه بازسازی ترک با استفاده از این محصول در مقایسه با روش های سنتی، بسیار کمتر بوده و در واقع، صرفه اقتصادی بالایی دارد. این دو ویژگی، بعلاوه استحکام کششی فوق العاده این محصول، موجب شده است افراد بیشتری بخواهند از توری فایبرگلاس ترک گیر برای ترمیم و بازسازی ترک استفاده نمایند.

ویژگی های توری فایبرگلاس کدام است؟

اما ویژگی های توری فایبرگلاس ترک گیر تنها به اجرای آسان و هزینه کم آن خلاصه نمی شود. از جمله سایر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استحکام کششی این محصول بسیار بالا بوده و در برابر تنش های موجود در لبه های ترک، به خوبی مقاومت کرده و مانع از رشد بیشتر ترک می شود. این نوارها می توانند نیروهای 30 تا 40 نیوتن بر میلی متر را به خوبی تحمل نمایند.
  • پایداری ابعاد و حفظ ساختار توری فایبرگلاس ترک گیر در برابر نیروی وزن ملات های گچی و بتنی عالی بوده و در نتیجه، نیروی وارد شده توسط وزن ملات، موجب از هم گسیختگی ساختار آن نمی شود.
  • همچنین این محصول در برابر محیط های قلیایی و اسیدی مقاوم بوده و دچار خوردگی و آسیب نمی شود. این ویژگی اثبات می کند که محصول ما طول عمر بالایی دارد و در زمان بیشتری از ترک محافظت می نماید.
  • در نهایت این را باید بگوییم که توری فایبرگلاس ترک گیر در برابر رطوبت نیز مقاوم است و به عنوان یک عایق عمل می نماید. در نتیجه می توانید با خیال راحت از این محصول در محیط های آبی استفاده نمایید.

انواع توری فایبرگلاس ترک گیر کدام است؟

در حال حاضر، توری و مش فایبرگلاس در انواع بسیار متنوعی در بازار موجود است که می تواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد و در نتیجه، دست شما کاملا باز است تا برحسب نیاز پروژه تان، محصول مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی محصولات موجود در بازار بر حسب دو پارامتر طبقه بندی می شوند: گرماژ یا وزن محصول و ابعاد چشمه.

اگر بخواهیم توری فایبرگلاس ترک گیر را بر حسب گرماژ طبقه بندی نماییم، سه دسته محصول فایبرگلاس خواهیم داشت:

  • دسته اول: توری و مش فایبرگلاس 75 گرمی
  • دسته دوم: توری و مش فایبرگلاس 60 گرمی
  • دسته سوم: توری و مش فایبرگلاس 45 گرمی

البته در برخی موارد، توری فایبرگلاس با گرماژهای 100 و 120 نیز در بازار موجود است که این محصولات کاربردهای ویژه تری دارند و در تناژهای کمتری تولید می شوند.

اما اگر بخواهیم محصولات موجود در بازار را بر حسب ابعاد چشمه توری فایبرگلاس طبقه بندی کنیم، بر این اساس نیز سه دسته محصول خواهیم داشت:

  • دسته اول: محصولات با ابعاد چشمه ریز که ابعاد یک میلیمتری را شامل می شود.
  • دسته دوم: محصولات با ابعاد چشمه متوسط که شامل ابعاد چشمه 3 و 4 میلیمتری می شود.
  • دسته سوم: محصولات با ابعاد چشمه درشت که ابعاد چشمه 5 میلیمتری را در بر می گیرد.

این محصولات معمولا به صورت رول هایی به طول 50 و 100 متری در بازار موجود هستند.

ویژگی‌های یک توری فایبرگلاس ترک گیر استاندارد کدام است؟

حال شاید بپرسید که چگونه توری فایبرگلاس ترک گیر استاندارد را از توری ها و مش های غیراستاندارد تشخیص دهیم؟ مهمترین عوامل تعیین کننده کیفیت یک توری فایبرگلاس، استحکام و مقاومت کششی، مقاومت قلیایی و کیفیت فرآیند تولید محصول است. برای اینکه این پارامترها را تست کنید می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • روش تشخیص استحکام توری فایبرگلاس

تکه ای از توری را در دست مچاله کنید تا به صورت یک توپ کوچک فشرده ای درآید. سپس نیروی فشارتان را از روی آن بردارید. در این حالت می بایست توری تقریبا به حالت اولیه اش در آید. توری های استاندارد، الاستیک بالایی دارند.

  • روش تشخیص مقاومت قلیایی توری فایبرگلاس

برای تست مقاومت قلیایی می بایست تکه ای از توری را به مدت 25 روز در محیطی با خاصیت قلیایی بسیار زیاد قرار دهید. پس از گذشت این مدت، توری را تحت تست استحکام کششی قرار داده و میزان استحکام بدست آمده را با استانداردهای موجود مقایسه کنید. توری های استاندارد در محیط های قلیایی استحکام خود را از دست نمی دهند.

  • کیفیت فرآیند تولید توری فایبرگلاس

برای تشخیص کیفیت فرآیند تولید توری فایبرگلاس می بایست خواص فیزیکی محصول از قبیل زبری و نرمی سطح، بوی محصول و پایداری ابعاد آن در برابر کشیده شدن را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که تار و پود محصول نباید از هم جدا شوند.

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

مراحل ترمیم ترک دیوار با توری فایبرگلاس ترک گیر چگونه است؟

برای ترمیم ترک با استفاده از توری فایبرگلاس ترک گیر می بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  • در مرحله اول محل ترک را چک کنید. اگر گچ یا بتن اطراف ترک استحکام لازم را دارند و از سطح زیری جدا نمی شوند، کمی لبه های ترک را با شی نوک تیزی خراش دهید و ترک را باز کنید. این کار به نظر خطرناک می آید، اما در واقع لازم است. شما با این کار سطح بیشتری خواهید داشت و پلاستر مورد استفاده برای ترمیم ترک، اتصال بهتری با سطح زیری ایجاد خواهد کرد.
  • بلافاصله بعد از اینکه پلاستر زیرین را بر روی ترک اعمال کردید، می بایست توری فایبرگلاس ترک گیر را بر روی آن بچسبانید. توجه داشته باشید که زیر توری فاصله ای نباشد و توری کاملا به پلاستر زیر چسبیده باشد. این کار را بلافاصله پس از اعمال پلاستر و زمانی که هنوز پلاستر خشک نشده است، انجام دهید
  • در محله سوم پلاستر رویی را اعمال کنید و توسط یک کاردک محل ترک را کاملا مسطح نمایید تا با مابقی سطح دیوارتان، یکپارچگی مناسبی داشته باشد. برای اینکه ظاهر محل ترک آراسته باشد، پس از اینکه محل ترمیم کاملا خشک شد، با یک سمباده نرم سطح را صاف کنید.

قیمت توری فایبرگلاس ترک گیر به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر بر روی کیفیت، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت توری فایبرگلاس ترک گیر دارند. مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت این محصول، گرماژ و ابعاد چشمه آن هستند. هر چه وزن محصول بالاتر باشد، یعنی مواد اولیه بکار رفته در آن بیشتر بوده و در نتیجه قیمت تمام شده محصول نیز بیشتر است. این مسئله در مورد محصولات با ابعاد چشمه ریزتر نیز صادق است.

بدین معنی که محصولات با ابعاد چشمه کوچکتر، مواد اولیه بیشتری مصرف کرده اند و در نتیجه قیمت تمام شده محصول بالاتر خواهد بود. اما به صورت یک قاعده کلی، این را می دانیم که هر چه محصولی با کیفیت تر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

تفاوت توری فایبرگلاس با مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا کدام است؟

اشاره کردیم که توری فایبرگلاس از الیاف شیشه ای در یک بستر پلیمری تولید می شوند. به طور معمول در این کامپوزیت از دو نوع الیاف شیشه استفاده می شود: الیاف نوع C و الیاف نوع E. توری فایبرگلاس تولید شده از الیاف نوع E، در برابر محیط های قلیایی مقاومت بیشتری دارند. از این نوع محصولات در محیط های گچی و بتنی استفاده می شود.

توری فایبرگلاس ترک گیر چیست؟

برای سفارش یا استعلام قیمت توری فایبرگلاس ترک گیر با ما تماس بگیرید.

اگر ساختمان شما دچار ترک شده است و تصمیم دارید آن را ترمیم و بازسازی کنید می توانید، از مشاوران ما در شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ کمک بگیرید.

ما در این شرکت، علاوه بر عرضه محصولات بازسازی از قبیل توری فایبرگلاس ترک گیر، خدمات اجرایی بازسازی ساختمان را نیز ارائه می دهیم. افتخار ما این است که کیفیت محصولات و خدمات ما توانسته است رضایت بازار رقابتی را جلب نموده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است