با محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید

با محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید

با محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید

سبک سنتی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل است که همیشه متقاضیان پروپا قرصی داشته. این سبک ریشه در میراث گذشتگان دارد. رسمی بودن، قاطعیت، و تقارن از جمله ویژگی های سبک سنتی هستند.

استفاده کردن از پرده های مخمل، استفاده از سنگ های مرمر، استفاده از مبلمان سلطنتی، پهن کردن فرش های ایرانی و… از ویژگی های بارز این سبک است.همه ی آدمها دوست دارند منزلی زیبا و دلنشین داشته باشند.

چرا که خانه محل اسکان است و افراد تنها در محیط خانه به آرامش می رسند. از اینرو دکوراسیون داخلی و سبک آن اهمیت دارد و باید در طراحی و ایجاد آن نهایت دقت اعمال گردد. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به موضوع سبک های دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم. همراه ما باشید.

 

محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل در سال 2021

سبک مدرن

استفاده کردن از طرح های رنگی تمیز و ساده، استفاده کردن از المان ها و عناصر بصری، استفاده کردن از متریال شیشه استیل در طراحی داخلی و … از جمله ویژگی های سبک مدرن هستند. در این سبک خبری از تجملات و استفاده از اشیا و ابزار آلات اضافی نیست و سادگی و خلوت بودن فضا بارزترین ویژگی سبک مدرن تعریف می شود. گفتنی است که استفاده کردن از اشکال هندسی نیز از جمله ویژگی های سبک مدرن است.

به عنوان مثال مبلمان مربع شکل، قاب عکس های دایره وار، میز های مستطیلی و… از جمله وسایلی هستند که در خانه های با سبک مدرن به وفور مشاهده می شوند. همچنین استفاده کردن از آثار هنری آبستره و با مفاهیم انتزاعی از جمله ویژگی های بارز یک خانه با سبک مدرن است. لازم به ذکر است که سبک مدرن در حال حاضر یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل است.

سبک بوهو

بوهو از جمله سبک هایی است که عده ی خاصی از افراد از آن استقبال می کنند. دلیل این امر را باید در خاص بودن سبک بوهو جستجو کرد. عدم پایبندی به قانون از ویژگی های بارز این سبک است. بوهو زیر مجموعه ی تفکریست که از مکتب آنارشیسم ریشه می گیرد و در یک دهه گذشته بسیار محبوب شده. گفتنی است که کولی وار یا کولی مآبانه، ترجمه فارسی سبک بوهو است.

این سبک بیشتر مناسب افرادی است که دوست دارند بیشتر سلیقه فردی شان را در طراحی دکوراسیون منزل اعمال نموده و از پذیرش قوانین و نکات مربوط به معماری داخلی سرباز زنند.

ناگفته نماند که کنار هم قرار دادن عناصر ارگانیک رایج ترین ویژگی سبک بوهو تعریف شده و در این سبک شما می توانید هر چیز از جمله پارچه هایی با رنگ های متفاوت، چوب های بامبو، پاراوان ها، صندلی های تاشو، شمع ها، قاب عکس ها و… را کنار هم گذاشته و از تلفیق ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.
با محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید

سبک سنتی

سنتی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل است که همیشه متقاضیان پروپا قرصی داشته. این سبک ریشه در میراث گذشتگان دارد. رسمی بودن، قاطعیت، و تقارن از جمله ویژگی های سبک سنتی هستند.

استفاده کردن از پرده های مخمل، استفاده از سنگ های مرمر، استفاده از مبلمان سلطنتی، پهن کردن فرش های ایرانی و… از ویژگی های بارز این سبک است. گفتنی است که الهام از این سبک بیشتر مناسب کسانی است که از فضاهای سنتی لذت می برند و نیاز دارند تا روحشان را در چنین فضایی جلا دهند.

سبک مونوکروم

مونوکروم از سبک های دکوراسیون داخلی منزل است که در آن تنها استفاده کردن از یک رنگ کافی است. در این سبک سایر رنگ ها هم طیف با رنگ اصلی انتخاب می شوند. این استایل را میتوان یکی از ساده ترین روش ها برای طراحی و از سوی دیگر یکی از سخت ترین روش ها برای اجرا نامید. چراکه در صورت عدم رعایت درست قوانین، مونوکروم میتواند هرج و مرج آفرین باشد.

در نتیجه انتخاب رنگ درست و انتخاب رنگ های هم طیف و متناسب با رنگ درست از جمله دشواری های اجرای مونوکروم است. لازم به ذکر است که در صورت اجرای درست، این سبک را میتوان بهترین سبک طراحی داخلی نامید.

سبک دکوراسیون ساحلی

ساحلی یکی از رایج ترین و خواستنی ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل است. همپتون یا ساحلی سبکی است که از منازل موجود در مناطق ساحلی کشور آمریکا الهام گرفته شده است. استفاده کردن از رنگ های خنثی مثل ( آبی، سبز، بژ، سفید و…)، استفاده کردن از میز و صندلی و قفسه های چوبی، کارگزاری پنجره های بلند و بزرگ و…

همگی از ویژگی های سبک همپتون یا ساحلی هستند. لازم به ذکر است که این سبک بیشتر مناسب کسانی است که ساحل را دوست دارند و از آن آرامش می گیرند.

سبک مینیمال

اگر با سبک مینیمال آشنا نیستید باید به شما بگوییم که سادگی و استفاده کردن حداقل تجهیزات از ویژگی های بارز سبک مینیمال است. گفتنی است که مینیمال در یک دهه گذشته به یکی از رایج ترین و دوست داشتنی ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل تبدیل گشته.

لازم به ذکر است که کمتر غنی تر است شعاری است که طراحان این سبک آن را سر می دادند چون در این سبک هر وسیله هدفی دارد و شما وسیله ی بی هدف و بلااستفاده ای را مشاهده نخواهید کرد. از اینرو خانه های الهام گرفته شده از سبک مینیمال اغلب خلوت هستند. همچنین رنگ های خنثی مثل سفید، آبی آسمانی، و بژ از رایج ترین تم های این سبک می باشند.

با محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید

سبک روستیک

روستیک RUSTIC به معنای رنگ و رورفته است و یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی منزل بوده و خانه های طراحی شده با این سبک به خانه های روستایی شباهت دارند.

عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ، جملگی از رایج ترین متریال در دکوراسیون روستیک (به عنوان یکی از سبک های دکوراسیون داخلی ) به حساب می آیند. این مدل دکوراسیون بیشتر مناسب افرادی است که به خانه های ساده، خلوت و بی تکلف علاقه دارند. به همین دلیل روستیک یکی از سبک های دکوراسیون داخلی منزل است که به راحتی میتواند شما را مجذوب خودش کند.

سبک صنعتی

همانطور که از نام این سبک می توان حدس زد ریشه آن به دنیای کارخانه و ماشین بازمیگرد. به همین دلیل این سبک چندان لطیف نیست و حتی میتوان آن را نوعی سبک مردانه نامید. چرا که به دلیل ویژگی های زمختی که دارد توقع می رود که بیشتر مردها از آن استقبال کنند. آجر و چوب رایج ترین متریال سبک صنعتی هستند.

با محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل آشنا شوید
ناگفته نماند که خانه طراحی شده با سبک صنعتی را میتوان نسخه بازسازی شده یک ساختمان صنعتی در نظر گرفت.

همانطور که ملاحظه کردید برای طراحی دکوراسیون داخلی، روش ها و ایده های مختلفی وجود دارد. شما بنا بر سلیقه، نیاز و بودجه ی اقتصادی میتوانید دست به انتخاب زده و از میان آنها انتخاب نمایید. فقط بهتر است پیش از انجام هر کاری نظر یک کارشناس یا متخصص را در این زمینه جویا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است