معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک اروپایی شامل دو استایل کلاسیک و مدرن می‌باشد. رنگ، متریال، اسباب و اثاثیه و اکسسوری مهم‌ترین اجزای این سبک طراحی داخلی شناخته شده است. در این راستا، ما سعی داریم مقاله پیش رو را به تعریف سبک طراحی داخلی مدرن کلاسیک و تشریح عناصر آن اختصاص بدهیم.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن چیست؟

امروز افراد معمولاً طراحی دکوراسیون داخلی را با دو استایل و سبک کلاسیک و مدرن می‌شناسند. کم‌تر کسی است که تلفیق دو استایل کلاسیک و مدرن را به عنوان یک سبک طراحی داخلی بشناسد.

با این حال، سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن طی سالیان اخیر توانسته است به عنوان یک سبک تلفیقی در صنعت طراحی داخلی مطرح گردد. این سبک تعریفی مشخصی از دو سبک کلاسیک و مدرن ارائه می‌دهد. می‌توان گفت مفاهیم سبک کلاسیک و مدرن شامل تعاریف این دو استایل می‌باشد.

به طور عمده، تلفیق سبک کلاسیک و مدرن با عنوان سبک مدرن کلاسیک مطرح می‌گردد. واقعیت این است که طراحی داخلی کلاسیک برگرفته از فرهنگ اروپایی می‌باشد. سبک کلاسیک مشابه دو سبک دکوراسیون آرت دکو و ویکتوریایی است. با این حال، سبک‌های رومی و یونانی الهام بخش سبک کلاسیک به شمار می‌روند. به عبارت دیگر، سبک کلاسیک را می‌توان تحت تاثیر سبک‌های رومی و یونانی پنداشت.

حال، طراحان داخلی با افزودن سبک دکوراسیون داخلی مدرن سعی بر ارائه سبک تازه‌ای نمودند. این سبک با نام طراحی داخلی مدرن کلاسیک اروپایی مطرح شده که تجربه احساس راحتی در عین داشتن زندگی تجملاتی مهم‌ترین ویژگی آن به شمار رفته است.

معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

رنگ و متریال؛ مهم‌ترین عناصر سبک مدرن کلاسیک اروپایی

رنگ اصلی‌ترین عنصر دستیابی به سبک مدرن کلاسیک اروپایی است. شما از طریق انتخاب برخی از رنگ‌ها قادر خواهید بود به دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک اروپایی برسید. مهم‌ترین پالت رنگی خانه کلاسیک و مدرن شامل رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، قهوه‌ای شکلاتی، سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری و آبی خاکستری می‌باشد.

متریال این سبک تلفیق دو استایل کلاسیک و مدرن است. بنابراین، نمی‌توان گفت مبلمان این سبک به طور دقیق و مشخصی کلاسیک و یا مدرن می‌باشد.

اسباب و اثاثیه معمولاً خیلی مدرن نیستند. با این حال، همچنان به روز انتخاب می‌شوند. اسباب و اثاثیه باید از حداقل نقش و نگار و کنده کاری ممکن برخوردار باشد. در واقع، سبک اسباب و اثاثیه باید تلفیقی از دو سبک ساده و مدرن و بعلاوه، سبک مینیمال به شمار رود.

چطور دکوراسیون داخلی خانه کلاسیک و مدرن را جذاب‌تر کنیم؟

با اندکی تغییر و تحول قادر خواهید بود خانه کلاسیک و مدرن را جذاب‌تر کنید. استفاده از اکسسوری به عنوان آسان‌ترین و موثرترین روش ایجاد تغییر و تحول در سبک مدرن کلاسیک اروپایی شناخته شده است. با این حال، توجه داشته باشید که در استفاده از اکسسوری اغراق نکنید.

تابلوی نقاشی بزرگ، گلدان گل تک شاخه و کاورهای کوسن طرح دار هندسی از مهم‌ترین لوازم تزئینی در سبک دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک اروپایی محسوب می‌گردد.

نقش پنجره‌ها در سبک مدرن کلاسیک اروپایی چیست؟

استفاده از لوازم تزئینی برای پنجره‌ها در این سبک طراحی داخلی چندان مرسوم نیست. بنابراین، بیشتر طراحان داخلی توصیه نموده‌اند که پنجره‌ها را عاری از هرگونه تزئینات اضافی نگه دارید.

در واقع، نور و روشنایی از مهم‌ترین عناصر مربوط به سبک دکوراسیون مدرن کلاسیک اروپایی شناخته شده است. از این رو، پنجره‌ها نباید با چیزی پوشانده شوند. در این صورت، محیط نورگیر شده و نور بیشتری به فضا وارد می‌شود. اغراق در بزرگنمایی فضا از طریق دریافت نور طبیعی لازمه سبک دکوراسیون مدرن کلاسیک اروپایی به شمار می‌رود.

ضمن تفاسیر فوق، برخی از افراد چندان تمایل ندارند پنجره‌ها را خالی بگذارند. ساکنان منازل عمدتاً از پنجره با دید مشرف و همچنین، دریافت نور زیاد شکایت می‌کنند. در این صورت، طراحان داخلی نصب پرده کرکره‌ای را در راستای چیدمان خانه کلاسیک و مدرن پیشنهاد خواهند کرد.

قوانین چیدمان سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

در ادامه مروری بر قوانین چیدمان این سبک خواهیم داشت.

انتخاب پالت رنگی در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

رنگ پراهمیت‌ترین عنصر سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن است. یک ترکیب دارای کنتراست بالا از رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، شکلاتی تیره و عمیق، خاکستری، نقره‌ای، سفید، سیاه و یا آبی خاکستری انتخاب نمائید. در واقع، تضاد ناشی از انتخاب رنگی شامل رنگ‌های فوق یک ترکیب دراماتیک و هوشمندانه ارائه خواهد داد.

شما قادر خواهید بود این ترکیب رنگی را در فضا، اسباب و اثاثیه و مبلمان پیاده کنید تا در نهایت، سبک مدرن کلاسیک کاملی را پدید بیاورید. ضمن انتخاب رنگ‌های فوق سعی نمائید تا حدود زیادی به سادگی طراحی خانه کلاسیک و مدرن پایبند بمانید.

معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

اکسسوری و مبلمان در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

به کارگیری خطوط صاف و مستقیم، اکسسوری و لوازم تزئینی از مهم‌ترین قوانین سبک دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک اروپایی شمرده می‌شود. در این راستا، یک گلدان گل تک شاخه روی میز بگذارید. و یا آنکه دیوار را رنگ بزنید و سپس، از کاورهای کوسن با الگوی هندسی روی مبلمان استفاده نمائید.

مبلمان سبک مدرن کلاسیک اروپایی از طراحی منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. بدیهی است که این طراحی منحصر به فرد بیان گر سبک مدرن کلاسیک اروپایی می‌باشد.

در حقیقت، تمام جزئیات مبلمان اعم از رنگ و متریال در این سبک مهم شمرده می‌شود.
اگرچه به روز بودن استایل مبلمان در خانه کلاسیک و مدرن موضوعی پراهمیت شناخته شده، ولیکن، راحتی کاربری آن از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. بنابراین، راحتی و به روز بودن مبلمان باید به میزان برابری در طراحی داخلی مدرن کلاسیک اروپایی در نظر گرفته شوند.

معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

کفپوش مناسب سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن یک سبک تلفیقی است. کفپوش به کار رفته در سبک تلفیقی معمولاً کفپوشی به رنگ خنثی می‌باشد. در این راستا، فرش و یا قالی ملایم و کم رنگ یا کفپوش چوبی با طیف رنگی گرم معمولاً بهترین انتخاب برای کفپوش سبک مدرن کلاسیک اروپایی شناخته شده است.

از آنجا که رنگ کفپوش خنثی بوده، بافت و متریال آن از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. فرش بربر، فرش پوست و چرم و فرش سیزال با الیاف طبیعی جزء انتخاب‌های ایده آل برای خانه کلاسیک و مدرن محسوب می‌گردد.

معرفی سبک کلاسیک مدرن در دکوراسیون داخلی

وسایل روشنایی در سبک دکوراسیون داخلی

آباژور به عنوان یکی از ملزومات روشنایی در سبک دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک اروپایی شناخته شده است.
استفاده از یک وسیله روشنایی پایه دار تا حدود زیادی سبک طراحی داخلی شما را تعریف می‌کند. با این حال، انتخاب نوع آباژور می‌تواند سبک طراحی داخلی را تحت تاثیر قرار بدهد.

یک آباژور با خطوط باریک، ظریف و ساده می‌تواند ایده آل باشد. این در حالی است که برنج، سنگ مرمر و کریستال شیشه‌ای از جمله متریال‌های فوق العاده تاثیرگذار در این سبک خانه به شمار می‌رود.تصویر فوق نشان گر یک گزینه ایده آل در خانه کلاسیک و مدرن محسوب می‌گردد.

پیش‌تر گفته شد که سبک دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک با مفاهیم سادگی، پیچیدگی و کمال در ارتباط است. حال، جالب است بدانید که این سبک طراحی داخلی شیفته جلوه دراماتیک است. این جلوه دراماتیک معمولاً در قالب بازی رنگ‌ها، طراحی منحصر به فرد اسباب و اثاثیه و یا یک اثر هنری درخشان به نمایش در می‌آید.

همچنان که طراحان داخلی بر این باورند سبک کلاسیک و مدرن باید دراماتیک باشد، ولیکن، به شدت از اغراق در نمایش چنین جلوه‌ای پرهیز می‌کنند. به عبارت دیگر، جلوه دراماتیک باید به عنوان یک ویژگی در سبک طراحی داخلی خودنمایی کند. دراماتیک بودن هرگز نباید به عنوان مضمون اصلی سبک مدرن کلاسیک مطرح گردد.

به همین دلیل، ما به شما توصیه می‌کنیم از یک و یا دو عنصر نمایشی اغراق آمیز در خانه کلاسیک و مدرن بهره ببرید.

اسباب و اثاثیه یونانی باستان

اسباب و اثاثیه باید تا حدودی ساده، پرکاربرد و در عین حال، پرزرق و برق نیز باشد. این میز با الهام از اساطیر یونان باستان طراحی و ساخته شده است.
علیرغم آنکه چنین میزی ساده به نظر می‌رسد، ولیکن، به آخرین تکنولوژی روز مجهز شده تا از کارایی فوق العاده برخوردار باشد.

این میز یک آیتم پیشرفته ایده آل برای دفتر کار در منزل به شمار می‌رود. مجهز شدن میز فوق به پورت USB تنها یکی از مزایای طراحی آن شمرده شده است.

پیدا کردن این میز دشوار به نظر می‌رسد. در حالی که اسباب و اثاثیه مشابه بسیاری طراحی شده تا در دکوراسیون داخلی منزل شما خودنمایی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است