دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا

در قیاس با اتاق بزرگ، دکوراسیون اتاق خواب کوچک و نقلی باید هوشندانه‌تر اجرا گردد. مساحت محدود فضای اتاق خواب کوچک باعث شده تا افراد ندانند چطور از پس طراحی بربیایند. ما قصد داریم به مهم‌ترین ترفندهای چیدمان اتاق خواب کوچک بپردازیم. با ما همراه باشید تا طراحی را برایتان آسان‌تر کنیم.

هدف اصلی از طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

امروز طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به هوشمندانه‌ترین نحو ممکن صورت پذیرد. حداکثر بازه زمانی استراحت و اوقات فراغت در اتاق خواب می‌گذرد. با این حال، مهم‌ترین هدف طراحی دکوراسیون اتاق خواب در ایجاد محیط مناسب برای خواب کافی و بازیابی انرژی بدن خلاصه می‌شود. بدیهی است که تحقق این هدف در طراحی دکوراسیون اتاق کوچک و نقلی اهمیت دوچندان می‌یابد.

به طور معمول، ایده‌های طراحی اتاق خواب مدرن در راستای تلفیق اتاق خواب با اتاق نشیمن و دفتر کار یا تعبیه تخت کینگ متذکر می‌شوند. این در حالی است که نیازی نیست برای چیدمان اتاق خواب کار غیرقابل متعارفی انجام بدهید. ضروری است فضا را به محیط مناسب برای خواب آماده کنید.

از چه مواردی در چیدمان اتاق خواب کوچک صرف نظر کنیم؟

برخلاف تصور همگان، اتاق خواب کوچک ممکن است یک موهبت باشد. بنا بر توصیه انجمن خواب آمریکا، افراد باید تا حد امکان از انجام فعالیت‌های هیجان انگیز خارج از اتاق خواب پرهیز کنند. از این رو، برخی عناصر اعم از اینترنت، تلویزیون، رایانه و ابزار کار الگوی خواب را مختل می‌کند. بنابراین، بهتر است این عناصر را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک و نقلی کنار بگذاریم.

انتخاب پالت رنگی ایده آل برای اتاق خواب کوچک

selecting color pallete small rooms sazin.co
اینستاگرام مملو از تصاویر اتاق خواب کوچک تیره و مودی است. در حالی که پالت رنگی تیره، کدر و مودی امکان دارد فضای اتاق خواب را عاری از اکسیژن، تنگ و خفه کننده جلوه بدهد. در راستای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، ما به شما توصیه می‌کنیم پالت رنگی خنثی شامل رنگ‌های بی جان، روشن و کم رنگ انتخاب نمائید.

این بدان معنا نیست که حتماً به سراغ رنگ سفید، بژ و یا برنزه کدر بروید. انتخاب پالت رنگی پاستلی فوق العاده خواهد بود.
به خاطر داشته باشید که شما به پالت رنگی نیاز خواهید داشت که دیوارها را از لحاظ بصری دورتر نشان بدهد. به طور عمده، این پالت رنگی شامل رنگ‌های روشن و کم رنگ است.

از انتخاب کفپوش تیره اجتناب کنید

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا
در راستای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، تا حد امکان سراغ پالت رنگی تیره نروید!

این موضوع درباره انتخاب کفپوش نیز صادق است. کفپوش تیره و کدر نور زیادی را به خود جذب می‌کند. بنابراین، به سراغ برخی رنگ‌های خنثی و روشن بروید. رنگ‌های بژ، زرد روشن و ملایم و کرم از بهترین انواع رنگ برای کفپوش در چیدمان اتاق خواب کوچک به شمار می‌رود. در صورت تمایل، شما می‌توانید کفپوش را با الگو و یا طرح خلوت انتخاب نمائید.

قانون بازتاب نور را در دکوراسیون اتاق خواب کوچک فراموش نکنید!

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا

سعی کنید اسباب و اثاثیه اتاق خواب را با عناصر بازتابنده نظیر آینه و یا سطوح انعکاس دهنده صاف و صیقلی جفت کنید. این مورد باعث انعکاس نور در فضا می‌شود. بنابراین، فضایتان بزرگ‌تر از آنچه که هست، نشان داده خواهد شد.

بنا بر دلیل فوق، بهتر است به سراغ تاج تختخواب و مبلمان دارای رنگ روشن و ملایم بروید.

تختخواب را به گوشه اتاق خواب ببرید

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا
طراحی اتاق خواب بزرگ طراحان داخلی را مجاب می‌کند که تختخواب را مرکز فضا قرار بدهند. این در حالی است که طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک و نقلی ایجاب می‌کند تختخواب را گوشه فضا برده و به دیوار بچسبانند.

در واقع، چسباندن تختخواب به دیوار باعث ایجاد فضای باز در اتاق خواب کوچک می‌شود. ایجاد فضای باز القاگر احساس آرامش و راحتی می‌باشد.
شما قادر خواهید بود از طریق قرار دادن دو تختخواب در دو گوشه دیوار تداعی گر طراحی خوابگاه دانشجویی باشید.

اتاق خواب زیرشیروانی بسازید

اتاق خواب کوچک معمولاً از مساحت محدودی برخوردار می‌باشد. ممکن است کف اتاق خواب به قدری محدود باشد که فضای کافی برای جا دادن تختخواب نباشد. در راستای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، شما قادر خواهید بود از سقف بلند برای ساخت و طراحی اتاق خواب زیرشیروانی بهره ببرید.

احتمال دارد این گزینه برای همگان اجرایی نباشد. در این باره نیاز است حتماً با طراح داخلی مشورت کرد. هر خانه‌ای از امکان ساخت و طراحی اتاق خواب زیرشیروانی برخوردار نیست. با این حال، ساخت و طراحی چنین فضایی خانه شما را زیر و رو خواهد کرد!

به فکر قفسه شناور باشید

قفسه شناور یک قفسه پرکاربرد به خصوص در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک و نقلی شمرده شده است. شما از طریق نصب قفسه شناور قادر خواهید بود به طرق مختلف نهایت استفاده را از فضا ببرید.

یکبار قفسه شناور نصب می‌کنید، اما، یک عمر از آن استفاده خواهید کرد. شما می‌توانید از این مدل قفسه به عنوان جایگزین میز پاتختی، میز ورودی، کتابخانه و میز لپ تاپ استفاده نمائید.

از لوستر زیبا غافل نشوید

 

مساحت محدود کف اتاق خواب کوچک ممکن است دست و پایتان را در چیدمان اتاق خواب کوچک ببندد. در حالی که سقف اتاق خواب کوچک همچنان به شما امکان تحقق رویاهایتان را می‌دهد.

یک لوستر زیبا به سقف اتاق خواب کوچک خود آویزان کنید. آویزان کردن لوستر منحر به فرد فرصت ایجاد یک نقطه کانونی فوق العاده را برایتان فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، شما با افزودن لوستر به تقویت نورپردازی اتاق خواب کوچک کمک موثری خواهید کرد.

قاب عکس کوچک آویزان کنید

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کوچک؛ ترفندهای ساده برای استفاده بیشتر از فضا
همواره طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک یک فضا در اختیارتان قرار داده تا بتوانید سلیقه هنری خود را از طریق نصب آیتم‌های دیوارکوب بیان کنید.
سعی نمائید که آثار هنری دیواری کوچک را از برخی فروشگاه‌ها تهیه کنید.

سپس، مجموعه‌ای مختصر را گردآوری نموده و آن‌ها را به صورت خوشه‌ای بر روی دیوار نصب کنید. شما از طریق این کار شخصیت تازه‌ای به اتاق خواب می‌بخشید.

روی سرویس تختخواب کشودار سرمایه گذاری کنید

امروز تعداد بالایی از انواع تختخواب با کشوهای مخفی ساخته و طراحی شده است. شما به راحتی قادر خواهید بود یک تختخواب با تاج و یا پایه کشودار تهیه کنید.

اگرچه ممکن است هزینه این سرویس تختخواب برای شما گرانقیمت به نظر برسد، ولیکن، با سرمایه گذاری بر چنین چیزی دیگر نیازی نیست یک دراور بخرید. بسیاری از آیتم‌های شما می‌توانند در کشوهای سروس تختخواب کشودار مخفی شوند. و این همان چیزی است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک به آن نیاز دارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است