ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟

ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟

ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟

کفپوش اپوکسی نوعی کفپوش رزینی مخصوص است که غالباً به شکل ترکیبی دو جزئی تهیه می‌شود. زمانی ‌که دو جزء کفپوش اپوکسی با یکدیگر مخلوط می‌شوند، ترکیبی مقاوم با سرعت گیرش بالا و سطحی براق فراهم می‌کند که مقاومت فیزیکی بسیار بالایی دارد.

اگر شما هم به فکر نصب و اجرای کفپوش اپوکسی در فضای خانگی و یا محوطه‌ی تجاری و صنعتی خود هستید، از مزایا و معایب آن اطلاع دارید؟ آیا مطمئن هستید که استفاده از کفپوش اپوکسی برای فضای ساختمانی شما مناسب است؟ و یا بهتر است به فکر جایگزین باشید؟

ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟
اجرای کفپوش اپوکسی برای کف اتاق پذیرایی

توصیه می‌شود که برای انتخاب مصالح کفپوش و کفسازی فضای ساختمانی خود با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. کفپوش اپوکسی ویژگی‌های گوناگونی دارد که هر یک از آنها برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در کل این کفپوش‌ها از بهترین مصالح پوششی در عموم فضاهای ساختمانی هستند. برای خرید کفپوش اپوکسی می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی گروه عمران دژ استفاده کنید. در صورت نیاز جهت بررسی قابلیت‌های فنی و کاربردی انواع کفپوش می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان عمران دژ استفاده نمایید.

مزایای کفپوش اپوکسی کدام‌اند؟

  1. کفپوش اپوکسی انتخابی اقتصادی است: قیمت کفپوش اپوکسی کاملاً به صرفه و بهینه است. به نسبت از هر نوع کفپوش دیگر قیمت هر مترمربع کفپوش اپوکسی ارزان‌تر است. علاوه‌بر این در صورت نصب شدن برای مدت‌ها کاملاً سالم و ماندگار باقی می‌ماند و نیاز جدی به تعمیرات و بازسازی ندارد. کفپوش اپوکسی را می‌توان مستقیماً روی پوشش‌های بتنی، چوبی و حتی فولادین و… اعمال کرد. هزینه‌های تعویض و تعمیر مجدد آن کم است. کفپوش اپوکسی طول عمر مفید بالایی دارد و در تمام طول عمر کاملاً کارآیی خود را حفظ می‌کند. این کفپوش‌ها به ‌سختی خراب می‌شوند. لذا نیاز به تعمیرات کمی دارند. به ‌این ‌ترتیب در تمام مدت نگهداری هزینه تعمیرات آنها ناچیز است.
  2. در مقابل آسیب دیدگی فیزیکی کاملاً مقاوم هستند: کفپوش اپوکسی ساختاری یکپارچه و کاملاً مقاوم است که مانند دیگر کفپوش‌های متداول فضاهای ساختمانی و تجاری در مقابل بارهای دائمی و ضربه‌ای دچار پارگی و یا سایش نمی‌شوند. این کفپوش‌های پلیمری مانند کفپوش‌های متداول لمینت، چوب و یا سایر انواع کفپوش ساختمانی دچار ترک نمی‌شوند. سطح رویه کفپوش اپوکسی پوسته پوسته نمی‌شود و در کل به ‌سختی اسیر فرسایش محیط قرار می‌گیرند. کفپوش اپوکسی در مقابل رطوبت هوا و حتی جریان دائمی آب کاملاً مقاوم است و می‌تواند وزن بسیار سنگین انواع بارهای دینامیکی و استاتیکی را تحمل نماید. علاوه‌ بر این موارد می‌توانیم از مصالحی تکمیلی مانند پلی یورتان برای تقویت استحکام فیزیکی و افزایش دوام و ماندگاری کفپوش اپوکسی استفاده کنیم.
  3. در مقابل شرایط نامساعد جوی کاملاً مقاوم هستند: کفپوش اپوکسی مقاومت بسیار بالایی در مواجهه با تغییرات شدید دمایی دارد. این کفپوش می‌تواند بازه دمایی کمتر از صفر درجه تا بیش ‌از 140 درجه فارنهایت را کاملاً سالم و بدون عیب تحمل کند. همچنین در برابر آتش‌سوزی و آسیب‌های آن کاملاً مقاوم است. این خصوصیات باعث شده تا کفپوش اپوکسی بهترین انتخاب برای پوشش فضاهای داخلی و خارجی هر نوع فضای ساختمانی باشد.
  4. ظاهری زیبا دارند: کفپوش اپوکسی برای اجرا در هر فضای ساختمانی مناسب است. مهم نیست که به ‌دنبال ساخت چه نوع فضای ساختمانی هستید. کفپوش اپوکسی به همان اندازه که بادوام است، ظاهری زیبا و مناسب با هر فضای ساختمانی دارد. کفپوش‌های اپوکسی با رنگ‌ها و اشکال متنوع طراحی می‌شوند. آنها را می‌توانید بر روی سنگ‌های گرانیتی، مرمری و حتی پوشش‌های فلزی و یا ترکیبی از رنگ‌های بی‌شمار نصب نمایید. کفپوش اپوکسی ساختاری یکپارچه، مقاوم و ماندگار است که نقش پوشش کاملی با فرمی زیبا و ظاهری مناسب دارد.
  5. کفپوش اپوکسی ساختار محافظتی قدرتمندی دارد که مقدار سایش و پارگی را کاهش می‌دهد. کفپوش اپوکسی از مطمئن‌ترین و امن‌ترین مصالح برای پوشاندن سطوح در گاراژها و پارکینگ‌ها است. زیرا این سطح یکپارچه کمترین آسیب را به لاستیک خودروها و دیگر تجهیزات موجود بر سطح آن وارد می‌کند. سطح صاف کفپوش اپوکسی کاملاً ایده‌آل حرکت لاستیک خودروها است. در عین ‌حال افزودن مواد تکمیلی مانند وینیل فلیک مقدار کشش سطحی کفپوش اپوکسی را افزایش می‌دهد. ساختار کفپوش اپوکسی نه‌ تنها برای عبور لاستیک خودروها مفید است؛ بلکه ظاهر زیبا را نیز حفظ می‌کند. زیرا سطحی با کمترین مقدار لغزش دارد و در هر شرایطی مانع از سر خوردن و سقوط شخص می‌شود.
  6. عمر مفید کفپوش اپوکسی بسیار طولانی است: طول عمر مفید کفپوش اپوکسی بستگی به مکان نصب، شرایط کاربری، هدف از نصب و حتی شرایط آب‌وهوایی دارد. با این ‌وجود تحت هر شرایطی طول عمر مفید کفپوش اپوکسی طولانی‌تر و کارآمدتر از دیگر کفپوش‌های متداول ساختمانی است. اگر شرایط نگهداری از کفپوش اپوکسی را رعایت کنیم، این پوشش یکپارچه برای سال‌ها کاملاً سالم و کارآمد باقی می‌ماند. این نگهداری شامل تمیز کردن و مراقبت‌های منظم است. در صورت نصب اصولی و شرایط نگهداری مطلوب، عمر مفید و کاملاً سالم کفپوش اپوکسی تا 20 سال تداوم پیدا خواهد کرد.
ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟
اجرای رزین اپوکسی برای کف سرویس بهداشتی

معایب کفپوش اپوکسی کدامند؟

  • تولید دود و بوی نامطبوع: در تمام مدت اجرای کفپوش اپوکسی مصالح اپوکسی مرطوب شده بوی نامطبوعی دارد. این بو حاوی بخارات سمی و خطرناک از مواد شیمیایی اپوکسی است. لذا کارگران می‌بایست در حین اجرای کف‌سازی و تزریق اپوکسی از ماسک مناسب و عینک مخصوص استفاده کنند زیرا بخارات متصاعد شده از رزین اپوکسی مرطوب کاملاً سمی و خطرناک است. توصیه شده تا افراد مبتلا به آسم در نزدیکی محل تهیه رزین اپوکسی حضور نداشته باشند. در عین ‌حال بهتر است تا برای اجرای کفپوش اپوکسی از یک متخصص بهداشت فضاهای ساختمانی و صنعتی مشورت بگیرید.برای پرهیز از این بوی نامطبوع و کاملاً سمی لازم است تا در حین تزریق اپوکسی تمام فضای ساختمان دارای سیستم تهویه مناسبی باشد. این تهویه باید شرایط تخلیه کامل و سریع هوا را داشته باشد تا افراد حین کار با خطرات جدی و مسمومیت شیمیایی مواجه نشوند. البته پس ‌از خشک شدن کامل اپوکسی دیگر بویی وجود ندارد. مگر آنکه به هر دلیلی سطح اپوکسی را سمباده بزنید که در این ‌صورت ورود ذرات غبار اپوکسی در هوا بوی نامطبوعی دارد.
  • عمل‌آوری نسبتا طولانی‌ مدتی دارد: مدت زمان نصب و اجرای کفپوش اپوکسی از مرحله تزریق تا خشک شدن نهایی آن طولانی ‌مدت است و ممکن است تا چندین روز ادامه پیدا کند. معمولاً از مرحله تزریق تا خشک شدن کامل اپوکسی 72 ساعت طول می‌کشد. البته هر اندازه فضای ساختمان کوچکتر باشد و یا ضخامت لایه اپوکسی تزریق شده کمتر باشد، مدت زمان خشک شدن و عمل‌آوری نیز کاهش پیدا می‌کند. مثلاً مدت زمان خشک شدن اپوکسی در محیط خانگی فقط 24 ساعت است. توجه داشته باشید اجرای کفپوش اپوکسی در محیط مرطوب دردسرهای متعددی خواهد داشت. هر اندازه هوای محیط ساختمانی خشک‌تر و گرم‌تر باشد، پروسه عمل‌آوری و سخت شدن اپوکسی نیز کوتاه‌تر است.

دسته‌بندی انواع کفپوش اپوکسی

اگر به ‌دنبال اجرای کفپوش اپوکسی در فضاهای ساختمانی خود هستید و با بررسی این مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که مزایای آن قابل ‌توجه است و می‌تواند معایب کفپوش اپوکسی را به طور کامل بپوشاند، به شما تبریک می‌گوییم.

ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟

چرا که حالا یک کفپوش ایده‌آل برای فضاهای ساختمانی خود انتخاب کرده‌اید. کفپوشی که از هر نوع کفپوش متداول دیگر ساختمانی مقاوم‌تر و ماندگارتر است. انواع کفپوش اپوکسی به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

  1. کفپوش اپوکسی پلی آمین
  2. کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن
  3. کفپوش اپوکسی پلی آمین با قابلیت آنتی استاتیک و ضد اسید
  4. پوشش اپوکسی ورنی

قیمت کفپوش اپوکسی چه مقدار است؟

کفپوش اپوکسی از بهترین کفپوش‌های پیشرو در فضاهای صنعتی و تجاری است که در این سال‌های اخیر برای مصارف خانگی نیز مورد توجه قرار گرفته است. قیمت کفپوش اپوکسی به نسبت دیگر کفپوش‌های ساختمانی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. هزینه اجرای کفپوش اپوکسی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. عواملی مانند:

  • کاربری فضا
  • شرایط ساختمانی
  • مساحت ساختمان
  • مدت ‌زمان اجرای کفپوش

هزینه اجرای کفپوش اپوکسی تحت تأثیر عوامل فوق تعیین می‌شود. اما در کل این کفپوش‌ها از اقتصادی‌ترین کفپوش‌های ساختمانی هستند که قدرت مانور بالایی برای حضور در انواع فضاهای مسکونی، تجاری و حتی صنعتی دارند. برای خرید کفپوش اپوکسی می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی سایت عمران دژ استفاده کنید.

ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی کدام اند؟

عمران دژ گروه تخصصی برای مقاوم‌سازی سازه و اجرای پروژه‌های بازسازی ساختمان است که خدمات اجرای انواع کفپوش‌های پلیمری را در بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. در صورت نیاز برای بررسی قیمت کفپوش اپوکسی و هرگونه سوال فنی می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان شرکت عمران دژ استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است