9 ایده شیک و کاربردی برای طراحی داخلی مطب و مراکز پزشکی

9 ایده شیک و کاربردی برای طراحی داخلی مطب و مراکز پزشکی

9 ایده شیک و کاربردی برای طراحی داخلی مطب و مراکز پزشکی

طراحی داخلی مطب و مراکز مختلف پزشکی می‌تونه این محیط‌ها رو به فضایی دلپذیر تبدیل کرده و روند درمان و بهبودی بیماران را افزایش بدهد. چند روز پیش خیلی حالم بد بود به طوری که نمی تونستم بشینم و یا حتی روی پاهام بایستم.

از مطب دکتر وقت گرفتم، وقتی رسیدم مطب واقعا شلوغ بود و مطمئنا برای ویزیت باید زمان بسیار زیادی رو منتظر میموندم. فضای سفید و خفه، صندلی‌های سفت‌وسخت به همراه تهویه نامناسب حسابی کلافه‌ام کرده بود. به طوری که علاوه بر بیماری و حال بسیار بدم، فضای داخل مطب باعث شده بود تا زمان انتظار برای من به سختی سپری بشه.

بعد از خارج شدن از مطب و به داروخونه رفتم و دارو هامو گرفتم تا به خونه برگردم، خلاصه اون روز به حدی من اذیت شده بودم که مسیر داروخونه تا منزل رو گریه کردم.

بعد از خوب شدن حالم همیشه به این موضوع فک می‌کنم که طراحی ودکوراسیون داخلی مطب و مراکز پزشکی چقدر اهمیت داره. اصلا بیماران و مراجعه کنندگان رو در نظرم نگیریم، خود پزشکان و کادر درمان هرروز ساعت‌های خیلی زیادی رو در داخل مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی می گذرونند.

9 ایده شیک و کاربردی برای طراحی داخلی مطب و مراکز پزشکی

در نهایت به این نتیجه رسیدم که، طراحی داخلی مطب باید به‌گونه‌ای باشه که سستی، بی‌حالی و بی‌حوصلگی رو از کارکنان دور نگه داره. استفاده از رنگ‌های شاد، چینش مناسب و در دسترس بخش‌های مختلف درمانی در کنار استفاده از لوازم و تجهیزات مناسب در طراحی مطب می تونه فضا و نمای بهتری از مراکز پزشکی رو نشون بده.

امروزه اگر سری به درمانگاه‌های معتبر پزشکی بزنید با دکوراسیون داخلی مطب بی‌نظیر و خاصی مواجه می شید که زمان انتظار رو براتون به طرز شگفت‌آوری کوتاه میکنه.

چند ایده برای طراحی داخلی مطب پزشکی

اتاق انتظار و بخش پذیرش اولین جایی است که بیمار با آن مواجه می‌شود. لذا پیاده‌سازی ایده‌های طراحی در بخش پذیرش کلینیک به تنهایی می تونه تاثیر زیادی در دیزاین مطب پزشک و دسترسی سریع به اتاق معاینه و یا بخش‌های مختلف درمانی مثل دارو خونه و تزریقات و… داشته باشه. درادامه با چند ایده کاربردی دکوراسیون داخلی برای مطب شما رو آشنا می کنم.

1. به بیماران و مراجعان خوش‌آمد بگید

از ایده‌های شاد و جذاب برای استقبال از بیماران استفاده کنید. استفاده از نمایشگر و یا به کار بردن یک یادداشت با پس‌زمینه روشن در ورودی مطب می تونه برای هر مراجعه کننده‌ای جذاب و روحیه‌بخش باشه. از طرفی استفاده از این تابلوها مسیر ورود به مطب و جایگاه پذیرش را به راحتی به مراجعه کنندگان نشان می ده.

2. تابلو مطب و کلینیک درمانی را در مکان مناسب نصب کنید

تابلو مطب و کلینیک درمانی مهم‌ترین ویژگی اعلانی و اطلاعاتی برای معرفی شما و مکان کلینیک برای دیگران است؛ بنابراین استفاده از ایده‌های طراحی جذاب در تابلوهای ورودی و نحوه قرارگیری آن باعث می شه تا اسم مرکز درمانی در ناخودآگاه و ذهن مراجعه کنندگان هک شود تا راه ورود و مکان قرار گیری مطب شما را به خاطر بسپارند.

3. فضاهای نشستن دلپذیر را انتخاب کنید

استفاده از صندلی ارگونومیک در طراحی داخل مطب با روکش خوب، تجربه‌ای خوشایند رو برای مراجعه کنندگان و حتی کودکان فراهم می کنه. یادتون باشه نشیمنگاه باید به اندازه کافی راحت باشه تا مراجعه -کنندگان در زمان انتظار اذیت نشن. در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی مهم‌ترین ملاک در انتخاب صندلی‌ها، جذابیت و محکم بودن در کنار تمیز کردن آسون اون ها است.

9 ایده شیک و کاربردی برای طراحی داخلی مطب و مراکز پزشکی

4.کلیشه قدیمی راهروهای یکنواخت را بشکنید.

تا حالا به این کلینیک‌های قدیمی مراجعه کردید؟ یه سالن با دیوارای سفید که هرچقدر میری به تهش نمیرسی. منکه الانم بهش فک می‌کنم، سردرد می‌گیرم. در طراحی داخلی مطب پزشکی مدرن سعی شده تا چینش بخش‌های مختلف به نحوی انجام بشه که هم دسترسی به هر بخش برای بیمار راحت‌تر باشه و هم احساس بهتری داشته باشه در طول مسیری که به سمت بخش مورد نظر میره.

5. از نور و رنگ برای ایجاد یک محیط پر جنب‌وجوش، غافل نشید.

استفاده ترکیبی از رنگ‌های مختلف در کنار نورپردازی مناسب و هماهنگ میتونه انرژی و جنب و جوش به تنهایی به فضای مراکز درمانی تزریق کنه. رنگ‌های روشن، الهام بخش زندگی سرشار از شادی و سلامتی است برای همین ایده طراحی داخلی مطب پزشکی با استفاده از رنگ‌های مختلف می تونه در افزایش روند درمانی بیماران نقش موثری داشته باشه.

به عنوان مثال، مطب متخصصان بیماری کودکان و فضاهایی که کودکان در آن بازی می‌کنند رو بهتره با رنگ‌های روشن تزئین کنید.

6. استفاده از تابلو

استفاده از تابلوهای مختلف از مناظر طبیعت در طراحی داخلی کلینیک پزشکی می تونه استرس را از بین ببرد. استفاده از تابلوهایی با طرح‌هایی همچون امواج اقیانوس، فضای سبز و مناظر دلربا، در مراکز پزشکی مخصوصا مطب پزشکان روان‌شناس و روان‌پزشک می‌تواند به آرامش سیستم عصبی بیماران کمک ‌کنند.
9 ایده شیک و کاربردی برای طراحی داخلی مطب و مراکز پزشکی

7. استفاده از گیاهان در داخل فضای مطب

استفاده از گیاهان در طراحی داخلی مطب یک ایده عالی و بی‌نظیر است، چرا که گیاهانی مثل عصای انبوه، عنکبوتی ، دراسنا و پیتوس نه تنها فضا رو زیبا می کنه، بلکه به تصفیه هوای مطب کمک می‌کند.

8. از چراغ‌های LED استفاده کنید

استفاده از چراغ‌های LED در طراحی مطب نه تنها باعث روشنایی فضا میشه، بلکه هزینه‌های قبض برق رو تا میزان قابل توجهی کاهش میده. شما میتونه برای تعیین مسیرهای عبوری به جای تابلوهای اعلانات از این چراغ‌ها استفاده کنید.

9. استفاده از عناصر سبز و دکور چوبی

طراحی سبز تاثیر مثبتی بر سلامت عاطفی بیماران دارد، چرا که طراحی کلینیک پزشکی با زمینه سبز و چوبی باعث ایجاد پیوند بصری با طبیعت شده و در همه جای مطب از لابی تا اتاق معاینه پزشک همه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی با الهام از طبیعت می‌توان با استفاده از عناصر سازگار با محیط زیست مانند چوب، گل و گیاهان محیطی بسیار جذاب و زیبا رو به دست آورد.

کلام آخر

ایده‌های مختلفی برای طراحی داخلی مطب پزشکی وجود داره که به کمک این طرح‌ها میشه مطب و مراکز درمانی رو شبیه به یک خانه تبدیل کرد تا بیماران در این فضا احساس آرامش داشته باشند.

برای طراحی‌های مطب پزشکی حتما با متخصصان ما تماس بگیرید و از یک مشاوره حرفه‌ای رایگان بهره‌مند بشید. بیایید محیط بالینی خسته کننده رو فراموش کنیم و با کمک ایده‌های برتر طراحی کلینیک پزشکی زمینه بهبودی سریع‌تر بیماران و اقامت راحت‌تر اونارو فراهم کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است