18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

اگر به هر دلیلی باید در محیط خانه کار کنید، نیاز به یک فضای اختصاصی برای دفتر کار خانگی دارید. فضایی که در خانه باشد، اما شما را به‌ طور کامل از محیط خانه جدا نماید. در عین ‌حال این فضا باید به‌ عنوان بخشی از دکوراسیون خانگی با محیط خانه هماهنگ و الهام ‌بخش باشد.

ایده ‌های جذاب برای طراحی دفتر کار خانگی شیک

اگر کارمند هستید و بخشی از کار اداری را در محیط خانه انجام می ‌دهید؟ شاید هم صاحب کسب‌ و کاری مستقل هستید و نیاز است تا جریان اداری کسب‌ و کار خود را از محیط خانه مدیریت کنید؟ شاید هم یک قدم فراتر از تمام الگوهای کار کلاسیک برداشته‌ اید و برای خودتان یک شغل تمام ‌عیار خانگی را راه ‌اندازی کرده ‌اید؟ در همه این موارد نیاز به یک محیط کار مناسب در خانه دارید.

ایده ‌های الهام‌ بخش برای طراحی دفتر کار خانگی مناسب شما است تا فضای کار حرفه‌ ای خود را فراتر از نیازهای خانگی پیگیری نمایید. ایده‌ ها برای دکور دفتر کار خانگی برای شما از محیطی اداری مانند اما خلاق و زیبا و کاملاً مجزا از فضای خانه تدارک خواهد دید.

اگر به هر دلیلی باید در محیط خانه کار کنید، نیاز به یک فضای اختصاصی برای انجام فعالیت‌ های شغلی خود دارید. فضایی که در خانه باشد، اما شما را به‌ طور کامل از محیط خانه جدا نماید.

در عین ‌حال این فضا باید به‌ عنوان بخشی از دکوراسیون خانگی با محیط خانه هماهنگ و الهام ‌بخش باشد. ما در این مقاله از ایده‌ های الهام ‌بخش برای دکوراسیون دفتر کار خانگی گردآوری کرده‌ ایم تا با مشاهده و بررسی آنها به یک فضای مناسب برای طراحی اتاق کار در منزل خودتان برسید.

اگر از کسانی هستید که هم ‌اکنون در حال ساختن یک خانه برای خودتان هستید و یا به انجام یک پروژه بازسازی کلی از محیط خانگی فکر می ‌کنید، زمان مناسبی است تا در کنار ایجاد تمام فضاهای متداول خانگی یک دفتر کار زیبا و جذاب هم برای خودتان کنار بگذارید.

دقت کنید که نیازی نیست تا برای طراحی دفتر کار خانگی، کل دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار بدهید و به نوعی از خانه به یک محیط صرفاً اداری شکل برسید. بلکه در این ایده ‌ها به‌ دنبال یک تعامل هستیم. تعاملی میان خانه شما و دفتر کاری که قرار است در عمق این فضا به شکل مستقل اما بخشی از آن دایر باشد.

برای طراحی دفتر کار خانگی باید به نکته ‌های زیادی توجه کنید. از نحوه روشنایی، سیستم توزیع برق، نصب و اجرای انواع دستگاه ‌های اداری و همچنین حضور فناوری و حتی دیوارها با عایق صدا و… از نکات مهم در طراحی اتاق کار در منزل می ‌باشند.

قطعا خانه کنونی شما در حال حاضر شرایط پذیرش چنین فضای اداری شکل را ندارد. در این ‌صورت نگران نباشید. در ایده‌ های پیشنهاد شده ما تمام مشکلات شما در نظر گرفته‌ شده است. به هر صورت راه‌ های زیادی برای رسیدن به یک دفتر کار خانگی وجود دارد.

راه ‌هایی ساده که از داخل همان دکور معمولی در فضای خانگی شما پیدا می‌ شود. پس در این مقاله همراه ما باشید تا به ایده ‌هایی الهام ‌بخش برای چیدمان دفتر کار خانگی بپردازیم.

1- در یک گوشه از اتاق ‌خواب خانه یک دفتر کار خانگی دایر کنید

محیط اتاق ‌خواب یکی از بهترین مکان ‌ها برای ایجاد دفتر کار خانگی است. زیرا در این حالت دفتر کار خانگی شما در فضای اصلی خانه حضور ندارد. دفتر کار خانگی جایی در داخل اتاق‌ ها دایر است و این فضای اداری در نمای اصلی دکوراسیون خانه دیده نمی‌ شود.

در عین ‌حال محیط اتاق ‌خواب همیشه یک فضای آرامش ‌بخش است و می‌ تواند مکانی مناسب برای تمرکز شما در انجام کارهای اداری و یا هر فعالیت هنری و حرفه ‌ای باشد. توصیه می‌ شود که از اتاق خواب میهمان برای طراحی دفتر کار خانگی استفاده کنید.

اکثر خانه‌ ها دارای دو اتاق و یا تعداد بیشتر اتاق‌ خواب هستند. اتاق‌ هایی که عموماً استفاده مهمی جز پذیرایی از میهمانان ندارند. شما می ‌توانید در یک کنج از این اتاق فرعی خانه‌ های خودتان، دفتر کار خانگی، زیبا و ساده خود را دایر کنید.

18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

2- دفتر کار خانگی مدولار شده بسازید

فضای خانگی قطعا محیط فراخ اداری نیست که بتوانید در هر جای آن از میز و قفسه تا تجهیزات اداری بگذارید. محیط خانه‌ ها کوچک است و قطعا فضای محدودی برای طراحی دفتر کار خانگی شما دارد. اگر در یک فضای تنگ و محدود خانگی هستید، بهتر است از ایده طراحی دفتر کار خانگی مدولار شده استفاده کنید. در این حالت کافی است کل فضای محدود خود را قفسه ‌بندی کنید.

به خلق یک دکوراسیون زیبا از ایجاد قفسه‌ بندی ‌های شبه اداری فکر کنید. وقتی در فضای محدود پیش روی خودتان از ایده قفسه ‌بندی شده استفاده می ‌کنید، کل فضا تبدیل به یک محیط برای حضور الزامات اداری و دفتر کار شما می‌ شود.

فضا را به شکلی قفسه ‌بندی کنید که یکی از قفسه ‌ها تبدیل به میز کار شما بشود. در باقی قفسه‌ ها می‌ توانید از تجهیزات و ملزومات اداری و هر چیز که مربوط به کار شما است قرار بدهید. به‌ این ‌ترتیب با مدیریت فضای محدود خانه یک دفتر کار خانگی و کوچک اما جذاب و مدیریت ‌شده دارید.

3- با استفاده از رنگ محیط دفتر کار خانگی خودتان را تقسیم ‌بندی کنید

رسیدن به یک فضا با حس و حال متفاوت و خصوصی شده از الزامات طراحی دفتر کار خانگی است. وقتی فضای طراحی دفتر کار خانگی حس و حال متفاوتی از دیگر بخش‌ های خانه داشته باشد، بهتر و راحت ‌تر می‌ توانید در آن محیط کار کنید.

برای ایجاد این استقلال از افکت ‌های رنگی استفاده کنید. کافی است محل قرارگیری دفتر کار خانگی خود را با یک ‌رنگ پس‌ زمینه متفاوت با دیگر بخش ‌های خانه بپوشانید. به ‌این ‌ترتیب طراحی فضای کار خانگی شما در یک حجم دکور شده مستقل از دیگر بخش ‌های خانه قرار می ‌گیرد.

استفاده از رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی و برای استقلال فضای محیط کار خانگی مناسب دفترهایی است که باید در نمای اصلی خانه کنار دیگر بخش ‌های دکور شده خانه دایر باشند. قطعا برای دکوراسیون دفتر کار خانگی که در یک اتاق مستقل قرار دارد، محیطی در تداخل با دیگر فضاهایی نداریم که به فکر تفاوت رنگی برای هر چه برجسته ‌تر شدن آن باشیم.
18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

4- یک دفتر کار خانگی برای دو نفر ایجاد کنید

اگر در انجام کار خانگی تنها نیستید و افرادی دیگر از اهل خانه همکار شما هستند و یا کار دیگری دارند، قطعا به ایجاد فضای مستقل از دفتر کار خانگی نیاز دارید. حضور یک دفتر کار مشترک باعث تداخل کارها و همچنین بی ‌نظمی و آشفتگی در کار هر دو نفر می ‌شود. اما وقتی محیط خانه کوچک است، چطور می ‌توانیم برای دو نفر دفتر کار خانگی مستقل داشته‌ باشیم؟

شما می ‌توانید از یک میز تخته ‌ای بلند که به دیوار متصل می ‌شود، استفاده کنید. حال این میز بلند را به دو بخش مجزا تفکیک کنید و برای هر بخش یک صندلی بگذارید. قطعا برای طراحی دفتر کار خانگی به ایجاد قفسه برای نگهداری از اسناد و مدارک نیاز دارید.

بهتر است در فضای بالای میز از دو قفسه با طراحی مستقل از هم بسازید. حتی می‌ توانید در فضای میان دو بخش از میز بلندی که ساخته ‌اید، یک محیط کشویی مانند دایر کنید تا در هر چه مستقل‌ تر شدن فضای دفتر کار خانگی برای دو نفر از اهالی خانه موفق‌ تر باشید. حالا هر کسی فضای کار خانگی مخصوص خودش را دارد.

5- از میز با قابلیت کار در حالت ایستاده استفاده کنید

گاهی از دفتر کار خانگی انتظاری فراتر از یک دکوراسیون زیبا و متفاوت دارید. گاهی نمی‌ خواهید تا ساعت ‌ها پشت میز کار خانگی خودتان بنشینید. قطعا نشستن ‌های طولانی‌ مدت در پشت میز کار خسته ‌کننده است. شما در محیط خانه به تحرک نیاز دارید. برای اینکار می‌ توانید از میزها که قابلیت استفاده در حالت ایستاده نیز دارند، تهیه کنید. میزهایی که قابلیت استفاده در حالت نشسته و ایستاده دارند، در سطح بازار موجود هستند.

حتی می‌ توانید چنین میزی را با سلیقه و نیازهای دفتر کار خانگی خود طراحی کنید و آن را بسازید. گاهی می‌ توانید از قرار دادن یک میز کوچک بر روی یک میز بزرگ حالت کار ایستاده را شبیه ‌سازی کنید. در این حالت میز اصلی شما برای کار خانگی شما فراهم است.

اما در صورت خسته شدن از نشستن ‌های طولانی ‌مدت می‌ توانید ملزومات کار خود را به میز کوچکتر در ارتفاع بالاتر منتقل کنید و حالا به شکل ایستاده در تحرکی ساده فضای کار خانگی خودتان را ادامه بدهید.

6- در استفاده از کمدهای خانه خلاق باشید

گاهی کار خانگی شما همیشگی نیست. مثلاً یک یا دو روز از ایام هفته باید مشغول انجام کاری در محیط خانه بشوید. در این حالت قطعاً علاقه ندارید تا بخشی از فضای باارزش خانه را برای ایجاد یک دفتر کار خانگی اشغال کنید.

اما می ‌توانید در ایده ‌هایی خلاقانه از فضای داخل کمدهای خانه برای ایجاد یک فضای کار خانگی استفاده کنید. کافی است فضای داخل کمد را از حالت طبقه شده به یک میز و چند طبقه ساده در بالای آن تبدیل کنید.

برای اینکار بهتر است بخشی از فضای میانی کمد موردنظر را تبدیل به یک طرح میز مانند نمایید. از بخش‌ های بالایی کمد می ‌توانید برای قرار دادن ملزومات کار و لوازم و تجهیزات اداری خود استفاده کنید.
18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

7- از درب‌ های کشویی برای مخفی کردن دفتر کار خانگی استفاده کنید

گاهی علاقه ندارید تا دکوراسیون زیبا و خاص خانه شما با یک فضای اداری مانند در هم بریزد. از طرفی گاهی نمی‌ خواهید تا در هنگام استراحت و یا وقت ‌هایی که کار نمی‌ کنید، دیگر اهالی خانه وارد فضای کار خانگی شما بشوند. در هر صورت شما به یک محیط با قابلیت جدا شدن از دیگر فضاهای خانگی نیاز دارید. مثلاً برای ایجاد چنین فضایی می‌ توانید از درب ‌های کشویی استفاده کنید.

دفتر کار خانگی خود را در یک سمت اتاق طراحی کنید، آنگاه با نصب یک درب کشویی، کل فضا را در یک شرایط مستقل از دیگر بخش ‌های خانه جدا کنید. درب کشویی، فضایی از حجم اتاق خانه را اشغال نمی ‌کند و می ‌تواند در زمانیکه کار نمی ‌کنید، محیط اتاق کار شما را از دیگر بخش ‌های خانه جدا کند.

8- نورپردازی در فضای کار خانگی را فراموش نکنید

دفتر کار خانگی شما باید حجم نوری کافی و مناسب برای انجام کارهای دقیق و طولانی داشته باشد. ایده استفاده از لامپ ‌های رومیزی، سبک نورپردازی کلاسیک و بدیهی است. اما لامپ ‌های رومیزی به‌ تنهایی نمی ‌توانند حجم نور کافی برای دیزاین نهایی دفتر کار خانگی را تهیه نمایند. ایده نورپردازی فضای کار خانگی چیزی فراتر از ایجاد نورپردازی انجام کار در محیط منزل است.

در نورپردازی فضای کار خانگی به ‌دنبال ایجاد محیطی با حجم نور استاندارد و در عین ‌حال زیبا، الهام ‌بخش، آرام ‌کننده و خلاقانه هستیم. شما می‌ توانید از انواع ایده ‌ها در نورپردازی فضاهای دنج شده خانگی برای روشن کردن دفتر کار خانگی استفاده کنید.

استفاده از لامپ ‌های LED کار شده در دیوار و یا کنج فضاهای اتاق برای خلق یک محیط زیبا و پویا ایده مناسبی است. در عین ‌حال بهتر است تا از لامپ ‌ها با رنگ گرم در نورپردازی دفتر کار خانگی استفاده کنید. لامپ با نور گرم بهترین ایده در بازسازی نور طبیعی خورشید است و باعث سرحالی و نشاط و البته رفع خستگی در حین انجام کار می‌ شود.
18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

9- از فضاهای بدون استفاده برای ایجاد دفتر کار خانگی استفاده کنید

گاهی فضای خانه آنچنان محدود و دست ‌و پا بسته شده ‌است که قرار دادن یک میز مستقل برای انجام کار چالش ‌برانگیز می ‌شود. زیرا قطعا میز کار شما فضای بزرگ و کاملاً مفیدی از محیط خانه را اشغال کرده‌ است.

در این حالت چاره ‌ای ندارید جز اینکه از اشغال فضاهای مفید خانه عقب‌ نشینی کنید و به سمت فضاهای بلااستفاده و اصطلاحاً فضاهای مرده در محیط خانگی حرکت کنید. همه خانه ها، با هر نوع طراحی، از فضاهای بلااستفاده دارند.

غالباً از طاقچه و یا دکوراسیون‌ های تزئینی در این فضاها استفاده می ‌شود. بهتر است این فضاها را پیدا کنید و با خلاقیتی دلنشین آنها را به جمع بخش ‌های مفید خانه اضافه کنید. ایجاد دفتر کار خانگی در فضاهای بلااستفاده از محیط خانه نشان از هنر و تیزبینی شما، در عین ‌حال اوج حساسیت و خلاقیت شما می ‌باشد.

10- از پارتیشن بندی برای ایجاد فضای کار خانگی مستقل استفاده کنید

گاهی بهتر است فضای کار خانگی شما در محیطی کاملاً مجزا از دیگر فضاهای خانگی قرار داشته باشد. قطعا اختصاص یک اتاق به ‌طور کامل برای دفتر کار خانگی شما بهترین ایده است.

اما این بهترین ایده را نمی ‌توانید در بسیاری از خانه ‌های کوچک با تعداد اتاق ‌های محدود انجام بدهید. در این خانه ‌ها باید فضای کار را در یک گوشه از محیط اتاق پذیرایی و یا فضایی از اتاق ‌خواب دایر کنید.

اما شما به یک محیط مستقل و ترجیحاً جدا از دیگر فضاهای خانگی نیاز دارید. در این ‌صورت بهتر است از یک جدا کننده برای استقلال محیط کار خانگی خود استفاده کنید. در جدا کردن فضای کار خانگی نیازی به دیوارکشی نیست.

کافی است از یک حایل و یا جداکننده ها شبیه به سبک ‌های پارتیشن‌ بندی فضاهای اداری استفاده کنید. البته می‌ توانید از حائل های زیبا و کار شده مناسب محیط خانه برای جدا کردن فضای کار از دیگر بخش ‌های خانه استفاده کنید.

مثلاً می ‌توانید فضای اتاق ‌خواب خانه را با حضور یک جداکننده به دو بخش کاملاً متفاوت تقسیم کنید. در یک سمت، دفتر کار خانگی شما دایر است و در آن حسابی مشغول هستید.

این در حالی است که در سمت دیگر دارای اتاق خوابی آرام و زیبا و بدون حضور استرس ‌زای ملزومات کاری دارید. برای این جدا کردن می ‌توانید از انواع ایده ‌ها مانند قفسه کتاب، پارتیشن‌ بندی، میزهای زیبا در فضاهای دکوراسیون خانگی و حتی یک پرده استفاده کنید.

11- یک دفتر کار خانگی کوچک برای خودتان بسازید

خانه شما فضایی محدود است و قطعا چندان محیط باز و فراخی ندارد. اما آیا برای انجام یک کار خانگی به فضای بزرگی نیاز دارید؟ در یک محیط خیلی کوچک هم می‌توانید دفتر کار خانگی خود را دایر کنید و حتی کوچک‌ترین خانه‌ها هم آن‌قدر دست‌ و دلباز هستند تا این فضای اندکی را در اختیار شما قرار بدهند. در محیط خانه به ‌دنبال فضاهای محدود شده و یا دنج بگردید.

از این ‌دست فضاها در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. حالا دست‌ به ‌کار شوید و یک اتاق کار کوچک خانگی را طراحی کنید. می‌توانید از ملزومات کوچک فضاهای اداری استفاده کنید.

در عین‌حال این فضای کوچک می‌تواند یک بخش پنهان‌ شده در حجم فضاهای دیگر خانه باشد. بهرصورت جدا کردن بخش کوچکی از فضای خانگی برای استقرار یک میز و صندلی ساده امر چندان پیچیده و غیرممکن نیست.

12- از فضای زیر پله برای طراحی دفتر کار خانگی استفاده کنید

اگر در محیط خانه پلکانی دارید و فضای قابل‌توجهی در زیر این پلکان قرار دارد، مستعد ایجاد یک فضای کار زیبا و خلاقانه هستید. در بسیاری از موارد صاحبان خانه‌های پله‌دار هیچ ایده مناسبی برای استفاده درست از فضای خالی زیر راه‌پله ندارند.

اما هستند کسانی که در الگوهای هوشمندانه از این فضا برای ایجاد کمد، قفسه، گلخانه و البته دفتر کار خانگی استفاده می‌کنند. خانه‌هایی که در داخل آنها راه‌پله قرار دارد، قطعا فضاهای زیادی دارند.

اما گاهی علاقه ندارید تا یک اتاق را به‌طور کامل به کار محیط کار خانگی اختصاص بدهید. استفاده از فضای خالی زیر راه‌پله‌ها برای چنین افراد در خانه‌های بزرگ و چند طبقه مناسب است.
18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

13- دفتر کار خانگی باید محیطی آرام باشد

کاری که در خانه انجام می‌دهید قطعا یک فعالیت دقیق، تخصصی و چالش‌برانگیز است. شما به فضایی برای تمرکز کردن نیاز دارید و دفتر کاری که آرام و ساکت است بهترین ایده برای ایجاد این تمرکز می‌باشد.

پس برای طراحی اتاق کار در منزل به سراغ فضاهای دنج و دورافتاده محیط خانگی بروید. جاییکه کمتر کسی از اهالی خانه در آنجاها سرک می‌کشند. وقتی از فضاهای دنج خانه برای اتاق کار خود استفاده می‌کنید، علاوه ‌بر ایجاد تمرکز از فضایی آرام برای استراحتی ساده میان حجم کاری سنگین برخوردار هستید.

14- دفتر کار خانگی خود را در محیط باز حیاط و یا باغ خانه دایر کنید

همه خانه‌ها دارای حیاط و یا فضاهای باغ مانند نیستند. اما اگر صاحب خانه‌ای با حیاطی فراخ و یا باغی دل‌باز هستید از جمله آدم‌های خوش‌شانس برای ساختن بهترین و زیباترین دفتر کار خانگی هستید.

فقط باید از محیط خانه دل بکنید و جایی در میان حیاط و یا باغ خانه یک محیط اداری برای خودتان بسازید. نگران نباشید، قرار نیست تا محیط خانگی شما در مقابل باد و باران و یا هوای سرد و گرم خارج از خانه تنها باشد.

خلاق باشید و یک بخش الحاقی به فضای اصلی خانه بسازید و از امکانات خانه در این بخش الحاقی جدا شده از حیاط استفاده کنید. گاهی حیاط خانه آنقدر بزرگ است تا در تدارک ساخت یک فضای کاملاً مستقل با تمام امکانات رفاهی و اداری باشید.

15- از انباری برای طراحی دفتر کار خانگی استفاده کنید

همه خانه‌ها فضاهایی با عنوان انباری دارند. البته این انباری‌ها همیشه در دسترس ساده اهالی خانه قرار نمی‌گیرند. اما اگر از محیط خانه به ‌راحتی با فضای انباری در ارتباط هستید، این بخش از خانه را تبدیل به یک دفتر کار خانگی کنید. قطعا ایجاد یک فضای کاربردی در محیط خانه خیلی جذاب‌تر از نگهداری وسایل قدیمی و مستهلک شده ‌است.

16- از فضای تراس برای طراحی دفتر کار خانگی استفاده کنید

خانه‌های آپارتمانی معمولاً دارای تراس هستند. این تراس گاهی خیلی کوچک است و گاهی به اندازه‌ای ایجاد یک دفتر کار خانگی فراخ و مناسب می‌باشد. البته قطعا نمی‌توانید در محیط باز و بدون دیوار تراس خانه‌های آپارتمانی، فضای کار خانگی مناسبی داشته باشید.

زیرا این محیط باز دائماً در تنش شرایط جوی مانند باد و باران و حتی برف و طوفان است. ظاهرا چاره‌ای ندارید جز این‌که کل فضای تراس را بپوشانید. اما با این کار استعداد یک فضای باز در ارتباط مستقیم با محیط بیرون از خانه را از دست می‌دهید.

شما به یک اتاق کار نیاز دارید و فضای تراس را برای این کار انتخاب کرده‌اید. اما چرا باید ماهیت تراس را تغییر بدهید. به ‌جای پوشاندن کامل فضای تراس می‌توانید از پنجره‌های دو تاشو استفاده کنید.

وقتی از این پنجره‌ها در دیواره های باز تراس نصب می‌کنید، محیط کار خانگی خود را در دل یک تراس زیبا دایر کرده‌اید. زیرا با استفاده از این پنجره‌های تاشو می‌توانید به ‌طور کامل فضای تراس را محصور کنید و در صورت نیاز با باز کردن کامل پنجره محیط واقعی تراس در اختیار شما قرار می‌گیرد.

17- قفسه‌های دفتر کار خانگی خود را بپوشانید

در بسیاری از خانه‌ها ما محدودیت فضا مواجه هستیم. قطعا در این خانه‌ها دست بازی در انتخاب یک محیط مستقل برای دفتر کار خانگی نداریم. فضا محدود است و شما چاره‌ای ندارید جز اینکه دفتر کار خانگی خود را درست در فضاهای اصلی خانه مانند اتاق پذیرایی و یا اطاق خواب دایر کنید.

اما می‌توانید با استفاده از پوشش‌های چوبی که به شکل کشویی حرکت می‌کنند کل قفسه‌های دفتر کار خانگی خودتان را بپوشانید. به ‌این ‌ترتیب زمانی‌که مشغول کار نیستید کل فضای اداری شما در پس یک روکش چوبی پنهان است و تأثیری در نمای اصلی خانه نمی‌گذارد.
18 ایده‌‌ خلاقانه برای طراحی دفتر کار خانگی

18- یک محیط کار خانگی برای تمام اعضای خانواده دایر کنید

در داخل خانه فقط بزرگسالان نیستند که به دفتر کار خانگی نیاز دارند. بچه‌ها نیز برای بازی کردن، نقاشی، انجام تکالیف و… به یک محیط مناسب و استاندارد نیاز دارند. قطعاً علاقه ندارید تا دیگر اعضای خانه در محیط کار خانگی شما فعالیت‌های خود را انجام بدهند.

زیرا کودکان دنیای خاص خودشان را دارند و لاجرم در حین بازی و یا انجام تکالیف محیط اداری دفتر کار خانگی شما را آشفته می‌کنند. شاید بهتر است اندکی خلاق و تا حدودی منعطف باشید.

وقتی می‌توانیم در محیط خانه یک دفتر کار خانگی برای خودمان دایر کنیم، قطعا می‌توانیم این محیط را ارتقاء داده و به بخش‌های مستقل برای دیگر اعضای خانه تقسیم کنیم. شما برای داشتن یک دفتر کار خانگی به ابعاد ناچیزی از فضا نیاز دارید.

این در حالی است که فضای دیوار اتاق‌ خواب و یا اتاق نشیمن قطعا خیلی بزرگ‌تر از نیاز محدود شما است. منعطف باشید و در این فضا از بخش‌های مستقل برای دفتر کار خانگی مناسب همه اعضای خانه دایر کنید.

استفاده از دفتر کار خانگی جذاب است و شاید یک الزام ساده برای هر خانه‌ای باشد. به ‌هرحال در محیط خانه به ‌غیر از شما دیگر اعضای خانواده نیز باید از یک محیط با قابلیت کار اداری استفاده کنند. دفتر کار خانگی می‌تواند برای خانم خانه و حتی دانش‌آموزان و دانشجویان خانه مفید باشد. این فضا یک مکان ایده‌آل برای تمرکز کردن و انجام هر گونه جریان اداری، درسی، وب گردی و حتی استراحت و وقت‌گذرانی است.

اما دقت کنید که دکور دفتر کار خانگی شما باعث ایجاد یک فضای آشفته در دیگر بخش‌های اصلی خانه نباشد. این فضا فقط یک محیط کار است و قطعا نباید حجم زیادی از فضاهای مفید خانه را اشغال کند. وقتی اتاق کار در منزل شما با تمام فضای خانه شما هماهنگ است، قطعا از کار کردن در این محیط جذاب لذت خواهید برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است