سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی


سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

سبک اسکاندیناوی

بیشتر مردم سبک اسکاندیناوی را با دیوارهای سفید، کفپوش چوبی و مبلمان مدرن می‌شناسند و طراحی خانه با این سبک را آسان می‌دانند. اما اینطور نیست و این سبک با همه‌ سادگی خود مانند سبک‌های دیگر طراحی داخلی، ویژگی‌های خاص خود را دارد.

تاریخچه سبک اسکاندیناوی

این سبک از شمال اروپا آغاز شده است و تاریخچه آن به اواخر قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. کشورهایی مانند نروژ، ایسلند، سوئد و دانمارک اولین کشورهایی بودند که به این سبک علاقمند شدند و از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کردند.

در مقاله قبلی به تعریف اپوکسی در ساختمان و کاربردهای آن پرداخته ایم.

این سبک به آرامی در سراسر جهان گسترش پیدا کرد و امروزه به یکی از سبک‌های مطرح دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. به طور کلی این سبک بر سادگی، مینیمال بودن و کاربردی بودن عناصر در فضای داخلی تاکید دارد.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی مسکونی

تاریخچه سبک اسکاندیناوی

اصول سبک اسکاندیناوی

هر سبکی دارای اصول منحصر به فرد خود می باشد. طراحی اسکاندیناوی نیز دارای اصولی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت آنها الزامی است. در ادامه مطلب به بررسی تک تک اصول اولیه خواهیم پرداخت:

طراحی شاد و زنده

دیزاین اسکاندیناوی بر اصل تضاد استوار است و طراحان در خلق فضای خاص و پر جنب و جوش بر روی یک پس زمینه ساده بسیار مهارت دارند. رنگ اصلی را می‌توان سفید انتخاب کرد اما می‌توان قالیچه‌ها، گلدان‌ها، روکش مبلمان، کوسن‌ها و مبلمان تزیین شده را رنگارنگ انتخاب کرد.

برای دستیابی به یک طراحی معمول اسکاندیناوی می‌توان از هر چیزی که روشن و خاص است استفاده نمود، با اینکار به دکوری ایده‌آل در منزل دست خواهید یافت. اکثر مواقع انتظار می‌رود از رنگ های آبی و خاکستری پر رنگ استفاده شود تا فضای طبیعت اروپای شمالی به خانه‌ها افزوده گردد.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی
اصول سبک اسکاندیناوی

رنگ‌های خنثی در سبک اسکاندیناوی

پالت رنگی که طراحان اسکاندیناوی برای معرفی خود به دنیا معرفی کرده‌اند، ترکیبی از انواع آبی، خاکستری‌های خنک و مات، سفید و کرم است. این پالت تقریبا تبدیل به علامتی تجاری این سبک شده و به نظر می‌رسد که تبدیل به پالتی منعطف شده که بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از آن شده‌اند.

ممکن است که این رنگ‌ها هر کدام به صورت جداگانه در طراحی‌های مینیمالیست آمریکای شمالی دیده‌ شوند اما استفاده از پالت ترکیبی آن از ابتدا فقط منحصر به حوزه اسکاندیناوی بوده‌است.

از آنجا که مردم و طراحان این منطقه خاص جغرافیایی به طبیعت نگاهی متفاوت دارند، طبیعی است که سعی می‌کنند تجلی هر چه تمام‌تری از طبیعت در محل زندگی خود داشته باشند و استفاده از رنگ‌های دریا، صخره، شن و برف کمک زیادی در این زمینه به آنها می‌کنند.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی
اصول سبک اسکاندیناوی

کفپوش چوبی از درخت بلوط

در اصول اولیه طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی همیشه هدف ایجاد محیطی بسیار روشن و تازه است. بنابراین برای ایجاد چنین فضایی شما باید به سمت کفپوش‌های چوبی با رنگ روشن بروید. بیشتر در طراحی داخلی سبک اسکاندیناوی، کفپوش با چوب درخت اش یا بلوط پوشانده می‌شود و زیبایی بصری جالبی را با باقی دکوراسیون داخلی منزل برای شما فراهم می‌کند.

مبلمان ساده در سبک اسکاندیناوی

مبلمان یکی از بزرگ‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی خانه است. مبلمان بازتاب دهنده سبک و نوع دکوراسیون است، بنابراین برای اجرای سبک اسکاندیناوی از مبلمان نرم و مدرن که از نظر زیبایی بسیار ساده هستند، استفاده کنید. در این سبک بیشتر از مبلمانی با رنگ روشن استفاده می‌شود تا به خوبی با دیگر عناصر دکوری اتاق ترکیب شود.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی
اصول سبک اسکاندیناوی

رعایت خطوط معماری منظم

هنگامی که می‌خواهید خانه‌ای را با سبک اسکاندیناوی مدرن کنید، باید از ایده‌های سبک مینیمال اما کابردی استفاده کنید. شما به عنوان مالک یک خانه برای اجرای سبک اسکاندیناوی باید معماری ساده و واضح را برای خانه خود انتخاب کنید.

همچنین این کار را برای مبلمان و سایر وسایل انجام دهید. تزئینات ظریف و دکورهای پیچیده حقیقتاً برای خلق ظاهری لوکس و زیبا در نهایت به شما کمکی نمی‌کنند.

استفاده از نور طبیعی در سبک اسکاندیناوی

نور طبیعی ویژگی بسیار مهمی در سبک طراحی اسکاندیناوی می‌باشد. معمولا در این فضاها پنجره‌های بزرگ تعبیه می‌شود تا مقدار زیادی نور طبیعی را وارد خانه نمایند. نور طبیعی و انعکاس آن از طریق‌ رنگ‎های روشن فضای خانه باعث می‎شود که محیط زندگی شما بزرگ‎تر از مقدار واقعی آن بنظر برسد.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی
اصول سبک اسکاندیناوی

اهمیت گیاهان تازه در سبک اسکاندیناوی

عناصر طبیعی را به طراحی داخلی اسکاندیناوی خود اضافه کنید تا رنگ و زیبایی یک عنصر زنده فضای داخلی شما را به طور چشمگیری دگرگون کند. در حقیقت طراحان معتقدند که گل‌های تازه در هر خانه اسکاندیناوی یک ضرورت است.

در منطقه اسکاندیناوی در اغلب پیاده روها، گلفروشی‌هایی وجود دارند که گل‌های تازه و گل لاله را در رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسانند، بنابراین طراحی اسکاندیناوی شما باید شامل عناصر زیبا و منحصر به فرد طبیعت مانند گل‌های تازه باشد.

چوب و فلز در سبک اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی فقط از چوب برای کفپوش استفاده نمی‌کند و شما باید از آن در قطعات مبلمان‌تان مثل میزهای جلو مبلی و ناهارخوری نیز استفاده کنید. همچنین قطعات با پوشش فلزی یکی دیگر از ترندهای محبوب در این نوع سبک می‌باشد. آویز و دیوارکوب‎هایی از مس و برنج می‌توانند درخشش خاصی به اتاق شما بدهند.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی
اصول سبک اسکاندیناوی

جمع بندی مطالب

در نهایت باید بدانید که طراحی داخلی به سبک کشورهای اسکاندیناوی از دنیای مدرن و طراحی معاصر عمیقا تاثیر گرفته است و علت شهرت و محبوبیت این سبک نیز سادگی و کاربردی بودن دکوراسیون آن است.

بنابراین اگر به این سبک علاقمند هستید باید فضایی خلوت و ظریف را تدارک ببینید و با استفاده از ایده‌های ارائه شده در این مقاله و خلاقیت خود، چشمان دیگر افراد را خیره کنید. شما باید بتوانید فضایی حیرت انگیز ایجاد کنید که سادگی، زیبایی و کارایی یک طراحی داخلی اسکاندیناوی را در خود جای دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است