اسکلت بتنی ساختمان در رشت

پیمانکار ساختمان در رشت

پیمانکار ساختمان در رشت


اسکلت بتنی ساختمان در رشت

یکی از اجزای اصلی ساختمان سازی، ساخت اسکلت است. در واقع این بخش یک ساختمان را شکل می‌ دهد و به عنوان پایه و اساسی برای آن شناخته می ‌شود. به علاوه استقامت و پایداری یک ساختمان در گرو اسکلت آن است. اسکلت ساختمان در انواع فلزی و بتنی پایه ریزی می‌ شوند. اسکلت بتنی یا سازه بتنی در ساخت بسیاری از ساختمان ‌ها به منظور مقاوم سازی ساختمان و مقاوم سازی بتن‌ مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در ادامه به بررسی دقیق تر اسکلت بتنی ساختمان خواهیم پرداخت.

از این نوع سازه در پله ها، ستون، فونداسیون و… ساختمان استفاده می‌ شود و استحکام ساختمان و سازه را در برابر لرزش و یا اتفاقات دیگر بالا می ‌برد. در ساختمان سازی مدرن اسکلت‌ های بتنی جزو رایج‌ ترین انواع اسکلت به حساب می ‌آیند؛ چرا که مقاومت و عمر این سازه ‌ها بسیار زیاد است و از طرفی امنیت و استقامت را به همراه دارد.

از این ‌رو می‌توان از انواع اسکلت بتنی  برای ساخت ساختمانی با قدرت و مستحکم استفاده کرد. تا این بخش می توان گفت که به سوال اسکلت بتنی چیست بصورت خلاصه جواب داده شد، اما در ادامه به مزایای اسکلت بتنی و اینکه در چه مواردی استفاده می شود اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اسکلت بتنی ساختمان در رشت

اسکلت بتنی ساختمان در رشت

از اسکلت و سازه بتنی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

  • استفاده از اسکلت بتنی بیشتر در مناطقی که رطوبت بالایی داشته باشد بکار می آید. از این رو در سازه هایی مثل دیواره های ساحلی ، اسکله ها و برج های بازدید مورد استفاده قرار میگیرد.
  • به علت استحکام و مقاومت بسیار بالا ، گزینه ای مناسب جهت استفاده در ساختمان های مسکونی و تجاری ، کارخانه های بزرگ و سازه هایی که امکان جاگیری تعداد افراد بیشتری را دارند ، می باشد.
  • بکاری گیری اسکلت بتونی در ساخت باند فرودگاه و سوله های محل نگهداری هواپیما.
  • فضا هایی که با هدف ذخیره و نگهداری آب ساخته می شوند ، نظیر استخر ها و تانکرهای زیر زمینی
  • بکارگیری در ساخت پل ها ، دیواره های حائل و سدهای مستحکم
اسکلت بتنی ساختمان در رشت

اسکلت بتنی ساختمان در رشت

مقایسه اسکلت بتنی ساختمان با فلزی

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که بین اسکلت فلزی یا بتنی کدام یک بهتر و یا ارجح‌ تر است و یا به عبارتی اسکلت بتنی بهتره یا فلزی ؟ در پاسخ باید گفت، استفاده از اسکلت بتنی یا فلزی همچنان به یک اندازه رایج است و طبق استفاده کاربران نمی ‌توان گفت که کدام یک بر دیگری برتری دارد.

در این قسمت همه چیز درباره اسکلت بتنی و مقایسه آن با نوع فلزی را خواهیم گفت اما بهترین کار آن است که پروژه خود را به پیمانکاری در این زمینه بسپارید. چرا که شما با امضای قرارداد اجرای اسکلت بتنی بین خود و پیمانکاری با تجربه در این زمینه می‌‌ توانید تمامی کار ها را به او بسپارید. در این صورت پیمانکار شما با توجه به شرایط آب هوایی زمین، تعداد طبقات و… بهترین تصمیم را برای شما اتخاذ و اجرا می‌کند.

عکس اسکلت ساختمان بتنی در این قسمت به نمایش در آمده است ) معمولا برای احداث و بنا کردن ساختمان‌ های بسیار بلند و مرتفع یا برج‌ ها از اسکلت فلزی استفاده می ‌شود. به این دلیل که استفاده از سازه‌ ها برای این نوع ساختمان‌ ها دشوار است و همچنین به زمان زیادی نیز نیاز دارد. به همین دلیل از اسکلت های بتنی در ساخت تونل ‌ها، پل ‌ها و ساختمان ‌های کوچک‌ تر استفاده می ‌شود.

اسکلت بتنی ساختمان در رشت

اسکلت بتنی ساختمان در رشت

مقایسه جامع ‌تری از تفاوت بین این دو اسکلت نشان می ‌دهد که اسکلت فلزی در برابر زلزله مقاوم ‌تر است اما این تفکری نادرست است؛ چرا که این دو سازه از نظر مقاومت در برابر زلزله یکسان هستند. بهتر است بدانید سیستم‌ های سازه بتنی به دلیل افزایش وزن سازه نیروی بیشتری را در زمان زلزله تحمل می‌ کنند.

اگر برای شما سهولت در ساخت اسکلت بتنی ساختمان یک طبقه و یا اسکلت بتنی ساختمان دو طبقه مطرح است باید از سازه‌ های بتنی استفاده کنید اما به طور کلی، بین این دو سازه نمی‌ توان گزینه برتری پیدا کرد؛ زیرا هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است