قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

خانه‌ی شما سرمایه‌ی شما است. این خانه چه در فضاهای ویلایی و یا ساختمان‌های بلندمرتبه و آپارتمانی محل زندگی و آسایش شما است. قاعدتاً به ‌سادگی نمی‌توانید از کنار فرسودگی و یا مشکلات و تخریب برخی بخش‌های آن عبور کنید.

از طرفی مایل نیستید تا در خانه‌ای با بخش‌های فرسوده و تخریب ‌شده زندگی کنید. در چنین شرایطی نیاز به بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارید. اما هزینه بازسازی ساختمان چه مقدار است؟

آیا می‌توانیم از روش‌هایی مؤثر برای کاهش قیمت بازسازی ساختمان استفاده کنیم؟ آیا هزینه‌ی بازسازی خانه در مقایسه با ساخت مجدد بنا منطقی و مقرون ‌به ‌صرفه است؟

چه فاکتورهایی در پروسه بازسازی ساختمان‌های قدیمی تأثیرگذار هستند؟ “مراحل بازسازی خانه قدیمی و کلنگی” کدام است؟ در این مقاله همراه با شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ همراه باشید، تا با هم به جزئیات کاملی از نحوه مراحل و هزینه بازسازی ساختمان های قدیمی بپردازیم.

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

مهم‌ترین نکته در تعیین هزینه بازسازی ساختمان چیست؟

عمق خرابی‌ها و حجم تغییرات در ساختمان مقدار هزینه بازسازی ساختمان را معین می‌کند. در هر پروژه بازسازی با شرایط بسیار متفاوتی مواجه هستیم.

گاهی عمق خرابی‌های ساختمان درصد بازسازی تأسیسات بنا است و گاهی لازم است تا فضای طراحی دیوارها، نمای ساختمان و یا سقف بنا را بازسازی کنیم. در پاره‌ای از موارد نیز با مقدار تخریب کلی از اسکلت اصلی و باربر سازه مواجه هستیم.

هر اندازه عمق خرابی‌ها بیشتر باشد، مقدار هزینه بازسازی خانه نیز افزایش پیدا می‌کند. به ‌عنوان مثال وقتی از اعضای باربر ساختمان مثلا یک ستون اصلی بنا دچار تخریب شده ‌است، مراحل بازسازی جزئیاتی فراتر از نوسازی تأسیسات و یا زیباسازی خانه را شامل می‌شود.

در چنین شرایطی باید روش های مقاوم سازی ساختمان را در پیش بگیریم. اما وقتی کل مراحل بازسازی و نوسازی تأسیسات و یا تعویض درب و پنجره‌ها تمام می‌شود، مقدار قیمت بازسازی خانه چندان رقم چشمگیری نیست.

در مقابل سطح خواسته‌های کارفرما نیز در مقدار هزینه و قیمت بازسازی ساختمان تأثیرگذار است. انتخاب متریال، سطح بازسازی‌ها و… از جمله عواملی است که کاملاً بسته به سلیقه کارفرما تعیین می‌شود. هر اندازه از متریال بهتری در بازسازی استفاده کنیم، قاعدتاً نتایج مؤثرتری در انتظار پروژه است. اما دامنه قیمت بازسازی ساختمان و خانه افزایش پیدا می‌کند.

یکی از عوامل کلیدی در تعیین قیمت تعمیر و بازسازی ساختمان که کمتر مورد توجه قرار دارد، مسیر بازسازی ساختمان است. اگر برای بازسازی خانه برنامه نداشته باشید و بدون پیش ‌بینی چالش‌ها اقدام به نوسازی کنید، قاعدتاً در حین کار با جزئیاتی مواجه می‌شوید که فکری برای آنها ندارید و این جزئیات مقدار هزینه تعمیر و بازسازی ساختمان را افزایش می‌دهد.

گروه عمران دژ از مجری تخصصی بازسازی ساختمان‌های قدیمی و کلنگی است که برای تمام مراحل کار در هر سطح از فضاهای تخریب شده برنامه‌ریزی کرده و تمامی جزئیات را پیش‌ بینی خواهد کرد. به ‌این ‌ترتیب مقدار هزینه بازسازی خانه در یک برنامه مدون و پیش ‌بینی ‌شده تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

عوامل موثر در هزینه بازسازی ساختمان و خانه کلنگی چیست؟

فاکتورهای گوناگونی در قیمت تعمیر و بازسازی ساختمان و خانه کلنگی تاثیرگذار می‌باشند. هنگام بازرسی خانه شما باید به تمامی این فاکتور ها توجه داشته باشید تا بتوانید با کمترین مشکل روند بازسازی را پیش ببرید. بیایید با یکدیگر در ادامه این فاکتور ها مورد بررسی قرار دهیم.

تخریب: اولین فاکتوری که می‌تواند در قیمت بازسازی ساختمان و خانه کلنگی تاثیرگذار باشد هزینه تخریب است. قاعدتاً برای تخریب کردن و جابه‌جایی نخاله ‌های موجود، شما باید هزینه‌ای را بپردازید.

تاسیسات: از دیگر مواردی که می‌تواند در لیست هزینه بازسازی تعمیر و بازسازی ساختمان و خانه کلنگی مورد بررسی قرار بگیرد، هزینه تاسیسات می‌باشد. شما با به‌ هم ریختن نقشه کلی ساختمان باید لوله‌کشی ‌های آب، فاضلاب، برق، گاز و … را نیز جابجا کنید.

ساخت: هزینه ساخت شامل فاکتور هایی مانند کف‌ سازی، دیوار کشی، گچ ‌کاری، کاشی ‌کاری و …. می‌شود. این هزینه ‌ها با توجه به مواد اولیه استفاده ‌شده، متراژ خانه شما و پیچیدگی آن، متغیر می‌باشند.

نما: اگر می‌خواهید بازسازی خانه کلنگی را تمام ‌و کمال پیش ببرید، قاعدتاً بهتر است که نمای ساختمان خود را نیز تعویض کنید.

دستمزد پیمانکاران: از دیگر مواردی که می‌تواند در هزینه بازسازی خانه کلنگی مورد بررسی قرار بگیرد، دستمزد پیمانکار می‌باشد. مواردی که ما پیشتر برای شما گفتیم، مربوط به تهیه مواد اولیه و هزینه ‌های موجود در این زمینه می‌باشند. شما باید ‌علاوه بر تهیه مواد اولیه، دستمزد پیمانکار و کارگران ساختمان را نیز در هزینه های مربوطه حساب کنید.

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟
یک خانه کلنگی در حین عملیات بازسازی

هزینه بازسازی آشپزخانه شامل چه جزئیاتی است؟

آشپزخانه از فضاهای چالش ‌برانگیز در بازسازی خانه است. بخش مهمی از هزینه بازسازی ساختمان برای بازسازی و نوسازی محیط آشپزخانه صرف می‌شود. زیرا در این فضا لایه‌های متعددی از تأسیسات، تجهیزات و امکانات حضور دارند. این لایه‌ها به‌ قرار زیر هستند.

  • تأسیسات لوله‌کشی آب سرد و گرم
  • تأسیسات فاضلاب
  • سیم‌کشی برق آشپزخانه
  • سیستم تهویه
  • کاشی دیوار و سرامیک کف
  • کابینت دیواری، اپنی و…
  • تأسیسات گازکشی

آشپزخانه محیط مرطوبی است و وقتی فرسودگی حادث می‌شود، در صورت کم اهمالی متأسفانه بخش‌های متعدد این فضا را درگیر می‌کند. غالباً صاحبان خانه‌ها در اوج خرابی‌ها و یا نهایت فرسودگی تأسیسات است که برای بازسازی آشپزخانه اقدام می‌کنند. عمده موارد نیز خرابی و یا ترکیدگی تأسیسات آب و فاضلاب است که باعث تخریب دیگر بخش‌های آشپزخانه شده ‌است.

هزینه بازسازی آشپزخانه می‌تواند بسیار متغیر باشد. از تعویض تأسیسات لوله‌های آب سرد و گرم تا نوسازی سیستم فاضلاب که نیاز به کنده‌کاری دارند تا نوسازی و نصب کابینت جدید و یا کاهش کاشی‌کار جدید در این لیست بلند بالا قرار می‌گیرند.

معمولاً در بازسازی کل فضای آشپزخانه باید تمامی تأسیسات و کابل‌های برق را تعویض کنیم. در عین ‌حال نیاز به کاشی‌کاری جدید داریم. نصب کابینت جدید نیز الزامی حتمی است. این پروسه به تنهایی بار مالی در هزینه بازسازی خانه را بسیار افزایش می‌دهد.

اما اگر نگران هزینه‌ها هستید، می‌توانید فقط به تعمیر و بازسازی بخش‌های آسیب ‌دیده بدون خراب کردن و یا حذف بخش‌های سالم محیط آشپزخانه اقدام کنید. برای این منظور به خدمات مشاوره یک کارشناس خبره نیاز دارید.

این کارشناسان با بررسی فضای آشپزخانه می‌توانند بخش‌های سالم از بخش‌های تخریب ‌شده را تمیز داده و در مراحل بازسازی با حفظ تجهیزات سالم، برنامه مدونی برای بازسازی فضای آشپزخانه طراحی کرده و به ‌این ‌ترتیب از بار مالی و سنگین در هزینه بازسازی ساختمان و خانه بکاهند.

برای کاهش هزینه بازسازی آشپزخانه پیشنهاد می کنم مقاله “چگونه با بودجه کم آشپزخانه را بازسازی کنیم؟” را مطالعه کنید.

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

جزئیات و هزینه بازسازی اتاق خواب چگونه است؟

اتاق خواب از فضاهای نه ‌چندان پیچیده در محیط خانگی است. در این فضا نه با چالش تأسیسات در محیط آشپزخانه مواجه هستیم و نه در بند نماسازی های آن‌چنانی مانند فضای اتاق پذیرایی هستیم. اتاق خواب از نظر بنا فضایی ساده با کمترین حضور تأسیسات است. اما به ‌هر حال در مراحل بازسازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

عمده ایده‌ها برای بازسازی اتاق خواب در تعویض درب و پنجره‌ها، نقاشی دیوارها، نوسازی و حتی تعویض کمد دیواری، نورپردازی و یا طراحی فضاهای تخصصی اما کم جا است. طراحی اتاق خواب با توجه به محدودیت فضا هنر جذابی است.

عمده چالش‌ها برای هزینه بازسازی خانه و آپارتمان در فضاهایی مانند اتاق خواب در طراحی کمد دیواری و یا تخت‌خواب‌های نصب ثابت است. در عین ‌حال فضاسازی و نورپردازی این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت بازسازی و جزئیات بازسازی پذیرایی چگونه است؟

اتاق نشیمن که در زبان معماری ایرانی‌ها به‌ عنوان پذیرایی شناخته می‌شود، از جمله فضاهای کلیدی در معماری داخلی است. پذیرایی فضایی است برای نمایش زیبایی‌های خانه.

این فضا دورنمایی است از سبک زندگی صاحبان خانه، سلایق آنها و انتظاراتی که از یک زندگی ایده‌آل دارند. هر آنچه در اتاق پذیرایی دیده می‌شود، آیینه‌ی تمام ‌و کمالی است از هنر خانه‌داری اهالی خانه. بنابراین فضاسازی اتاق پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر چه در اتاق پذیرایی با چالش تأسیسات و یا کابینت سازی محیط آشپزخانه مواجه نیستیم، اما حجم نورپردازی، گچ‌کاری، نماسازی و رنگ‌آمیزی این فضا بسیار بیشتر از دیگر بخش‌های خانگی است. هزینه بازسازی پذیرایی بسته به ابعاد فضا، سلیقه صاحبان خانه و متریال کار شده متفاوت است.

گاهی صاحبان خانه علاقه به جابجایی دیوارها دارند که این ماجرا به ‌تنهایی بار مالی قابل ‌توجهی دارد. خصوصاً اگر دیوار هدف از بخش‌های حمال بنا باشد که در این ‌صورت لزوم محاسبات مهندسی شده و همچنین نامه‌های اداری از نهادهای معتبر شهرسازی مطرح است.

نورپردازی و فضاسازی از مهم‌ترین جزئیات در بازسازی پذیرایی است. این جزئیات باید علاوه‌بر توجه به نظرات صاحبان خانه برای تأمین شرایط استاندارد نور در محیط خانگی تدوین شده باشد.

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام چقدر است؟

سرویس بهداشتی و حمام از فضاهای اصلی اما چالش‌ برانگیز هر خانه است. در این فضاها با حجم قابل ‌توجه از تأسیسات مانند لوله‌های آب سرد و گرم و همچنین فاضلاب در کنار نورپردازی مواجه هستیم. در عین ‌حال تمام دیوارها باید از پوشش عایق رطوبتی در کنار کاشی‌کاری اصولی برخوردار باشند.

بخش مهمی از هزینه بازسازی ساختمان کلنگی مربوط به نوسازی فضاها مانند حمام و سرویس بهداشتی است. قاعدتاً نمی‌توانیم بازسازی این فضاها را جز به ‌جز انجام دهیم. یعنی وقتی در حال بازسازی تأسیسات هستید، لاجرم باید تمامی کاشی‌کاری و یا لوله‌کشی فضا را مجدداً پایه‌ریزی نمایید.

هر گونه کندوکاو در چنین فضاهایی باعث تخریب لایه عایق رطوبتی شده که در ادامه نیاز به بازسازی کل فضا دارد. تنها با داشتن برنامه و رعایت اصول پیش‌ بینی ‌شده است که می‌توانیم هزینه‌ی بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خانه را مدیریت کنیم.

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

هزینه مجوز بازسازی ساختمان و خانه کلنگی چقدر است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در هر شرایطی برای بازسازی ساختمان و خانه کلنگی باید مجوز دریافت کنند. این تصور تا حدی درست است. علاوه ‌بر لیستی که ما پیش‌تر به ‌عنوان هزینه بازسازی انواع ساختمان و خانه‌های کلنگی برای شما گفتیم، شما ممکن است که به مقداری بودجه برای دریافت مجوز تعمیر و بازسازی ساختمان نیاز داشته باشید.

برای اقداماتی مانند تعمیر زیرزمین، سفیدکاری، ساخت باغچه، تعمیر سرویس ‌های بهداشتی، تعویض در و پنجره‌ها، تعویض لوله‌کشی‌‌ها و تغییرات جزئی این‌ چنینی، نیاز به دریافت مجوز نخواهید داشت. اما اگر قرار است در دیوار‌ها جا به‌ جایی ایجاد کنید و یا تغییراتی در ساختمان خودتان ایجاد کنید که با قوانین شهرداری همخوانی ندارند، باید حتما مجوز دریافت کنید.

معمولاً هزینه بازسازی و تعمیر ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان و …) در زمینه دریافت مجوز طی شرایط خاصی مشخص می‌شود. اگر شما قصد بازسازی خانه را دارید، به شهرداری محل زندگی خود مراجعه کنید.

در ادامه یک کارشناس روند بازسازی ساختمان شما را بررسی می‌کند و با توجه به درصد بازسازی مجوزی، را تعیین می‌کند. برای دریافت مجوز شما باید هزینه خاصی را بپردازید تا بتوانید در ادامه روند بازسازی ملک خود را پیش ببرید.

برای آشنایی شما با فرآیند دریافت مجوز بازسازی ساختمان مقاله ای را با این موضوع تالیف کرده ایم. شما می توانید این مقاله را در وبلاگ شرکت بازسازی ساختمان عمران دژ مطالعه کنید.

بازسازی آپارتمان چقدر هزینه دارد؟

بقول تادائو آندو، خانه اولین فضایی است که آدمی احساس تعلق فضایی را در آن تجربه می کند. فضایی که انسان می خواهد در آن احساس آرامش کند. زیبا بودن چنین محیطی، بر روح و سلامت شما و جذب انرژی های مثبت، بسیار تاثیر می گذارد.

اگر در یک آپارتمان قدیمی یا کهنه زندگی می کنید، حتما به فکر زیبا سازی، یا تغییر دلخواه آن و مطابق با سلیقه تان باشید. شما می توانید آن را بازسازی کنید. حتما برای این کار، اول به فکر هزینه بازسازی آپارتمان می افتید.

سپس برای اینکه اقدام کنید، یک سری ملاحظات را نیز می خواهید در نظر بگیرید و بعد اقدام می کنید. اگر حتی قصد دارید آپارتمان خود را بفروشید، بازسازی آن، بر فروش بهتر و افزایش قیمت آن بسیار موثر است.

بازسازی علاوه بر زیباتر کردن ساختمان، گاهی با تعویض سیستم های تاسیساتی، بهره وری انرژی آن را نیز بیشتر و بهتر می‌کند. برای این که بدانید بازسازی آپارتمان چقدر هزینه دارد، حتما به نکاتی که در این مقاله برایتان ذکر می کنیم دقت کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم در کنار این مقاله، مقاله “هزینه های طراحی و دکوراسیون داخلی به چه صورت محاسبه می شود؟” را نیز مطالعه کنید.

قیمت و هزینه بازسازی ساختمان در بازار چقدر است؟

هزینه و قیمت بازسازی آپارتمان بر اساس نوع سلیقه و بودجه شماست. و همچنین بر اساس مساحت آپارتمان و نوع و کیفیت مواد و مصالح انتخاب شده شماست. بر همین اساس نوع بازسازی که انتخاب می کنید، متفاوت می شود.

شما می توانید در یک بازسازی کم هزینه، کفپوش آپارتمانتان را عوض کنید، دیوارها را رنگ آمیزی کنید و یک سری کارهای جزئی انجام دهید. در روش دیگر که هزینه بیشتری دارد، شما می توانید علاوه بر تعویض کفپوش و رنگ کردن دیوارها، کاشی های آشپزخانه و سرویس بهداشتی را عوض کنید، سقف آپارتمان را نورپردازی کنید، می توانید کابینت های آشپزخانه را تعویض کنید.

بر اساس همین ها می توانید به تخمین هزینه بازسازی آپارتمان برسید و انتخاب کنید که می خواهید بازسازی آپارتمانتان در همین حدود باشد یا اینکه می توانید برای بازسازی پیشرفته تر هزینه کنید.

برای یک بازسازی پیشرفته تر، شما می توانید علاوه بر عوض کردن کفپوش و رنگ آمیزی دیوارها، سیستم تهویه و تأسیسات ساختمان را تعویض یا تعمیر کنید. می توانید کلیه شیرآلات آشپزخانه و حمام توالت را تعویض کنید و از نمونه های بادوام و با کیفیت و به روز استفاده کنید.

در محاسبه هزینه بازسازی و تعمیر آپارتمان، علاوه بر نوع متریال و مصالح استفاده شده، و علاوه بر گستردگی کار انجام شده، مساحت آپارتمان و مساحت اتاقها و سقف و کف نیز در قیمت بازسازی آپارتمان تأثیر می گذارد. مطمئنا هرچه قدر فضا بزرگتر باشد، هزینه های حساب شده نیز بیشتر می شود.

حتما در هنگام بازسازی ساختمان آپارتمان تان، دوست دارید دکوراسیون اتاق خواب و نشیمن طوری باشد که در عین اینکه بیشترین استفاده کاربردی از فضا انجام شود، رنگ آمیزی و کفپوش و… طوری انتخاب شود که فضا دلبازتر دیده شود.

یا اینکه دوست دارید فضا برای دید و بازدیدها و دورهمی های سنتی مثل عید نوروز، شب یلدا و… حتما مناسب باشد. پس این موارد را نیز به گروه های معماری و بازسازی بسپارید. می توانید با اعتماد کردن به یک گروه معتبر، طوری راهنمایی شوید که دیگر نگران هزینه بازسازی ساختمان آپارتمان خود نباشید.

 

برآورد هزینه بازسازی ساختمان به چه صورت می باشد؟

بعد از صحبت در رابطه با فاکتور های مهم و عوامل تاثیر گذار در هزینه بازسازی ساختمان و قیمت بازسازی خانه کلنگی هزینه تعمیر و بازسازی آپارتمان، بد نیست که اطلاعات جامع و کلی در رابطه با هزینه ‌های موجود در این زمینه ارائه دهیم. پیشتر نیز برای شما گفتیم که هیچ ‌گاه نمی‌توان قیمت از پیش ‌تعیین ‌شده‌ای به ‌عنوان هزینه بازسازی ساختمان ارائه داد.

فاکتور های بسیار گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به ‌نحوی روی هزینه مورد نیاز شما برای بازسازی ساختمان تاثیر گذار باشند. این خود شما هستید که باید با کمی تحقیق، جستجو و کمک گرفتن از افرادی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند؛

به برآورد هزینه ‌ها بپردازید و بعد از تکمیل بودجه، روند بازسازی را شروع کنید. اجازه دهید در ادامه با یکدیگر بیشتر در رابطه با قیمت تعمیر و بازسازی ساختمان و خانهبه‌ صورت تفکیک ‌شده و دقیق صحبت کنیم.

هزینه تخریب15.000 تا 150.000 تومان به ازای یک متر مربع
هزینه بازسازی پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب200.000 تا 500.000 تومان به ازای یک متر مربع
هزینه بازسازی سرویس‌ های بهداشتی100.000 تا 200.000 تومان به ازای یک متر مربع
هزینه بازسازی آشپزخانه2.500.000 تا 10.000.000 تومان به ازای یک متر مربع

چگونه هزینه‎‌ بازسازی ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان قدیمی و…) را مدیریت کنیم؟

تکنیک های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند هزینه‎‌ بازسازی ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان قدیمی و…) را مدیریت کنید. با به ‌کارگیری این تکنیک ها، شما می‌توانید با مقرون ‌به‌ صرفه‌ترین هزینه ‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، روند بازسازی خانه‌ی خودتان را پیش بگیرید. بیایید با یکدیگر تکنیک ‌هایی را بررسی کنیم که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

مدیریت زمان: مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند به شما کمک کند هزینه‎‌ بازسازی ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان قدیمی و…) را مدیریت کنید، مدیریت زمان است. قاعدتاً هر چه در زمان کوتاه‌تری روند بازسازی را به پایان برسانید، هزینه‌ های کمتری را برای دستمزد پیمانکار و کارگر خواهید پرداخت. این‌ موضوع باعث می‌شود تا هزینه های شما کاهش پیدا کند.

به ‌اندازه‌ی جیب خود خرج کنید: تکنیک دیگری که در زمینه مدیریت هزینه‎‌ بازسازی ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان قدیمی و…) می‌تواند به شما کمک کند، خرج کردن به اندازه‌ است‌. سعی کنید که هیچ ‌گاه تحت هیجانات موجود قرار نگیرید و یک لیست از بودجه موجود و مواردی که قرار است این بودجه را در آن خرج کنید تهیه کنید تا بتوانید با دقت بیشری از بودجه بهره ببرید.

نقاط منفی و مثبت را پیدا کنید: برای مدیریت هزینه‎‌ بازسازی ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان قدیمی و…)، راهکار دیگری با عنوان پیدا کردن نقاط مثبت و منفی وجود دارد. در این تکنیک شما می‌توانید با کمی بررسی و جستجو از ظرفیت ‌های موجود بیشترین استفاده را ببرید و جلوی آسیب ‌رساندن نقاط منفی را نیز بگیرید. پیدا کردن نقاط مثبت و منفی به هوش شما وابسته ‌است.

به ‌روز باشید: به‌ روز بودن از دیگر ترفند هایی است که می‌تواند در زمینه مدیریت قیمت و هزینه‎‌ بازسازی ساختمان (خانه کلنگی، آپارتمان قدیمی و…) به شما کمک کند. در حال حاضر ترفند ها و زمینه‌ های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند با مقرون ‌به‌ صرفه‌ترین هزینه ها، اقداماتی مانند بازسازی را انجام دهید.

در مقاله چک لیست بازسازی ساختمان کاملا به این موضوع پرداختیم. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با مراحل بازسازی منزل این مقاله را حتما مطالعه کنید.

چطور هزینه بازسازی ساختمان را بهینه کنیم؟

بازسازی ساختمان عملیاتی گسترده با مقدار هزینه قابل‌ توجه است. گاهی هزینه بازسازی ساختمان آن‌چنان است که از انجام آن می‌ترسیم. گاهی نیز با عدم پیش ‌بینی لازم و درست هزینه‌ها و در نظر نداشتن نکات وارد پروسه هایی می‌شویم که مقدار هزینه نهایی را بسیار زیاد می‌کند. با این ‌همه راهکارهایی برای بهینه کردن هزینه بازسازی ساختمان وجود دارد. این راهکارها به قرار زیر هستند.

  • از مصالح قدیمی اما سالم ساختمان استفاده کنید. استفاده مجدد از مصالح باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در عین ‌حال با کاهش زباله در بازسازی از هزینه انتقال و دفع آنها کاسته خواهد شد. البته از هر مصالح فرسوده نمی‌توان استفاده کرد. اما در بسیاری از موارد آجرهای قدیمی در تخریب دیوارها و یا چارچوب درب و پنجره‌ها با اندک اصلاح شرایط استفاده‌ی مجدد دارند.
  • در هنگام خرید مصالح هوشمند باشید و از چند فروشنده قیمت بگیرید. لزومی ندارد تا همه مصالح بازسازی را از یک فروشگاه تهیه کنید. شما خیلی هوشمندانه می‌توانید مصالح مورد نیاز با قیمت مناسب‌تر از فروشگاه‌های متفاوت تهیه نمایید.
  • برای تأمین بودجه بازسازی برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد بازسازی دارید، برای مدتی هر بار مقداری پول کنار بگذارید تا در لحظه آغاز پروژه با چالش سنگین تأمین هزینه قابل‌ توجه بازسازی مواجه نباشید. در عین ‌حال همواره برای تغییرات بازار و تعریف بودجه اضافی برنامه‌ریزی داشته باشید.
  • برای بازسازی برنامه‌ی مالی داشته باشید. اطلاعات دقیق از بودجه‌بندی و همچنین پتانسیل تزریق پول به پروژه از نکات کلیدی است که مسیر هزینه بازسازی خانه و آپارتمان را بهینه می‌کند. در عین ‌حال باعث غافلگیری شما نخواهد شد.
  • از قبل برای طراحی نهایی فضا بعد از بازسازی برنامه داشته باشید. به یک طرح کلی فکر کنید. قبل ‌از آغاز کار با مشورت کارشناسان طرح نهایی کار را پیش‌ بینی کنید و در تمام مراحل بازسازی پای‌بند به اصل طرح باشید. وقتی طرح نهایی شما آماده است، مدیریت هزینه ساده است و قیمت بازسازی خانه و آپارتمان کاهش پیدا می‌کند. اما هر گونه تغییر در حین بازسازی و یا نداشتن برنامه، بار مالی در هزینه بازسازی خانه و آپارتمان را بسیار افزایش می‌دهد. هرگز در حین کار برای طرحی که پیش ‌بینی نشده است، اقدام نکنید.
  • در بازسازی سرعت عمل داشته باشید. تا زمانی ‌که مدت پروژه بازسازی را به تعویق می‌اندازید و یا مدت زمان اجرای پروژه را طولانی می‌کنید، بر هزینه بازسازی ساختمان و خانه افزوده می‌شود. در عین ‌حال همه ‌چیز را فدای زمان نکنید. گاهی سرعت عمل باعث می‌شود تا بخشی از کار ناقص انجام‌ شده و یا انجام نپذیرد. در این ‌صورت کل بازسازی یک نقص بزرگ و همیشگی دارد.
  • از مشورت با دیگران، خصوصاً اهل فن و متخصصین بازسازی و یا طراحی فضاهای خانگی کمک بگیرید. در بسیاری از موارد ایده‌های شما روش‌های پرهزینه و غیرضروری هستند. در حالیکه می‌توانید از نظرات بهتر و تخصصی‌تر اهل‌ فن برای کاهش هزینه بازسازی ساختمان خانه استفاده کنید.
  • مصالح را به اندازه‌ی نیاز پروژه خریداری کنید. در بسیاری از موارد مجریان پروژه بازسازی در انتهای کار با مقدار زیاد مصالح اضافه مانده مواجه هستند. برای خرید این مصالح اضافی که حالا کاربردی ندارد، هزینه کرده‌اید. بهتر است در همان ابتدای کار نسبت ‌به حجم مصالح و متریال‌های کافی دقت کرده و مقدار مصالح مورد نیاز به اندازه تهیه کنید. یک کارشناس خبره به ‌راحتی می‌تواند مقدار مصالح مورد نیاز شما را پیش‌ بینی کند.
  • در فصل مناسب برای بازسازی خانه اقدام کنید. ماه‌های گرم سال مانند بهار و تابستان بهترین فصل ها برای انجام هر نوع عملیات عمرانی است. انجام همان کار در فصل سرما سخت است و قطعاً هزینه مضاعفی دارد. اما ماجرای بازسازی ساختمان اندکی متفاوت از دیگر فعالیت‌های عمرانی است. از آنجا که عمده مراحل کار بازسازی در محیط بسته خانگی است، انجام آن در ماه‌های سرد سال بهتر است. زیرا در این ایام نیروی کار با مقدار دستمزد مناسب زیادتر است.
  • از پیمانکار کاربلد برای پروژه بازسازی خانه استفاده کنید. برخی کار با پیمانکار را امری غیرضروری می‌دانند و مایل هستند تا تمامی هماهنگی‌ها را خودشان به ‌تنهایی انجام دهند. اما عموماً وقت انجام این هماهنگی‌ها را ندارند. در عین ‌حال اطلاع درستی از بازار تأمین مصالح و همچنین تأمین نیروی کار ماهر و ارزان ‌قیمت را ندارند. اما پیمانکار کاربلد نسبت ‌به تأمین مصالح، برنامه‌ریزی، بازسازی و همچنین تأمین نیروی کار ماهر مسلط است و می‌تواند در کاهش هزینه تعمیر و بازسازی ساختمان کاملاً تأثیرگذار باشد.

 

هزینه‌های پس از بازسازی ساختمان شامل چه مواردی می شود؟

هزینه بازسازی ساختمان کلنگی و قدیمی تنها به تعویض اسکلت و ساخت بنا محدود نمی‌شود. مواردی وجود دارند که می‌توانند بعد از اتمام تعمیر و بازسازی ساختمان فرسوده هزینه ‌های زیادی را در بر داشته باشند. ما در این پاراگراف می‌خواهیم به بررسی این عوامل بپردازیم تا بتوانیم یک دید کلی به شما در رابطه با هزینه‌ های تعمیر و بازسازی ساختمان ارائه دهیم.

  • هزینه‌ های مربوط به خرید شیرآلات
  • هزینه‌ های مربوط به خرید لامپ ‌ها و سیستم برق‌ کشی
  • هزینه‌ های نصب و تهیه کابینت ها
  • هزینه ‌های مورد نیاز برای خرید محصولات مربوط به سرویس بهداشتی مثل روشویی، وان و …
  • هزینه‌ های مربوط به زیباسازی نما مانند کاغذ دیواری، کاشی‌ ها و …
  • هزینه های مربوط به کف‌سازی ساختمان مانند پارکت، لمینت، سرامیک و …
  • هزینه‌ های تاسیساتی مانند نصب پکیج و شوفاژ و …تمامی این موارد جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که بعد از اتمام بازسازی اسکلت اصلی ساختمان باید تهیه شوند و در ساختمان مورد نظر شما نصب شوند. به این ‌موضوع توجه داشته باشید که هزینه‌ های مورد نیاز برای تهیه این فاکتور ها کاملاً به سلیقه و متراژ ساختمان شما بستگی دارد. برای مثال در برخی موارد ممکن است که شما شیرآلاتی را تهیه کنید که قیمتی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه و اقتصادی دارند. اما برخی از شما نیز ممکن است که به‌ دنبال لاکچری ترین و باکیفیت‌ترین انواع محصولات باشید. در این زمینه قاعدتاً باید هزینه‌‌های بیشتری را بپردازید. علاوه‌ بر این موضوع، هر چه متراژ ساختمان شما بزرگ‌تر باشد، برای نماسازی و تاسیسات ساختمان باید هزینه ‌های بیشتری را بپردازید. این شما هستید که باید با توجه به این موارد تعیین کنید که به چقدر بودجه برای تامین هزینه بازسازی خانه کلنگی نیاز خواهید داشت.

چرا بهتر است برای اجرای بازسازی از یک مشاوره بازسازی ساختمان کمک بگیرید؟

تا اینجا به نکاتی اشاره کردیم برای اینکه بدانید بازسازی ساختمان فرسوده چقدر هزینه دارد. حالا در پایان کار به قول ضرب المثل قدیمی ایرانی اشاره می کنیم که می گوید کار را باید به کاردان سپرد.

چرا؟ چون که وقتی بدون تخصص بخواهید کاری را انجام بدهید، بر خلاف اینکه فکر می کنید صرفه جویی می کنید، برعکس هزینه کارهایتان را بیشتر می کنید. زیرا به خاطر خیلی اشتباهات غیر حرفه ای، مجبور به دوباره کاری می شوید.

به تبع، زمان انجام کارتان به خاطر ناوارد بودن هم بیشتر می شود. حتی ممکن است در اثر نا آگاهی، خسارت های جبران ناپذیری به بعضی قسمتهای ساختمان وارد کنید. نگران نباشید. توصیه ما این است، برای تخمین هزینه بازسازی ساختمان فرسوده به صورت درست و اصولی، و بدست آوردن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است